YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 19:29


Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Hátsó elektromos ablakemelővel rendelkező kollégáktól szeretném kérdezni hogy nálatok világítanak-e a hátsó ajtókban lévő elektromos ablakemelő kapcsolói?
Köszi!
Üdv.


szia! nekem nincs, de szerintem kellene.
ha minden igaz gyújtáson is világít, ha a lámpakapcsoló melletti kis fényérzékelő (mintha egy LED lenne) azt érzi, hogy sötét van. de lehet csak lámpakapcsolásra. már most én sem tudom.


Szia!
Köszi a választ!
Igazából sosem figyeltem,csak tegnap sötétben használtuk az autót és én ültem hátul és feltűnt hogy egyik kapcsoló sem világít.
Közben egy kis update a történethez,miután feltettem a kérdést itt,csak nem bírtam ki és kivettem a kapcsolókat.
Hát én ezekben nem találok izzót,tehát ezek lehet nem világítósak.
Illetve vezeték is csak 3 szál megy mindkettőbe,azok meg gondolom az ablakemelő működtetéséhez szükségesek,a világításhoz talán több kábel kellene.


bevallom, most nem tudom, hogy működik. lehet nincs világítás, mert ugye elől középen, és lehet a hátsó ajtóba ezért nem húztak világításnak vezetéket.
a neten van 4 PIN-es csatlakozós kapcsoló is. most én hirtelen azt nem tudom, hogy az ablakemelő kapcsolása, hogy történik. mert ugye a kapcsolóból bemegy jel a GM-be. Azt meg igazából 2 vezetékkel is le lehet vezérelni. meg ugye maga a kapcsoló is csinálhatna polaritás váltást.
izzó nem is lesz bennük, LED van, ha van. a kapcsoló része, amit nyomkodsz, az biztos, hogy fényvezetős műanyag. próbáltam keresni a neten szétbontott képet, de nem találtam. úgy látom a tiéd nem FL-es, lehet csak azokban világít. ugye ott a lámpamodul is más már.
szerk.: hát elvileg preFL és FL-ben is ugyanaz a kapcsoló van.
esetleg multiméterrel ki lehetne mérni, a sötét vezeték (közös pont)és a két világosat mérni, ha kapcsolgatod mi történik az egyik, majd a másik PIN-en. de ezt most így nem részletezem jobban. lehet tényleg nem világít. de lehet volt is már téma nagyon régen.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. december 26. vasárnap, 19:44

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Gabee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 19:16


YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Hátsó elektromos ablakemelővel rendelkező kollégáktól szeretném kérdezni hogy nálatok világítanak-e a hátsó ajtókban lévő elektromos ablakemelő kapcsolói?
Köszi!
Üdv.


szia! nekem nincs, de szerintem kellene.
ha minden igaz gyújtáson is világít, ha a lámpakapcsoló melletti kis fényérzékelő (mintha egy LED lenne) azt érzi, hogy sötét van. de lehet csak lámpakapcsolásra. már most én sem tudom.


Szia!
Köszi a választ!
Igazából sosem figyeltem,csak tegnap sötétben használtuk az autót és én ültem hátul és feltűnt hogy egyik kapcsoló sem világít.
Közben egy kis update a történethez,miután feltettem a kérdést itt,csak nem bírtam ki és kivettem a kapcsolókat.
Hát én ezekben nem találok izzót,tehát ezek lehet nem világítósak.
Illetve vezeték is csak 3 szál megy mindkettőbe,azok meg gondolom az ablakemelő működtetéséhez szükségesek,a világításhoz talán több kábel kellene.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 19:05


Gabee írta: Sziasztok!
Hátsó elektromos ablakemelővel rendelkező kollégáktól szeretném kérdezni hogy nálatok világítanak-e a hátsó ajtókban lévő elektromos ablakemelő kapcsolói?
Köszi!
Üdv.


szia! nekem nincs, de szerintem kellene.
ha minden igaz gyújtáson is világít, ha a lámpakapcsoló melletti kis fényérzékelő (mintha egy LED lenne) azt érzi, hogy sötét van. de lehet csak lámpakapcsolásra. már most én sem tudom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Gabee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2021. december 26. vasárnap, 18:21


Sziasztok!
Hátsó elektromos ablakemelővel rendelkező kollégáktól szeretném kérdezni hogy nálatok világítanak-e a hátsó ajtókban lévő elektromos ablakemelő kapcsolói?
Köszi!
Üdv.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. december 30. hétfő, 18:10


Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.





