autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2016. augusztus 05. péntek, 09:04


Üdv!
Igen próbáltam manuálisba is, 50 km/h körül felkapcsoltam 5 ösbe, a fordulat olyan 1300 körül van olyankor, és óvatosan gyorsítottam. Ilyenkor a fordulatszám bukott egy kicsit, körülbelül 100-200 RPM et majd lehetett hallani egy ilyen fura érdes/éles hangot egy pillanatra, -mint amikor fém a fémmel érintkezik de nehéz bármihez is hasonlítani- utána visszaugrott a fordulat a helyére és szépen lassan emelkedett. Volt hogy többször is csinálta ezt egy ilyen óvatos gyorsítás alkalmával. Gondoltam hogy a váltóval lesz valami ezért nem is nagyon játszottam ezzel, inkább visszakapcsoltam mindig egyet. De amióta kicserélte az olajat azóta nincs ilyen problémám, szépen gyorsul az autó fordulatszám csökkenés nélkül.



satis
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz satis

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2016. augusztus 04. csütörtök, 20:14


Sziasztok!

Köszönöm az ötleteket.
Lenne pár kérdésem velük kalcsolatban.

A légtömeg mérő értéke INPAval nézve nem változik fordulatszám/terhelés függvényében, lehúzott csatlakozóval nincs érzékelhető változás a teljesítményben. Ha jól gondoljuk ez megerősítés lehet arra, hogy valóban rossz a légtömegmérő?

A váltóval kapcsolatban annyi a kérdésem maestro006 felé, hogy esetleg próbáltad manuális módba tenni a váltót amikor fennált nálad is a hasonló jelenség? Mert nála nincs változás, manuális módban is ugyan úgy előjön a jelenség.

A kipufogó és a katalizátor már meg lett vizsgálva, elvileg azzal semmi gond nincs, első körben nekünk is ez jutott eszünkbe.

Köszönöm!

Üdv.:Attila

státusz wiq

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2016. augusztus 04. csütörtök, 08:39


satis írta: Sziasztok,

egy nagyon jó ismerősöm (Németországban él, az autót is ott vásárolta) E46 (2003) 325i ( VIN:KL47618 ), aut., 170k km, azt a jelenséget produkálja, hogy 30 - 50 km/h közötti tartományban, egyenes úton haladva, időnként elmélyül a motorhang, leesik a fordulatszám kb. 200-at, majd egy "kifújás"-szerű hang kíséretében újra visszaáll minden. A hang helyzete nehezen megállapítható menet közben, de az autó hátsó része felől érkezik, az autó sebessége eközben nem változik.
Az autó számlákkal igazoltan karbantartott, az aut. váltó is.
Az eltárolt és visszatérő két hibakód, az autó szellőzése és fűtésére vonatkozik, semmilyen más hibakódot nem regisztrál az autó.
Készített két videót, a hosszabb egy képernyő felvétel, az inpa futott közben (itt 4. perctől jön a hibajelenség, a másik egy telefonos felvétel a fordulatszámmérőről és itt valamennyire hallatszik is a jelenség. A hibajelenség álló helyzetben nem reprodukálható, csak menet közben.

INPA
Fordulatszám

Nagyon köszönök előre is minden ötletet, segítséget!

Üdv.:Attila.



Üdv.

A kifújó hang nem lehet összefüggésben a katalizátorral?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2016. augusztus 03. szerda, 20:29


Ez valóban érdekes probléma, főleg a kifújás hang. Nekem hasonló problémám volt (kifújás nélkül) 50 km/h körül ha óvatosan gyorsítottam úgy, hogy nem kapcsolt vissza az autó (automata váltós) akkor a fordulatszám megbukott egy kicsit és érdes hang hallatszott hátulról. A megoldás az automata váltó olaj cseréje volt (+ szűrő és tömítés természetesen) mivel a szerelő szerint kevés volt az olaj. A probléma azóta megszűnt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz hundamxd

Újonc

Elismertség: 50% (4 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2016. augusztus 03. szerda, 20:09


satis írta: Sziasztok,

egy nagyon jó ismerősöm (Németországban él, az autót is ott vásárolta) E46 (2003) 325i ( VIN:KL47618 ), aut., 170k km, azt a jelenséget produkálja, hogy 30 - 50 km/h közötti tartományban, egyenes úton haladva, időnként elmélyül a motorhang, leesik a fordulatszám kb. 200-at, majd egy "kifújás"-szerű hang kíséretében újra visszaáll minden. A hang helyzete nehezen megállapítható menet közben, de az autó hátsó része felől érkezik, az autó sebessége eközben nem változik.
Az autó számlákkal igazoltan karbantartott, az aut. váltó is.
Az eltárolt és visszatérő két hibakód, az autó szellőzése és fűtésére vonatkozik, semmilyen más hibakódot nem regisztrál az autó.
Készített két videót, a hosszabb egy képernyő felvétel, az inpa futott közben (itt 4. perctől jön a hibajelenség, a másik egy telefonos felvétel a fordulatszámmérőről és itt valamennyire hallatszik is a jelenség. A hibajelenség álló helyzetben nem reprodukálható, csak menet közben.

INPA
Fordulatszám

Nagyon köszönök előre is minden ötletet, segítséget!

Üdv.:Attila.



Szerintem lambda szonda, vagy légtömegmérő.


satis
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz satis

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2016. augusztus 03. szerda, 07:40


Sziasztok,

egy nagyon jó ismerősöm (Németországban él, az autót is ott vásárolta) E46 (2003) 325i ( VIN:KL47618 ), aut., 170k km, azt a jelenséget produkálja, hogy 30 - 50 km/h közötti tartományban, egyenes úton haladva, időnként elmélyül a motorhang, leesik a fordulatszám kb. 200-at, majd egy "kifújás"-szerű hang kíséretében újra visszaáll minden. A hang helyzete nehezen megállapítható menet közben, de az autó hátsó része felől érkezik, az autó sebessége eközben nem változik.
Az autó számlákkal igazoltan karbantartott, az aut. váltó is.
Az eltárolt és visszatérő két hibakód, az autó szellőzése és fűtésére vonatkozik, semmilyen más hibakódot nem regisztrál az autó.
Készített két videót, a hosszabb egy képernyő felvétel, az inpa futott közben (itt 4. perctől jön a hibajelenség, a másik egy telefonos felvétel a fordulatszámmérőről és itt valamennyire hallatszik is a jelenség. A hibajelenség álló helyzetben nem reprodukálható, csak menet közben.

INPA
Fordulatszám

Nagyon köszönök előre is minden ötletet, segítséget!

Üdv.:Attila.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 03. szerda, 07:41