Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2018. október 11. csütörtök, 20:18


YELLOW írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
tomekk07 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


semmi változás nem lesz. nem a kerékátmérővel van a gond, hanem, széles a gumi is. nekem hasonló szettem van 17-esben, annyi, hogy hátul 245 széles. a téli után pár alkalommal rendesen fáj a karom. nem vészesen, de megérzi. télen a 195/65 R15 sokkal jobb. neked ilyen méret nem megy fel ugyan. még ez is ad visszajelzést bőven, nem lesz franciásan érzéketlen az autó.
szóval 16-os 205/55 R16 gumikkal jobb választás lehet neked. de volt aki már erre is panaszkodott. ha gyári ET-jű felnire megy, elvileg nem lesz gond vele.


Szia!
Tévedés,hogy nincs változás ha télire 17"-re cseréled,mert nekem a téli gumi elől 225/45 17 ,hátul 235/45 17 (kínai) amivel komfortosabb és jobban vezethető vele az autó. Nekem a nyári 18"-as és ráadásul defekttűrő 225/40 18" és 255/35 18". Finoman kifejezve borzalmas!!! Az enyémre 17" a legkisebb ami felmegy...


amit ő szeretne érezni az nem az. nálad annyi a különbség, hogy az egyik merev oldalfalú defekttűrő, a másik meg kínai puha. abban igazad van, hogy komfortosabb mert nem úgy ráz. de a gumi szélessége miatt, ugyanúgy képes rángatni a kezedben a kormányt. minél szélesebb a gumi, annál nagyobb felületen fekszik fel az úton, annál jobban viszik a nyomvályúk, és útlejtések. és a kitudja milyen ET-ről nem is beszélünk, mert az homály egyelőre. mert ha megnöveli a nyomtávot, akkor még rosszabb.
neked az a 225/45 és 235/45 nem is annyira váltóméret, sőt kinézetben sem dobhat túl sokat, semmi értelme. de ti tudjátok. én a helyébe gyári 16-os felnire váltanék télen, hozzá való 205-ös gumikra.


Igen neki biztos felmegy a 16"-os is.A 225 szélesség elől ugyan az,de más a perje,magasabb az oldalfala. Nekem hátul gyári 8,5"x17" -os felni van a téli gumihoz is.Erre 245/40 R 172-es gumi való. Télen nem megyek túl sokat ezért nem vettem drága gumit. A kettő db. 245/40 17"-es annyiba került volna mint a négy gumi együtt.Ezért vettem hátra a 235/45 17"-est.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. október 11. csütörtök, 09:13


Jani69 írta:
YELLOW írta:
tomekk07 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


semmi változás nem lesz. nem a kerékátmérővel van a gond, hanem, széles a gumi is. nekem hasonló szettem van 17-esben, annyi, hogy hátul 245 széles. a téli után pár alkalommal rendesen fáj a karom. nem vészesen, de megérzi. télen a 195/65 R15 sokkal jobb. neked ilyen méret nem megy fel ugyan. még ez is ad visszajelzést bőven, nem lesz franciásan érzéketlen az autó.
szóval 16-os 205/55 R16 gumikkal jobb választás lehet neked. de volt aki már erre is panaszkodott. ha gyári ET-jű felnire megy, elvileg nem lesz gond vele.


Szia!
Tévedés,hogy nincs változás ha télire 17"-re cseréled,mert nekem a téli gumi elől 225/45 17 ,hátul 235/45 17 (kínai) amivel komfortosabb és jobban vezethető vele az autó. Nekem a nyári 18"-as és ráadásul defekttűrő 225/40 18" és 255/35 18". Finoman kifejezve borzalmas!!! Az enyémre 17" a legkisebb ami felmegy...


amit ő szeretne érezni az nem az. nálad annyi a különbség, hogy az egyik merev oldalfalú defekttűrő, a másik meg kínai puha. abban igazad van, hogy komfortosabb mert nem úgy ráz. de a gumi szélessége miatt, ugyanúgy képes rángatni a kezedben a kormányt. minél szélesebb a gumi, annál nagyobb felületen fekszik fel az úton, annál jobban viszik a nyomvályúk, és útlejtések. és a kitudja milyen ET-ről nem is beszélünk, mert az homály egyelőre. mert ha megnöveli a nyomtávot, akkor még rosszabb.
neked az a 225/45 és 235/45 nem is annyira váltóméret, sőt kinézetben sem dobhat túl sokat, semmi értelme. de ti tudjátok. én a helyébe gyári 16-os felnire váltanék télen, hozzá való 205-ös gumikra.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2018. október 10. szerda, 22:13


YELLOW írta:
tomekk07 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


semmi változás nem lesz. nem a kerékátmérővel van a gond, hanem, széles a gumi is. nekem hasonló szettem van 17-esben, annyi, hogy hátul 245 széles. a téli után pár alkalommal rendesen fáj a karom. nem vészesen, de megérzi. télen a 195/65 R15 sokkal jobb. neked ilyen méret nem megy fel ugyan. még ez is ad visszajelzést bőven, nem lesz franciásan érzéketlen az autó.
szóval 16-os 205/55 R16 gumikkal jobb választás lehet neked. de volt aki már erre is panaszkodott. ha gyári ET-jű felnire megy, elvileg nem lesz gond vele.


