Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. május 30. szombat, 09:46


En is teljesen egyetertek az elöttem szoloakkal. Egy auto nyugodtan lehet javitott, ha azt jol, szakszerüen csinaljak meg. Viszont a javitasokra illik felhivni a figyelmet a jarmü eladasakor, nem szabad eltitkolni. Mivel ezt nem teszik meg sajnos, ezert kenytelen az ember maganak leellenörizni festekvastagsagmerövel, es ha javitott felületet talal, akkor kezdhet tanakodni vajon tenyleg jol javitottak ki a problemat vagy kis idö mulva jelentkezik a rozsda.

Ismet egy nem regi törtenet, szerencsere Peugeot-val es nem BMW-vel: egy baratom (biologuskutato, az autokrol annyit tud hogy 4 kereke van) vasarolt 4 honapja a soproni Peugeot markakereskedesben egy 15 honapos Peugeot 307-est. Az autot termeszetesen serülesmentesnek hirdettek. 3 hete felhivott, hogy menjek mar at a festekvastagsagmerövel, mert valami bibi van a motorhaz elejen. Valoban bibi volt, a festek elkezdett feljönni egy kb. fel tenyernyi felületen rögtön a legelejen. Elö a müszert, merjünk: 600-650µm között volt a problemas területen. Valoszinüleg nem karambolos volt, hanem csak valami raesett az elejere es ez lett kijavitva (rosszul). De ha mar a markaszervizben sem bizhat meg az ember, akkor megis kiben?

Szemy

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 21:43


Ebben egyet értünk Burns! A kis javítás nem gond, de a nagy sem, ha az tisztességesen van elvégezve. Végülis az autó használati tárgy. Csak ha titkolja az eladó, akkor esetleg oka is van rá többnyire, mert lehet, hogy Mekk Elek mûhelyben csináltatta, csak , hogy olcsó legyen. Nem látsz a festék alá, ha heggelték a törést, nem tudhatod, hogy a lemez hátoldaláról leégett festéket, védõréteg pótolták-e, ami ugye pénz, ezen szoktak spórolni, és nem tudod, hogy fél év után miért is virágzik ki az autód. Sajnos a márkaszervízekben is tudnak gyatra munkát végezni, hiába a gyári javítási technológia, Te fizetsz, nem is keveset, aztán mégis szar munkát kapsz, ami kívülrõl nem látszik, csak majd idõvel. Én csak a paranoiás jelzõt nem tudtam hova tenni, mert ahhoz nem kell annak lenni. Azt is tudom, hogy újként vásárolt autók is lehetnek (nagyon is sokszor) már eleve javítottak, de ha a javítás jól van elvégezve, akkor semmi baj.
hil

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 21:23


hil írta:
Lenne egy tippem......
Én alapból festékréteg mérõvel mentem autót venni. Na, hogy mik derültek ki a törésmentes autókról? Úgy gondolom, nem volt rosz befektetés megvenni a mûszert.
Mint írtam korábban, szivesen kölcsönadom klubtagoknak, mivel minden nap nem használom, hátha segítek ezzel valakinek... Azért ez az eljárás egy márkaszerviztõl méltatlan.

hil


Nem az a baj, ha egy-két elem újra van fényezve, hanem amikor 2-3 autóból csinálnak egyet...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 21:17


Sajnos nagyon sok márka, nagyon sok típusa javított még azelött, hogy a szalonba érkezne. Nincs mit ezen morfondírozni. Megesik a dolog attól a pillanattól fogva, hogy a gyárból kigördül, egészen addig, míg az új tulaj át nem veszi. Ha megfelelõen van javítva, akkor új autóként sem veszít az értékébõl. Sõt egyes gyárakban sem darálják be a kocsit, mert Hans véletlenül egy kis csíkot húzott az oldalára, miközben kiállt a gyárudvarra....

A lagermax-nak is van külön javító részlege akár budaörsön is, ahol a szállítási sérült autókat javítják. (vagy legalábbis 10-13 éve volt - akkor járogattam arrafelé) Sõt nem ecsetelem, hogy az ilyen cégeknél dolgozó munkatársak mi módon állnak fel vagy le az autószállító trélerrõl vagy vasuti kocsiról...

