autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz joyt3ch

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2019. október 03. csütörtök, 18:23


Két, egymástól valószínűleg nem független hibám lenne:
az egyik az, hogy nagyon lassan melegszik az autó, a termosztátokat kizárnám, mert pár hónapon belül lettek cserélve, és ha már bemelegedett hosszú út alatt vagy regenerált, akkor már megtartja.
A másik az, hogy a fűtés langyos, hosszú út, 90 fokos hűtővíznél is, a felső fűtéscsap hibátlan és az összes cső forró, ami a radiátor illetve a kiegészítő fűtés felé megy, mégis a kabinba csak langyos levegő jön csutka melegre állítva.

Az alsó fűtéscsapom valószínűleg rossz, állítólag ezért melegedhet lassan, mert nagyobb vízmennyiséget melegít, de ha már bemelegedett meleget kellene fújnia, nem?
Hibakódom a kiegészítő szivattyúra van, de az meg működik, keringet.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz immumeo

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2019. július 01. hétfő, 21:54


Sziasztok !!

A következő cikkszámú alkatrészt keresem: 64536951638 e90 320d klíma cső

Tud valaki?



autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2001

státusz mutyu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. június 29. szombat, 07:22


YELLOW írta:
mutyu írta:
YELLOW írta:
mutyu írta: Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!


ilyen elvileg nem fordulhatna elő, csak ha megint el van dugulva.
biztos, hogy kondenzvíz és nem esőzés után ázik be? az ajtóborítás mögött van egy pára/víz záró betét, az el szokta engedni magát és akkor onnan befolyik a víz. mert az üvegről lefolyó víz, bejut az ajtóba belülre is.


Nem esővíz ez tuti akkor megint eldugult sajnos.A fűtéscsőből is folyik.Annyit kérdeznék még hogy elől a lábtérnél ahol van a gumicső ami megy lefelé,azt hogy lehet szétszedni hogy bele tudjak fújni rendesen?Előre is köszi a választ!


hát ahhoz nehéz hozzáférni belülről. nagyon bontani kell. alulról esetleg valami nedves porszívóval megszívni. aztán alulról valami jó habot feljuttatni Motip klímatisztító pl., ami megoldaná a ganéjt. de ha eldugul, akkor valahogy a pollenszűrőd nem a legjobb, mert ott megy be a szemét, amitől eldugul.


Nem olyan régen cseréltem,de akkor kitakarítom rendesen.Köszi a segítséget!!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 18:56


mutyu írta:
YELLOW írta:
mutyu írta: Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!


ilyen elvileg nem fordulhatna elő, csak ha megint el van dugulva.
biztos, hogy kondenzvíz és nem esőzés után ázik be? az ajtóborítás mögött van egy pára/víz záró betét, az el szokta engedni magát és akkor onnan befolyik a víz. mert az üvegről lefolyó víz, bejut az ajtóba belülre is.


Nem esővíz ez tuti akkor megint eldugult sajnos.A fűtéscsőből is folyik.Annyit kérdeznék még hogy elől a lábtérnél ahol van a gumicső ami megy lefelé,azt hogy lehet szétszedni hogy bele tudjak fújni rendesen?Előre is köszi a választ!


hát ahhoz nehéz hozzáférni belülről. nagyon bontani kell. alulról esetleg valami nedves porszívóval megszívni. aztán alulról valami jó habot feljuttatni Motip klímatisztító pl., ami megoldaná a ganéjt. de ha eldugul, akkor valahogy a pollenszűrőd nem a legjobb, mert ott megy be a szemét, amitől eldugul.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2001

státusz mutyu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 17:54


YELLOW írta:
mutyu írta: Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!


ilyen elvileg nem fordulhatna elő, csak ha megint el van dugulva.
biztos, hogy kondenzvíz és nem esőzés után ázik be? az ajtóborítás mögött van egy pára/víz záró betét, az el szokta engedni magát és akkor onnan befolyik a víz. mert az üvegről lefolyó víz, bejut az ajtóba belülre is.


Nem esővíz ez tuti akkor megint eldugult sajnos.A fűtéscsőből is folyik.Annyit kérdeznék még hogy elől a lábtérnél ahol van a gumicső ami megy lefelé,azt hogy lehet szétszedni hogy bele tudjak fújni rendesen?Előre is köszi a választ!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 08:03


mutyu írta: Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!


ilyen elvileg nem fordulhatna elő, csak ha megint el van dugulva.
biztos, hogy kondenzvíz és nem esőzés után ázik be? az ajtóborítás mögött van egy pára/víz záró betét, az el szokta engedni magát és akkor onnan befolyik a víz. mert az üvegről lefolyó víz, bejut az ajtóba belülre is.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2001

státusz mutyu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 05:53


Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. június 03. hétfő, 11:20


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

Köszi,és melyik opció a 3-közül ami nem fogja vissza a mocit?


pontosan én sem tudtam, így mindet kipróbáltam. mert nem annyira egyértelmű, hogy mire utal pontosan. én hülyeségnek tartom. nem is foglalkoztam vele tovább.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2019. június 03. hétfő, 10:46


YELLOW írta:
John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

Köszi,és melyik opció a 3-közül ami nem fogja vissza a mocit?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. június 02. vasárnap, 22:24


John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2019. június 01. szombat, 10:46


b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i

Tegyek bele S54b32 mocit? Na de most komolyan melyik opció az Ihk-ban?



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 569

Elküldve: 2019. június 01. szombat, 08:26


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i


John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2019. május 31. péntek, 23:41


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. május 31. péntek, 18:39


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2019. május 31. péntek, 09:37


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?