hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3022

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 08:42


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza.

Szia,
erre a megoldásra gondoltam én is. Sajnálom, hogy amikor vettem a tartályt, ezt nem tettem meg. Reménykedtem,, hogy van itt valaki, aki tudja méretet.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 07:00


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3022

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 05:52


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2020. július 19. vasárnap, 19:55


hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. július 19. vasárnap, 20:04

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3022

Elküldve: 2020. július 19. vasárnap, 16:46


Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz BLaci25

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. december 31. kedd, 17:21


Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit,új vagyok. Boldog Újévet mindenkinek!

Adott egy 2005-ös E90 318i N46B20B. Egyik nap lenyomta a hengerfejből kijövő vízcsövet ami a hűtő tetejébe csatlakozik. Cseréltem termosztátot ( egy tanácsra ). Jelengleg a jelenség az ,hogy ahogy melegszik be a motor a felső cső ami a radiátorba bemegy keményedik,de csak az az egy cső. Az alsó kimeneti cső ami a termosztát fele megy az forró motornál is jéghideg. A kiegyenlítőben nem érzek kipufogógázt, az autó nem forrósodik üzemihőfök fölé nem engedi,rendesen fúj meleget az utastérbe,a víz nem fogy csak mintha a hűtőnél valamiért "torlódna" a víz.

Előre is köszönöm ha valaki tud valamit mondani rá nekem !

státusz DannyB

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. december 04. szerda, 10:52


Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy 2003 E46 330i-be toltenek hutovizet. Milyen blokkhoz valo fagyallot vegyek, mennyire legyen felhigitva? (ahogy olvastam 40-45% fagyallo kell). Illetve gond-e, ha tul van toltve?

Koszonom a valaszokat!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. október 02. kedd, 17:38


Sziasztok!
A kérdésem az lenne, h ha szivárog a víz 320d motorjából, akkor az vizpumpa cserét jelent, vagy tud máshonnan is ereszteni?
A kormányműről csepeg lefele a fagyálló, de nem nagyon látom, h honnan pontosan.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 23:04


Bal1 írta: ...
Esetleg elérhető valahol E46 330i-hez eredeti pdf formátumú kézikönyv (nem szkennelt, mert abban nem lehet keresőszóval keresni)?
Valahol kapni nyomtatott javítási kézikönyvet ehhez a típushoz?

Köszönöm


Ennél jobb nem kell, itt mindent megtalálsz.

Bal1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz Bal1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 18:45


Üdv!

Letöltöttem az oldalon korábban linkelt szkennelt E46 javítási kézikönyvet, amiben azt írja, hogy nitrit és ammóniamentes hűtőfolyadékkal kell használni.
Az alábbi folyadék van itthon, alumínium kímélő. Erre nem ír semmit a kézikönyv, beletölthetem?

Esetleg elérhető valahol E46 330i-hez eredeti pdf formátumú kézikönyv (nem szkennelt, mert abban nem lehet keresőszóval keresni)?
Valahol kapni nyomtatott javítási kézikönyvet ehhez a típushoz?

Köszönöm




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 01. hétfő, 18:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Hunya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 11. kedd, 16:06


Sziasztok!

Az autóm (E36 318i cabrio) hűtővize az alábbi tüneteket produkálja:
- nagy melegben túlmelegszik (többször le kellett már állnom vele az út szélén, hogy hűljön kicsit), főleg mikor huzamosabb ideig magas fordulaton jár a motor és utána meg áll (autópályán dugó pl.)
-túlmelegedés ellen segít, ha bekapcsolom a fűtést, ilyenkor visszaáll normál hőmérsékletre, de 35°C-ban nem a legkomfortosabb a max. fűtés
- hidegben nem melegszik fel (ha kb. 5°C alatt van a hőmérséklet, akkor bőven az alsó harmadban marad a mutató)

Ami eddig történt:
Tavaly nyáron eldurrant a hűtőcső, ki lett cserélve a ventilátorral és a burkolattal együtt.
Utána csöpögött a hűtővíz, az elöregedett csövek ki lettek cserélve, csöpögés, hűtővíz fogyás azóta nincs.

Van valakinek valami ötlete vagy tanácsa, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi:
Hunya


