YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 06. szerda, 14:18


ez alapján akár fõtengely jeladó is lehet

dfle írta: Álltam a pirosnál amikor kezdett világítani a lámpa, nem vettem észre semmit, a menetteljesítmény a régi és 5,8-6,2- es átlagfogyasztással jöttem haza, 100-110km/h sebességgel,motort nem mostam!

Olyan problémám van, de az õsz óta, mióta megvettem, hogy az alapjáratom néha ingadozik, mire azt mondták a bmw-nél és az NT autónál is, hogy típus hiba, valami "karter"- gáz vissza vezetõ csõ szeleppel együtt a hibás, amit szerintem nem jelez a lámpa. Ja és ha valaki tud errõl a típus hibáról többet, az is érdekelne!
Köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 06. szerda, 14:17


szerintem rosszul gondolod.... ugyanis a katalizátort a szonda által mértértékek alapján felügyeli... ha a szonda rossz értéket mér, az lehet a szonda hibája és lehet a katalizátoré... a bemenõ és kimenõ jeleket hasonlítja össze, ha valamelyik szonda nem jó akkor jelez, és azt gondolnánk a katalizátor a rossz, de lehet hogy nem, de lehet akár az is...

ilyenkor jön a találgatás... érdemes szerezni egy szondát, vagy kettõt, és tesztelgetni, ha ezek után nem jelez be, akkor a szonda a rossz, ha jó szondával is jelez, akkor a katalizátor a ludas

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. május 06. szerda, 14:13


Lambdaszondát pedig nem jelzi ki a motorelektronika csak a katalizátort!
Ha csak maga a szonda a sz*r akkor nem gyullad ki a "check" lámpa!

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. május 06. szerda, 14:10


Álltam a pirosnál amikor kezdett világítani a lámpa, nem vettem észre semmit, a menetteljesítmény a régi és 5,8-6,2- es átlagfogyasztással jöttem haza, 100-110km/h sebességgel,motort nem mostam!

Olyan problémám van, de az õsz óta, mióta megvettem, hogy az alapjáratom néha ingadozik, mire azt mondták a bmw-nél és az NT autónál is, hogy típus hiba, valami "karter"- gáz vissza vezetõ csõ szeleppel együtt a hibás, amit szerintem nem jelez a lámpa. Ja és ha valaki tud errõl a típus hibáról többet, az is érdekelne!
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. május 05. kedd, 23:10


dfle írta: Segítséget szeretnék kérni!
318i- m van, tegnap Debrecenben jártam, mikor kigyulladt a motor hiba jelzõ lámpám, kerestem egy szervizt, hol gépre tették, ami gondolom egy általános gép lehetett, nem értek hozzá, de csak annyit írt, hogy üzemanyag rendszer hiba , mire a szerelõ azt mondta, valószínû a üzemanyag szivattyú a hibás, míg a benti munkafelvevõ szerint lehet a lszonda . Akkor most mi tévõ legyek? Persze a pénzt felhajtották, én pedig ott vagyok, ahol voltam. Az autó menetteljesítményében nincs változás, haza jöttem 200 km-ert, nem vettem észre semmit! Szerintetek?????


Szia "dfle" Amikor "kigyulladt"a motorelektronika visszajelzõje,történt e valami érezhetõ változás? (ha csak egy pillanatra is !!) Világít-e még a visszajelzõ? Mostál motort elötte?
Ha üa.szivattyú lenne szerintem nem értél volna haza.Szivattyú hibánál általában az autó" torpan" vagy a motor "kihagy". Ha abszolút semmi érezhetõ hiba nincs akkor lehet jeladó hiba is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 05. kedd, 22:34


ha a szivattyú lenne, akkor le-le állna... fõleg akkor ha nyomod neki és kevesebb az üzemanyag, mert akkor kellene nagy nyomás, de már a szivattyú nem bírja nyomni... ha több az üzemanyag akkor egy darabig elmegy...
viszont ha a szonda, akkor figyeld többet fogyaszt-e az autó, esetleg vidd el zöldkártyás mérésre egy CO és egyéb értékek mérésére... ha megnõ a fogyasztás, akkor szonda, viszont ha az értékek nem jók, akkor lehet a katalizátor is... bár a kettõ összefügg...

