panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. január 13. hétfő, 17:42


YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.


ok, és ezek a patentek cserélhetők? Vagy a héj úgy van gyártva, hogy egybe és ha törik ,akkor a komplett rész kuka?
Ha a csavarokat sikerül kicsavarni alapból, akkor csak egy határozott rántással le lehet szedni úgy tudom az egészet, de ilyenkor mit tanácsolsz? Haladjak bentről kifelé a kipattintással, vagy fordítva?


nem-nem. ha leszeded a műanyag betét látod a patentet. az külön van a lököstől. viszont a fém merevítőbe a recés belső része nagyon harap. ugye a kor miatt el is lehet öregedve. ha befér a kezed a berevítő belső részére, akkor meg lehet próbálni összenyomni a patent oda eső részét, és valaki a lökös felől alányúlva kifeszíti. igazából vannak ilyen patent kiszedő célszerszámok.
hogy honnan haladsz tök mindegy. a lökössel is ki lehetne tépni, de nem javaslom, mert sérülhet és kb garantált, hogy patent törés lesz.
először a lökösök oldalát kell kipattintani és lecsavarozni a hátsó dobbetétről. csavarozás után elvileg ki kell neki pattanni oldalra egy kisebb húzásra is. ha nem jön ki könnyen, akkor a merevítős patentekkel kell kezdeni, majd lehúzni hátra a lökös héjat.

Okés, köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2020. január 12. vasárnap, 08:56


panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.


ok, és ezek a patentek cserélhetők? Vagy a héj úgy van gyártva, hogy egybe és ha törik ,akkor a komplett rész kuka?
Ha a csavarokat sikerül kicsavarni alapból, akkor csak egy határozott rántással le lehet szedni úgy tudom az egészet, de ilyenkor mit tanácsolsz? Haladjak bentről kifelé a kipattintással, vagy fordítva?


nem-nem. ha leszeded a műanyag betét látod a patentet. az külön van a lököstől. viszont a fém merevítőbe a recés belső része nagyon harap. ugye a kor miatt el is lehet öregedve. ha befér a kezed a berevítő belső részére, akkor meg lehet próbálni összenyomni a patent oda eső részét, és valaki a lökös felől alányúlva kifeszíti. igazából vannak ilyen patent kiszedő célszerszámok.
hogy honnan haladsz tök mindegy. a lökössel is ki lehetne tépni, de nem javaslom, mert sérülhet és kb garantált, hogy patent törés lesz.
először a lökösök oldalát kell kipattintani és lecsavarozni a hátsó dobbetétről. csavarozás után elvileg ki kell neki pattanni oldalra egy kisebb húzásra is. ha nem jön ki könnyen, akkor a merevítős patentekkel kell kezdeni, majd lehúzni hátra a lökös héjat.

panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. január 11. szombat, 23:15


YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.


ok, és ezek a patentek cserélhetők? Vagy a héj úgy van gyártva, hogy egybe és ha törik ,akkor a komplett rész kuka?
Ha a csavarokat sikerül kicsavarni alapból, akkor csak egy határozott rántással le lehet szedni úgy tudom az egészet, de ilyenkor mit tanácsolsz? Haladjak bentről kifelé a kipattintással, vagy fordítva?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2020. január 11. szombat, 19:42


panelsniper írta: Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!


a lökhárító héjat is le tudod venni, ha a műanyag lécet kipattintod, akkor ott lesznek a műanyag bolhák, amik a merevítőre rögzítik a héjat. de lehet törnek a patentek, van rá sansz. meg az oldalán is be van pattintva a lökös egy műanyag cuccba, ami a fém sárvédőhöz fogja vagy is az ív után.

panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. január 11. szombat, 18:54


Sziasztok,
kéne egy kis infó aki már bontott E46-ot.

A hátsó lökhárítót szerettem volna leszerelni amit két csavar tart alulról T45 fejjel. A gond az hogy az egyik csavar feje teljesen elnyíródott mert be volt rohadva.(képen a 7-es) Baromira kevés a hely, hogy bármit is tudjak vele kezdeni, így az az ötletem támadt, hogy akkor a komplett hátulját leszedem a keresztkonzollal és az ütközésgátlókkal együtt. Ha jól láttam 3 helyen van felfogatva menetes szárral.
Kérdés, mennyire jó ötlet ez, illetve kivitelezhető-e? Ha igen, akkor mind a három anyát ki tudom csavarozni a csomagtartónál, vagy azt is szét kellene bombázni?
Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2019. november 20. szerda, 17:11


panelsniper írta: Sziasztok!
Annyiban szeretnék infót kérni, hogy az E46 Touring (facelift előtti)sárvédői passzolnak a Limousinehoz is?
Találtam két sárvédőt amit egy Touringból bontottak, de nem merem megvenni mert nekem Limousineom van.
Köszi!
D


a kettő egyforma én úgy tudom.

panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2019. november 20. szerda, 00:03


Sziasztok!
Annyiban szeretnék infót kérni, hogy az E46 Touring (facelift előtti)sárvédői passzolnak a Limousinehoz is?
Találtam két sárvédőt amit egy Touringból bontottak, de nem merem megvenni mert nekem Limousineom van.
Köszi!
D


autója adatai
Széria: X5
Típus: E70
Kivitel: SAV
Modell: X5 M
Évjárat: 2009

státusz csabaf85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. augusztus 22. csütörtök, 23:26


sziasztok! f85-szeretnék segítséget kérni,hogy mi lehet a zörgést kiváltó ok, egy fémes zörgő hang a hátsó csomagtartó ajtó környékéről, csak menet közben csinálja. álló helyzetben mindent átnéztem, megrángattam de semmi. ez már a második ilyen autóm, és mindkettőnél ugyanaz a zörgő, kotyogó hang hátulról.

a wallisban nem tudtak vele mit kezdeni


köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. augusztus 22. csütörtök, 23:33

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 16:01


b_imi írta:
Jgabor írta: Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?


Az E46-hoz kapható 1mm-es Klokkerholm méretpontos volt. Ha szerencséd van akkor csak a külső küszöböt kell cserélni, ha nem, akkor szívás. Az árak nagyon változóak lehetnek, de ha hosszú távra tervezel ne sajnáld rá a pénzt és a jó anyagokat. Nekem nagyon profin megcsinálták, sehol sem látszik a nyoma.


Ok, köszi!


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 580

Elküldve: 2019. július 22. hétfő, 22:45


Jgabor írta: Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?


Az E46-hoz kapható 1mm-es Klokkerholm méretpontos volt. Ha szerencséd van akkor csak a külső küszöböt kell cserélni, ha nem, akkor szívás. Az árak nagyon változóak lehetnek, de ha hosszú távra tervezel ne sajnáld rá a pénzt és a jó anyagokat. Nekem nagyon profin megcsinálták, sehol sem látszik a nyoma.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. július 20. szombat, 21:46


Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. július 20. szombat, 21:26


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.



Én is használtam, valóban úgy van, ahogy írod, a Korant/Brunox/Würth típusú (csersav alapú) rozsdaátalakítók jelenleg a legjobb, otthon használható korrózió elleni anyagok.
Nekem a foszforsav alapúakból a Ferropassit, egyáltalán nem vált be (ki is dobtam), az Evipass és az RO55 sokkal jobbak, én az előbbit használom. Csavarok, lemezek, bármilyen acél rozsdamaratására nagyon jó. Alura ne menjen rá, azt eléggé oldja. Amúgy vízzel, hígítóval nem, de saját magával újraecsetelve közömbösíthető, ill ronggyal le lehet törölni a feloldott felesleget.

DE tény, hogy korrózióvedelemre a Korant, Brunox, stb átalakítók a legjobbak.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17058

Elküldve: 2019. július 15. hétfő, 13:21


valami miatt néztem az E46 gyártásáról készült videót és most tűnt fel, hogy a fényezés után mérnek rétegvastagságot. én is pont ilyeneket mértem.
tehát a gyári festékréteg vastagság:
120-125 mikron +/-10% eltérés biztos lehet még benne


Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1232

Elküldve: 2018. december 29. szombat, 13:01




Na lett is bontott Balatonakaliról 10 papír+futárért. Jóval barátságosabb mint az új ára és sértetlen, igaz még be van csomagolva mint a szendvics.
Januárban remélem felkerül a fényezett lökös alá azt helyreáll a rend.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. december 29. szombat, 13:03

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1232

Elküldve: 2018. december 07. péntek, 19:19


b_imi írta:
Pocses írta: Szevasztok!

A lökös totyikot nem tudom megnyitni valami hiba történt ezt írja ezért ide írok, remélem nem gond.
Nemrég belém csusszantak hátulról lámpánál, már álltam (!) azért a fékről leléptem míg megvolt a "behatolás". Nemsoká lejár a műszaki így gyorsba felrakattam lakatosommal az új hátsó lököst, az mondta nem kell más csak az a belső üvegszálas energiaelnyelő vagy mi mert deformálódott így az újba átrakva a bal hátsó illesztés elég kókány. Ajtó alatti rész is kapott egy kicsit, fényezés majd csak jövőre januárban.
Na a kérdésem az lenne honnét tudnék ilyen üvegszálas "izét" beszerezni sajna még a megnevezését sem tudom.





Cikkszám alapján találsz pár verziót. Aztán eldöntöd, mennyit szánsz rá.



Köszi!
Már túrjuk is a megfelelőt, gyakorlatilag olyan a formája mint az alumínium tartónak.