autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hankoandras2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 07:20


Sziasztok!

Van egy olyan problémám ,hogy a kocsi hideget fúj, bármit csinálok...
Középen pirosba van tekerve, de bárhová kapcsolok, abalakra, vagy középre akkor hideget fúj.

Első körben fűtéscsapra gondoltam, kicseréltem, a probléma nem oldódott meg. Leengedtem a hűtőfolyadékot, újratöltöttem néhány napig normálisan működött, majd először csak az utasoldalon kezdett hideget fújni, másnap már a vezető oldalon is.

Úgy tűnik nekem mintha levegősödne a rendszer, és a levegő a fűtőradiátorban állna meg. Ha megfogom a radiátorhoz tartó gumicsövet amin a szelep van, hideg a cső, hiába üzemmeleg az autó. Ha megnyomkodom ezt a csövet akkor elkezd meleget fújni.

Egyenlőre az ezen a csövön található szelepre gyanakszom, ki szeretném cserélni ,hátha ezen jut be levegő, de nem találok ilyet sehol.

A hűtővizen nem veszem észre hogy fogyna.

Valakinek valami ötlet,hogyan, hol keressem?
Vagy esetleg ezekből a tünetekből valami javaslat mi lehet a probléma?

Köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16486

Elküldve: 2019. január 22. kedd, 20:04


Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2019. január 22. kedd, 15:08


YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16486

Elküldve: 2019. január 22. kedd, 11:22


YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2019. január 20. vasárnap, 21:14


Néztem a szintjelzőt és annyira tele volt a tartály, hogy a maximum fölött jóval. Gondoltam leszívok belőle picit, hogy a két jel között legyen, de még mindig maximumon hagytam, tehát a pöcök teljesen kint volt a tartályból. Dombnak lefelé viszont jelez a vizes hibajelző a műszerfalon. Ez érdekes. Akkor így nem marad elég hely a hőtáguláshoz? Öntöttem rá egy fél deci deszt vizet, most már csak egyszer villant fel a jelző.

Mennyi és milyen típusú hűtőfolyadék kell bele? Gondolkodom, hogy lecserélem. Már kitudja mióta van benne.
Valahogy úgy tapasztaltam, hogy a fűtés kb. 1000-es fordulatszámig csak hideget fúj, utána vált melegre. De lehet, hogyha már felmelegedett a motor, akkor nem vált vissza hidegre viszont ha megállok, akkor néha (vagy mindig?) hideget fúj. Valahol panaszkodtak is erre. Ez vajon normális, tehát így van megtervezve a rendszer, vagy kezdjem el keresni a hibát valahol?

Ha felmelegszik a motor és kicsit odalépek üresjáratban is, úgy elkezdi fújni a meleget mint egy hajszárító, szóval a hőcserélő valószínűleg jó.

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1221

Elküldve: 2019. január 20. vasárnap, 20:54


imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


Azt nem tudom kapsz e külön ilyet, de a szint a lezáró "kupak" alján van nyakban a szint, szinte majd tele a tartály.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 555

Elküldve: 2019. január 20. vasárnap, 16:54


imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.


értem. egyébként szerepe van, vagy csak a szintet lehet vele ellenőrizni? mert ha egyéb funkciója nincs, akkor egyenlőre nem cserélnék kiegyenlítő tartájt...


Csak a szintjelzés. Azért nem árt, ha marad egy kis hely a hőmérsékletváltozás hatására bekövetkező térfogatváltozásnak.



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 555

Elküldve: 2019. január 20. vasárnap, 16:50


YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Igen, de nem is megy feljebb, sőt inkább lefelé

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2019. január 20. vasárnap, 16:47


YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.


értem. egyébként szerepe van, vagy csak a szintet lehet vele ellenőrizni? mert ha egyéb funkciója nincs, akkor egyenlőre nem cserélnék kiegyenlítő tartájt...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16486

Elküldve: 2019. január 16. szerda, 17:01


imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2019. január 16. szerda, 16:56


YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16486

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 17:30


b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 555

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 17:25


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16486

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 16:48


imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 15:44


Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!