YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. október 13. vasárnap, 21:22


Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. október 13. vasárnap, 20:21


Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. október 13. vasárnap, 18:36


Lezli46 írta: Sziasztok!
Kellene egy nagy és sürgős segitség. Bmw E46. 2001. 320D auton két hátsó ablakemelö semmelyik müködtető kapcsolóról sem müködik., kulcsról és távvezröl sem!Hibakód nincsen, élöadatban minden kapcsoló müködik, belértve az ablakemelő gyerekzárat is.Tápfeszek a modulon nézve megvannak., modulról lehuzott csokiban lévő 2.5 mm - s vezetékekröl hátsó ablakok fel- le mozgathatók. Minden hátsó ablakemelő kapcsoló le- fel jele bejönn a modulba.
Diagban hátsó ablakok is kivezérelhetöl, fölfelé csak jó kétharmadig.
Cseréltünk egy HIGH verziós bontott grundmodult, semmi változás.
Hallottam hogy modulcserénél valami Bmw diaggal ujra kell kódólni. Ez most egy ajánlás vagy mindenképpen szükséges procedura?? Ha igen akkor mondjuk eg Inpa tudja ezt a kodólást??

Kõszönöm válaszotokat!!!


INPA-val nem lehet kódolni, mármint ezt nem. az INPA diagnosztikai program 95%-ban.
ha HIGH-os modul lett véve, annak rögtön működnie kellene, csak a kulcsot kellene feltanítani a zárás miatt. Illetve ha másképp volt pár funkció, mint az eredetiben, akkor azokat.
Mivel csak a hátsók nem mennek, és mivel azoknak a reléje pont azok a vackok, mint amik a zárást, nyitást üzemeltetik, így az lehet a probléma. lehet a bontott modulban is rossz. ami még gyanús lehet, az a becsípődésgátló, folyamatosan bejelez. azt néztétek élő adatban, hogy nincs bejelezve? nem hibának, hanem a visszajelzésben.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lezli46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. október 13. vasárnap, 17:48


Sziasztok!
Kellene egy nagy és sürgős segitség. Bmw E46. 2001. 320D auton két hátsó ablakemelö semmelyik müködtető kapcsolóról sem müködik., kulcsról és távvezröl sem!Hibakód nincsen, élöadatban minden kapcsoló müködik, belértve az ablakemelő gyerekzárat is.Tápfeszek a modulon nézve megvannak., modulról lehuzott csokiban lévő 2.5 mm - s vezetékekröl hátsó ablakok fel- le mozgathatók. Minden hátsó ablakemelő kapcsoló le- fel jele bejönn a modulba.
Diagban hátsó ablakok is kivezérelhetöl, fölfelé csak jó kétharmadig.
Cseréltünk egy HIGH verziós bontott grundmodult, semmi változás.
Hallottam hogy modulcserénél valami Bmw diaggal ujra kell kódólni. Ez most egy ajánlás vagy mindenképpen szükséges procedura?? Ha igen akkor mondjuk eg Inpa tudja ezt a kodólást??
Felmerült a becsipödésgátló hiba.,ennek megléte blokkolhatja az ablak le es fölhuzását? Ha a GM- nál lekötném mindkét hátsó ajtóról jövö vezetéket, akkor ezt a hibát kitudnám zárni?? Nincs bmw diag-- élőben nem látom az állapotát.Kapcsolók-mindkét kapcsolasi variációban is jók,gyerekzár szintén-- -paraméterben és GM modulon mérve is!!!
Kõszönöm válaszotokat!!! Mind a 3 db bontott GM HIGH verziós, 6db relés., bontosók szerint Sedanról valók.., elég valószitlennek tünik hogy mindegyik 2 ablakosra volna kódólva



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. november 09. szombat, 06:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 16:16


notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?


de ha előtte működött a felhúzás, akkor ott csatlakozó van szétcsúszva, vagy a becsípődésgátló megsérült. magától nem programozódik ki. mondjuk nem tudom a delphi progival vagy mivel mit ügyködtetek, de előfordulhat, hogy lett egy car-key memory nullázás, aztán elfelejtette az automata kulcsról történő ablakfelhúzást.
de mivel konkrétan beírja a becsípődésgátlót hibának, így ott valami kontakt probléma van, nem programozási.


