Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 18:12


lela írta:
Ezek szerint még senki sem derítette ki hogy mi van a gyári BMW dobozban. Gondolom azzal nagyon nem lőnék mellé. Valaki pedig valamelyik topikban megemlítette hogy ő tudja hogy mi van a dobozban...


A BMW legalább 3 beszállítóval dolgozik csak a fékekre, teljesen irreleváns, hogy melyikkel. Gumiból régen mindig Continental volt, most már Hankook is kerül rájuk. Fejegységből volt Philips, VDO, Harman is. Számít ez? Nem hiszem. A lényeg, hogy szabványos és jó minőségű.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 17:55


lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



én azt tudom elmondani, hogy nekem a gyári tárcsa és betét Jurid. ezzel jött ki a gyárból. írták már itt, hogy az autósboltban vett Jurid nem olyan jó, mint a BMW dobozos Jurid. hát ha én is alkatrészkereskedéssel foglalkoznék, akkor én is ezt mondanám. egyébként volt váltás márkában valamikor. az, hogy éppen melyik gyártóval gyártat az meg megint egy másik dolog. attól függ kivel szerződik le. ki ad jobb ajánlatot. lehet 10 éve a Jurid gyártotta az alkatrész utánptlást is, de lehet 3 éve már nem ő gyártja az E46-hoz a BMW dobozost.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 17:49


lela írta:
Coyote írta:
lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



Szerintem mindenki azt fogja ajánlani, amit éppen belerakott utoljára, és nem volt vele baja. Én pl ATE Powerdiscet vettem a 2004-es E46-ba, nekem bejött, de a gyárinál nem volt se jobb, se rosszabb. De valamivel olcsóbb, az igen, plusz jól is néz ki rajta a marás.

Fontos, hogy olyan helyről vedd, ahol adnak rá cseregaranciát. Nekem az első 100 km-n, hullámos lett a tárcsa, rázta a kormányt, zokszó nélkül kicserélték, a másodikkal már nem volt semmi baj.
Én is most veszek az E91-re, valószínűleg ismét ATE-t választok.



Ezek szerint még senki sem derítette ki hogy mi van a gyári BMW dobozban. Gondolom azzal nagyon nem lőnék mellé. Valaki pedig valamelyik topikban megemlítette hogy ő tudja hogy mi van a dobozban...


Hello

Én is csak ilyen fórumokon hallottam (söt, ahol vettem, ott is kíváncsiságból velem együtt kinyitottak ezt+azt, hogy épp milyen beszállítóval dolgozik a gyár), de azt hiszem még maga a gyári BMW dobozban is változik, hogy épp melyik beszállítótól tesztel és pakol bele alkatrészeket

Én most vettem hátsókat a kis egyes-re. A fékpofák: textar, de a tárcsát még nem nyitottam ki, passz.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 17:27


Coyote írta:
lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



Szerintem mindenki azt fogja ajánlani, amit éppen belerakott utoljára, és nem volt vele baja. Én pl ATE Powerdiscet vettem a 2004-es E46-ba, nekem bejött, de a gyárinál nem volt se jobb, se rosszabb. De valamivel olcsóbb, az igen, plusz jól is néz ki rajta a marás.

Fontos, hogy olyan helyről vedd, ahol adnak rá cseregaranciát. Nekem az első 100 km-n, hullámos lett a tárcsa, rázta a kormányt, zokszó nélkül kicserélték, a másodikkal már nem volt semmi baj.
Én is most veszek az E91-re, valószínűleg ismét ATE-t választok.



Ezek szerint még senki sem derítette ki hogy mi van a gyári BMW dobozban. Gondolom azzal nagyon nem lőnék mellé. Valaki pedig valamelyik topikban megemlítette hogy ő tudja hogy mi van a dobozban...


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 17:24


lela írta: Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



Szerintem mindenki azt fogja ajánlani, amit éppen belerakott utoljára, és nem volt vele baja. Én pl ATE Powerdiscet vettem a 2004-es E46-ba, nekem bejött, de a gyárinál nem volt se jobb, se rosszabb. De valamivel olcsóbb, az igen, plusz jól is néz ki rajta a marás.