Váratlan fordulat a két nem müködő hátsó ablakemelő kapcsán---
Mint irtam három db , használt High verziós GM5 ugyanazt "produkálta csere után": Hátul továbbra sem müködik semmi..
Egy profi Bmw- s kódólási árajanlatát a GM5 - re kissé ijesztönek találtam., 30-40 Ft.., ,ezért boritékoltam a problémát egyelöre...,
Idöközben rendeltem egy mezei BMW Scanner1.40- t..,, és mit ád az ég, első nekifutásra a ZKE modulban , ott az opció 2 vagy 4 ablak..., , tettem egy X- t.., és már müködik a két hátsó mindenhonnét és minden müködési variációban.
Remélemtudtam segiteni azoknak akik hasonló problémával küszködnek.






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2003

státusz Laci83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. november 15. péntek, 10:32


Bero írta:
Zoli90 írta:
SP_323i írta:
Zoli90 írta: Helló! Touringba lehet utólag hátra elektromos emelőt berakni? vajon mennyire lenne ez drága mulatság?


vki nagyon pörög

Ha mázlid van a nagy grundmodul van a vasban és csak tanítani kell. Ha nem, akkor grundmodul is venni kell.
+ ablakemelő szerkezetek
+ komplett utastér kábelezés, vagy egy jó villanyos, aki megoldja kábelköteg nélkül
+ hátsó ajtó kábel, hogya nincs gyári nagyzene vagy hátsó oldallékzsák, mert azokhoz olyan kábelt raktak be amibe benne van az ablak kébele,
+ váltó melletti konzol + a nagy villanyablak kopcsolók, ha ügyes vki akkor talán kivágható a mostani műanyagból is a kapcsolók helye, de szerintem nem 1szerű feladat ...
+ be kell tanítani az elektronikát
+ ki kell találni vmi takarót a hátsó oldalkárpítra, mert egy lyuk fog ott éktelenkedni, ahol a tekerő volt, esetleg még oldal kárpitot is szerezhetsz ...

szóval a vége simán lehet 100 körül

Sziasztok, uez lenne az en problémám is. 318i Limoba hátra villanyablak. Leírás esetleg?



jaja, rá vagyok pörögve, mióta megvan most érek rá igazán először foglalkozni vele. Kárpitot, meg ezüst -hátsó emelőgombos- betéteket is kinéztem már akkor előszöris azt kell megtudni, van e a kicsikémben "grandmodul". Kőszi. Jó hogy ilyen kőzegre leltem. Jó, hogy vagytok


Modulod biztos,hogy van! Kérdés,hogy low vagy high. Az alap a low,neked pedig high kell!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 12:32


Bmw E46 2001 320d sedan. Hátsó ablakemelök egyáltalán nem müködnek!

1.Hátsó két ablakemelő egyáltalán nem mükődik.Egyik kapcsoló helyröl se, egyik müködési variációban se, komfortból se.Tápok stb 100% OK.

2.Paraméterben minden kapcsoló jó, ,mindkét hátsó ablaklemelö kivezérelhető. Hibakód nincs.Csak KTS-el tudtuk nézni.

3.GM5 modulon -on minden bejövő jel Ok., Minden funkció müködik!

4.3 db High verziós, bontott GM5 modul lett próbálva.., minden elözö funkció müködik mindegyik csere után, kivéve az eleve nem mükődő két hátsó ablakemelőt.

LEHETSÉGES HOGY A KÉT HÁTSÓ ABLAKEMELŐ MIATT MINDENÉPP kódólni kell a karosszéria elektronikát?

5.Elözmény: Nincs., nem müködö hátsó ablakokkal lett véve az autó.

Minden segitséget köszönök!!!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. november 14. csütörtök, 16:20


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. november 13. szerda, 12:00



YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.


INPA-ban tesztelni lehet dolgokat, NCS Expert-ben modulok beállítását lehet módosítani, funkciókat aktiválni, deaktiválni, de nem ilyen pipálgatós módszerrel.
hogy a Bosch mit ír ki nem tudom. vagy valós a kiírás, vagy nem. a becsípődésgátló csak automata ablakmozgatás esetén zavar be. ha kézzel nyomjuk folyamatosan a felhúzó gombot az ajtón, akkor is érzékel szerintem, be vallom nem próbáltam még. de ha rossz a becsípődésgátlás, akkor kulcsról előfordulhat, hogy nem húzza fel az ablakot, főleg ha a funkció aktívra van állítva és közben szakadást, zárlatot érzékel a rendszer vagy ilyesmi.
nem tudok sajnos mást mondani erre így.


