autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 745i
Évjárat: 2003

státusz gommer01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2024. május 27. hétfő, 18:53


Kissmarton írta: Sziasztok, hátha valaki tud segíteni, tapasztalt ilyet vagy bármi, mert lassan az egészet felgyújtom.

Van egy 2006 E91 320D M47D20 és 6 sebessséges kézi váltós kocsim... Van valami kopogó trillázó, zaj/hang a kocsiból előlröl, és egyszerűen senki nem tudja behatárolni mi lehet az. A hangot, nem jobb illetve nem a bal oldalról hallom, mert ugyan úgy hallatszik mind a kettő oldalról szerintem annyit szórakoztunk már vele.
Akkor hallatszik nagyon, ha lassan sürű apró kátyus úton megyek. Kívülről kocsi mellett sétálva nem hallottuk, csak belülről.
Ha valamihez hasonlítanim kellene, az ilyen trillázó kopogás-dübögés hang lenne. Leállított motornál, járó motornál is ugyan úgy hallatszik, fék és gáz egyszerre nyomva üresben sebességben kinyomott kuplungal, minden variáción túl vagyok és hallatszik.
Mentem egy másik (ugyan benzines)s E90-el, ott nem volt ez a hang. Remélem tud valaki ötletet mondani, mert kezdek beleőrülni...
Cserélve lettek: Felsorolhatom, de teljesen komolyan elől minden...
- Lengéscsillapító, porvédő, Toronycsapágy (rugók nem)
- Lengőkarok és stabpálcák, Meyle HD
- Kormánymű, kormányoszlop
- Stabrud szilentek
- Motortartó bakok
- fék hővezető, meg alul a hővezetők (pontos nevét nem tudom sajna)
- Komplett beltér is cserélve lett ( Mondjuk ez nem a hang miatt, de ezzel se változott a hang sajna)
- Levettem a motortér burkolatot is az sincs rajta már hátha az de nem.
- Motor tartó bakok is cserélve, az új lengokarok kaptak erősített szilenteket.
- Téli- nyári kerék szettel is csinálja. Fékbetét zörgés kizárva, fék vezetők cserélve lettek
- Kormányműbe axialis, külső gömbök ujak



Szia. Itt is hasonló a "hiba". E65. MINDEN cserélve, többféle gyártó lengőkarjait végigpróbáltuk a drágától az olcsó gagyiig. KOPOG. nem tudunk rájönni mitől. Annyi itt az extra, hogy a kormánykerék 100-140 közt remeg. SENKI nem tud rájönni mitől. NEM, nem a kerekek centírozatlansága miatt! Vadiúj Continental Premiumcontact gumik vannak fent. Ja, kerékagyak is újak!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kissmarton

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2024. március 25. hétfő, 12:28


Sziasztok, hátha valaki tud segíteni, tapasztalt ilyet vagy bármi, mert lassan az egészet felgyújtom.

Van egy 2006 E91 320D M47D20 és 6 sebessséges kézi váltós kocsim... Van valami kopogó trillázó, zaj/hang a kocsiból előlröl, és egyszerűen senki nem tudja behatárolni mi lehet az. A hangot, nem jobb illetve nem a bal oldalról hallom, mert ugyan úgy hallatszik mind a kettő oldalról szerintem annyit szórakoztunk már vele.
Akkor hallatszik nagyon, ha lassan sürű apró kátyus úton megyek. Kívülről kocsi mellett sétálva nem hallottuk, csak belülről.
Ha valamihez hasonlítanim kellene, az ilyen trillázó kopogás-dübögés hang lenne. Leállított motornál, járó motornál is ugyan úgy hallatszik, fék és gáz egyszerre nyomva üresben sebességben kinyomott kuplungal, minden variáción túl vagyok és hallatszik.
Mentem egy másik (ugyan benzines)s E90-el, ott nem volt ez a hang. Remélem tud valaki ötletet mondani, mert kezdek beleőrülni...
Cserélve lettek: Felsorolhatom, de teljesen komolyan elől minden...
- Lengéscsillapító, porvédő, Toronycsapágy (rugók nem)
- Lengőkarok és stabpálcák, Meyle HD
- Kormánymű, kormányoszlop
- Stabrud szilentek
- Motortartó bakok
- fék hővezető, meg alul a hővezetők (pontos nevét nem tudom sajna)
- Komplett beltér is cserélve lett ( Mondjuk ez nem a hang miatt, de ezzel se változott a hang sajna)
- Levettem a motortér burkolatot is az sincs rajta már hátha az de nem.
- Motor tartó bakok is cserélve, az új lengokarok kaptak erősített szilenteket.
- Téli- nyári kerék szettel is csinálja. Fékbetét zörgés kizárva, fék vezetők cserélve lettek
- Kormányműbe axialis, külső gömbök ujak

