státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 17:39


Pozsika írta:

singletrack írta: Csak a régebbiek (sajnos még közéjük tartozik az e46) fogyasztottak többet... most már kevesebbet mint a kézis

Az enyém 20d aut. és vársoban azért mindig megzabálja a 10-11-et


Te is jólmegaszontad singletrack! 10-11 liter a fogyid, akkor miért zabál kevesebbet a manuálisnál, ami kb. 7 liter?


Pzsi


A zárójelben lévõ szöveget is tessék elolvasni

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 13:50


Pozsika írta:
Robinson írta: Hali,
...automata váltós verdák jóval többet fogyasztanak, mint automata társaik...


Ezt jólmegaszontad Robinson!


E! most javítsam ki, vagy értetted anélkül is?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 13:22


Szemy:

van benen igazság én is tudom, nagy tempónál én is kettõvel fogom, rossz szokásom, hogy a jobb kezem a váltón hagyom, amivel szontén terhelem a szinkrongyûrûket, de már lejjebb szoktam róla... 2-bõl csak úgy teszem 5-be, hogy hagyom egy bõ másodpercig üresbe, nem rögtön váltom be... az új kreszkönyv szerint mát legalább 6 éve a 9 és 3 órás fogást tanítják a kormányon

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 12:32


A gyari konyvebe is az automata +2 liter a varosba ha jol emlekszem ! Valoban BP en megvaltas de nekem marad a kezi valto....

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 12:20


Robinson írta: Hali,
...automata váltós verdák jóval többet fogyasztanak, mint automata társaik...


Ezt jólmegaszontad Robinson!


singletrack írta: Csak a régebbiek (sajnos még közéjük tartozik az e46) fogyasztottak többet... most már kevesebbet mint a kézis

Az enyém 20d aut. és vársoban azért mindig megzabálja a 10-11-et


Te is jólmegaszontad singletrack! 10-11 liter a fogyid, akkor miért zabál kevesebbet a manuálisnál, ami kb. 7 liter?


Szemy írta:
A tanított 10 óra 10 perc helyett 9 óra 15 percnél érdemes fogni a kormányt
Szemy


Szemy, és mi van azokkal, akik csak a délutáni órákban használják az autót? :S
(Bocsi..ez nagyon szar volt. )

Pzsi

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 11:47


Nekem autómata van és eddig csak manuálisat vezettem elõtte. Én nagyon megszerettem a kényelmet, mert így mindig ha megyek a párommal, akkor végig foghatom a kezét mert én is 1 kézzel szeretek vezetni. Szóval én már amikor a manuálissal mentem is hiányoltam, h nem tudok semmit tenni mert állandóan a váltóhoz kellett nyúlnom. De ez már megszûnt mert már a váltó cselekszik. Ha meg váltogatni támad kedvem, akkor sem kell kétségbe esnem, mert átrakom a step-be és igaz h kuplung nélkül, de akkor is én váltok.
A fogyasztása az meg 3000es képest nem vészes. Város olyan 12-13 országút meg 8. Kecskemétrõl Rhantosig oda-vissza 5000Ft volt + autópálya díj.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 11:46


YELLOW írta: igaz nekem benzines és manuális, de nekem pl 60-nál 4 litert eszik... közel valós valûságban olyan 4,3...
én is ezen filóztam sokat, hogy ha lassabban gyorsítok, akkor sosem érem el a kívánt sebességet, amin mehetek 5-be, és alacsony lenne a gûfogyasztás....
arra jutottam a tegnapi nap, városban lementem közel 100 km-t BC szerint 87 km-re elegendõ anyaggal, és úgy mentem, hogy direkt hajtottam mint állat, mert 98-ast akartam tankolni és azzal is meghjajtani... a probléma ott kezdõdött hogy nincs 98-as a Shell-nél, más anyag ára meg nem csökkent így feleslegesen kocsikáztam ki a 95-öst, mert ugyanaz ment bele... de öröm az ürömben, hogy nagyon jót kicsakáztam, BC szerint 6 deci volt a tankban mikor beálltam a kútra... a konklúzió, mint ahogy tanítják is, minnél hamarabb pörgessük fel az autót a kívánt sebességre... hatásos, én úgy szoktam, hogy kettesben ki 50-ig, és teszem az 5-et... szerintem így a legkorrektebb a fogyasztás... automatát nem tudom, de soha nem vennék...


