YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 20:36


compact írta:
YELLOW írta:
compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


a hossz lengőkar szilentje, ami a hátsó kerék előtt van, ahogy a kasztniba van süllyesztve. illetve a gátló szárán fent lévő cumó, ilyen bak.
4-es:

itt is a 4-es


ezeken kívül lehet bármi, de én ezeket olvasom legtöbbet.


Köszönöm a gyors segítséged, holnap akkor átnézem ezeken a pontokon részletesebben.
Kíváncsi lennék, hogy a 4-es számú baknak milyen szerepe van, mert a hang iránya mintha a gátló teteje felől jönne, de a kép alapján nem gondolnám, hogy amiatt tud hangot adni.
Meglátjuk, hátha okosabb leszek holnap.



ahogy írták lehet a toronycsapágy is. de vagy nagyon bekeményedik vagy málik a 4-es és koppanhat. de pont inap láttam e46-ban hogy hátul beszakadt az egész gátló, mondjuk akkor megülne a fara az tutti.

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 20:32


YELLOW írta:
compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


a hossz lengőkar szilentje, ami a hátsó kerék előtt van, ahogy a kasztniba van süllyesztve. illetve a gátló szárán fent lévő cumó, ilyen bak.
4-es:

itt is a 4-es


ezeken kívül lehet bármi, de én ezeket olvasom legtöbbet.


Köszönöm a gyors segítséged, holnap akkor átnézem ezeken a pontokon részletesebben.
Kíváncsi lennék, hogy a 4-es számú baknak milyen szerepe van, mert a hang iránya mintha a gátló teteje felől jönne, de a kép alapján nem gondolnám, hogy amiatt tud hangot adni.
Meglátjuk, hátha okosabb leszek holnap.



Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 20:26


compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


Hali!
Nekem a toronycsapágy csinálta ugyan ezt. Kopogással kezdődött aztán már zörgött egy idő után rendesen. Nézték padon meg emelve is és minden jónak tűnt aztán gondoltam megnézem milyen állapotba van a toronycsapágy és hátigen csak szét volt verődve...
Kicseréltem azóta semmi hangja, jó lett!
Hátha csak neked is annyi.....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 20:00


compact írta: Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


a hossz lengőkar szilentje, ami a hátsó kerék előtt van, ahogy a kasztniba van süllyesztve. illetve a gátló szárán fent lévő cumó, ilyen bak.
4-es:

itt is a 4-es


ezeken kívül lehet bármi, de én ezeket olvasom legtöbbet.

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 19:43


Üdv!

E46 hátsó futóművében van vmilyen jellegzetes hibaforrás/úgy mint pl elől a lengőkar szilent/?
Jó magyar útjainkon /leginkább aknafedél vagy ahoz hasonló mélyedések vagy bukkanókon/ pár napja furcsa koppanó hangot hallok hátulról, ami eléggé zavaró számomra. Keréken és megemelve sem lóg semmi és nincs semmi furcsaság sem kívülről.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 17:27


AteszE46 írta:
YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
andree írta: Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M


szerintem észre sem fogod venni. mondom ezt úgy, hogy nekem poliuretán van bent, és nem igazán érezni. a hang másabb, olyan új autós, talán kicsit jobban érezni a kormányon a kereszt bordákat, de nem zavaró. akkor a MeyleHD (720p ) még ennyire sem érezhető. inkább erősített a kivitele annak, nehezebben megy szét.


Én is így tippelem. Viszont külföldi fórumon elég sokat foglalkoztak a témával, csak az a baj hogy nem e46 esetében. Talán annyi a különbség hogy a lemförder nem tömör hanem valamilyen - meg se merem tippelni milyen- anyaggal töltött a gumi része.



ilyen zselés olajszerű valami van benne, bár az enyémből folyt, az nem volt zselés...