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2024. március 25. hétfő, 12:28

szanikyss
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz szanikyss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2023. október 29. vasárnap, 19:29


YELLOW írta:
szanikyss írta: HEllo, hátulról, elinduláskor, vagy gázadásakor hátulrol, recsegő,ropogó hangok vannak, hátsó futomuvet átnéztük, nincs kiszakadva semmi, főleg akkor hallatszik ha ráengedem a kuplongot és közbe állok a féken,esetleg volt e már valakinek hasonló eset? találkozott e már valaki ilyen jellegű hibával ? köszi


szia! difi tartó szilentet nézd meg. esetleg kardánkereszt.
szerk.: illetve érdemes a hátsó rugókat megnézni (ott ahol a lengőkarra fekszik), a végükből szeret letörni 1-2cm-s darab, ami adhat ki hangokat.


Futomuvessel átnézve semmilyen rendellenes dolgot nem talált. Nyilván a szilentek állapotát a bölcső leszerelt állapotában lehet megállapítani pontosan , de olyan fejlemény van hogy esős időben alább hagy a ropogás . Ez biztosan összefüggés Ben van a szilentekkel , időközben újabb probléma hogy remeg az autó menet közben plusz a kormány is remeg , centrírozás nem segített , tartó bakok , újak de nem gyáriak kerültek be anno , elég bosszantó egyébként hogy elviszed műhelybe az autót es nem tudnak vele mit kezdeni … es vársz rájuk 2-3 hetet az időpontra ,

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2023. szeptember 13. szerda, 21:39


szanikyss írta: HEllo, hátulról, elinduláskor, vagy gázadásakor hátulrol, recsegő,ropogó hangok vannak, hátsó futomuvet átnéztük, nincs kiszakadva semmi, főleg akkor hallatszik ha ráengedem a kuplongot és közbe állok a féken,esetleg volt e már valakinek hasonló eset? találkozott e már valaki ilyen jellegű hibával ? köszi


szia! difi tartó szilentet nézd meg. esetleg kardánkereszt.
szerk.: illetve érdemes a hátsó rugókat megnézni (ott ahol a lengőkarra fekszik), a végükből szeret letörni 1-2cm-s darab, ami adhat ki hangokat.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. szeptember 13. szerda, 21:56

szanikyss
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz szanikyss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2023. szeptember 13. szerda, 20:53


HEllo, hátulról, elinduláskor, vagy gázadásakor hátulrol, recsegő,ropogó hangok vannak, hátsó futomuvet átnéztük, nincs kiszakadva semmi, főleg akkor hallatszik ha ráengedem a kuplongot és közbe állok a féken,esetleg volt e már valakinek hasonló eset? találkozott e már valaki ilyen jellegű hibával ? köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2022. július 14. csütörtök, 20:26


kaszas2006 írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Problémám az lenne, hogy az auto jobb elöl és jobb hátul lejjebb van kb 1 centivel a bal oldalhoz képest és ami nagyobb probléma, hogy jobbra húz az auto. Voltam futóművesnél, állítottak is rajta, de sokkal nem lett jobb a helyzet. Van esetleg tapasztalatotok? Valamelyik alkatrész fáradhatott el és azért van lejjebb a jobb oldal? Minden ötletet szívesen fogadok.
Az auto gyári M pakettes.

Előre is köszi.


a rugónak van köze ehhez. az m-pack rugók meg amúgy is törnek. valószínű a végeiből már letört egy darabka.


M-pack futóműhöz lehet venni külön rugót?


persze. de jellemzően ugyanúgy eltörik. amúgy szinte bármilyen. E46 alatt E36 alá való ültető rugó is elpattan. de sokkal később. ezzel együtt kell élni sajnos. én azt látom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2022. július 14. csütörtök, 18:33


YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Problémám az lenne, hogy az auto jobb elöl és jobb hátul lejjebb van kb 1 centivel a bal oldalhoz képest és ami nagyobb probléma, hogy jobbra húz az auto. Voltam futóművesnél, állítottak is rajta, de sokkal nem lett jobb a helyzet. Van esetleg tapasztalatotok? Valamelyik alkatrész fáradhatott el és azért van lejjebb a jobb oldal? Minden ötletet szívesen fogadok.
Az auto gyári M pakettes.

Előre is köszi.


a rugónak van köze ehhez. az m-pack rugók meg amúgy is törnek. valószínű a végeiből már letört egy darabka.


M-pack futóműhöz lehet venni külön rugót?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2022. július 14. csütörtök, 18:11


kaszas2006 írta: Sziasztok.

Problémám az lenne, hogy az auto jobb elöl és jobb hátul lejjebb van kb 1 centivel a bal oldalhoz képest és ami nagyobb probléma, hogy jobbra húz az auto. Voltam futóművesnél, állítottak is rajta, de sokkal nem lett jobb a helyzet. Van esetleg tapasztalatotok? Valamelyik alkatrész fáradhatott el és azért van lejjebb a jobb oldal? Minden ötletet szívesen fogadok.
Az auto gyári M pakettes.