KÖSZÖNÖM VÁLASZOD!!!

A jobb hátsó nem muükõdő ablakra ma kiépitettem , egyelöre csak probának , egy mezei polaritásforditó relévariácot., karfáról és konzolról is múködik korrektül., persze csak " hagyományos" sima ablakmüködtetés formájában.., ugy tünik Inpa - Ncs- expert nem megkerülhető.., sajnoe csak horror áras árajánlatot kaptam a tényleges hiba diagban történő eldöntésére.., ,a GM5 hibás hardweresen--- vagy nem kompatibilisen kódólt a GM5..., témakörben,...,
Azért előrelépés hogy egy hibás becsipődés érzékelő , csak a " tipp" funkciót blokkolja., és hagyományos üzemmódban nem akadályozza meg az ablakmüködtetést. Ezt igy jól értelmeztem ugye???

Baráti üdvözlettel és köszönettel.


horror ár? mondjuk relatív.
igen úgy gondolom, csak a "tipp" funkciót blokkolja, de biztosra nem mondom. mert a GM el tudja dönteni, hogy táv felhúzás van, vagy helyi gombos.


talán igazad van.., 10E.t egy sima diagért reálisnak gondolok, 40.000Ft-ot egy GM5 "kodolásért" első pillanatra kissé tulzónak láttam.,de belenézve egy NCS-s szerkesztös kódólási procedurába .,már akár véleményt is változtathatok.,látom hogy , nem egy "akti-nem aktiv" beikszelős történet....,
Sajnos Abszolult elvesztettem a fonalat:Rákerestem. ,angol-námetben kb erre többhelyen : "coding optionen on Bmw E46 GM5"..,olyasmit hogy 2 vagy 4 ablakmüködtetés kiválasztás nem látok többszöri nekifutásra sem.., vagy csak bénázok??? Pl tipp-komfortfunkciók programozásából min féltucatot látok stb-stb..,Vagy egy VIN kódolásról van itt szó inkább??
A küzdlem jelenleg ara megy ki ,Eldöntendő hogy a GM5 miatt nincs hátsóablakmüködés vagy valami hálozati probléma miatt!! Mert ha hitelesn rossz vagy nem belevaló a GM5modul akkor a bontós szónélkül add másikat!!!
bocsi hogy zavarlak de total confused all....
üdv L.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 12. kedd, 21:41


Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.


INPA-ban tesztelni lehet dolgokat, NCS Expert-ben modulok beállítását lehet módosítani, funkciókat aktiválni, deaktiválni, de nem ilyen pipálgatós módszerrel.
hogy a Bosch mit ír ki nem tudom. vagy valós a kiírás, vagy nem. a becsípődésgátló csak automata ablakmozgatás esetén zavar be. ha kézzel nyomjuk folyamatosan a felhúzó gombot az ajtón, akkor is érzékel szerintem, be vallom nem próbáltam még. de ha rossz a becsípődésgátlás, akkor kulcsról előfordulhat, hogy nem húzza fel az ablakot, főleg ha a funkció aktívra van állítva és közben szakadást, zárlatot érzékel a rendszer vagy ilyesmi.
nem tudok sajnos mást mondani erre így.


KÖSZÖNÖM VÁLASZOD!!!

A jobb hátsó nem muükõdő ablakra ma kiépitettem , egyelöre csak probának , egy mezei polaritásforditó relévariácot., karfáról és konzolról is múködik korrektül., persze csak " hagyományos" sima ablakmüködtetés formájában.., ugy tünik Inpa - Ncs- expert nem megkerülhető.., sajnoe csak horror áras árajánlatot kaptam a tényleges hiba diagban történő eldöntésére.., ,a GM5 hibás hardweresen--- vagy nem kompatibilisen kódólt a GM5..., témakörben,...,
Azért előrelépés hogy egy hibás becsipődés érzékelő , csak a " tipp" funkciót blokkolja., és hagyományos üzemmódban nem akadályozza meg az ablakmüködtetést. Ezt igy jól értelmeztem ugye???