Enyémben is powerflex van. Így utólag megbántam, túl kemény. A következő gyári lesz, az tuti.


nekem nem powerflex, hanem jlaci74 féle poliuretán, ha jól emlékszem azt mondta puhább mint a powerflex.szóval én erre mondom azt, hogy szerintem a Meyle HD simán vállalható. a sima nem sokat bír a magyar utakon.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 17:25


YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
andree írta: Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M


szerintem észre sem fogod venni. mondom ezt úgy, hogy nekem poliuretán van bent, és nem igazán érezni. a hang másabb, olyan új autós, talán kicsit jobban érezni a kormányon a kereszt bordákat, de nem zavaró. akkor a MeyleHD (720p ) még ennyire sem érezhető. inkább erősített a kivitele annak, nehezebben megy szét.


Én is így tippelem. Viszont külföldi fórumon elég sokat foglalkoztak a témával, csak az a baj hogy nem e46 esetében. Talán annyi a különbség hogy a lemförder nem tömör hanem valamilyen - meg se merem tippelni milyen- anyaggal töltött a gumi része.



ilyen zselés olajszerű valami van benne, bár az enyémből folyt, az nem volt zselés...


Enyémben is powerflex van. Így utólag megbántam, túl kemény. A következő gyári lesz, az tuti.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 16:35


andree írta:
YELLOW írta:
andree írta: Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M


szerintem észre sem fogod venni. mondom ezt úgy, hogy nekem poliuretán van bent, és nem igazán érezni. a hang másabb, olyan új autós, talán kicsit jobban érezni a kormányon a kereszt bordákat, de nem zavaró. akkor a MeyleHD (720p ) még ennyire sem érezhető. inkább erősített a kivitele annak, nehezebben megy szét.


Én is így tippelem. Viszont külföldi fórumon elég sokat foglalkoztak a témával, csak az a baj hogy nem e46 esetében. Talán annyi a különbség hogy a lemförder nem tömör hanem valamilyen - meg se merem tippelni milyen- anyaggal töltött a gumi része.



ilyen zselés olajszerű valami van benne, bár az enyémből folyt, az nem volt zselés...

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 15:50


YELLOW írta:
andree írta: Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M


szerintem észre sem fogod venni. mondom ezt úgy, hogy nekem poliuretán van bent, és nem igazán érezni. a hang másabb, olyan új autós, talán kicsit jobban érezni a kormányon a kereszt bordákat, de nem zavaró. akkor a MeyleHD (720p ) még ennyire sem érezhető. inkább erősített a kivitele annak, nehezebben megy szét.


Én is így tippelem. Viszont külföldi fórumon elég sokat foglalkoztak a témával, csak az a baj hogy nem e46 esetében. Talán annyi a különbség hogy a lemförder nem tömör hanem valamilyen - meg se merem tippelni milyen- anyaggal töltött a gumi része.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 15:36


andree írta: Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M


szerintem észre sem fogod venni. mondom ezt úgy, hogy nekem poliuretán van bent, és nem igazán érezni. a hang másabb, olyan új autós, talán kicsit jobban érezni a kormányon a kereszt bordákat, de nem zavaró. akkor a MeyleHD (720p ) még ennyire sem érezhető. inkább erősített a kivitele annak, nehezebben megy szét.

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. április 22. kedd, 15:24


Sziasztok,

Tapasztalatokra lennék kíváncsi, de azért hozzá értő vélemények is érdekelnének.
A téma az első lengőkar hátsó nagy szilentje.
A kérdés pedig hogy, mennyire megy a komfort rovására az erősített kivitel.
pl. Lemförder kontra MeyleHD kontra TRW.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

M



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 11:08


Coyote írta: Kérnék véleményeket: mennyire túlárazott a szervízem?

Az autómat 2011-ben vettem, 2004-es E46. Vásárlás óta nem nyúlt senki a hátsó futóműhöz, ami gyárilag ültetett verzió (Sportos beállítás, nem M-Tech). A hétvégén észrevettem, hogy folyik az olaj az egyik lengéscsillapítóból, és néha kattanást, nyikogást is hallottam a másik oldalról, elvittem szervízbe.

