autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz novogradeczj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. február 09. péntek, 09:51


horzsat írta:
kosa0107 írta:
novogradeczj írta: Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






Én már cseréltem sünit de nem az volt a baja. Időszakonként ki be kapcsolt. De random van hogy 2 napig semmi baja van hogy 3 napig be sem indul. Hatalmas köszönet a leirásért. Holnap remélem kiderül mi a franc baja van) mégegyszer kösziii!!!


Sziasztok!
2004-es X5-ös (3.0d) esetében nekem is problémám van. A fűtőventilátor morgó-zúgó hangot ad és csak félgőzzel működik. Aztán két napig egyáltalán nem. Összefügghet ez a jelenség a fent leírtakkal? Biztosítékra nem gyanakszom, mert akkor sosem menne és nem adna ilyen hangot. előre is köszi. Tamas


Hi!
Ahogy írtam a csatlakozóig mindenképpen el kellene hogy juss. Ott ki lehet próbálni a ventillátort.



autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz horzsat

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. február 05. hétfő, 15:11


kosa0107 írta:
novogradeczj írta: Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






Én már cseréltem sünit de nem az volt a baja. Időszakonként ki be kapcsolt. De random van hogy 2 napig semmi baja van hogy 3 napig be sem indul. Hatalmas köszönet a leirásért. Holnap remélem kiderül mi a franc baja van) mégegyszer kösziii!!!


Sziasztok!
2004-es X5-ös (3.0d) esetében nekem is problémám van. A fűtőventilátor morgó-zúgó hangot ad és csak félgőzzel működik. Aztán két napig egyáltalán nem. Összefügghet ez a jelenség a fent leírtakkal? Biztosítékra nem gyanakszom, mert akkor sosem menne és nem adna ilyen hangot. előre is köszi. Tamas


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kosa0107

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 21:00


novogradeczj írta: Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






Én már cseréltem sünit de nem az volt a baja. Időszakonként ki be kapcsolt. De random van hogy 2 napig semmi baja van hogy 3 napig be sem indul. Hatalmas köszönet a leirásért. Holnap remélem kiderül mi a franc baja van) mégegyszer kösziii!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz novogradeczj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. február 03. szombat, 17:54


Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. december 03. vasárnap, 17:36


Sziasztok!
e39 535i 96.évj.köv. a problémám..ha eléri az üzemi állapotot csak az egyik oldalon nyomja a meleget (felmelegedésig nincs probléma)..Sün vagy fűtéscsap... vagy?Van ötlet vagy tapasztalat?

köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2017. április 30. vasárnap, 11:20


kacsorjanika írta:
Bitu79 írta:
kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.


lehet benne logika, hisz a meleg felfelé száll.
bár én ezt nem figyeltem még meg.
illetve a kérdező sem a legkonkrétabban írta le. ugye ennek fényében újabb kérdések merülnek fel.
ha valaki ebben ír, én úgy veszem alapul, hogy ontja a meleget. tehát a következtetés a fűtéscsapra logikus a többiek részéről. vagy pontosabban, részletesebben kell fogalmaznia.
én alapból 16-fokra veszem ha hidegbe van tekerve középen, aztán had nyomja a kinti levegőt befelé, ha túl hideg, majd lekapcsolom, vagy alacsony fokozatra veszem.


Mikor normálisan működött akkor a lábakhoz is ugyan olyan levegőt fújt mint amilyet a többi szellőzőn, úgyhogy az előbbi állítást megcáfolom ezzel.
Ha 16 fokon van vagy 25 fokon akkor is ugyan olyan meleg levegő jön.
A fűtéscsapból megy egy cső egy fémházas dobozba az lehet az elektromos segédfűtés? talán az okozna nekem gondot:


Esetleg a műszerfalban lévő légcsatorna hibája...
Ami a lábtérnél irányítja a hideg-meleg levegőt,az behalt nálad.Mármint a léptetőmotor a lábtér részénél a légcsatornának.
A süni környékén van pár szenzor,meg léptetőmotor a fűtésbox alján.
Műltkor szereltél ugye sünit.Lehet,akkor szétugrasztottál ott valamit véletlenül...Ezek a kis léptetőmotorok,és kis karok,meg csapóajtócskák is ott vannak a környéken.

Ha a süni csere előtt rendesen működött,és a fűtéscsap is működik tutira,akkor süni szerelésnél valamit sikerült szétugrasztanod a fűtésboxban,ahogy feljebb írom.


Süni csere előtt is ez volt a helyzet, mikor cseréltem a sünit a csappattyúkat leellenőriztem és működtek


Fűtéscsap rossz.

kacsorjanika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kacsorjanika

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2017. április 30. vasárnap, 09:12


Bitu79 írta:
kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.


lehet benne logika, hisz a meleg felfelé száll.
bár én ezt nem figyeltem még meg.
illetve a kérdező sem a legkonkrétabban írta le. ugye ennek fényében újabb kérdések merülnek fel.
ha valaki ebben ír, én úgy veszem alapul, hogy ontja a meleget. tehát a következtetés a fűtéscsapra logikus a többiek részéről. vagy pontosabban, részletesebben kell fogalmaznia.
én alapból 16-fokra veszem ha hidegbe van tekerve középen, aztán had nyomja a kinti levegőt befelé, ha túl hideg, majd lekapcsolom, vagy alacsony fokozatra veszem.


