státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 09:21


Asztalon fényesebb, pénteken beszerelem, és meglátjuk. Valóban minimál cucc, két kanóc, meg egy körömnyi feszültség stabilizátor (talán vmi zéner diódás megoldás vagy inkább stabkocka, de nem szedtem szét).

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 15:51


Szerintem is jobb mint a CCFL, kevesebb is a gond vele. azért beszerelve a fényére kíváncsi lennék összehasonlítás képp. Abban nem kételkedem hogy ez is jégfehér, csak mennyivel fényesebb......

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 14:40


Tehát akkor teljesen megéri!

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 14:15


ma elmegyek megnézem a ledest. elettartam joval tobb mint ccfl-es, nincs trafó, a fényereje is nagyobb, nem kell 5 perc hogy elérje a max fényerõt, csak kurva drága...

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 18:52


YELLOW írta: ez jó kis cucc...köffi... már csak egy kérdés, hogy hova tegyem az invertert, hogy ne melegedjen túl, hova rögzítsem?

CCFL inverterét legcélszerûbb az elsõ merevítõ aljára (pont, minha oda tervezték volna) vékony kétoldalas ragasztóval felragasztani, majd fekete gyorskötözõvel biztosítani - így nem csúnya. Ezáltal folyamatosan megvan a hûtésa fém konzol miatt, másrészt a menetszél által is.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 16:39


YELLOW írta: ... az inverter felragasztásához fémes részre, szerintem jobb lenne olyan ragasztó, ami jó hõvezetõ, asszem olyat fogok alkalmazni...


A kétoldali ragasztóból nem csak a vastagabb szivacsos létezik, hanem vékony is ami nem vastagabb a cellux vastagságánál . Ez azt hiszem nem szigetel oly nagyon. De biztos vannak ennél jobbak is.
Autókozmetikus révén nekem ez volt kéznél

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 16:37


Ugyan nem kifejezetten AE,de vmit ki lehet hámozni belõle:

http://www.digit.hu/ccfl_fenycso.html


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17558

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 16:10


elektronikai szaklember vagyok amúgy, csak jobban szeretek mindennek utána kérdezni, egy részrõl akinek már bevált, akkor mér kínlódjak saját ötletemmel, húzzam vele az idõt... az inverter felragasztásához fémes részre, szerintem jobb lenne olyan ragasztó, ami jó hõvezetõ, asszem olyat fogok alkalmazni...
ami kicsit fura, hogy olvastam, hogy 15ezer óra az élettartama, ami nincs 2 év folyamatos üzemmel... és ugye ha ég a tompított, akkor az angel is ég... jó olyan túl sokat nem használom az autót, de kicsitt jobb élettartamot vártam tõle... amúgy milyen elven mûködnek ezek? még annyira nem olvastam utána... valami neon szál menne végig a gyûrûben? és az világít?

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 16:03


YELLOW írta: ez jó kis cucc...köffi... már csak egy kérdés, hogy hova tegyem az invertert, hogy ne melegedjen túl, hova rögzítsem?

Ha vá mód akkor lehetõleg fémes részhez, (pl. doblemez, az egyik nekem is ott van) ha van kétoldali ragasztószalag akkor az a legjobb mert nem kell szétfúrni semmit. Azért javaslom a fémes részt mert ez vezet el a hõbõl valamennyit.
Nekem a másik mûanyagon van és eleinte azt tapasztaltam hogy az jobban melegszik így arra csináltam alumíniumból egy hûtõbordát és ez segített rajta.
Végülis nincs semmilyen konkrét helye a gyártó szerint, oda teszed ahol épp van hely, vagy tudod, de általában a túlmelegedéstõl megy tönkre a trafó és én ezért oldottam meg így. Idáig még mûködik
A CCFL-rõl azt írja a leírás hogy kb 4-5 perc után éri el a teljes fényerejét.

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 15:57


Én készítettem nekik egy-egy tartót és csavarral rögzítettem,majd teszek fel képet róla a galériába.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17558

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 15:40


ez jó kis cucc...köffi... már csak egy kérdés, hogy hova tegyem az invertert, hogy ne melegedjen túl, hova rögzítsem?

státusz MitoGabor

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 144

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 15:18

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 14:07


Sajnos nincs most nálam a leírás,de én minden cégnél ugyanazt a leírást találtam mellékletként.Elég egyértelmû,ha jól emlékszem itt,ebben a témában is le vannak írva a lépések.Nem túl bonyolult,biztosan menni fog.