Baráti üdvözlettel és köszönettel.


horror ár? mondjuk relatív.
igen úgy gondolom, csak a "tipp" funkciót blokkolja, de biztosra nem mondom. mert a GM el tudja dönteni, hogy táv felhúzás van, vagy helyi gombos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. november 12. kedd, 19:58


YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.


INPA-ban tesztelni lehet dolgokat, NCS Expert-ben modulok beállítását lehet módosítani, funkciókat aktiválni, deaktiválni, de nem ilyen pipálgatós módszerrel.
hogy a Bosch mit ír ki nem tudom. vagy valós a kiírás, vagy nem. a becsípődésgátló csak automata ablakmozgatás esetén zavar be. ha kézzel nyomjuk folyamatosan a felhúzó gombot az ajtón, akkor is érzékel szerintem, be vallom nem próbáltam még. de ha rossz a becsípődésgátlás, akkor kulcsról előfordulhat, hogy nem húzza fel az ablakot, főleg ha a funkció aktívra van állítva és közben szakadást, zárlatot érzékel a rendszer vagy ilyesmi.
nem tudok sajnos mást mondani erre így.


KÖSZÖNÖM VÁLASZOD!!!

A jobb hátsó nem muükõdő ablakra ma kiépitettem , egyelöre csak probának , egy mezei polaritásforditó relévariácot., karfáról és konzolról is múködik korrektül., persze csak " hagyományos" sima ablakmüködtetés formájában.., ugy tünik Inpa - Ncs- expert nem megkerülhető.., sajnoe csak horror áras árajánlatot kaptam a tényleges hiba diagban történő eldöntésére.., ,a GM5 hibás hardweresen--- vagy nem kompatibilisen kódólt a GM5..., témakörben,...,
Azért előrelépés hogy egy hibás becsipődés érzékelő , csak a " tipp" funkciót blokkolja., és hagyományos üzemmódban nem akadályozza meg az ablakmüködtetést. Ezt igy jól értelmeztem ugye???

Baráti üdvözlettel és köszönettel.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 12. kedd, 14:49


Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.


INPA-ban tesztelni lehet dolgokat, NCS Expert-ben modulok beállítását lehet módosítani, funkciókat aktiválni, deaktiválni, de nem ilyen pipálgatós módszerrel.
hogy a Bosch mit ír ki nem tudom. vagy valós a kiírás, vagy nem. a becsípődésgátló csak automata ablakmozgatás esetén zavar be. ha kézzel nyomjuk folyamatosan a felhúzó gombot az ajtón, akkor is érzékel szerintem, be vallom nem próbáltam még. de ha rossz a becsípődésgátlás, akkor kulcsról előfordulhat, hogy nem húzza fel az ablakot, főleg ha a funkció aktívra van állítva és közben szakadást, zárlatot érzékel a rendszer vagy ilyesmi.
nem tudok sajnos mást mondani erre így.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. november 12. kedd, 11:32


YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.



autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2009

státusz hun_gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. október 15. kedd, 07:35


YELLOW írta:
hun_gary írta: Sziasztok!
Ma esett meg velem, hogy leállítottam a kocsit (e87 120D) egy benzinkúton és elmentem inni egy kávét. Jövök vissza és látom, hogy minden ablak lehúzva, tetőablak kinyitva. Egyszer már előfordult a garázsban, azóta nem csinálta, most megint. Hallott már valaki ilyesmiről/ van valakinek valami tippje, hogy mi lehet?
Köszi!


zsebedben benyomódott a kulcson a nyitógomb.

Köszi!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. október 14. hétfő, 22:23


hun_gary írta: Sziasztok!
Ma esett meg velem, hogy leállítottam a kocsit (e87 120D) egy benzinkúton és elmentem inni egy kávét. Jövök vissza és látom, hogy minden ablak lehúzva, tetőablak kinyitva. Egyszer már előfordult a garázsban, azóta nem csinálta, most megint. Hallott már valaki ilyesmiről/ van valakinek valami tippje, hogy mi lehet?
Köszi!


zsebedben benyomódott a kulcson a nyitógomb.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2009

státusz hun_gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. október 14. hétfő, 22:18


Sziasztok!
Ma esett meg velem, hogy leállítottam a kocsit (e87 120D) egy benzinkúton és elmentem inni egy kávét. Jövök vissza és látom, hogy minden ablak lehúzva, tetőablak kinyitva. Egyszer már előfordult a garázsban, azóta nem csinálta, most megint. Hallott már valaki ilyesmiről/ van valakinek valami tippje, hogy mi lehet?
Köszi!