A német ADAC hogyan vesezzünk gazdaságosan programja azt tanítja, hogy az autót intenzív gyorsítással (de nem padlógázzal) gyorsítani 2000-es fordulatig és ott rögtön feljebbváltani. Mérések alapján is ez a leggazdaságosabb vezetési forma.

Yellow! Csak baráti tanácsként jegyzem meg, hogy váltáskor sebességi fokozatot ugrani lehet, de nem ajánlatos. A szinkornszerkezetet ilyenkor jobban megterheled (hamarabb elkopik, csereérett lesz), mint ahogy azt a mérnökök Münchenben gondolták.

És még egy infó szintén az ADAC programból: a kormányt célszerû 2 kézzel fogni, nagyobb sebességnél pedig kötelezõ. A tanított 10 óra 10 perc helyett 9 óra 15 percnél érdemes fogni a kormányt, ugyanis ilyenkor elkormányzás közben a kormányrudat nyomaték nem terheli.

Remélem tudtam segíteni.

Szemy


státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 11:39


Csak a régebbiek (sajnos még közéjük tartozik az e46) fogyasztottak többet... most már kevesebbet mint a kézis

Az enyém 20d aut. és vársoban azért mindig megzabálja a 10-11-et, de ha már bemelegedett a motor rettegni is szoktak a gyalogosok
Amúgy az egy dolog, hogy a váltás élvezetes, de aki Budapesten lakik, és naponta kell autókáznia, az tudja mekkore áldás egy automata...

A nagypapa szöveg enyhe túlzás, mert a kéziseket olyan szépen szoktam vele lenyomni azért váltani is meg kell tanulni... a legtöbb haverom akit beleültettem, és eddig "csak kézis" gondolkodásúak voltak, egybõl elájultak, és erõsen megingott ez a véleményük.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 11:20


Hali,

ez nem az a topic, és erõsen off kezd lenni, de azért még én is hozzáteszem amit akarok
Én egyszer vezettem automata autót, az erõsen off volt, egy eléggé nagytestû állat, azt kifejezetten élmény volt vezetni. Rövid távon. Azért írom, hogy rövid távon, mert egyet értek YELLOW kollégával, én is egy kézzel szeretek vezetni (nem azért mert gizda, hanem mert számomra így kényelmes), és részemrõl hozzá tartozik a váltás a vezetés élményéhez. A fogyasztás nem tudom, hogy mennyiben különbözik, annyit tudok, hogy nekem folyton azt mondják, hogy az automata váltós verdák jóval többet fogyasztanak, mint automata társaik. Ismerõsöm automata 1.6-os golfja 13 litert fogyaszt átlagban, ha hajtod ha nem

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 10:11


sziaszotk újra itt
látom érdekes dolgot kérdeztem, de már egy kicsit eltérünk a tárgytól nem autómata vs. manual a tpoic
azért köszönöm a hozzászólást de örülnék, ha valaki akinek van aut.ja az is írna valami hasznosat tapasztalatot

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:34


YELLOW írta: vezettem már automatát... de én szeretem egy kézzel fogni a kormányt és imádok váltani... nekem enélkül unalmas lenne a vezetés... szeretem, használni az autót... számomra az automata nõknek, és nagypapáknak való... nem kell megsértõdni, nem azéret mondtam, de így gondolom...


Akkor félre értettél mert nem sértõdtem meg, csak leírtam pár dolgot az elõnyökrõl.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:30


vezettem már automatát... de én szeretem egy kézzel fogni a kormányt és imádok váltani... nekem enélkül unalmas lenne a vezetés... szeretem, használni az autót... számomra az automata nõknek, és nagypapáknak való... nem kell megsértõdni, nem azéret mondtam, de így gondolom...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:23


YELLOW írta: automaták közül, én a négy karikás márkának a tiptronic-ját tartom valamire... de nem csak én...ugye a BMW SMG-je se rossz, csak az más kategóriához jár


Gondolom, sok km-t vezettél már automata géppel...
Lehet azzal is takarékosan közlekedni, és legyorsulni mindenki pl. egy zöld lámpánál. Dugóban nem fárad el a lábad, két kézzel foghatod folyamatosan a kormányt, emelkedõn megtartja az autót stb....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:14


automaták közül, én a négy karikás márkának a tiptronic-ját tartom valamire... de nem csak én...ugye a BMW SMG-je se rossz, csak az más kategóriához jár

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:04


Szerintem nem vészes a 8L városban. Talán a dinamikusabb gyorsítás gazdaságosabb.

Az automata váltónak is vannak elõnyei, amit nagyon jól ki lehet használni. A fejlett automaták már jobbak, mint a kézi váltók!