Én is így logikáztam. De elvittem egy ismertebb, BMW-kkel foglalkozó műhelybe, levették az ajtókárpitot, megnézték, azt mondták, minden össze van dugva. Mondjuk azt is mondták, ezekben a kocsikban nincs külön csatija a becsípődésgátlónak. De ezzel együtt csak észrevették volna, ha valami nincs a helyén. Próbálták szoftverrel megnézni, de nem találták meg, mit kéne beállítani, mondjuk az indulás utáni automatikus ajtólezárást azért sikerül kiiktatniuk...
Még arra gondoltam, esetleg azzal függhet össze a dolog, hogy volt egy kisebb karambolom, amiben a jobb első ajtó is sérült, talán akkor lőtte át magát az autó valamilyen másik üzemmódba?
Eredetileg tuti nem gyári szoftverrel nézték, szóval kéne most valaki, akinek gyárija van és ért is hozzá. Gondolom, nem mindennap szoktak becsípődésgátló-beállításokat programozni... Ne már, hogy itt a fórumon senki nem tud valakit ajánlani...


nem tudok olyanról, hogy át áll valamilyen üzemmódban. nem tudom a sérülés milyen, volt, kellett-e ajtót cserélni, vagy a belső részen valamit. haver is úgy járt, hogy kombiban a bal hátsó ajtón nem húzta az ablakot.. dobta is hibának. mert fel volt programozva, de mint kiderült a hátsó ajtó nem a sajátja, és valószínűleg nem is volt benne, mert valami után gyártott dolgokról volt szó. de mondom, olyan nincs, hogy biztonsági dolog kiprogramozódik. ha korábban jó volt, és most nem jó.... akkor ott az eszközzel van a baj. és mivel dobja hibának, ezért a rendszer várja, tehát be van programozva, hogy keresse az eszközt. vagy egyszerűen tönkre ment a becsípődés gátló, vagy valami kontakt hiba van. ha az ember megtalálja melyik a vezetéke, akkor ellenállást mérve majd nyomkodva a becsípődásgátlót, akkor változó értékeket kellene mérni. ha változik, akkor működik, ha nem, akkor elszakadt. de ha így működne, akkor lehet még máshol a hiba a vezetékben, ami az ajtó és a GM között van.

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 15:59


YELLOW írta:
notoriusbg írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?


de ha előtte működött a felhúzás, akkor ott csatlakozó van szétcsúszva, vagy a becsípődésgátló megsérült. magától nem programozódik ki. mondjuk nem tudom a delphi progival vagy mivel mit ügyködtetek, de előfordulhat, hogy lett egy car-key memory nullázás, aztán elfelejtette az automata kulcsról történő ablakfelhúzást.
de mivel konkrétan beírja a becsípődésgátlót hibának, így ott valami kontakt probléma van, nem programozási.


Én is így logikáztam. De elvittem egy ismertebb, BMW-kkel foglalkozó műhelybe, levették az ajtókárpitot, megnézték, azt mondták, minden össze van dugva. Mondjuk azt is mondták, ezekben a kocsikban nincs külön csatija a becsípődésgátlónak. De ezzel együtt csak észrevették volna, ha valami nincs a helyén. Próbálták szoftverrel megnézni, de nem találták meg, mit kéne beállítani, mondjuk az indulás utáni automatikus ajtólezárást azért sikerül kiiktatniuk...
Még arra gondoltam, esetleg azzal függhet össze a dolog, hogy volt egy kisebb karambolom, amiben a jobb első ajtó is sérült, talán akkor lőtte át magát az autó valamilyen másik üzemmódba?
Eredetileg tuti nem gyári szoftverrel nézték, szóval kéne most valaki, akinek gyárija van és ért is hozzá. Gondolom, nem mindennap szoktak becsípődésgátló-beállításokat programozni... Ne már, hogy itt a fórumon senki nem tud valakit ajánlani...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 15:26


notoriusbg írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?


de ha előtte működött a felhúzás, akkor ott csatlakozó van szétcsúszva, vagy a becsípődésgátló megsérült. magától nem programozódik ki. mondjuk nem tudom a delphi progival vagy mivel mit ügyködtetek, de előfordulhat, hogy lett egy car-key memory nullázás, aztán elfelejtette az automata kulcsról történő ablakfelhúzást.
de mivel konkrétan beírja a becsípődésgátlót hibának, így ott valami kontakt probléma van, nem programozási.


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 11:01


notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. június 10. hétfő, 13:22


Gebrosz írta: Sziasztok! Szeretném tőletek kérdezni hogy hogyan tudnám bekapcsolni vagy betanitani esetleg ellenőrizni hogy azt a funkciót tudja e az autóm ablaka. Kulcsot ha nyomva tartom akkor fel húzza az ablakot lehuzza de én arra gondolok hogy ha levan húzva az ablak kiszállok és megnyomon a bezárását akkor fel is húzza az ablakot.


hogy ne kelljen a gombot úgy tartani?
azt alapból nem lehet megoldani. egy külön elektronikát kell hozzá csinálni.
opeloknál volt egy időben divat, hogy 1 nyomásra (zárásra) felhúzta az összeset.
hogy itt miért nem így van? mert sokan meg sem várnák. és mivel rendelkezik az autó becsípődés gátlóval, ezért ha valaki csak benyúlna, mikor te már elfordulsz, akkor vissza lemenne az ablak. és már is be lehet nyúlni az autóba. így pedig addig ott maradsz, míg fel nem húzza, hisz nyomva kell tartanod a gombot.
de a legtöbb autónál már így van.

