státusz SzokeJ

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2006. július 28. péntek, 14:49


b0gar írta: Sziasztok!

Többen írtatok már ilyen témában gondoltam nyitok neki egy új topicot.
A problémám az lenne, hogy a jobb elsõ kerék felõl zörgõ hangot hallok. Fõleg amikor gödörbe megy a kerék (egyenletlen út stb..). Említettétek többen , hogy a szilenteket idõnként cserélni kell, mert betegsége a bmw-nek. Lehet ez esetleg attól?
A zaj nagyon halk csak leengedett ablaknál hallni bennt.


Üdv!

Saját tapasztalat (azért kezdem így mert különben én is kiröhögném azt aki ezt csak mondja is).
E46 316 ti Compact-om van 0 km-el vettem, kb 6 hónapos korában jelentkezett, hogy a jobb elejérõl hallatszott egy koppanó hang, ha lasan mentem rossz úton. Amikor gyorsan mentem ugyanott, akkor semmi, jó úton semmi. Mivel Sopronban nincs BMW szervíz ezért megnéztem, megrángattam, változatlan. Idegesített, bejelentkeztem Gyõrbe a szervízbe. Szerelõ megnézi, rázópad, rángatás, feszegetés. Semmi. Nyugodjak meg a kocsinak semmi hibája. Hazamegyek (koppanás nélkül), bemegyek az utcánkba, kopog.
1 hónap múlva újra Gyõr, rázópad, semmi. Erõsködök, hogy nem viccbõl jövök 90 km-t, menjünk "terepre". Sikerült koppantani. Szaki vissza, kb 15 perc múlva azzal jött, hogy a motorháztetõ jobb hátsó állító csavarja (ami a magasságát függõlegesen pozícionálja) az nem áll jól. Állított rajta, azóta semmi panasz.

Érdemes pl.: egy vékony bõrt ráragasztani a csavar fejére, akkor elveszi a fémes koppanó hangot, a gépháztetõn pedig nem emel sokat.

Ha azóta megoldódott, vagy nem ez a hibája, úgy bocs, egyébként sok sikert hozzá!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. július 25. kedd, 20:14


cbr írta: Szia guesswho!

Csak helyeselni tudom b0gar barátunk tanácsát, annyi kiegészítéssel, hogy én gumis szakmûhelyt javasolok, mert itt tapasztalatom szerint sokkal precizebben dolgoznak e témakörben.
Ha a felni és a gumi vizsgálat nem hozna eredményt, akkor egy dinamikus futómû kiegyensúlyozást ajánlok, ami azt jelenti, hogy felszerelt kerék mellet az egész forgó futómû egység kiegyensúlyozatlanságát vizsgálják egyben. Itt lehet az esetleges féltengely, vagy féktárcsa ütésekbõl (súly eloszlás) eredõ kiegyensúlyazatlanságokat kimérni.
Remélhetõleg a felni ill. a guminál megtalálod a probléma okát.

Üdv:

cbr


ok ok, köszi a válaszokat, persze én is igy inditanám, vagyis hogy futómûvesnél, nézzék meg szépen az összes kereket. Csak azért aggódom nehogy valami komolyabb gond legyen, de azért bizom hogy hamar meglesz a bibi... na majd jelzek mit mondanak a szakik...

szasztok!

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. július 24. hétfő, 21:48


Szia guesswho!

Csak helyeselni tudom b0gar barátunk tanácsát, annyi kiegészítéssel, hogy én gumis szakmûhelyt javasolok, mert itt tapasztalatom szerint sokkal precizebben dolgoznak e témakörben.
Ha a felni és a gumi vizsgálat nem hozna eredményt, akkor egy dinamikus futómû kiegyensúlyozást ajánlok, ami azt jelenti, hogy felszerelt kerék mellet az egész forgó futómû egység kiegyensúlyozatlanságát vizsgálják egyben. Itt lehet az esetleges féltengely, vagy féktárcsa ütésekbõl (súly eloszlás) eredõ kiegyensúlyazatlanságokat kimérni.
Remélhetõleg a felni ill. a guminál megtalálod a probléma okát.

Üdv:

cbr

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. július 24. hétfő, 14:52


Ugye ez sokminden lehet. Én speciel azzal kezdeném, hogy egy centirozás a guminak (vagy megnézés). MErthogy az ilyen jellegû hibát nagyrész a kerék (gumi vagy felni) kiegyensólyozatlansága okozhat. Esetleg érdemes kérni valakitõl két kereket egy próbára és kicserélni az elsõket.

Aztán lehet folytatni a futómû, legéscsillapítól ellenõrésével.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. július 24. hétfő, 12:13


Segítsetek légyszi, tudom hogy túl általános lesz a kérdésem, de legalább annyit mondjatok hogy merre induljak a hiba keresésében:

mikor megvettem az autót (2003, 320d), a kormány kerék billegtette magát jobbra-balra 0-40km/h között, a fölött semmi hiba, kicseréltek két elsõ szilentet elöl, ettõl megszûnt a probléma.

