YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16847

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 17:35


pot írta: Én a nagy szilenteket ugy szoktam megnézni, hogy első kerék, ráteszem a kerék anya kulcsot a kocsi hátulja felé kezdem huzni és ha nagyon kileng akkor nagyszilent probléma.Valaki irjamá meg ,hogy milyen márkájú g szűrőt vegyek a kocsiba. Köszi


nevesebb márkát vegyél. Mahle, Knecht, Mann
de arról megint nem írsz voltál-e futóműállításon. mert fura, hogy ki lettek cserélve elmondásod szerint sok minden és az óta van. nem jó a beállítás. sőt ahogy most írsz a szilent ellenőrzésről gyanítom magadnak cserélted. gyanítom mindent megemelve húztál meg. kár, hogy nekünk kell találgatni mi volt. ha jó a feltételezés, menj el futóműveshez.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 13:06


Én a nagy szilenteket ugy szoktam megnézni, hogy első kerék, ráteszem a kerék anya kulcsot a kocsi hátulja felé kezdem huzni és ha nagyon kileng akkor nagyszilent probléma.Valaki irjamá meg ,hogy milyen márkájú g szűrőt vegyek a kocsiba. Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16847

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 08:33


pot írta: Szerintem a lengőkar hátsó szilentek jók mert nem olyan rég cseréltem a futómű, és a gumik is jók , a lengés csillapitókra gondolok , de nem adnak hangot és nem is folynak .nem tudom mi lehet. lehet hogy nem ide tartozik de gázolajszűrő topikot nem találok azt akarom még kicserélni de annyi fajta van, nem tudom milyet érdemes belerakni . Válaszokat előre is köszi.


semmit nem jelent. milyen szilent került bele? elmondom, én 2007-ben műszaki előtt cseréltem nagy szilenteket, mert a jobbos ki volt szakadva. Febi Bilstein ment bele. kb 500km-t mentem vele a műszakiig. és ott azt mondta a csóka, hogy lóg a szilent. teszem hozzá, hogy km-t nem olyan sokat, évi 5ezerkm-t megyek általában, de több műszakin sem látták próblémának. sőt ott sem, mert 2 év múlva ugyanoda mentem. na de miért lényeges ez? Mert még 2007-ben vettem ATE PowerDisc tárcsákat. majd pár év múlva elkezdett rázni. ugye volt egy híre, hogy el tud vetemedni a tárcsa. én sosem fékeztem el, szóval paráztam. de inkább finomabb fékezésnél volt jellemző. persze autót megemelve semmi nem ért bele a tárcsába. majd megelégelve, a nagy szilenteket poliuretánra cseréltettem. teszem hozzá alig bírták levenni a Febit, nem úgy tűnt, mint ami rossz. na de a poliuretán szilent után megszűnt a rázás. tehát volt valami köze hozzá ezek szerint. még, jó, hogy nem féket kezdtem el cserélgetni. azóta is minden ok.
a másik dolog, azt írod, vagyis gondolom azt akarod írni, hogy volt első futómű felújítás. gondolom sok dolog cserélve és bontva lett. voltál futómű állításon? gyanítom, hogy nem. na ez a baj. mert kerékösszetartás problémának tűnik. ha a lengéscsillapító rossz, az marha egyszerű, elmész és beméreted padon. nem is kell itt kérdezni. sőt totál egyértelmű, mi látatlanba nem tudjuk ezt megmondani. de a pad nem hazudik. elméletileg. gyakorlatilag sok mindent láttam már. de beállított guminyomással kell mérni. ha rossz a lengéscsillapító akkor autót tornyoknál megnyomva hintázik fel le, nem érezni nem csillapít, csak a rugó rugóztatja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 22:49


Szerintem a lengőkar hátsó szilentek jók mert nem olyan rég cseréltem a futómű, és a gumik is jók , a lengés csillapitókra gondolok , de nem adnak hangot és nem is folynak .nem tudom mi lehet. lehet hogy nem ide tartozik de gázolajszűrő topikot nem találok azt akarom még kicserélni de annyi fajta van, nem tudom milyet érdemes belerakni . Válaszokat előre is köszi.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 574

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 15:06


pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy 80 van nál kanyarba elkezd járkálni az autó eleje rossz úton. Válaszokat előre is köszi


Rossz szilent, nem jól beállított futómű, félrekopott gumi, stb. Meg kell nézni mindent.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 00:02


Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy 80 van nál kanyarba elkezd járkálni az autó eleje rossz úton. Válaszokat előre is köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16847