Elég egy apró karc, amit javítani kell és már nem gyári a festékvastagság...

Persze nem a három centi vastag gittrétegrõl beszélek, bár az autószállítóknál is elõfordulnak balesetek és elemcserével ecsetelik legtöbbször a problémát...

Sõt! Találtam én annak idején vadi új ford mondeóban VW polo kulcsot, melyen ott volt az alvázszám vége....

Ott is emberek dolgoznak.....hanyagok, kevésbé hanyagok és nagyon trehányak...

A lényeg: a boldog tulaj esküszik, mert újonnan vette át a kocsit és ezen nem is csodálkozom. Ettõl függetlenül lehet hogy a höldmayr vagy a lagermaxos fiúk lezúzták már az elsõ sarkát, csak meg is javították. Ettõl még nem adják olcsóbban a szalonban. (mondom ez 10-13 éve így ment és nem hiszem, hogy változott a dolog. Akkor is kaptunk elsõ sárvédõ, fényszóró és lököscserés mondeót gyári újként, de lagermaxban már javítva)

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 21:08


Az elõzõ autóm elejét rendesen összetörték, DE a szervizben, ahol megcsinálták profi munkát végeztek. Úgy is adtam el, hogy megmutattam a vevõnek, mi lett kicserélve. Megnézte, és megvette mert elégedett volt. 4 évig használtam a javítás után probléma mentesen. Viszont az eredetiség vizsgálaton kiderült, hogy az egyik ajtó javítva volt (az autót újonnan vásároltam szalonból).


Különben simán lefényezik gyári rétegvastagságúra az elemeket, csak pénz kérdése a dolog

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 19:14


BarG írta: Aztán az ember ne javíttassa ki, mert ha eljön az eladás ideje, jön egy paranoiás és totálkárt vízionál egy vastagabb festékrétegbõl?! .

Miért is? Ha sérülésmentesnek van meghirdetve, akkor legyen is az. Ennek ellenére, ha a motorháztetõn vastagabb a festék javítás miatt, azon könnyedén átlepek, nem számít. De ha egy sérülésmentesnek mondott autó két elsõ sárvédõjének az elején 600 mikront mérek, azon azért már csak el lehet gondolkodni. Ez nem paranoia kérdése. Sajnos egyre kevesebb a korrekt eladó, és ha valaki a kis dolgokban sem mond igazat, akkor mi van a nagyobbakkal??? Ja és a vastag festékréteggel az a baj, hogy nem a festék a vastag, hanem a gitt alatta, ami elõbb-utóbb megreped, majd leesik. Nohát ezt kell kivédeni a rétegméréssel, mert mondjuk, ha a gyári 100 mikron körüli helyett 180-200-at mérek, akkor még nincs nagy gáz, de efölött már problémás a dolog. Gondold át és igazat fogsz adni.
hil

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 17:57


YELLOW írta: mikor jársz tiszaújváros felé? mostanában nem jössz haza?


Mostanaban nem, augusztus vegeig 100% nem vagyok Magyarorszagon. Ami elörelathatolag biztosnak nez ki, az december vege a Karacsony miatt.

Egy masik markaszervizes sztori (habar nem BMW, hanem VW), alig 2 hete törtent: egyik baratomnak kidurrant egy hütövizcsöve es a maradek hütövize is eleg fekete volt (6-7 eves Polorol beszelek). Nem nagyon ert az autokhoz, nem is nagyon erdeklödik irantuk, VW markaszervizhez elvitte, hogy csinaljak meg. 497 eurot fizetett a gumicsö es a hozza kapcsolodo müanyagtömlö cserejeert, de szerencseje volt, hogy a hengerfejtömitest nem csereltek ki, mert az maga lett volna olyan 1200 euro. Jo kis markaszerviz, mi?

Szemy


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 17:29


mikor jársz tiszaújváros felé? mostanában nem jössz haza?