Ahogy Robin is írta:4 db karika,2db trafó van a csomagban.Az enyémben még volt rögzítésre szolgáló két oldalas ragasztócsík (elég erõs) és rögzítõfül,amiben a vezeték elvezetését is meg lehet oldani.Viszont érdemes õket felhívni telefonon,mert ha jól emlékszem más a méret a facelift-eseknél,ill. a xenonosoknál.De ha visszaolvasol,ezt is megtalálod.

Üdv.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 13:27


YELLOW írta: be tudnád szkennelni azt a leírást? vagy ugyanaz mint a VISO-nál? mit tartalmaz a csomag pontosan? egy biztos CCFL-t akarok xenonost


Balu írta:
YELLOW írta: engem az is érdekelne, mert hallottam egy E36-os kollégától, hogy a sima helyzetjelzõ izzót ki kell venni, hogy ne jelezzen hobaüzit, az ellenállásérték miatt... de mégis egy sima halogénes lámpánál, hol érdemes elvezetni a vezetéket? és hova érdemes csatlakoztatni?


Én a mellékelt leírás alapján építettem be,ami itt is megtalálható:http://autohifidiszkont.hu/bmw-tuning.hu/ .

A helyzetjelzõ izzó foglalatát kivettem és a helyén vezettem ki a vezetékeket.Persze van aki bent hagyja az eredeti foglalatot,mert így nem látszik a helyén a lyuk.Ebben az esetben egy lyukat lehet fúrni a vezetékeknek vagy a foglalatot megfarigcsálni.Viszont gondoskodni kell a lámpa megfelelõ tömítésérõl,mert különben párásodni fog.

A vezeték végén van saru,ami t csak bele kell nyomni az eredeti csatlakozóba.Ha biztosra akarsz menni,akkor tehetsz rá nagyobb csúszósarukat,így biztosabb a csatlakozás,bár nekem az elsõ megoldással sem volt probléma ezidáig.

Üdv.


A csomag 4 CCFL karikát és 2 trafót tartalmaz. Általában van hozzá szerelési útmutató is képekkel, (az enyémhez volt) de amit érdemes még, hogy az alsó részét is nem árt rögzíteni a karikáknak a rázkódás miatt. Én ezt kétoldali ragasztócsíkkal oldottam meg. A bekötése nem nehéz, a csatikat nem is lehet másképp összetolni a karikák és a trafó közt. Egyedül a trafó bekötédénél kell figyelni a pozitív és negatív szálra. Én ezt a gyári helyzetjelzõ száljára forrasztottam, abban nincs izzó jelenleg. Ezt azért így csináltam mert ha véletlen bármi történne a trafókkal, akkor csak a gyári h.izzó be.
De ha lesz módom én ki fogom cserélni ledesekre a karikákat, szerintem azok sokkal megbízhatóbbak. Persze majd ha nem 40 ropi lesz az ára

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17558

Elküldve: 2009. január 04. vasárnap, 07:02


be tudnád szkennelni azt a leírást? vagy ugyanaz mint a VISO-nál? mit tartalmaz a csomag pontosan? egy biztos CCFL-t akarok xenonost


Balu írta:
YELLOW írta: engem az is érdekelne, mert hallottam egy E36-os kollégától, hogy a sima helyzetjelzõ izzót ki kell venni, hogy ne jelezzen hobaüzit, az ellenállásérték miatt... de mégis egy sima halogénes lámpánál, hol érdemes elvezetni a vezetéket? és hova érdemes csatlakoztatni?


Én a mellékelt leírás alapján építettem be,ami itt is megtalálható:http://autohifidiszkont.hu/bmw-tuning.hu/ .

A helyzetjelzõ izzó foglalatát kivettem és a helyén vezettem ki a vezetékeket.Persze van aki bent hagyja az eredeti foglalatot,mert így nem látszik a helyén a lyuk.Ebben az esetben egy lyukat lehet fúrni a vezetékeknek vagy a foglalatot megfarigcsálni.Viszont gondoskodni kell a lámpa megfelelõ tömítésérõl,mert különben párásodni fog.

A vezeték végén van saru,ami t csak bele kell nyomni az eredeti csatlakozóba.Ha biztosra akarsz menni,akkor tehetsz rá nagyobb csúszósarukat,így biztosabb a csatlakozás,bár nekem az elsõ megoldással sem volt probléma ezidáig.

Üdv.