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. május 05. kedd, 22:27


Segítséget szeretnék kérni!
318i- m van, tegnap Debrecenben jártam, mikor kigyulladt a motor hiba jelzõ lámpám, kerestem egy szervizt, hol gépre tették, ami gondolom egy általános gép lehetett, nem értek hozzá, de csak annyit írt, hogy üzemanyag rendszer hiba , mire a szerelõ azt mondta, valószínû a üzemanyag szivattyú a hibás, míg a benti munkafelvevõ szerint lehet a lszonda . Akkor most mi tévõ legyek? Persze a pénzt felhajtották, én pedig ott vagyok, ahol voltam. Az autó menetteljesítményében nincs változás, haza jöttem 200 km-ert, nem vettem észre semmit! Szerintetek?????


bakoj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz bakoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2009. május 04. hétfő, 16:51


Én is azt gondolom, hogy benne maradt eltárolva, de legalább nem idegesít, hogy világít, majd valamikor kiszedetem a hibatárolóból. Kösz a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 03. vasárnap, 15:46


nah én csak saccoltam az 50-et... lehet kialudt a lámpa, de attól az is lehet hogy eltárolta a hibát... igaz már megszûnt, de benen van a rendszerbe... örülök, hogy megoldódott

bakoj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz bakoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2009. május 03. vasárnap, 15:36


20 km-t mentem vele, kialudt a lámpa, az akksit sem kellett levenni. Azóta nem villant fel újra

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 02. szombat, 13:53


a meghajtás után, ami legalább 50 km legyen, legalább 70-es átélaggal, autópálya lenne az ideális, de utána akksit ugyanúgy le kell venni, mert magától nem megy ki a hiba... ha visszajön a hajtás után is, akkor szondával lesz valami

bakoj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz bakoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2009. május 02. szombat, 13:19


A resetelést próbáltam még a kérdés elõtt, de nem volt eredményes. Nem sokat mentem vele, szerencsére a garázs elõtt történt a dolog, csak addig járattam a motort, amíg a gyertyákat és a trafókat próbáltam. Egy kicsit meghajtom, aztán megpróbálom a sarut is. Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 02. szombat, 13:01


miután megálltál a kocsival leállítottad a motort, várj 30 percet, hogy a rendszer elmentsen mindent... (elvileg 10 perc is elég, de jobb ha többet vársz), majd vedd le az akksi sarukat, mind a kettõt, és hagyd egy 15 percre úgy a gépet... majd tedd vissza a sarukat, és elvileg törlõdik a tároló... (az átlagfogyasztás, óra, napi számláló átlag sebesség is nullázódni fog) minden más megmarad...

azt a múveletet elvileg a titkos menüben is lehet, RESET-elni... de jobb az akksis megoldás

mondjuk ha sokat mentél vele úgy, hogy nem ment egy henger, akkor lehet a katalizátorod tele ment benyával, és amiatt ég, ugyanis ez jelzi a katalizátor hibát is... próbáld meg jól meghajtani a gépet, hogy a hõ hatására "átégjen a katalizátor, vagy legalábbis a benya eltûnjön belõle. talán érdemes lenen a lambda szondákat is megtakarítani

bakoj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz bakoj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2009. május 02. szombat, 11:14


Sziasztok, kezdõ vagyok a fórumon, de már sok segítséget kaptam korábban az itt olvasottakból! Most is egy kérdésem lenne. Egyik pillanatról a másikra elment az egyik hengerem gyújtása. Ellenõriztem a gyertyákat, jók voltak, majd a gyújtó trafók következtek és megtaláltam a bûnöst. Kicseréltem az egyik trafót, a motor úgy jár, mint a svájci óra, de az emissziós lámpa nem akar kialudni, korában ugyanis rögtön bejelzett, mivel az egyik henger nem járt. Ki fog ez aludni ha kitisztul a rendszer, vagy ki kell üttetni mûhelyben a hibakódot?