Fontos, hogy olyan helyről vedd, ahol adnak rá cseregaranciát. Nekem az első 100 km-n, hullámos lett a tárcsa, rázta a kormányt, zokszó nélkül kicserélték, a másodikkal már nem volt semmi baj.
Én is most veszek az E91-re, valószínűleg ismét ATE-t választok.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 15:56


Üdv!
Tudja esetleg valaki hogy milyen a gyári tárcsa és betét a BMW-nél, úgymint a szíjtárcsánál a corteco, lengőkarnál lemfölder stb. Olvasva a fórumot valaki textart ír, valaki juridot, vagy Zimmermant, esetleg ATE (korábban is ezt olvastam máshol), de nem igazán van egyöntetű vélemény ezzel kapcsolatban.Vagy ez talány és ha nem akarok bajt akkor vegyem a gyárit.38eft/db Elől Brembo van, igazából még nem ment sokat, de nem én tettem rá. Hátul viszont esedékes, mert valószínű berohad a dugattyú mosás után alig tudok elindulni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 11. hétfő, 15:57

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. március 18. szerda, 13:24


kzste írta:
Robin68 írta:
kzste írta:
Az a baj, hogy azokat nem találtam készletben ott ahol vettem a fékbetéteket. Vajon bármelyik rugószett jó a Zimmermann-hoz vagy keressek ehhez a típushoz valót? Gondolom azért nem lehet olyan nagy eltérés közöttük.


Innen rendeld meg. Már pár dolgot rendeltem tőle és nagyon korrekt. A fórumon mint "Padre323i" megtalálod.


Nagyszerű, ezer köszönet!

Látom szóba került a rugó. Valaki meg tudná mondani, az enyémhez állandó, vagy változó átmérőjű spirál rugó kell e??
Már rendeltem padre-tol



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 18. szerda, 19:59


kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. március 12. csütörtök, 14:50


Robin68 írta:
kzste írta:
Az a baj, hogy azokat nem találtam készletben ott ahol vettem a fékbetéteket. Vajon bármelyik rugószett jó a Zimmermann-hoz vagy keressek ehhez a típushoz valót? Gondolom azért nem lehet olyan nagy eltérés közöttük.


Innen rendeld meg. Már pár dolgot rendeltem tőle és nagyon korrekt. A fórumon mint "Padre323i" megtalálod.


Nagyszerű, ezer köszönet!

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2015. március 12. csütörtök, 14:38


kzste írta:
Az a baj, hogy azokat nem találtam készletben ott ahol vettem a fékbetéteket. Vajon bármelyik rugószett jó a Zimmermann-hoz vagy keressek ehhez a típushoz valót? Gondolom azért nem lehet olyan nagy eltérés közöttük.


Innen rendeld meg. Már pár dolgot rendeltem tőle és nagyon korrekt. A fórumon mint "Padre323i" megtalálod.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. március 12. csütörtök, 14:18


Robin68 írta:
kzste írta: Cserélt már valaki házilag kézifékbetétet? Mennyire macerás? Érdemes a rugókat is cserélni ilyenkor?


Ha van egy kis műszaki érzéked akkor nem macerás. Rugókat mindenképp érdemes cserélni ha már betéteket cserélsz, nem nagy összeg.


Az a baj, hogy azokat nem találtam készletben ott ahol vettem a fékbetéteket. Vajon bármelyik rugószett jó a Zimmermann-hoz vagy keressek ehhez a típushoz valót? Gondolom azért nem lehet olyan nagy eltérés közöttük.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2015. március 12. csütörtök, 01:02


kzste írta: Cserélt már valaki házilag kézifékbetétet? Mennyire macerás? Érdemes a rugókat is cserélni ilyenkor?


