autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. december 21. kedd, 15:41


[quote="Robi1990"]
Seresdani írta:
Adriano98 írta:
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?




Hali nekem ugyan ez a hiba e60! Esetleg valaki tudja mi lehet a hiba?


Nekem közben úgy néz ki megoldódott magától, szóval elég fura. Lehet tényleg csak meghülyül az automatika.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. december 21. kedd, 15:41

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2004

státusz Robi1990

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. december 19. vasárnap, 11:52


[quote="Seresdani"]
Adriano98 írta:
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?




Hali nekem ugyan ez a hiba e60! Esetleg valaki tudja mi lehet a hiba?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Seresdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. december 18. szombat, 12:38


[quote="Adriano98"]
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. december 18. szombat, 12:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 25. hétfő, 21:39


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. vagy nem.


Amúgy ezzel a témával kapcsolatban a külföldi fórumokon sem bőszavúak, szóval érdekes lesz a megoldása






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. október 25. hétfő, 21:46

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 25. hétfő, 21:15


Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. vagy nem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 25. hétfő, 18:58


Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 24. vasárnap, 11:11


peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Hú de sokan lettünk ezzel a problémával
Én magam sem jöttem még rá, Facebook csopikban is csak tippeket tudtak adni, külföldi fórumokon is elég szűkszavúak ezzel a problémával kapcsolatban viszont több oka lehet, nekem ezeket javasolták:
1. a középső "tekerőnél" ahol a hideg-meleget állítod kiakadt a bowden
2. fűtéscsap
3. eldugult a rendszer
4. elektromos tehát vezérlés gond
5. még javasolták nekem a termosztátot is
Végig kell menni mindegyiken és megnézni hol a hiba, de először egy diagnosztika is javasolt hát ha valamit be ír amiből lehet következtetni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. október 24. vasárnap, 11:11


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2021. október 24. vasárnap, 10:12


Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. szeptember 24. péntek, 19:14


Sziasztok!

Abban esetleg tudna segíteni nekem valaki, hogy 2011-es E91-ben, N47D20C motornál hol találom a fűtéscsapot? Mert vagy vak vagyok vagy rossz helyen keresem
Neten sem igazán találok képet vagy videót a konkrét motorról. Én úgy tudom a bal oldalt kellene lennie közvetlen a tartály mögött de ott nincs semmi csak a szimpla cső, ellenben ha be nézek közvetlen a tűzfal előtt van valami. Az lenne?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 24. péntek, 19:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 12:50


Áprilisban amikor újra elkezdtem használni az autót,nagyon bolond hangja volt a fűtőventinek...Nyekergett ahogy kell,kellemetlen hangja volt.Szerencsére pár nap után abbahagyta.De télen is szeret ciripelni.Ezt pedig cseréltem benne 5-6 éve egy gyári újra.Az ugyanezt csinálta...Jó kis szériahiba ez is...
Előtte hónapokat állt a kocsi mondjuk,lehet az tett be a fűtőventinek.Már kezdem megszokni a ciripelését,főleg télen. Nyáron csendben van.Nekem szerencsére nyomja a rendszer a hideget-meleget ahogy kell.Csak a venti hangja érdekes néha ugye...

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2021. július 19. hétfő, 12:57

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 15. csütörtök, 17:57


akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

Nos azt hiszem mindenképp cserélnem kell. Szétszedtem. A nagyobbik henger egy villanymotor,ami egy ügyes mágneses megoldással hajt a víztérben lévő kis lapátot. ezzel nem volt baj. A kisebb henger az egy elektromágnes. Ez a fűtéscsap. Mikor széthúztam,akkor láttam,hogy van benne egy nagyobb spec formájú gumitömítés ,amely úgy szét volt esve,hogy vissza sem tudtam rakni.Így is működik,de szerintem ez a tönítés hivatott kizárni a vizet az elektromágnes tekercs részéből.Összeraktam,kifelé nem folyik,de az alap jelenség ugyanaz,és gondolom hosszabb távon tönkre fog menni a mágnes a bejutó folyadéktól.És a fentieket figyelembe véve bontott eleve ki van zárva.


igen úgy van, van egy másodlagos keringető. jellemzően az is rossz szokott lenni.
neked valószínű maga a szelep van beállva, de mivel beállt, az azt jelenti, hogy mindig nyitva van. tehát valamiért már korábban nem húzta be a tekercs. vagy lehet nincs beállva, csak most sem húzza a be a tekercs, ezért a szelep nyitva marad.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz akela

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. július 15. csütörtök, 09:11


YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

Nos azt hiszem mindenképp cserélnem kell. Szétszedtem. A nagyobbik henger egy villanymotor,ami egy ügyes mágneses megoldással hajt a víztérben lévő kis lapátot. ezzel nem volt baj. A kisebb henger az egy elektromágnes. Ez a fűtéscsap. Mikor széthúztam,akkor láttam,hogy van benne egy nagyobb spec formájú gumitömítés ,amely úgy szét volt esve,hogy vissza sem tudtam rakni.Így is működik,de szerintem ez a tönítés hivatott kizárni a vizet az elektromágnes tekercs részéből.Összeraktam,kifelé nem folyik,de az alap jelenség ugyanaz,és gondolom hosszabb távon tönkre fog menni a mágnes a bejutó folyadéktól.És a fentieket figyelembe véve bontott eleve ki van zárva.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. július 15. csütörtök, 09:13

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 14. szerda, 22:29


akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz akela

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. július 14. szerda, 21:02


YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 14. szerda, 18:41


akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.