Mikor normálisan működött akkor a lábakhoz is ugyan olyan levegőt fújt mint amilyet a többi szellőzőn, úgyhogy az előbbi állítást megcáfolom ezzel.
Ha 16 fokon van vagy 25 fokon akkor is ugyan olyan meleg levegő jön.
A fűtéscsapból megy egy cső egy fémházas dobozba az lehet az elektromos segédfűtés? talán az okozna nekem gondot:


Esetleg a műszerfalban lévő légcsatorna hibája...
Ami a lábtérnél irányítja a hideg-meleg levegőt,az behalt nálad.Mármint a léptetőmotor a lábtér részénél a légcsatornának.
A süni környékén van pár szenzor,meg léptetőmotor a fűtésbox alján.
Műltkor szereltél ugye sünit.Lehet,akkor szétugrasztottál ott valamit véletlenül...Ezek a kis léptetőmotorok,és kis karok,meg csapóajtócskák is ott vannak a környéken.

Ha a süni csere előtt rendesen működött,és a fűtéscsap is működik tutira,akkor süni szerelésnél valamit sikerült szétugrasztanod a fűtésboxban,ahogy feljebb írom.


Süni csere előtt is ez volt a helyzet, mikor cseréltem a sünit a csappattyúkat leellenőriztem és működtek



Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (44 pont) | Hozzászólások: 674

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 19:53


kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.


lehet benne logika, hisz a meleg felfelé száll.
bár én ezt nem figyeltem még meg.
illetve a kérdező sem a legkonkrétabban írta le. ugye ennek fényében újabb kérdések merülnek fel.
ha valaki ebben ír, én úgy veszem alapul, hogy ontja a meleget. tehát a következtetés a fűtéscsapra logikus a többiek részéről. vagy pontosabban, részletesebben kell fogalmaznia.
én alapból 16-fokra veszem ha hidegbe van tekerve középen, aztán had nyomja a kinti levegőt befelé, ha túl hideg, majd lekapcsolom, vagy alacsony fokozatra veszem.


Mikor normálisan működött akkor a lábakhoz is ugyan olyan levegőt fújt mint amilyet a többi szellőzőn, úgyhogy az előbbi állítást megcáfolom ezzel.
Ha 16 fokon van vagy 25 fokon akkor is ugyan olyan meleg levegő jön.
A fűtéscsapból megy egy cső egy fémházas dobozba az lehet az elektromos segédfűtés? talán az okozna nekem gondot:


Esetleg a műszerfalban lévő légcsatorna hibája...
Ami a lábtérnél irányítja a hideg-meleg levegőt,az behalt nálad.Mármint a léptetőmotor a lábtér részénél a légcsatornának.
A süni környékén van pár szenzor,meg léptetőmotor a fűtésbox alján.
Műltkor szereltél ugye sünit.Lehet,akkor szétugrasztottál ott valamit véletlenül...Ezek a kis léptetőmotorok,és kis karok,meg csapóajtócskák is ott vannak a környéken.

Ha a süni csere előtt rendesen működött,és a fűtéscsap is működik tutira,akkor süni szerelésnél valamit sikerült szétugrasztanod a fűtésboxban,ahogy feljebb írom.


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. április 28. péntek, 20:17

kacsorjanika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kacsorjanika

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 19:38


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.


lehet benne logika, hisz a meleg felfelé száll.
bár én ezt nem figyeltem még meg.
illetve a kérdező sem a legkonkrétabban írta le. ugye ennek fényében újabb kérdések merülnek fel.
ha valaki ebben ír, én úgy veszem alapul, hogy ontja a meleget. tehát a következtetés a fűtéscsapra logikus a többiek részéről. vagy pontosabban, részletesebben kell fogalmaznia.
én alapból 16-fokra veszem ha hidegbe van tekerve középen, aztán had nyomja a kinti levegőt befelé, ha túl hideg, majd lekapcsolom, vagy alacsony fokozatra veszem.