Előre is köszi.


a rugónak van köze ehhez. az m-pack rugók meg amúgy is törnek. valószínű a végeiből már letört egy darabka.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2022. július 14. csütörtök, 17:25


Sziasztok.

Problémám az lenne, hogy az auto jobb elöl és jobb hátul lejjebb van kb 1 centivel a bal oldalhoz képest és ami nagyobb probléma, hogy jobbra húz az auto. Voltam futóművesnél, állítottak is rajta, de sokkal nem lett jobb a helyzet. Van esetleg tapasztalatotok? Valamelyik alkatrész fáradhatott el és azért van lejjebb a jobb oldal? Minden ötletet szívesen fogadok.
Az auto gyári M pakettes.

Előre is köszi.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2022. április 24. vasárnap, 19:09


mrdani írta: Sziasztok,
A napokba kezdtem el az első futómű felújítását ami eddig aránylag jól is ment.
Utas oldalon lengőkar és szilentje, stabpálca cserére került, de a kormányösszekötő gömbfejét sehogy sem tudom kiszedni egyik oldalt sem.
Gömbfejkinyomókészletem van szettbe és melegítem is de egyszerűen nem pattan ki...
Valakinek lenne esetleg valami ötlete? Tanácsa?

Előre is köszönöm!


csavarlazítóval több napon keresztül fújkálni. más autónál láttam már csúnyán összegyógyultat, de csav. lazító, majd melegítés után megadta magát.
de most a kerékagyból nem pattan igaz?
külön a gömbfejet nem lehet kivenni, ha esetleg azzal próbálkoznál.

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2022. április 24. vasárnap, 11:00


Sziasztok,
A napokba kezdtem el az első futómű felújítását ami eddig aránylag jól is ment.
Utas oldalon lengőkar és szilentje, stabpálca cserére került, de a kormányösszekötő gömbfejét sehogy sem tudom kiszedni egyik oldalt sem.
Gömbfejkinyomókészletem van szettbe és melegítem is de egyszerűen nem pattan ki...
Valakinek lenne esetleg valami ötlete? Tanácsa?

Előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2021. november 25. csütörtök, 15:52


TomyMU írta: Közben megvolt a csere, Exide 64ah-sat vettem. A futúműhöz később nyúlok majd, de leírom hogy mit kellett cserélni. Első-hátsó szilentem már volt cserélve, akkor azt mondta a szerelőm, hogy a következő az teljes lengőkar csere lesz, szval erre készülök lelkiekben



azt kell cserélni, amit rossz... ez ilyen találgatás gyanús a szerelő részéről

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2021. november 25. csütörtök, 07:11


Közben megvolt a csere, Exide 64ah-sat vettem. A futúműhöz később nyúlok majd, de leírom hogy mit kellett cserélni. Első-hátsó szilentem már volt cserélve, akkor azt mondta a szerelőm, hogy a következő az teljes lengőkar csere lesz, szval erre készülök lelkiekben



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. november 25. csütörtök, 07:12

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17574

Elküldve: 2021. november 23. kedd, 16:58


kisskarex írta: Sziasztok!
Lehet nem a legjobb helyre irok de steretnék egy kis tanácsot kérni.
Vizsgán ugyan nem mondták de én szeretnék egy első lengőkar hátsó szilentjét kicserélni.
Biztos tudjátok mire gondolok az a kis alu hüvely amibe bele van préselve a gumi és két csavar fogja a padló lemezhez.
Namost találtam gumi csapágyast és hidro csapágyast is.
Arra lennék kiváncsi melyiket vegyem és pl miért?
A futásteljesitmény egyébként évi 4-5 ezer km tehát nem agyonhasznált darab ilyenkor már téli álmot alszik.
Tehát melyik jobb vagy rosszabb és miért?
Előre is köszönöm!


csinálnak egyedileg poliuretánt, többen sok helyen. érdemes azt.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2021. november 23. kedd, 16:07


Sziasztok!
Lehet nem a legjobb helyre irok de steretnék egy kis tanácsot kérni.
Vizsgán ugyan nem mondták de én szeretnék egy első lengőkar hátsó szilentjét kicserélni.
Biztos tudjátok mire gondolok az a kis alu hüvely amibe bele van préselve a gumi és két csavar fogja a padló lemezhez.
Namost találtam gumi csapágyast és hidro csapágyast is.
Arra lennék kiváncsi melyiket vegyem és pl miért?
A futásteljesitmény egyébként évi 4-5 ezer km tehát nem agyonhasznált darab ilyenkor már téli álmot alszik.
Tehát melyik jobb vagy rosszabb és miért?
Előre is köszönöm!