YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 23. szombat, 20:11


jó az írás, bár erről írt már valaki (sejtem ki, de nem vagyok biztos benne, ezért nem írom a nevét) én azt hittem abból lett "Csináld magad" cikk, de nem találtam ott, pedig hasonlóan képek is voltak. több éve volt már.

mindenképp hasznos, hátha ezt is látja valaki, és kevesebbszer lesz ugyanaz a kérdés feltéve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz tikass

Újonc

Elismertség: 66% (2 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. január 23. szombat, 19:52


Nos előző történetem ez év januárjában folytatódott, 1-én amikor is dezsavű szerűen ismét szarul indult a kocsi(szintén -9)! de már korábban észrevetetm hogy 0 fok körül sem olyan határzott az indulás mint volt! na mondom akkor lehet beszartak a gyertyák megint!? nos rászánom magam, vettem megint gyertyát, mondom most BERUT vezszek, az a gyári, hátha jobb lesz, gyertyák kint, próbálom egy vezetékkel, faszán ahogy kell izzik, mondom akkor ez biztos jó még, hát mind a 4 jó volt!! mondom az ördög már megint rendeset szart! szétszedtem és nem ez a baj. akkor mi marad, relé v vezérlő, avagy biztosíték. biztosíték jó! méregetem, mi jön a pipán, 5-6 volt vagy még kevesebb feszültség. akkor itt mondom meglesz a baj, mivel mind a 4 egyforma, valószínű a vezérlő. Nos itt jegyezném meg aki teheti mindenképpen diagnosztikával kezdje, mert sokat lehet vele spórolni(időt!!). nos mivel nekem nem volt, így gondoltam megyek tovább leveszem megnézem, igenám de motortérből fentről LEHETETLEN! Csak lentről burkolatokat lebontva, lehet levenni. így mivel nem aknán álltam, kocsi össze, irány haverhoz aknára. Így is lett, lentről viszonylag könnyen levehető, két csavar, és két stekker. nos felbontás után, ami kis melegítéssel, szikével csavarhúzóval abszolválható. Ami fogadott egy átlátszó zselés anyaggal beöntve a kis áramkör, és a kis merev vezetékek látszólag a helyükön, viszont senkit ne tévesszen meg mert nekem az összes levolt törve a helyéről!!! kipucolni egy fogkefével a legjobb azt a részt ahova majd forrasztani fogunk, nem sértjük meg vele a nyákot. Ami ezütös anyag a csatlakozók lábain van, nem forrasztható, nem cin! azt sajnos mindenkinek ÓVATOSAN lekell csiszolni amig egy kis halvány vöröses sárgás kis rezet nem látni, különben nem futja a cin! itt ezeket egy kis csaposküszörüvel a legjobb de fokozott ovatossággal a nyákra ügyelve! Egy kis darab új vezetéket készítsünk a régiek helyett, azt beforrasztani, vmi tömítőpasztával kinyomni, fedél rá, szintén kis pasztával, fel a helyére és ÖRÜLNI!! Nos mikor kész lett ki is olvastuk, ami mutatta is a 4 gyertyahibát, és magát a modult is, ami nem csoda, mivel a vezérlő bejövő vezetékei is levoltak törve. hiba törölve,többet nem jött vissza, és azóta már -17ben is indul, ahogy az első dugó holtpontra ér! Végezetül pár kép még!
Összegzésül, vagy a gyertyák, vagy a vezérlő a hibás, nincsenek általában nagy képletek, de legegyszerűbb rögtön teszterrel kiolvasni, sokat segíthet, és időt pénzt spórolhat! Remélem hasznos volt, valakinek tudtam a történeteimmel újat mondani, segíteni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 23. szombat, 19:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz tikass

Újonc

Elismertség: 66% (2 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. január 23. szombat, 19:12


Sziasztok! izzitás, izzításvezérlő témakörben szeretném veletek megosztani személyes tapasztalataim, amik remélhetőleg segítenek majd pár embernek. nos a történet még tavaly kezdődött szilveszter előtti nap nem indul a gép a -10ben, csak nagyon kehesen, mondom oké izzítógyertya, vettem is négyet, szilveszter napján, buli előtt még gyorsan kicserélem a délelőtt folyamán, nos valószínűsíthetően, még az eredeti gyertyák voltak, így a 2 órás művelet elhúzódott olyan 10órásra két embernek, mivel 4 ből 2 beleszakadt, mindenféle kicsalogatómódszer(melegmotor alap, plussz melegítés, anya ráhegesztés, áztatás, majd FÚRÁS!!) ellenére, nos akkor kezdődött az igazi munka, jelentem hogy egyet a WD40-nek köszönhetek(1,5órás áztatás után vlahogy behatolt, és egy anyát ráhegesztve sikerült kicsavarni),a másikat pedig kollégám és jómagam kitartásának, itt már minden bevetettünk de semmi sem hatott, belekelett furnunk a közepébe a végén(megjegyzem csak a titánfúróval tudtuk kifúrni a belső wolframszál miatt, de azt is többször kellett köszörülni). elkellett a menetet pontosan úgyfúrni hogy az megmaradjon a hengerfejben, hogy később kipucolás után használható legyen még, injektort kivéve, a hengert holtpontra hajtva nyomás aláhelyeztük, megelőzendő az esetleges forgácsbelehullást, valamint azzal való esetleges feloldását a gyertyának. persze folyamatos WD-s áztatás, majd egy balos csavarkihajtóval, próbálgatva, már a menetes rész nélkül is még mindig ugyanúgy tartott, majd egyszer csak roppant egyett, és lassan de sikerült kiszedni!! megúszván ezzel, sok plussz költséget, és utánajárást futkozást, időt és MOTORMEGBONTÁST!!! Utóbbi volt a fő cél. ezután 4 ÚJ gyertya NGK, és ismét jól indult a gép! meg a Szilvester is jól sikerült! Végezetül pár kép amit nem kívánok senkinek!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 23. szombat, 19:22

