autója adatai
Széria: X5
Típus: E70
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0si
Évjárat: 2008

státusz Adammmx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2024. január 15. hétfő, 23:05


Sziasztok.
e70 3.0si n52
olajcserélnél arra lettem figyelmes hogy a szűrőházban nincs semmi féle rúgós szerkezet viszont egy youtubes videóban arról beszéltek hogy az nagyon fontos hogy ott legyen a vanos miatt.
nem tudom hogy mi történt az enyémmel vagy hogy szükséges-e pótolni. de ha új szűrőházat veszek akkor az álltalában hozzá jár? vagy pedig másképp keressem.
Valamint minden indításnál akár hideg akár meleg egy 7-10másodperces motorrángás van... olyn mint ha kihagyna egy henger viszont hibakód nincs.
találkozott már valaki ezzel a hibával ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. február 11. péntek, 19:47


adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged.



Na, ezért nem járok sokat ide Épp azt írom hogy nem akar melegedni, nem pedig azt hogy melegszik. A másik meg amikor tavaly cseréltem a kondenzátort akkor persze hogy kitakarítottam a két hűtő közti dzsuvát. DE nem az a baja...
Meg volt festve a közeg és nem találtunk uv-val sem kicsapódást. Ezért mondtam hogy valszeg a műszerfal mélyén van a lyuk.


he! de ha majd túl melegedni fog, akkor gondolj erre.
a másik verda csoportjában meg a melegedés a probléma feszt, biztos onnan jött. ettől függetlenül akkor is cserélni érdemes legalább a kettőt. sosenem azt cseréli ki az ember, ami a rosszabb, vagy amelyik a rossz. ez ilyen tipikus.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2022. február 10. csütörtök, 22:42


YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged.



Na, ezért nem járok sokat ide Épp azt írom hogy nem akar melegedni, nem pedig azt hogy melegszik. A másik meg amikor tavaly cseréltem a kondenzátort akkor persze hogy kitakarítottam a két hűtő közti dzsuvát. DE nem az a baja...
Meg volt festve a közeg és nem találtunk uv-val sem kicsapódást. Ezért mondtam hogy valszeg a műszerfal mélyén van a lyuk.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. február 06. vasárnap, 22:37


adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2022. február 06. vasárnap, 22:26


YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61.
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. február 06. vasárnap, 07:29


adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 22:38


YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. február 04. péntek, 21:53


adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2022. február 04. péntek, 21:25


mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó


Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 10. péntek, 10:37


mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?

valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?

a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó

én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.

egyenlőre ki volt olvasva a hibatároló, elvileg hiba nincs és az értékek is jók diag közben , viszont a DISA szelep valóban nem csinál semmit. Kinyitott állapotban meg van állva, gondolom a membrán van kiszakadva. ezekhez tud valaki valami magyar boltból javitókészletet vagy csak külföldről lehet rendelni? vagy esetleg nem érdemes vele foglalkozni hanem meg kell venni az újat?
Én nagyon enyhe rezgést akkor érzek,mikor "hideg" motornál megy a kis kompresszor(gondolom levegőt ad a mocinak az extra üzemanyag mellé hideg motornál) elöl a motortérben.Ha az végez a dolgával,a motor teljesen kisimul.Esetleg még nézd meg a motortartó bakokat.Annak az ellenőrzéséhez elég ha felnyitod a motorháztetőt,és túráztatod kicsit a motort.Ha rosszak a motortartó bakok,akkor látni fogod h. "ugrál" a motor kicsit,mert nincs ami stabilan tartsa Ilyen kis olajjal töltött gumipogácsákon ül a motor,ami egy idő után meghalhat.A motor himbálás talán ettől is lehet,ha a motortartó bakok rosszak.De egy kis mértékben természetes,amikor hidegen indítja a motort az ember.Pici rezgést én is érzek ilyenkor,amíg megy a kis levegő kompresszor a motortérben.A hangja is elég érdekes az autónak addig.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 10. péntek, 10:43

mikulasviktor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2002

státusz mikulasviktor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2021. szeptember 07. kedd, 22:12


YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó


én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.


egyenlőre ki volt olvasva a hibatároló, elvileg hiba nincs és az értékek is jók diag közben , viszont a DISA szelep valóban nem csinál semmit. Kinyitott állapotban meg van állva, gondolom a membrán van kiszakadva. ezekhez tud valaki valami magyar boltból javitókészletet vagy csak külföldről lehet rendelni? vagy esetleg nem érdemes vele foglalkozni hanem meg kell venni az újat?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. szeptember 07. kedd, 22:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 20:14


mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó


én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.

mikulasviktor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2002

státusz mikulasviktor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 19:46


YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 19:33


mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?

mikulasviktor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2002

státusz mikulasviktor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 18:28


sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?