Viszont, ami nagyon furcsa: 95 és 170 km/h között van egy nagyon erõs vibráció az autóban, nyilván a kormánykeréken a legintenzivebb, de az egész kocsiszekrény rázkódik. 170tõl egész 220-ig már olyan kemény, mint a beton, semmi rázkódás.

Lehet hogy csak szimplán a gumi hibája? (205ös bridgestone, olyan 75-80%os lehet, jónak tûnik, de persze ez nem jelent semmi, elvégre nem vagyok gumis...), vagy esetleg valami durvább futómû hiba is okozhatja a bibit? Mit cisnáljak elõször, méressem be a gumikat? Elvileg szépen kicentirozták a gumikat mikor vettem (márkakereskedõ), de sajnos nem láttam a sjaát szememmel...

Szóval? köszi mindenkinek...

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. május 31. szerda, 13:22


alfatone írta: Szerintem gyere el a talira, ott össze lehet hasonlítani a gépeket.

Én is erre gondoltam.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 23:17


Szerintem gyere el a talira, ott össze lehet hasonlítani a gépeket.


státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 18:07


Hogy mennyire tudsz vezetni azt "te tudod", én az enyimet 185-ig szoktam megkergetni, 316i, de stabil mint egy megpakolt KAMAZ.
(Bocs mindenkitõl, hogy a bömit összehoztam az orosz csodával!!!!!!!!)

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 17:05


Na azért ott még nem tartunk. Vagy tanuljak meg vezetni?

státusz radattila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 12:44


Dobál a sávok között?

herpa írta: Nincs összehasonlítási alapom (ez az elsõ BMW, amiben ülök ), de egyszer egy elnyújtott S kanyarban (nem is volt igazi S) 80-90-nél egy pillanatra megijedtem, hogy ez most akkor hova indult el, és miért billent ekkorát.
Autópályán szélben a 170-180 már nagyon veszélyesnek tûnik, de lehet, hogy másnál is így van.
A legdurvább mégis az állóhelyzet. Mi a jó élettõl billeg, ha elmegy valaki mellettem? Amikor vettem, szakszervizben átnézettem, de semmit hibát nem mondtak a futómûre, bár ez inkább menet közben derül ki.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 12:04


Ilyenkor segít ha kipróbász egy olyat ami tuti jó. MEnj el egy szalonba. Ha elég komolyan érdeklõdsz kipróbálhatsz egy tesztautót. Biztos van nekik.

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 11:02


Nincs összehasonlítási alapom (ez az elsõ BMW, amiben ülök ), de egyszer egy elnyújtott S kanyarban (nem is volt igazi S) 80-90-nél egy pillanatra megijedtem, hogy ez most akkor hova indult el, és miért billent ekkorát.
Autópályán szélben a 170-180 már nagyon veszélyesnek tûnik, de lehet, hogy másnál is így van.
A legdurvább mégis az állóhelyzet. Mi a jó élettõl billeg, ha elmegy valaki mellettem? Amikor vettem, szakszervizben átnézettem, de semmit hibát nem mondtak a futómûre, bár ez inkább menet közben derül ki.

státusz radattila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2006. május 30. kedd, 08:25


Hali,

Hát ennek több oka is lehet. A lengéscsillapítótól kezdve a lengõkar szilent-ig minden. Ezt csak kanyarban produkálja? Ha egyenesen mész, kapsz egy oldalszelet, mit csinál és mekkorát? :
Üdv!

Utakra fel!

herpa írta: Az vajon mennyire normális, hogy ha állok a lámpánál, és elmegy mellettem a szembeforgalom, akkor megbillen a kasztni? Nem kellene stabilabbnak lennie?
Igazán azóta gyanús a dolog, mióta kipróbáltam az egyik barátom kétéves Golfját, ami mintha stabilabb lenne kanyarban, nem billen akkorát, szinte semekkorát. Már korábban is feltûnt, hogy nálam ha egyik irányból "hirtelen" átrántom a kormányt, akkor félelmetesen instabil lesz.
Ilyenkor mit szokás állítani? Vagy ez rendben van, csak az elõzõ tulaj puhább futómûvet szeretett? Lehet rajta keményíteni?


státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. május 29. hétfő, 21:18


Az vajon mennyire normális, hogy ha állok a lámpánál, és elmegy mellettem a szembeforgalom, akkor megbillen a kasztni? Nem kellene stabilabbnak lennie?
Igazán azóta gyanús a dolog, mióta kipróbáltam az egyik barátom kétéves Golfját, ami mintha stabilabb lenne kanyarban, nem billen akkorát, szinte semekkorát. Már korábban is feltûnt, hogy nálam ha egyik irányból "hirtelen" átrántom a kormányt, akkor félelmetesen instabil lesz.
Ilyenkor mit szokás állítani? Vagy ez rendben van, csak az elõzõ tulaj puhább futómûvet szeretett? Lehet rajta keményíteni?

státusz brazil_8

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 140

Elküldve: 2006. május 19. péntek, 14:15


cbr írta: Szia brazil_8!

Amit kértél:
BMW3 E46 1998-05
.
.
.
Remélem segíthettem!

Üdv:

cbr


Igen, erre gondoltam.
Köszi szépen.