steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 22:27


Úgy néz ki, megvan a tettes..., a kiegyenlítőtartályból alul szivárog a víz, csere érett, esetleg valakinek, korrekt nem le vevős áron és tuti hibátlan???

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 19:46


steve45 írta: Hali!

Termosztát kicserélve, sajnos hiába, nem oldotta meg a gondot, ráqurtam a diagműszerrel is, persze hogy nem jó a BMW, ezen tipusához, vettem HAYNES féle manual service könyvet 6 ezerért, naná, hogy bban sincs semmi utalás a hibára, hogy rohadna meg ez az egész szar világ!!!! Szóval a hiba maradt, hogy a vízszint kontroll lámpa világít és a hűtőventi egész lassú fordulattal indul csak meg a hűtéskor, ilyet még nem is láttam korábban, azt gondoltam vagy indul, vagy nem!! Aztán lehúztam a venti csatiját és közvetlenül, aksival meghajtottam, úgy meg tökéletesen teszi dolgát, tehát a kérdésem marad, hogy akkor ezt a közp számítógép vezérli és berogyhatott akkor ez, vagy mi a bánatos q...a szar, mert felgyújtom esküszöm!!!!

Köszi a segítséget!!


úgy tudom a ventinek 2 fokozata van. most pontosan meg nem mondom neked mikor kapcsol, hány foknál. a 2-es fokozat olyan 108°C körül kapcsol.
szerk.: 1-es fokozat kapcsolása talán, benzines esetén olyan 95 vagy 102 fok rémlik.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. augusztus 03. péntek, 20:10

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 17:44


Hali!

Termosztát kicserélve, sajnos hiába, nem oldotta meg a gondot, ráqurtam a diagműszerrel is, persze hogy nem jó a BMW, ezen tipusához, vettem HAYNES féle manual service könyvet 6 ezerért, naná, hogy bban sincs semmi utalás a hibára, hogy rohadna meg ez az egész szar világ!!!! Szóval a hiba maradt, hogy a vízszint kontroll lámpa világít és a hűtőventi egész lassú fordulattal indul csak meg a hűtéskor, ilyet még nem is láttam korábban, azt gondoltam vagy indul, vagy nem!! Aztán lehúztam a venti csatiját és közvetlenül, aksival meghajtottam, úgy meg tökéletesen teszi dolgát, tehát a kérdésem marad, hogy akkor ezt a közp számítógép vezérli és berogyhatott akkor ez, vagy mi a bánatos q...a szar, mert felgyújtom esküszöm!!!!

Köszi a segítséget!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 15:22


YELLOW írta:
Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.


én is sokszor öntöttem utána, és sokat légtelenítettem.


Meg próbáltam még egyszer. Egyre több benne a sárga hab, meg mostmár olaj is van benne.
Valószínűleg hengerfejes lett.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 11:40


Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.


én is sokszor öntöttem utána, és sokat légtelenítettem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 11:34


YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


Amennyire csak bírtam légtelenítettem. Megtettem vele 350km-t azóta és 1 liter vizet kellett utána töltenem. De megpróbálom még egyszer, köszi a tippet.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 10:56


Asciitable írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros


szerintem még simán csak levegős a rendszer.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 10:36


Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (722 pont) | Hozzászólások: 3536

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 19:29


steve45 írta: Hali!

S.O.S.!!!

Tegnap, egész egyszerűen felforrt a rendszer és elélvezett a verda! Kérdésem prózaian egyszerű, hol található és egyáltalán, hagyományos analóg bimetálos vízhőfok érzékelő hűtőventi kapcsoló van-e, vagy a kiegyenlítőben lévő hőszonda jelét dolgozza fel a központi számítógép és azáltal kapcsolja-e be a ventilátort, tehát mennyire megoldható otthoni körülmények között a javítás?? :

Köszi előre is!!


A vízhőfokmérő a motor bal oldalán találod a hengerfejbe rögzítve. A ventit a motorvezérlő kapcsolja be. Itt kutakodj.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. július 28. szombat, 19:31

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 08:19


Hali!

S.O.S.!!!

Tegnap, egész egyszerűen felforrt a rendszer és elélvezett a verda! Kérdésem prózaian egyszerű, hol található és egyáltalán, hagyományos analóg bimetálos vízhőfok érzékelő hűtőventi kapcsoló van-e, vagy a kiegyenlítőben lévő hőszonda jelét dolgozza fel a központi számítógép és azáltal kapcsolja-e be a ventilátort, tehát mennyire megoldható otthoni körülmények között a javítás?? :

Köszi előre is!!

Baranyai2
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baranyai2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 10. kedd, 20:46


Sziasztok
Hazaérkezéskor azt vettem észre hogy gőz jön a motorháztető alól.A hűtővíz elfolyt egy műanyag csatlakozó törése miatt.(a motor és egy gumicső között van.)Holnap kicserélném csak sajnos nem tudom mi a neve.Aki tudja légyszi mondja meg nekem is. Az a bizonyos alkatrész
Előre is köszönöm a segítséget.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. július 10. kedd, 20:49

státusz kisscs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:52


YELLOW írta:
kisscs írta: Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba


ha benzines, akkor jónak kell lenni. BMW benyás motorok így működnek, elvileg a venti 108°C környékén pörög fel és igen olyan 90-95°C-ig hűti vissza.
a 102-105°C üzemi teljesen normális. zárt rendszerben nem 100°C-on van forrás pont.


Köszönöm, akkor nem aggódom tovább !

Csaba

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:45


kisscs írta: Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba


ha benzines, akkor jónak kell lenni. BMW benyás motorok így működnek, elvileg a venti 108°C környékén pörög fel és igen olyan 90-95°C-ig hűti vissza.
a 102-105°C üzemi teljesen normális. zárt rendszerben nem 100°C-on van forrás pont.

státusz kisscs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:35


Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2018. január 20. szombat, 15:53


Tano írta:
gandalfcappy írta: Helló!
Szerintetek az milyen mikor 2 havonta kb 5dl vizet kell öntenem a hűtőbe, hogy feljöjjön a hűtő úszója, de viszont motorolajat még nem öntöttem bele, és most vívó felső jelzés felett van picikét (2mm-rel), az előtt alatta volt. Honnan lehet megtudni, hogy van e víz a motorolajba vajon? Hengerfejtömítés cserénél ugye nem kell előrehúzni a motrot a helyéről?


Ha víz kerül a motorolajba akkor megváltozik a színe illetve az állaga is, youtube-on vannak ilyen videók.
Amit érdemes lehet megnézni még az az EGR hűtő, ott is elmehet a víz úgy hogy nincs nyoma. Anno nekem is ez volt.








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. február 02. péntek, 18:25