Ha van egy kis műszaki érzéked akkor nem macerás. Rugókat mindenképp érdemes cserélni ha már betéteket cserélsz, nem nagy összeg.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. március 11. szerda, 18:34


Cserélt már valaki házilag kézifékbetétet? Mennyire macerás? Érdemes a rugókat is cserélni ilyenkor?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. március 11. szerda, 07:49


mnorbert87 írta: Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy észrevettem mintha fogna a jobb első keréken a fék. Megnéztem forró volt a tárcsa, de mivel ez még nem lenne baj 30km után, a gond az volt hogy fura szaga volt és a felni is meleg volt. A többi keréken nincs ilyen.. munkahenger külseje oxidálódotthatot,és nem megy vissza, lehet ez a gond? Nem veszem észre nagyon figyeltem szerintem kicsit foghat csak be. Ötlet? Ausztriában vagyok és 200 km-ert kellene vele mennem 2 napom belül, hogy hazaérjek...de nem akarom szétcseszni


igen, minden bizonnyal az a problémád. más megoldás erre nincs, mint a javítás. a fékbetéted valószínű már megégett, szóval az cserés lesz szerintem.
esetleg meg lehet próbálni visszafeszegetni a pofát, egy erős csavarhúzóval, mondjuk a pályán egy kútnál, már ha hozzá lehet férni, és akor óvatosan menni a pályán, hogy ne nagyon kelljen fékezni. lehajtóknál is inkább motorfékkel lassítani. jobb ötletem nincs, csak a tréler.

mnorbert87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz mnorbert87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. március 11. szerda, 03:17


Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy észrevettem mintha fogna a jobb első keréken a fék. Megnéztem forró volt a tárcsa, de mivel ez még nem lenne baj 30km után, a gond az volt hogy fura szaga volt és a felni is meleg volt. A többi keréken nincs ilyen.. munkahenger külseje oxidálódotthatot,és nem megy vissza, lehet ez a gond? Nem veszem észre nagyon figyeltem szerintem kicsit foghat csak be. Ötlet? Ausztriában vagyok és 200 km-ert kellene vele mennem 2 napom belül, hogy hazaérjek...de nem akarom szétcseszni

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. március 03. kedd, 19:37


leroyclub írta:
Pocses írta:
leroyclub írta: Ma reggel vettem észre (de visszagondolva már régebb óta jelentkezett csak nem gondoltam rá) hogy a bal hátsó fékem egyfolytában fog. Égett szaga van, és D-ben nem kezd el rendesen kuszni a kocsi. Gondolom dugattyú probléma. Mennyibe fájhat a javítás?


Szia!

Nem drága, pár ezer forintért javította szerelőm csiszolóvászon + javítókészlet, fékbetéteket cseréltem én, de kb két hónapra rá megszólalt a kerékcsapágyam is, sokat kapott a melegedéstől. Na akkor csere SKF-et kapott + új porvédőlemez. Ezután megadta magát az ABS jeladó is, gondolom az sem bírta a meleget, az is csere.

Üdv.: Pocses


Szép kis láncreakció! Multhéten mentem 400km-t pályán 140es tempóval és szerintem akkor már ilyen volt. Mondjuk érdekes mert mintha nem mindig lett volna beállva. Abból gondolom hogy néha rendesen gurult D-ben, néha meg lassabban. Holnap viszem szerelöhöz, remélem nem jön elő nálam is minden. Egyébként a kerékcsapágynak milyen hangja van?


Nekem sem fogott be mindig, amikor ugye visszatudott a helyére csúszni a munkahenger,akkor nem fogott be a fékpofa.
A kerékcsapágy búgása elég mély hangú volt, sebesség növekedésével arányosan erősödött a hang, terhelés növekedésére, vagy csökkenésére nem változott, tehát nem erősödött vagy gyengült, csak a sebességtől függött a búgó hang erőssége. A melegtől a fékpofák is megrepedtek.
Ja, azóta mindkettő oldalon komplett új a kézifék is, ha már javítunk valamit.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 03. kedd, 19:39