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 17:17


Ez sajnos igy van, ahogy Yellow kollega irja. En a sajat peldambol indulok ki, vigyazok az autora, ahogy tudom ovom mindentöl, de azert hasznalom. Ennek következteben nekitoltak egy bevasarlokosarat a jobb elejenek tavaly. Nem tudtam mit csinalni, ki kellett javittatni. Aztan összel kaptam egy akkora követ az autopalyan, hogy azon csodalkoztam a motorhaztetö nem szakadt at. Majd egy gesztenye vagy dio esett a motorhaztetöre. Az utobbi kettö meg nincs kijavitva, de annyira zavar meg mindig, hogy nyaron meg lesz csinaltatva. Aztan jön a vestekvastagsagmerö, mire mutatom a szamlakat, fenykepeket...aztan vagy elhiszik nekem vagy nem. Az auto balesetmentes, de nem serülesmentes. Ez van, nem tudok ellene mit tenni. Max. megveszek egy autot, beallok vele a fütött garazsba es nem hasznalom többet.

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 17:09


YELLOW írta: egy "új" autót is nézhetnél, ott is érhet meglepetés... egyébként én csak csodálkozom... régen emlékeim alapján, sokkal több sérülésmentes használtautó volt... most meg látom az 1-2 hónapos autón, hogy meg van húzva, meg van roppanva, fél éves Suzu már 3x volt megtörve... én egyszerûen nem értem... nem vigyáznak az emberek? hát NEM! .


Végre talán elkezd az autó az lenni, amire kitalálták: használati tárgy! Egyre többen beépítik az életükbe az autó használatot, ezel járnak dolgozni, bevásárolni, üzleti útra mennek vele és ekkor bizony történnek "események" az autóval. Itt egy kis karc, ott egy horpadás. Aztán az ember ne javíttassa ki, mert ha eljön az eladás ideje, jön egy paranoiás és totálkárt vízionál egy vastagabb festékrétegbõl?! Régebben a hétvégi autók korában szinte mindenki busszal, villamossal, etc járt dolgozni, azon kevesek meg, akinek volt autója, a hétvégi telekre menésre, meg a nyári üdülésre vették csak elõ a féltve õrzött családi ereklyét, volt nem egy olyan járgány, amiben 10 éves korában lett 50 000 km. Na, ha egy ilyen autó megkarcolódott, az komoly családi tragédiát jelentett. Ma vannak olyanok, akik évente 60-80 000 km-t mennek, nekik egy autó értékét a használhatósága szabja meg, nem egy-két sérülés.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 10:47


egy "új" autót is nézhetnél, ott is érhet meglepetés... egyébként én csak csodálkozom... régen emlékeim alapján, sokkal több sérülésmentes használtautó volt... most meg látom az 1-2 hónapos autón, hogy meg van húzva, meg van roppanva, fél éves Suzu már 3x volt megtörve... én egyszerûen nem értem... nem vigyáznak az emberek? hát NEM! de sokszor más lehet a felelõs... sajnos a parkolókban os rányítják a szakadt skodából az ajtót a másikra rezzenéstelen arccal, és még õ van felháborodva, hogy akkor nem tud kiszállni... hát vazze álljon arébb ahol nem áll mellette senki... de erre: akkor sokat kell gyalogolni... eszméletlen... és sok ilyen autó van amire rányítják az autót... ugyan törve nem volt, de javítva igen... azzal meg, hogy a szervíz elzárkózik csak magát árulja el...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. május 29. péntek, 10:31


Szemy írta: Egyik kollegam szeretne 2005-ös evjaratu E46-as BMW-t vasarolni. A munkahelyünkkel szemben van egy hatalmas nagy markakereskedes es szerviz, BMW Wiemer a becsületes neve. Meglatott ott egy alomszep 320i kombit, ami igencsak felkeltette az erdeklödeset. Többször megnezte, beszelgetett az ertekesitökkel rola, mig vegül ugy erezte el kell dönteni a dolgot. Az volt a feltetele, hogy szeretne egy független ADAC-s komplett atvizsgalast, mielött megveszi. Az eladok rögtön elzarkoztak a keres elöl es mondtak, hogy ez nem lehetseges. Akkor legalabb festekvastagsagmerövel szeretne vegigmerni az autot (elvileg serüles es balesetmentesnek volt hirdetve az auto). Az ertekesitök fönöke elvörösödött es kikerte maganak a feltetelezest, de nem engedte vegigmerni az autot...vajon miert nem?