Kiderül, az egyik spirálrugó is eltört, a rugótányér, toronycsapágy is kuka, plusz szilentek, stb.

Cakk-pakk, mindent cserélnek (persze mindkét oldalon egyszerre), plusz elöl a két hátsó szilentet is kell, és így, munkadíjjal együtt, Sachs lengéscsillapítóval 190.000 Ft.

Szerintetek ez sok?

Nézegettem online az alkatrészárakat, nem tűnik borzalom soknak, de erősítsétek meg. A munkadíj meg munkadíj, kifizetem, mert számíthatok rájuk és garanciát kapok, plusz vasaltinges irodaszökevény vagyok, nem próbálom meg eljátszani, hogy értek ahhoz, amihez nem.


szerintem meg sok.
ha jól értem elől 2db szilentblokk csere, az kb 15ezer Ft munkadíj, egy 3-5ezer
hátul cserélnek két gátlót, toronycsapággyal együtt, ez mondjuk egy 50ezer, a munkadíj nem sok, mert nagyon egyszerű. + a rugók.
ha elől is cserélnek gátlót, akkor ok az ár.
én viszont csak a szilentblokkot és a toronycsapágyta venném meg, gátlókat újíttatnám, ami a 4 gátló esetén 40ezerből megvan simán. és sok helyen ki meg be is teszik.
aztán max egy futómű állítás és kész. jah a rugókat inkább vennék egy bármilyet, csak ne gyárit, mert úgyis eltörik. mondjuk 20 körül kihozható.
az egészet így munkadíjjal együtt egy 100alatt kihozható simán. szerintem.
a sachs gátló nagyon jó, ha vennék én is azt vennék, de nagyon sokan dícsérik a felújított gátlókat.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 10:54


Kérnék véleményeket: mennyire túlárazott a szervízem?

Az autómat 2011-ben vettem, 2004-es E46. Vásárlás óta nem nyúlt senki a hátsó futóműhöz, ami gyárilag ültetett verzió (Sportos beállítás, nem M-Tech). A hétvégén észrevettem, hogy folyik az olaj az egyik lengéscsillapítóból, és néha kattanást, nyikogást is hallottam a másik oldalról, elvittem szervízbe.

Kiderül, az egyik spirálrugó is eltört, a rugótányér, toronycsapágy is kuka, plusz szilentek, stb.

Cakk-pakk, mindent cserélnek (persze mindkét oldalon egyszerre), plusz elöl a két hátsó szilentet is kell, és így, munkadíjjal együtt, Sachs lengéscsillapítóval 190.000 Ft.

Szerintetek ez sok?

Nézegettem online az alkatrészárakat, nem tűnik borzalom soknak, de erősítsétek meg. A munkadíj meg munkadíj, kifizetem, mert számíthatok rájuk és garanciát kapok, plusz vasaltinges irodaszökevény vagyok, nem próbálom meg eljátszani, hogy értek ahhoz, amihez nem.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. április 08. kedd, 19:00


Totyasrac írta:
Szabi81 írta:
Pl Budapest vagy Pest megye, de elég sokat járom az országot
Ott ahol tudtok ilyet jó lesz


Én az előző autóm futóművét (kb. 4 hónapja) itt rakattam rendbe; korrektek, garanciát is adnak a munkára. Mondjuk én gumit is többször vettem már ott (sokáig a környékén dolgoztam).


Én is ajánlanék egyet, Ott Szerviz, de Lórit keresd. Nekem anno Tibisz(driftes) ajánlotta és azóta én nem megyek máshova.


Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 08. kedd, 17:04


Szabi81 írta:
Pl Budapest vagy Pest megye, de elég sokat járom az országot
Ott ahol tudtok ilyet jó lesz


Én az előző autóm futóművét (kb. 4 hónapja) itt rakattam rendbe; korrektek, garanciát is adnak a munkára. Mondjuk én gumit is többször vettem már ott (sokáig a környékén dolgoztam).