Mikor normálisan működött akkor a lábakhoz is ugyan olyan levegőt fújt mint amilyet a többi szellőzőn, úgyhogy az előbbi állítást megcáfolom ezzel.
Ha 16 fokon van vagy 25 fokon akkor is ugyan olyan meleg levegő jön.
A fűtéscsapból megy egy cső egy fémházas dobozba az lehet az elektromos segédfűtés? talán az okozna nekem gondot:

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14925 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 19:31


Bitu79 írta:
Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.


lehet benne logika, hisz a meleg felfelé száll.
bár én ezt nem figyeltem még meg.
illetve a kérdező sem a legkonkrétabban írta le. ugye ennek fényében újabb kérdések merülnek fel.
ha valaki ebben ír, én úgy veszem alapul, hogy ontja a meleget. tehát a következtetés a fűtéscsapra logikus a többiek részéről. vagy pontosabban, részletesebben kell fogalmaznia.
én alapból 16-fokra veszem ha hidegbe van tekerve középen, aztán had nyomja a kinti levegőt befelé, ha túl hideg, majd lekapcsolom, vagy alacsony fokozatra veszem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14925 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 19:27


kacsorjanika írta:
Pitykoo írta:
lela írta:
Tano írta:
lela írta: Ez hogy szokott elromlani többnyire? Felragad és mindig átenged, vagy lezárva marad?


Ha rossz akkor állandóan nyitva lesz, mert a tekercs rugó ellenében húz be, és így a rugó fog csak operálni, ami nyitva tartja a fűtéskört, ezért megy a meleg levegő állandóan.



Magyarul fűtéscsap hiba zömmel nyári szezonban jön ki, amikor klímát használunk...


Jaja...
Szedd ki és nézd meg tápról hogy bezár e rendesen...


Fűtéscsap cserélve és a hiba továbbra is fenn áll...


ennek így nincs értelme amúgy, mert csak tippelgetünk látatlanban. először mondjuk a valszínűbb hibát, aztán megyünk tovább.
ha elvitted volna egy hozzáértő emberhez, akkor kiméreget, megnézi az összes eshetőséget, és megállapítja mit kell cserélni. akkor sme biztos, hogy 100% lesz a siker, de közel lesz hozzá, nem úgy mint így.
ez pont olyan, ahogy szoktam mondani, hogy a kérdezők esetében, és visszanézve az esetek nagy részében ez vagy az a hiba, szinte kánonban mondjuk, de tutti ő lesz az, akinél pont nem.

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (44 pont) | Hozzászólások: 674

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 19:25


kacsorjanika írta:
Pitykoo írta:
lela írta:
Tano írta:
lela írta: Ez hogy szokott elromlani többnyire? Felragad és mindig átenged, vagy lezárva marad?


Ha rossz akkor állandóan nyitva lesz, mert a tekercs rugó ellenében húz be, és így a rugó fog csak operálni, ami nyitva tartja a fűtéskört, ezért megy a meleg levegő állandóan.



Magyarul fűtéscsap hiba zömmel nyári szezonban jön ki, amikor klímát használunk...


Jaja...
Szedd ki és nézd meg tápról hogy bezár e rendesen...


Fűtéscsap cserélve és a hiba továbbra is fenn áll...


Az e46-ot ugy tervezték,hogy a lábnál kicsit melegebbet fújjon,fejnél pedig hidegebbet.Hány fokra állítottad a penelon?Állitsd a leghidegebbre(16 fokra),a tekerőt pedig tedd kékre.Kb 22 foktól felfele lesz érezhetően meleg a lábtérnél csak a levegő.

kacsorjanika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kacsorjanika

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 18:32


Pitykoo írta:
lela írta:
Tano írta:
lela írta: Ez hogy szokott elromlani többnyire? Felragad és mindig átenged, vagy lezárva marad?


Ha rossz akkor állandóan nyitva lesz, mert a tekercs rugó ellenében húz be, és így a rugó fog csak operálni, ami nyitva tartja a fűtéskört, ezért megy a meleg levegő állandóan.



Magyarul fűtéscsap hiba zömmel nyári szezonban jön ki, amikor klímát használunk...


Jaja...
Szedd ki és nézd meg tápról hogy bezár e rendesen...


Fűtéscsap cserélve és a hiba továbbra is fenn áll...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 835

Elküldve: 2017. április 23. vasárnap, 15:12


lela írta:
Tano írta:
lela írta: Ez hogy szokott elromlani többnyire? Felragad és mindig átenged, vagy lezárva marad?


Ha rossz akkor állandóan nyitva lesz, mert a tekercs rugó ellenében húz be, és így a rugó fog csak operálni, ami nyitva tartja a fűtéskört, ezért megy a meleg levegő állandóan.



Magyarul fűtéscsap hiba zömmel nyári szezonban jön ki, amikor klímát használunk...


Jaja...
Szedd ki és nézd meg tápról hogy bezár e rendesen...

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. április 23. vasárnap, 12:30


Tano írta:
lela írta: Ez hogy szokott elromlani többnyire? Felragad és mindig átenged, vagy lezárva marad?


Ha rossz akkor állandóan nyitva lesz, mert a tekercs rugó ellenében húz be, és így a rugó fog csak operálni, ami nyitva tartja a fűtéskört, ezért megy a meleg levegő állandóan.



Magyarul fűtéscsap hiba zömmel nyári szezonban jön ki, amikor klímát használunk...