Elküldve: 2006. október 17. kedd, 15:24
Hali!
A hûtõvízcseréhez szükséged lesz kb 8,5 lityó folyadékra, valamint egy aluminium tömítõ gyûrûre a motorblokkon lévõ leeresztõ csavarhoz. Ennek mérete A 14x18 a könyv szerint.
Folyamata:
Leeresztés
- kiegyenlítõ tartály fedelét nyisd ki
- bakold fel a masinát vagy aknából csináld
- a hûtõ alá tegyél egy tartályt amibe ereszted az anyagot. A hûtõ alsó részén van egy leeresztõ csavar, nálam kék színû. Van egy beállító anyája is annak ellen kell tartani.
- a motor alá szintén egy tartály, és a blokkon kicsavarod a leeresztõ csavart. A kipuffogó gyûjtõcsõ alatt helyezkedik el
- a blokkon lévõ csavart új tömítéssel, 25 Nm nyomatékkal meghúzni
- a hûtõn lévõ leeresztõ csavart is visszarakod elméletileg új tömítéssel. Ezt csak lazán kell meghúzni, kb 2,5 Nm különben megszakad/eltörik.
Feltöltés
- Az utastér fûtését állítsd maxra. Venti alacsony fordulaton, gyújtás ráad. Ekkor a fûtésszelepek nyitnak.
- A kiegyenlítõ tartály mellett van egy légtelenítõ csavar, azt nyisd meg.
- Kezd el a feltöltést a kiegyenlítõtartályban.Amikor a légtelenítõ csavarnál buborékmentesen folyik a hûtõvíz, akkor gyengén (2,5 Nm) zárd el.
- Ha megtelt a rendszer, akkor zárd le a kiegyenlítõ tartályt. Legyen benne a szint felett.
- Indítsd be a masinát és a fordulatot tartsd 2500 felett. A kiegyenlítõ tartályban csöken a szint ahogy légtelenedik a rendszer.
- Szintellenõrzés és utántöltés ezután már a szokásos módon.
A könyv nem írja hogy a benzinesnél lenne még máshol is légtelenítõ csavar. Nekem a dízelnél van máshol is, ezt néz azért meg.
Sok sikert!
Üdv!