autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. október 02. kedd, 17:38


Sziasztok!
A kérdésem az lenne, h ha szivárog a víz 320d motorjából, akkor az vizpumpa cserét jelent, vagy tud máshonnan is ereszteni?
A kormányműről csepeg lefele a fagyálló, de nem nagyon látom, h honnan pontosan.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (723 pont) | Hozzászólások: 3543

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 23:04


Bal1 írta: ...
Esetleg elérhető valahol E46 330i-hez eredeti pdf formátumú kézikönyv (nem szkennelt, mert abban nem lehet keresőszóval keresni)?
Valahol kapni nyomtatott javítási kézikönyvet ehhez a típushoz?

Köszönöm


Ennél jobb nem kell, itt mindent megtalálsz.

Bal1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz Bal1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 18:45


Üdv!

Letöltöttem az oldalon korábban linkelt szkennelt E46 javítási kézikönyvet, amiben azt írja, hogy nitrit és ammóniamentes hűtőfolyadékkal kell használni.
Az alábbi folyadék van itthon, alumínium kímélő. Erre nem ír semmit a kézikönyv, beletölthetem?

Esetleg elérhető valahol E46 330i-hez eredeti pdf formátumú kézikönyv (nem szkennelt, mert abban nem lehet keresőszóval keresni)?
Valahol kapni nyomtatott javítási kézikönyvet ehhez a típushoz?

Köszönöm




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 01. hétfő, 18:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Hunya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 11. kedd, 16:06


Sziasztok!

Az autóm (E36 318i cabrio) hűtővize az alábbi tüneteket produkálja:
- nagy melegben túlmelegszik (többször le kellett már állnom vele az út szélén, hogy hűljön kicsit), főleg mikor huzamosabb ideig magas fordulaton jár a motor és utána meg áll (autópályán dugó pl.)
-túlmelegedés ellen segít, ha bekapcsolom a fűtést, ilyenkor visszaáll normál hőmérsékletre, de 35°C-ban nem a legkomfortosabb a max. fűtés
- hidegben nem melegszik fel (ha kb. 5°C alatt van a hőmérséklet, akkor bőven az alsó harmadban marad a mutató)

Ami eddig történt:
Tavaly nyáron eldurrant a hűtőcső, ki lett cserélve a ventilátorral és a burkolattal együtt.
Utána csöpögött a hűtővíz, az elöregedett csövek ki lettek cserélve, csöpögés, hűtővíz fogyás azóta nincs.

Van valakinek valami ötlete vagy tanácsa, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi:
Hunya


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. szeptember 06. csütörtök, 06:44


m_vivi98 írta: Sziasztok! Egy rejtéllyel fordulnék hozzátok.
Új (használt ) autó, vásárlás után egy hónappal elkezdett problémázni. Egészen addig semmi baja nem volt, jött-ment, minden rendben volt, majd egyik napról a másikra a hűtővíz csepegni kezdett. A tűzfalon lévő kis vízcső cseréje után ez megszűnt. Ezek után pár napi használat után feltűnt, hogy a vízcsövek bekeményedtek, mint a beton, majd ha leállítottam az autót, összeszívta a csövet. Rendesen le volt légtelenítve a kis vízcső csere után, így nem valószínű, hogy az lett volna akkor a gond. Azt gondoltuk hengerfejes, ezért meg lett hengerfejezve, ami után egy-két kör erejéig minden rendben is volt, majd újra ezt csinálta. A hengerfejezésnél nyomáspróba is volt, midnen rendben volt vele. Szóval újra elkezdte ezt csinálni, szinte azonnal az összerakás után. Gondoltuk, hátha termosztát baja van. Kicseréltük, nem az volt a baj. Új vízpumpát kapott, azzal is szintén ez a helyzet áll fenn. Hűtőt átmostuk, hátha dugulás okozza, az sem valószínű, vadi új hűtővel is szintén ez a szindróma.
A víz kibgbugyog, forró, hőfok jelző normál hőfokot mutat, de a vizet kidúrja, ha levesszük a sapkát. Ha nem, akkor a csövek bekeményednek majd összeszívja őket.
Minden létező dolgot kicseréltünk, amit lehetett ilyen téren, hengerfejezés megvolt mégis rakoncátlankodik.
Egy ismerős azt mondta, szerinte "hüvelyrepedés" a hiba oka.
Ti mit gondoltok erről? Járt már így valaki? Szerintetek is ez a gond, vagy valamit esetleg kihagytunk, és ott lehet a megoldás kulcsa?
Előre is köszi hogy elolvastátok!


hát pedig ez olyan, mintha kipufogógáz kerülne a hűtőrendszerbe. avagy kartergáz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz m_vivi98

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 05. szerda, 20:41


Sziasztok! Egy rejtéllyel fordulnék hozzátok.
Új (használt ) autó, vásárlás után egy hónappal elkezdett problémázni. Egészen addig semmi baja nem volt, jött-ment, minden rendben volt, majd egyik napról a másikra a hűtővíz csepegni kezdett. A tűzfalon lévő kis vízcső cseréje után ez megszűnt. Ezek után pár napi használat után feltűnt, hogy a vízcsövek bekeményedtek, mint a beton, majd ha leállítottam az autót, összeszívta a csövet. Rendesen le volt légtelenítve a kis vízcső csere után, így nem valószínű, hogy az lett volna akkor a gond. Azt gondoltuk hengerfejes, ezért meg lett hengerfejezve, ami után egy-két kör erejéig minden rendben is volt, majd újra ezt csinálta. A hengerfejezésnél nyomáspróba is volt, midnen rendben volt vele. Szóval újra elkezdte ezt csinálni, szinte azonnal az összerakás után. Gondoltuk, hátha termosztát baja van. Kicseréltük, nem az volt a baj. Új vízpumpát kapott, azzal is szintén ez a helyzet áll fenn. Hűtőt átmostuk, hátha dugulás okozza, az sem valószínű, vadi új hűtővel is szintén ez a szindróma.
A víz kibgbugyog, forró, hőfok jelző normál hőfokot mutat, de a vizet kidúrja, ha levesszük a sapkát. Ha nem, akkor a csövek bekeményednek majd összeszívja őket.
Minden létező dolgot kicseréltünk, amit lehetett ilyen téren, hengerfejezés megvolt mégis rakoncátlankodik.
Egy ismerős azt mondta, szerinte "hüvelyrepedés" a hiba oka.
Ti mit gondoltok erről? Járt már így valaki? Szerintetek is ez a gond, vagy valamit esetleg kihagytunk, és ott lehet a megoldás kulcsa?
Előre is köszi hogy elolvastátok!