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 18:08


Tano írta:
YELLOW írta: köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján. - Ez a két paraméter a fűtőteljesítményt befojásolja
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?) - Igen
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???) - Ez csak a műszerfali sárga jel kijelzésre vonatkozik
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít. - Itt kétfelé van bontva. Utófűtés rész, ami 30 fokos vízhőfok alatt van már járó motornál javítandó az alapjárati és emissziós karakterisztikát. Illetve a másik az ismételt izzítás ha gyújtás ráadás után mégsem indították be a motort.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.


köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 17:27


YELLOW írta: köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján. - Ez a két paraméter a fűtőteljesítményt befojásolja
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?) - Igen
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???) - Ez csak a műszerfali sárga jel kijelzésre vonatkozik
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít. - Itt kétfelé van bontva. Utófűtés rész, ami 30 fokos vízhőfok alatt van már járó motornál javítandó az alapjárati és emissziós karakterisztikát. Illetve a másik az ismételt izzítás ha gyújtás ráadás után mégsem indították be a motort.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 17:18


Krapulax6 írta:
En ahhoz a reszehez szolnek hozza,hogy ahogy irtad 1,6-sec ig izzit 0fokon...akkor 12v-ot kapcsol ra a vezerlo?


Szépen beleillesztetted az idézetbe a hozzászólásod, allig láttam meg mit írtál.

Ez az ide vonatkozó rész:
"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."
TEhát a kezdeti fűtési fázisban rövid ideig megkaphatja a teljes rendszerfeszültséget is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 15:36


YELLOW írta:
Tano írta: Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
En ahhoz a reszehez szolnek hozza,hogy ahogy irtad 1,6-sec ig izzit 0fokon...akkor 12v-ot kapcsol ra a vezerlo?
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján.
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?)
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???)
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 15:33


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.



ezért íram zárójelben, hogy lehet vízhőfok alapján. mert ha mondjuk van állófűtés, és az üzemel indítás előtt, akkor valószínű nem is kell izzítania, így feleslegesen nem izzít rá. amúgy pont a videód alapján kezdtem el agyalni, hogy azért elég sok sec kell amíg el kezd úgy igazán izzani. aztán mondom a vezérlő valamivel csak szabályozza a izzítgyertyát, menniy ideig és mondjuk mekorra "erővel" izzítson.

Hat passz... A videom 5v-ot kapcsoltam ra...12v-on kb 2sec es izzik vegig.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 15:33


Tano írta: Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján.
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?)
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???)
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 15:15


Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 14:36


Krapulax6 írta:
YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.


ezért íram zárójelben, hogy lehet vízhőfok alapján. mert ha mondjuk van állófűtés, és az üzemel indítás előtt, akkor valószínű nem is kell izzítania, így feleslegesen nem izzít rá. amúgy pont a videód alapján kezdtem el agyalni, hogy azért elég sok sec kell amíg el kezd úgy igazán izzani. aztán mondom a vezérlő valamivel csak szabályozza a izzítgyertyát, menniy ideig és mondjuk mekorra "erővel" izzítson.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 14:30


YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 14:04


érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 20:24


bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.


picivel vastagabb kábeleket raktam nem méreteztem túl. két éve megy gond nélkül kopp kopp



Oké. Az, hogy hány éve működik, semmit nem számít. Nemrég javítottam egy F01-et, amiben a zárlatos komfortkilincs miatt kiégett 5A-es biztosíték helyére egy 10A-est tettek. Perceken belül füst szállt fel a műszerfal alól. Szerencsére időben le tudták venni az akkusarut és nem lett nagyobb gond. Óvatosan!


Az ott nincs külön biztosítékolva ? azért kösz hogy figyelmeztetsz.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 20:15


laszlo0918 írta:
bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.


picivel vastagabb kábeleket raktam nem méreteztem túl. két éve megy gond nélkül kopp kopp



Oké. Az, hogy hány éve működik, semmit nem számít. Nemrég javítottam egy F01-et, amiben a zárlatos komfortkilincs miatt kiégett 5A-es biztosíték helyére egy 10A-est tettek. Perceken belül füst szállt fel a műszerfal alól. Szerencsére időben le tudták venni az akkusarut és nem lett nagyobb gond. Óvatosan!