Szia!
Tévedés,hogy nincs változás ha télire 17"-re cseréled,mert nekem a téli gumi elől 225/45 17 ,hátul 235/45 17 (kínai) amivel komfortosabb és jobban vezethető vele az autó. Nekem a nyári 18"-as és ráadásul defekttűrő 225/40 18" és 255/35 18". Finoman kifejezve borzalmas!!! Az enyémre 17" a legkisebb ami felmegy...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2018. október 10. szerda, 14:35


tomekk07 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


semmi változás nem lesz. nem a kerékátmérővel van a gond, hanem, széles a gumi is. nekem hasonló szettem van 17-esben, annyi, hogy hátul 245 széles. a téli után pár alkalommal rendesen fáj a karom. nem vészesen, de megérzi. télen a 195/65 R15 sokkal jobb. neked ilyen méret nem megy fel ugyan. még ez is ad visszajelzést bőven, nem lesz franciásan érzéketlen az autó.
szóval 16-os 205/55 R16 gumikkal jobb választás lehet neked. de volt aki már erre is panaszkodott. ha gyári ET-jű felnire megy, elvileg nem lesz gond vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz tomekk07

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 10. szerda, 10:43


Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (723 pont) | Hozzászólások: 3542

Elküldve: 2018. október 07. vasárnap, 21:38


ninja636 írta: Sziasztok
van vkinek MAgyar nyelvü vagy akár msányelvü szerelési utmutatoja 320 D hez ?sehol ne mtalálok nem létezik hogy nicsn hozzá.


Ha másnyelvű jó, akkor a legjobb a gyári leírás hozzá.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ninja636

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. október 07. vasárnap, 19:51


Sziasztok
van vkinek MAgyar nyelvü vagy akár msányelvü szerelési utmutatoja 320 D hez ?sehol ne mtalálok nem létezik hogy nicsn hozzá.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. június 25. hétfő, 10:25


Sziasztok! Olyan jelenséget produkál az autó, hogy 70 és 100 között fokozatosan erősebben rázza a kormányt főleg szarabb, kátyús úton, de előfordult már pályán is ugyanez. Érdekesség , hogy nem mindig csinálja. Van amikor egy hétig semmi bárhol mehetek vele aztán egyszer gondol egyet és folyamatosan szar...szét akar esni az eleje. Hallom is az első futómű felől a hangját..
Lengéscsillapítók kb 1 évesek SACHS-ok. Lengőkar hátsó szilenteket néha hallom koppanni fékezéskor így arra tudok tippelni, azok kb 2 évesek. A stab pálcák kb 1 évesek a lengéscsillapítóval együtt lettek cserélve Lemforderre.
Szóval valaki tud valami jót mondani merre induljak?
Milyen márkát érdemes lengőkar szettből keresni?
Valaki tud esetleg elérhetőséget privátban ahol jó áron lehet jó minőséget venni?

Köszi

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (131 pont) | Hozzászólások: 1188

Elküldve: 2018. március 03. szombat, 10:41


ultras1885 írta:
Pocses írta:
ultras1885 írta: Sziasztok Fanok!

Egy kis helpre lenne szükségem mert én nem jövök rá mi okozza a jelenséget és hátha tapasztalt már valaki hasonlót. A tünetem, hogy elindulás után a bal hátsó kerék felől ilyen nyöszörgő hangot hallok(u-u-u-uu-uuu... ), mintha szorulna valami. Ahogy gyorsabban forog a kerék úgy egyre gyorsabban majd olyan 40km/h felett elhallgat (vagy csak akkor már a többi zaj elnyomja). Látható jele nincs, hogy valami elengedte volna magát, nem is melegszik fel semmi de nagyon zavaró. És nem is állandóan csinálja de viszonylag sűrűn. A másik tünet ami vagy ehhez kapcsolódik vagy ettől független ezt nem tudom, de ha pl. jövök ki a körforgalomból és elkezdek gyorsítani akkor ugyanúgy a bal hátsó felől olyan kopogó hang jön, mintha valaki alulról kalapáccsal ütné az alvázat (igaz nincs ehhez tartozó rezgés vagy más jelenség csak a kopogó hang). Utána gyorsításra ismét előjön egy darabig de olyan 2000-es fordulatszám felett. Mi a tosz lehet ez? Kerékcsapágy cserélve lett, porvédő lemez helyrerakva (a szokásos halált már produkálta ) Csinálhat ilyet ha döglődik a féltengelyem? Vagy diffi? Valami ötlet esetleg tapasztalat? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!