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2018. szeptember 06. csütörtök, 06:44


m_vivi98 írta: Sziasztok! Egy rejtéllyel fordulnék hozzátok.
Új (használt ) autó, vásárlás után egy hónappal elkezdett problémázni. Egészen addig semmi baja nem volt, jött-ment, minden rendben volt, majd egyik napról a másikra a hűtővíz csepegni kezdett. A tűzfalon lévő kis vízcső cseréje után ez megszűnt. Ezek után pár napi használat után feltűnt, hogy a vízcsövek bekeményedtek, mint a beton, majd ha leállítottam az autót, összeszívta a csövet. Rendesen le volt légtelenítve a kis vízcső csere után, így nem valószínű, hogy az lett volna akkor a gond. Azt gondoltuk hengerfejes, ezért meg lett hengerfejezve, ami után egy-két kör erejéig minden rendben is volt, majd újra ezt csinálta. A hengerfejezésnél nyomáspróba is volt, midnen rendben volt vele. Szóval újra elkezdte ezt csinálni, szinte azonnal az összerakás után. Gondoltuk, hátha termosztát baja van. Kicseréltük, nem az volt a baj. Új vízpumpát kapott, azzal is szintén ez a helyzet áll fenn. Hűtőt átmostuk, hátha dugulás okozza, az sem valószínű, vadi új hűtővel is szintén ez a szindróma.
A víz kibgbugyog, forró, hőfok jelző normál hőfokot mutat, de a vizet kidúrja, ha levesszük a sapkát. Ha nem, akkor a csövek bekeményednek majd összeszívja őket.
Minden létező dolgot kicseréltünk, amit lehetett ilyen téren, hengerfejezés megvolt mégis rakoncátlankodik.
Egy ismerős azt mondta, szerinte "hüvelyrepedés" a hiba oka.
Ti mit gondoltok erről? Járt már így valaki? Szerintetek is ez a gond, vagy valamit esetleg kihagytunk, és ott lehet a megoldás kulcsa?
Előre is köszi hogy elolvastátok!


hát pedig ez olyan, mintha kipufogógáz kerülne a hűtőrendszerbe. avagy kartergáz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz m_vivi98

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. szeptember 05. szerda, 20:41


Sziasztok! Egy rejtéllyel fordulnék hozzátok.
Új (használt ) autó, vásárlás után egy hónappal elkezdett problémázni. Egészen addig semmi baja nem volt, jött-ment, minden rendben volt, majd egyik napról a másikra a hűtővíz csepegni kezdett. A tűzfalon lévő kis vízcső cseréje után ez megszűnt. Ezek után pár napi használat után feltűnt, hogy a vízcsövek bekeményedtek, mint a beton, majd ha leállítottam az autót, összeszívta a csövet. Rendesen le volt légtelenítve a kis vízcső csere után, így nem valószínű, hogy az lett volna akkor a gond. Azt gondoltuk hengerfejes, ezért meg lett hengerfejezve, ami után egy-két kör erejéig minden rendben is volt, majd újra ezt csinálta. A hengerfejezésnél nyomáspróba is volt, midnen rendben volt vele. Szóval újra elkezdte ezt csinálni, szinte azonnal az összerakás után. Gondoltuk, hátha termosztát baja van. Kicseréltük, nem az volt a baj. Új vízpumpát kapott, azzal is szintén ez a helyzet áll fenn. Hűtőt átmostuk, hátha dugulás okozza, az sem valószínű, vadi új hűtővel is szintén ez a szindróma.
A víz kibgbugyog, forró, hőfok jelző normál hőfokot mutat, de a vizet kidúrja, ha levesszük a sapkát. Ha nem, akkor a csövek bekeményednek majd összeszívja őket.
Minden létező dolgot kicseréltünk, amit lehetett ilyen téren, hengerfejezés megvolt mégis rakoncátlankodik.
Egy ismerős azt mondta, szerinte "hüvelyrepedés" a hiba oka.
Ti mit gondoltok erről? Járt már így valaki? Szerintetek is ez a gond, vagy valamit esetleg kihagytunk, és ott lehet a megoldás kulcsa?
Előre is köszi hogy elolvastátok!

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 354

Elküldve: 2018. augusztus 30. csütörtök, 19:31


YELLOW írta:
balazska0888 írta: Sziasztok! Az en problemam az lenne, hogy a mai nap folyaman felment a vizhofok jelzo a piros ala, menni sem birt, visszabb vettem a gazt , klimat kikapcsoltam es igy lement vissza 90-re , utana megalltam egybol , viz nem forrt , nem volt semmilyen hangja, tudtommal a nagyobbik termosztatom rossz, az lehet a baja? e46 320d 136 le


lehet, sőt biztos.... ilyen melegben ha nem nyit ki, akkor simán ez van.... ráadásul amíg a nagy körben nem indul meg a víz, addig a venti sem fog kapcsolni.


Nekem is a nagy termosztat volt a baj. Nekem a tömitést is kinyomta

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2018. augusztus 25. szombat, 06:36


balazska0888 írta: Sziasztok! Az en problemam az lenne, hogy a mai nap folyaman felment a vizhofok jelzo a piros ala, menni sem birt, visszabb vettem a gazt , klimat kikapcsoltam es igy lement vissza 90-re , utana megalltam egybol , viz nem forrt , nem volt semmilyen hangja, tudtommal a nagyobbik termosztatom rossz, az lehet a baja? e46 320d 136 le


lehet, sőt biztos.... ilyen melegben ha nem nyit ki, akkor simán ez van.... ráadásul amíg a nagy körben nem indul meg a víz, addig a venti sem fog kapcsolni.