Elküldve: 2020. február 06. csütörtök, 22:18


oldwarrior írta: ahoj
olyan kérdésem lenne
jobbra húz az auto, 60 felett leginkabb
100 felett enyhe kormàny rezgéssel párosulva
nyári gumikkal nem tapasztaltam csak miutan nemrég télire lett cserélve
centirozás megtörtent(papirforma szerint)
egy hete voltam generator felujitason és emlitettem hogy huz jobbra az auto, ha már megemelik nézzenek rá a futóműre
állításuk szerint a bal oldali motortartó bakom cserére szorul
És emiatt húz az auto és remeg a kormany
Lehetséges ez?
Vagy inkabb vigyem el futoműveshez h pillantson rá a szilentekre lengôkarra , ujabb centir stb...


még a remegés talán, de a húzáshoz nincs köze a motortartónak. ha cseréled célszerű mindet.
téli/nyári szett külön felniken van? mert felni is okozhat ilyet. futóműbe pedig bármi, amiben szilent van, tehát kormányösszekötő (axiál), lengőkarok szilentjei, stabilizátorok. van amit észre sem venni.
ha meg van emelve az autó, nem fog be a jobb oldali fék?
de a húzás lehet az út miatt is. jellemzően az utak jobbra lejtenek ezért húzza arra. még kis gumival is. off autónál is ez van.
de biztos csak a futóműves a jó megoldás. bár ha nem súlyozza le az autót, akkor mindegy. sokan nem kínlódnak a súlyokkal.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz oldwarrior

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2020. február 06. csütörtök, 22:06


ahoj
olyan kérdésem lenne
jobbra húz az auto, 60 felett leginkabb
100 felett enyhe kormàny rezgéssel párosulva
nyári gumikkal nem tapasztaltam csak miutan nemrég télire lett cserélve
centirozás megtörtent(papirforma szerint)
egy hete voltam generator felujitason és emlitettem hogy huz jobbra az auto, ha már megemelik nézzenek rá a futóműre
állításuk szerint a bal oldali motortartó bakom cserére szorul
És emiatt húz az auto és remeg a kormany
Lehetséges ez?
Vagy inkabb vigyem el futoműveshez h pillantson rá a szilentekre lengôkarra , ujabb centir stb...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2019. április 23. kedd, 21:07


Sziasztok! Valakinek vélemény m-es lengőkar ar kapcsolatban? Mennyivel másabb illetve jobban bírja mint a sima?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 574

Elküldve: 2019. április 12. péntek, 15:16


BMW0926 írta:
Köszi szépen!

Erre a loctite-ra gondoltál? https://alkatreszek.hu/loc197377_la

Ha igen, akkor ezt ajánlották hozzá: TEROSON VR 625 Ha ez jó, akkor 6 litert vennék az alvázvédőből, 2 liter pedig az alapozóból. Az úgy szerinted elég lehet egy E46 alá?



Ilyet még nem használtam. Nem tudom miből mennyi kell, mert azt se tudom milyen az autó alja és a többi része, amit kezelni akarsz.
Szerintem az legjobb ha fémtiszta, hibátlan a felület. Azt célszerű kezelni. A többi megoldás csak egy ideig lesz jó, ha jó lesz egyáltalán.
Amikor küszöböket és ívet cseréltünk az autómon, ott minden rozsda el lett távolítva vagy alkatrész cserével, vagy szemcseszórással. Utána alapozás, varrattömítés, fényezés, rücsi, üregvédelem. Ezt csak így éri meg szerintem. Ezek jó anyagok.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2019. április 11. csütörtök, 11:42


b_imi írta:
BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.



"Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről." - oké, azt értem. És sok oldalon így írták. De nekem az nem világos, hogy csak a rozsda helyén, kb 10x10cm-es területen, ahol a rozsda van, vagy egybe az egész alvázat a francba lecsupaszítani, a kocsi elejétől a végéig? Nem tudom érthető-e már a kérdés.

A Loctite alá milyen alapozót ajánlatos kenni?


Ott kapard le, ahol megsérült. Epoxy jó alá, vagy amit a gyártó javasol.





Köszi szépen!

Erre a loctite-ra gondoltál? https://alkatreszek.hu/loc197377_la

Ha igen, akkor ezt ajánlották hozzá: TEROSON VR 625 Ha ez jó, akkor 6 litert vennék az alvázvédőből, 2 liter pedig az alapozóból. Az úgy szerinted elég lehet egy E46 alá?



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 574

Elküldve: 2019. április 10. szerda, 22:23


BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.



"Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről." - oké, azt értem. És sok oldalon így írták. De nekem az nem világos, hogy csak a rozsda helyén, kb 10x10cm-es területen, ahol a rozsda van, vagy egybe az egész alvázat a francba lecsupaszítani, a kocsi elejétől a végéig? Nem tudom érthető-e már a kérdés.

A Loctite alá milyen alapozót ajánlatos kenni?


Ott kapard le, ahol megsérült. Epoxy jó alá, vagy amit a gyártó javasol.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2019. április 10. szerda, 22:15


b_imi írta:
BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.



"Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről." - oké, azt értem. És sok oldalon így írták. De nekem az nem világos, hogy csak a rozsda helyén, kb 10x10cm-es területen, ahol a rozsda van, vagy egybe az egész alvázat a francba lecsupaszítani, a kocsi elejétől a végéig? Nem tudom érthető-e már a kérdés.

A Loctite alá milyen alapozót ajánlatos kenni?





b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 574

Elküldve: 2019. április 10. szerda, 21:39


BMW0926 írta:
b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.



Én azzal kezdeném az egészet, hogy gőzborotvával lemosnám. Egyrészt jobb szerelni, másrészt az levisz szinte mindent ami nem odavaló.
Az alvázvédelmet kell lekaparni a fémről. A fémet le kell tisztítani, (a hígító nem zsírtalanít tökéletesen arra szilikon eltávolító kell), alapozni, majd lefesteni rücsivel. Szebb lesz a felület ha fújod, de ki is lehet önteni az alvázvédőt egy edénybe.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2019. április 10. szerda, 19:01


b_imi írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Jövőhétre vettem ki egy hét szabit, meg akarom csinálni a szilent cserét, és az alvázvédelmet. Mindent le akarok szerelni és festeni. Szerelési tapasztalatom van, világ életemben imádtam szerelni, így kellő önbizalommal, és egyelőre nulla futómű szerelési szaktudással hamarosan hozzá is fogok állni.

Szóval rengeteg kérdésem lenne a témával kapcsolatban:

1. Milyen alvázvédő festékeket tudtok ajánlani, ami nagyon bevált?
2. Milyen rozsdaátalakító szereket érdemes felhasználni?
3. Az is érdekelne, honnan fogom tudni, hogy melyik szilentet hogy kell behelyezni a helyére? Ugyanis ha jól tudom, fordítva is be lehet rakni, csak akkor az tud galibát okozni.
4. Rengeteg szerszám van itthon, de szilentprés, vagy szilentbehelyező eszköz nincs. Érdemes beszerezni egyet, vagy házilag is meg lehet oldani valahogy a behelyezést?

És akkor most várom az építő jellegű hozzászólásokat



Egy hét kevés lesz az tuti. Van kb 20db szilent, a csavarok egy része be szokott rohadni. A szilent behelyezése egyértelmű lesz.
A gyári alvázvédelem ha jó akkor ne nyúlj hozzá. Ha sérült, akkor le kell kaparni, letisztítani a fémet (Pl. szemcseszórás), ha szükséges akkor lakatolni, aztán epoxy alapozó, rücsi és üregvédelem. Sokféle gyártó van. Pl. Loctite Teroson elég jó.
A rozsdát nem átalakítani kell, hanem megszüntetni!
Jó szórakozást hozzá. Sok pénz és jó nagy szívás.


10 nap itthon leszek, az már azért biztos elég lesz a nagy melóhoz, csak legyen nagyon jó idő.


A mostani állapotokat nem láttam, viszont emlékszem, hogy itt-ott foltokban megjelent a rozsda. hDe ha a futómű leszerelése után rosszabb lesz a helyzet, akkor nagyon fel kell kötnöm a gatyámat! Egyébként hogy érted, hogy le kell kaparni a fémet? Az egész gyári alvázat le kell kaparni telibe, vagy csak ott, ahol a rozsda van? Remélem az utóbbi! Meg nézem ezt a loctite-ot, de ez csak fújós, literes kiszerelésbe kapható. Mivel én ecsettel akarom kenni(részben a jobb tapadás, és részben a fél nap kocsi és garázs fóliázás mellőzése végett), így örülnék valami dobozos kiszerelésnek. Nem találtam belőle, de szerinted lehet kapni? Illetve a portól sártól, és rozsdától, hígítós ronggyal megtisztított alvázat egyből lehet kenni a loctite-tal? vagy kell alá alapozó?

Remélem nem túl sok kérdés így egyszerre. Közeleg a jövőhét hétfő, én meg még csak most kezdtem el a témával kapcsolatos olvasgatást.