A bölcső nem lehet kiszakadva az alvázból?


Sajnos ki volt szakadva mikor a hátulról jövő dübögő hang alapján a diffi nagy szilentet kicseréltük. Akkor derült ki,hogy az enyém sem úszta meg. Akkor meg lett javítva az is,diffi szilent cserélve. Ez a hibajelenség megszűnt. Engem az zavar,hogy indulásnál a kerék felől a sebesség növekedésével arányosan sűrűbben jön a "szoruló" hang. De semmi látható jele nincs és 40 felett elhallgat,majd ha lassítok megállás előtt megint jön a hang. A tárcsát se látom úgy kopni mintha fogna a fék menet közben,nem is melegszik semmi de mégis olyan mintha szorulna valami... a másik kalapáló hang meg nagy talány,nemrég voltam futóművesnél is de az sem talált semmit. Szóval ez egyelőre nagy talány Sőt ma már kapott hátra két új lengéscsillapítót is, figyelgetem majd a kopogást,bár azt is körforgalomból vagy élesebb kanyar után hallom ahogy újra tolod neki. Ezért gondoltam a féltengelyre mert jobbos kanyarnál,körforgalom után ugye a terhelést az kapja és a nagyobb ív miatt gyorsabban kell forognia. De nem tudom,hogy a haldokló féltengely produkálhat-e ilyet...



Teló cserénél toronycsapágyakat nézted milyen állapotúak?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz ultras1885

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. március 02. péntek, 19:30


Pocses írta:
ultras1885 írta: Sziasztok Fanok!

Egy kis helpre lenne szükségem mert én nem jövök rá mi okozza a jelenséget és hátha tapasztalt már valaki hasonlót. A tünetem, hogy elindulás után a bal hátsó kerék felől ilyen nyöszörgő hangot hallok(u-u-u-uu-uuu... ), mintha szorulna valami. Ahogy gyorsabban forog a kerék úgy egyre gyorsabban majd olyan 40km/h felett elhallgat (vagy csak akkor már a többi zaj elnyomja). Látható jele nincs, hogy valami elengedte volna magát, nem is melegszik fel semmi de nagyon zavaró. És nem is állandóan csinálja de viszonylag sűrűn. A másik tünet ami vagy ehhez kapcsolódik vagy ettől független ezt nem tudom, de ha pl. jövök ki a körforgalomból és elkezdek gyorsítani akkor ugyanúgy a bal hátsó felől olyan kopogó hang jön, mintha valaki alulról kalapáccsal ütné az alvázat (igaz nincs ehhez tartozó rezgés vagy más jelenség csak a kopogó hang). Utána gyorsításra ismét előjön egy darabig de olyan 2000-es fordulatszám felett. Mi a tosz lehet ez? Kerékcsapágy cserélve lett, porvédő lemez helyrerakva (a szokásos halált már produkálta ) Csinálhat ilyet ha döglődik a féltengelyem? Vagy diffi? Valami ötlet esetleg tapasztalat? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!


A bölcső nem lehet kiszakadva az alvázból?


Sajnos ki volt szakadva mikor a hátulról jövő dübögő hang alapján a diffi nagy szilentet kicseréltük. Akkor derült ki,hogy az enyém sem úszta meg. Akkor meg lett javítva az is,diffi szilent cserélve. Ez a hibajelenség megszűnt. Engem az zavar,hogy indulásnál a kerék felől a sebesség növekedésével arányosan sűrűbben jön a "szoruló" hang. De semmi látható jele nincs és 40 felett elhallgat,majd ha lassítok megállás előtt megint jön a hang. A tárcsát se látom úgy kopni mintha fogna a fék menet közben,nem is melegszik semmi de mégis olyan mintha szorulna valami... a másik kalapáló hang meg nagy talány,nemrég voltam futóművesnél is de az sem talált semmit. Szóval ez egyelőre nagy talány Sőt ma már kapott hátra két új lengéscsillapítót is, figyelgetem majd a kopogást,bár azt is körforgalomból vagy élesebb kanyar után hallom ahogy újra tolod neki. Ezért gondoltam a féltengelyre mert jobbos kanyarnál,körforgalom után ugye a terhelést az kapja és a nagyobb ív miatt gyorsabban kell forognia. De nem tudom,hogy a haldokló féltengely produkálhat-e ilyet...



Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (131 pont) | Hozzászólások: 1188

Elküldve: 2018. március 01. csütörtök, 17:39


ultras1885 írta: Sziasztok Fanok!

Egy kis helpre lenne szükségem mert én nem jövök rá mi okozza a jelenséget és hátha tapasztalt már valaki hasonlót. A tünetem, hogy elindulás után a bal hátsó kerék felől ilyen nyöszörgő hangot hallok(u-u-u-uu-uuu... ), mintha szorulna valami. Ahogy gyorsabban forog a kerék úgy egyre gyorsabban majd olyan 40km/h felett elhallgat (vagy csak akkor már a többi zaj elnyomja). Látható jele nincs, hogy valami elengedte volna magát, nem is melegszik fel semmi de nagyon zavaró. És nem is állandóan csinálja de viszonylag sűrűn. A másik tünet ami vagy ehhez kapcsolódik vagy ettől független ezt nem tudom, de ha pl. jövök ki a körforgalomból és elkezdek gyorsítani akkor ugyanúgy a bal hátsó felől olyan kopogó hang jön, mintha valaki alulról kalapáccsal ütné az alvázat (igaz nincs ehhez tartozó rezgés vagy más jelenség csak a kopogó hang). Utána gyorsításra ismét előjön egy darabig de olyan 2000-es fordulatszám felett. Mi a tosz lehet ez? Kerékcsapágy cserélve lett, porvédő lemez helyrerakva (a szokásos halált már produkálta ) Csinálhat ilyet ha döglődik a féltengelyem? Vagy diffi? Valami ötlet esetleg tapasztalat? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!


A bölcső nem lehet kiszakadva az alvázból?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz ultras1885

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. március 01. csütörtök, 08:13


Sziasztok Fanok!

Egy kis helpre lenne szükségem mert én nem jövök rá mi okozza a jelenséget és hátha tapasztalt már valaki hasonlót. A tünetem, hogy elindulás után a bal hátsó kerék felől ilyen nyöszörgő hangot hallok(u-u-u-uu-uuu... ), mintha szorulna valami. Ahogy gyorsabban forog a kerék úgy egyre gyorsabban majd olyan 40km/h felett elhallgat (vagy csak akkor már a többi zaj elnyomja). Látható jele nincs, hogy valami elengedte volna magát, nem is melegszik fel semmi de nagyon zavaró. És nem is állandóan csinálja de viszonylag sűrűn. A másik tünet ami vagy ehhez kapcsolódik vagy ettől független ezt nem tudom, de ha pl. jövök ki a körforgalomból és elkezdek gyorsítani akkor ugyanúgy a bal hátsó felől olyan kopogó hang jön, mintha valaki alulról kalapáccsal ütné az alvázat (igaz nincs ehhez tartozó rezgés vagy más jelenség csak a kopogó hang). Utána gyorsításra ismét előjön egy darabig de olyan 2000-es fordulatszám felett. Mi a tosz lehet ez? Kerékcsapágy cserélve lett, porvédő lemez helyrerakva (a szokásos halált már produkálta ) Csinálhat ilyet ha döglődik a féltengelyem? Vagy diffi? Valami ötlet esetleg tapasztalat? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1995

státusz Follis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. február 21. szerda, 19:57


Sziasztok!
Szeretnék kérni segítséget e36 318ba első lengőkarhoz be lehet e építeni M3 excentrikus szilenteket illetve ha igen akkor miért jobb mint a sima vagy miért rosszabb?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15095 pont) | Hozzászólások: 16285

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 07:35


Zolee írta:
Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.


hát ezen nem is agyaltam, de most, hogy mondod... de ehhez már sok ész kell ha valaki így rakta volna fel
az pedig, hogy egy "szerelő" sem vállalja, talán örüljön neki, jobb mintha csak lehúznák és nem csinálnának vele semmit. ha senki nem vállalja, akkor érdemes egy hivatalos szervizt megpróbálni.
sajnos futóművet kevesen tudnak jól beállítani, egy több lengőkaros megoldástól meg úgy félne, mintha rémálom lenne.
én pont ezért nem bántom semmilyen szinten sem a futóművet. amíg műszakin PASS-os eredményt kapok, marad minden, mert most sem téli, sem nyári szettel nem kopik félre semmi, ha egyenes az út, szépen fut, stb.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 01:29


Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.