Szemy

Lenne egy tippem......
Én alapból festékréteg mérõvel mentem autót venni. Na, hogy mik derültek ki a törésmentes autókról? Úgy gondolom, nem volt rosz befektetés megvenni a mûszert.
Mint írtam korábban, szivesen kölcsönadom klubtagoknak, mivel minden nap nem használom, hátha segítek ezzel valakinek... Azért ez az eljárás egy márkaszerviztõl méltatlan.

hil

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. május 28. csütörtök, 22:37


Egyik kollegam szeretne 2005-ös evjaratu E46-as BMW-t vasarolni. A munkahelyünkkel szemben van egy hatalmas nagy markakereskedes es szerviz, BMW Wiemer a becsületes neve. Meglatott ott egy alomszep 320i kombit, ami igencsak felkeltette az erdeklödeset. Többször megnezte, beszelgetett az ertekesitökkel rola, mig vegül ugy erezte el kell dönteni a dolgot. Az volt a feltetele, hogy szeretne egy független ADAC-s komplett atvizsgalast, mielött megveszi. Az eladok rögtön elzarkoztak a keres elöl es mondtak, hogy ez nem lehetseges. Akkor legalabb festekvastagsagmerövel szeretne vegigmerni az autot (elvileg serüles es balesetmentesnek volt hirdetve az auto). Az ertekesitök fönöke elvörösödött es kikerte maganak a feltetelezest, de nem engedte vegigmerni az autot...vajon miert nem?

Szemy

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. május 28. csütörtök, 21:30


Sziasztok!
A hiányzó szervízkönyvem pótlásához üssze kellett szednem az autóm szervíz történetének igazolását. Autómat az elõzõ tulaj az Osztrák Birbaum-nál szervízeltette. Kb 3 hónapon át tartó levelezgetés után elküldték a bescannelt számlákat, amin meg is döbbentem kissé: vagy ilyen szar a BMW (???), vagy csúnyán átverték a sógorok az elõzõ tulajt. (lehet, hogy ezért is volt olyan nehéz kicsiholni belõlük a doksit...) Egyébként még angolul sem akartak tudni, magyarul meg fõleg nem (Eisenstadt, a határ mellett). Szóval, 56 K-nál légtömegmérõ csere, aztán valami az airbaggal, késõbb DME csere és még tart tovább is a felsorolás, a tulaj vagyonokat költött az autóra. Azt azért nehezen hinném, hogy a BMW -re ennyit kell költeni új korában. Az itthoni szervízeket ismerjük, nemrég olvastam az E36 fanatics-on valakinek a német szervíz tapasztalatát, hát az sem volt semmi. Az már mellékes dolog volt, hogy az autója ott állt a parkolóban, a szélvédõ mögött a forgalmi, ajtók nyitva, gyujtáskulcs benne, álló motornál gyujtás ráadva- így talált rá. Szép nem?
hil

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 26. péntek, 17:04


Én már hallottam jót is meg rosszat is a replica felnikrõl. Sõt van gumis ismerõsöm, aki árulja és isteníti. A városban többekkel beszéltem már akik vettek tõle replica-t és volt olyan aki a mái napig azt mondja, semmi baj nincs vele, de volt olyan is aki vissza is vitte õket mert úgy rázott...
Úgyis az marad meg az emberben, amilyen az 1. élménye. Ha vesz 1 garnitúrát ami szar, akkor elmondja, h na a replikák szarok. De ha meg más vesz és neki jó, nem üt nem ráz, akkor az lesz az isten és ha a köv. garnitúrát veszi, és szar, akkor meg annyit mond, hogy na kifogtam éppen most 1 sz*rt...
Szerintem ha kihozol 1 gumistól replica felnit és semmi baj sincs vele, akkor tedd össze a 2 két kezed és imádkozz, hogy soha ne patkázd meg, mert onnantól már bajosak lesznek!