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 354

Elküldve: 2018. augusztus 30. csütörtök, 19:31


YELLOW írta:
balazska0888 írta: Sziasztok! Az en problemam az lenne, hogy a mai nap folyaman felment a vizhofok jelzo a piros ala, menni sem birt, visszabb vettem a gazt , klimat kikapcsoltam es igy lement vissza 90-re , utana megalltam egybol , viz nem forrt , nem volt semmilyen hangja, tudtommal a nagyobbik termosztatom rossz, az lehet a baja? e46 320d 136 le


lehet, sőt biztos.... ilyen melegben ha nem nyit ki, akkor simán ez van.... ráadásul amíg a nagy körben nem indul meg a víz, addig a venti sem fog kapcsolni.


Nekem is a nagy termosztat volt a baj. Nekem a tömitést is kinyomta


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. augusztus 25. szombat, 06:36


balazska0888 írta: Sziasztok! Az en problemam az lenne, hogy a mai nap folyaman felment a vizhofok jelzo a piros ala, menni sem birt, visszabb vettem a gazt , klimat kikapcsoltam es igy lement vissza 90-re , utana megalltam egybol , viz nem forrt , nem volt semmilyen hangja, tudtommal a nagyobbik termosztatom rossz, az lehet a baja? e46 320d 136 le


lehet, sőt biztos.... ilyen melegben ha nem nyit ki, akkor simán ez van.... ráadásul amíg a nagy körben nem indul meg a víz, addig a venti sem fog kapcsolni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz balazska0888

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. augusztus 24. péntek, 20:31


Sziasztok! Az en problemam az lenne, hogy a mai nap folyaman felment a vizhofok jelzo a piros ala, menni sem birt, visszabb vettem a gazt , klimat kikapcsoltam es igy lement vissza 90-re , utana megalltam egybol , viz nem forrt , nem volt semmilyen hangja, tudtommal a nagyobbik termosztatom rossz, az lehet a baja? e46 320d 136 le

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 22:27


Úgy néz ki, megvan a tettes..., a kiegyenlítőtartályból alul szivárog a víz, csere érett, esetleg valakinek, korrekt nem le vevős áron és tuti hibátlan???

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 19:46


steve45 írta: Hali!

Termosztát kicserélve, sajnos hiába, nem oldotta meg a gondot, ráqurtam a diagműszerrel is, persze hogy nem jó a BMW, ezen tipusához, vettem HAYNES féle manual service könyvet 6 ezerért, naná, hogy bban sincs semmi utalás a hibára, hogy rohadna meg ez az egész szar világ!!!! Szóval a hiba maradt, hogy a vízszint kontroll lámpa világít és a hűtőventi egész lassú fordulattal indul csak meg a hűtéskor, ilyet még nem is láttam korábban, azt gondoltam vagy indul, vagy nem!! Aztán lehúztam a venti csatiját és közvetlenül, aksival meghajtottam, úgy meg tökéletesen teszi dolgát, tehát a kérdésem marad, hogy akkor ezt a közp számítógép vezérli és berogyhatott akkor ez, vagy mi a bánatos q...a szar, mert felgyújtom esküszöm!!!!

Köszi a segítséget!!


úgy tudom a ventinek 2 fokozata van. most pontosan meg nem mondom neked mikor kapcsol, hány foknál. a 2-es fokozat olyan 108°C körül kapcsol.
szerk.: 1-es fokozat kapcsolása talán, benzines esetén olyan 95 vagy 102 fok rémlik.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. augusztus 03. péntek, 20:10

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 17:44


Hali!

Termosztát kicserélve, sajnos hiába, nem oldotta meg a gondot, ráqurtam a diagműszerrel is, persze hogy nem jó a BMW, ezen tipusához, vettem HAYNES féle manual service könyvet 6 ezerért, naná, hogy bban sincs semmi utalás a hibára, hogy rohadna meg ez az egész szar világ!!!! Szóval a hiba maradt, hogy a vízszint kontroll lámpa világít és a hűtőventi egész lassú fordulattal indul csak meg a hűtéskor, ilyet még nem is láttam korábban, azt gondoltam vagy indul, vagy nem!! Aztán lehúztam a venti csatiját és közvetlenül, aksival meghajtottam, úgy meg tökéletesen teszi dolgát, tehát a kérdésem marad, hogy akkor ezt a közp számítógép vezérli és berogyhatott akkor ez, vagy mi a bánatos q...a szar, mert felgyújtom esküszöm!!!!

Köszi a segítséget!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 15:22


YELLOW írta:
Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.


én is sokszor öntöttem utána, és sokat légtelenítettem.


Meg próbáltam még egyszer. Egyre több benne a sárga hab, meg mostmár olaj is van benne.
Valószínűleg hengerfejes lett.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 11:40


Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.


én is sokszor öntöttem utána, és sokat légtelenítettem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 11:34


YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.