Gebrosz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Gebrosz

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2019. június 10. hétfő, 12:00


Sziasztok! Szeretném tőletek kérdezni hogy hogyan tudnám bekapcsolni vagy betanitani esetleg ellenőrizni hogy azt a funkciót tudja e az autóm ablaka. Kulcsot ha nyomva tartom akkor fel húzza az ablakot lehuzza de én arra gondolok hogy ha levan húzva az ablak kiszállok és megnyomon a bezárását akkor fel is húzza az ablakot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2004

státusz SzekBalazs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. november 23. péntek, 17:17


Üdvözlet!

2 kérdésem lenne (csak az egyik kapcsolódik az ablak topichoz, azonban nem szerettem volna két helyre írni), remélem tudtok nekem segíteni a válaszadásban.
Az első: adott egy e46 coupe, melynek eléggé kotoyog a vezetőoldali ablaka. Ha jól gondolom valószínúleg az ablakemelő szerkezet cseréje megoldaná ezt a problémát. Meg tudná valaki mondani, hogy hozzávetőlegesen mekkora összeget kérnek el egy szervízben ennek cseréjéért? Láttam róla youtube videót, annyira nem tűnik nagy ördöngösségnek a munka, de ha nem vészes javítás díja, akkor inkább a szakikra bíznám.

Másik:
Már hónapok óta próbálok szerezni pontosan olyan vezetőoldali visszapillantó tükröt, ami nekem kellene, de egyszerúen nem találok. A legtöbb szervízes/nepper manapság jobb kormányos autókat bont, azonban az arról származó tükör (jelenleg ilyenem van) nem az igazi, mivel alapból tök más a dőlésszöge a tükörnek és hiába állítod a tükörlapot csutkára ki, így is leginkább az auto oldalát látni. Mivel a gyári tükör ára, a búra színre fújásával együtt olyan 80-100e Ft-os tétel ezért még nem adnám fel a keresést.
A problémám az, hogy más a visszapillantó a sedanra, a touringra, a coupera és még a coupen belül is mások a csatlakozók, ha az elektromos, fúthető, elektromosan felhajlós, illetve ha az ülések is memóriások.
És most jön a kérdés: Ezen csatlakozók átalakitását/cseréjét egy autó villamossági szerelő meg tudja esetleg oldani??? Vagy nem csak a csatlakozók a lényegesek? Nekem egyébként elektromos, fűthető, elektromosan felhajlós, azonban nem memóriás üléses visszapillantóra lenne szükségem. Eddig pont ilyet sajnos nem találtam sehol (e46 fórumok, szerelő ismerős, ebay...)

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!!

Üdv:
Balázs









Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2018. november 23. péntek, 17:21

Lacessz
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 530xd
Évjárat: 2008

státusz Lacessz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. november 07. szerda, 14:19


YELLOW írta:
Lacessz írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek adott egy e91 kombi az elektromos ablakok be lettek tanítva szakszerűen, ennek ellenére "Üzemzavar az ablak emelő becsípõdés elleni védelmének működésében" embléma váltakozó időben bevillan. Hibakód sincs. Kérdés hogy mi lehet a probléma hogy tudom megszüntetni a jelzést?


hát elhárítod a hibát. valahol kontakt hiba lehet, de lehet maga a becsípődésgátló rossz.
vagy ki kell programozni a becsípődésgátlót belőle.


Visszanyit az ablak tehát nem működik rosszul kontakthibánál meg akk megint nem működne tehát az se lehet. Autó villamossági szerelőnél ki akartuk olvastatni a hibát nem jelzett semmit se.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. november 07. szerda, 11:09


Lacessz írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek adott egy e91 kombi az elektromos ablakok be lettek tanítva szakszerűen, ennek ellenére "Üzemzavar az ablak emelő becsípõdés elleni védelmének működésében" embléma váltakozó időben bevillan. Hibakód sincs. Kérdés hogy mi lehet a probléma hogy tudom megszüntetni a jelzést?


hát elhárítod a hibát. valahol kontakt hiba lehet, de lehet maga a becsípődésgátló rossz.
vagy ki kell programozni a becsípődésgátlót belőle.

Lacessz
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 530xd
Évjárat: 2008

státusz Lacessz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. november 07. szerda, 08:37


Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek adott egy e91 kombi az elektromos ablakok be lettek tanítva szakszerűen, ennek ellenére "Üzemzavar az ablak emelő becsípõdés elleni védelmének működésében" embléma váltakozó időben bevillan. Hibakód sincs. Kérdés hogy mi lehet a probléma hogy tudom megszüntetni a jelzést?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. szeptember 24. hétfő, 20:56


danika79 írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek adott egy e36 coupe az elektromos ablak az egyik nap nem mentek le se ajtónyitásnál se kapcsolóval másnap magától jó lett de akkor meg a másik oldal nem reagált semmire hála égnek már ma egyik sem működik motor jó kapcsoló jó.Nem tudom mi lehet a baj az ajtónál is jók a kapcsolók.


biztosíték vagy a reléje lehet még gond.
szerk.: a relé a GM alias grundmodulban van avagy comfort modulban ahogy még szokták nevezni

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 24. hétfő, 21:51