b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 560

Elküldve: 2019. július 22. hétfő, 22:45


Jgabor írta: Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?


Az E46-hoz kapható 1mm-es Klokkerholm méretpontos volt. Ha szerencséd van akkor csak a külső küszöböt kell cserélni, ha nem, akkor szívás. Az árak nagyon változóak lehetnek, de ha hosszú távra tervezel ne sajnáld rá a pénzt és a jó anyagokat. Nekem nagyon profin megcsinálták, sehol sem látszik a nyoma.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. július 20. szombat, 21:46


Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. július 20. szombat, 21:26


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.



Én is használtam, valóban úgy van, ahogy írod, a Korant/Brunox/Würth típusú (csersav alapú) rozsdaátalakítók jelenleg a legjobb, otthon használható korrózió elleni anyagok.
Nekem a foszforsav alapúakból a Ferropassit, egyáltalán nem vált be (ki is dobtam), az Evipass és az RO55 sokkal jobbak, én az előbbit használom. Csavarok, lemezek, bármilyen acél rozsdamaratására nagyon jó. Alura ne menjen rá, azt eléggé oldja. Amúgy vízzel, hígítóval nem, de saját magával újraecsetelve közömbösíthető, ill ronggyal le lehet törölni a feloldott felesleget.

DE tény, hogy korrózióvedelemre a Korant, Brunox, stb átalakítók a legjobbak.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15241 pont) | Hozzászólások: 16571

Elküldve: 2019. július 15. hétfő, 13:21


valami miatt néztem az E46 gyártásáról készült videót és most tűnt fel, hogy a fényezés után mérnek rétegvastagságot. én is pont ilyeneket mértem.
tehát a gyári festékréteg vastagság:
120-125 mikron +/-10% eltérés biztos lehet még benne


Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2018. december 29. szombat, 13:01




Na lett is bontott Balatonakaliról 10 papír+futárért. Jóval barátságosabb mint az új ára és sértetlen, igaz még be van csomagolva mint a szendvics.
Januárban remélem felkerül a fényezett lökös alá azt helyreáll a rend.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. december 29. szombat, 13:03

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2018. december 07. péntek, 19:19


b_imi írta:
Pocses írta: Szevasztok!

A lökös totyikot nem tudom megnyitni valami hiba történt ezt írja ezért ide írok, remélem nem gond.
Nemrég belém csusszantak hátulról lámpánál, már álltam (!) azért a fékről leléptem míg megvolt a "behatolás". Nemsoká lejár a műszaki így gyorsba felrakattam lakatosommal az új hátsó lököst, az mondta nem kell más csak az a belső üvegszálas energiaelnyelő vagy mi mert deformálódott így az újba átrakva a bal hátsó illesztés elég kókány. Ajtó alatti rész is kapott egy kicsit, fényezés majd csak jövőre januárban.
Na a kérdésem az lenne honnét tudnék ilyen üvegszálas "izét" beszerezni sajna még a megnevezését sem tudom.





Cikkszám alapján találsz pár verziót. Aztán eldöntöd, mennyit szánsz rá.



Köszi!
Már túrjuk is a megfelelőt, gyakorlatilag olyan a formája mint az alumínium tartónak.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 560

Elküldve: 2018. december 07. péntek, 18:17


Pocses írta: Szevasztok!

A lökös totyikot nem tudom megnyitni valami hiba történt ezt írja ezért ide írok, remélem nem gond.
Nemrég belém csusszantak hátulról lámpánál, már álltam (!) azért a fékről leléptem míg megvolt a "behatolás". Nemsoká lejár a műszaki így gyorsba felrakattam lakatosommal az új hátsó lököst, az mondta nem kell más csak az a belső üvegszálas energiaelnyelő vagy mi mert deformálódott így az újba átrakva a bal hátsó illesztés elég kókány. Ajtó alatti rész is kapott egy kicsit, fényezés majd csak jövőre januárban.
Na a kérdésem az lenne honnét tudnék ilyen üvegszálas "izét" beszerezni sajna még a megnevezését sem tudom.





Cikkszám alapján találsz pár verziót. Aztán eldöntöd, mennyit szánsz rá.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. december 07. péntek, 18:17


Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2018. december 07. péntek, 12:59


Szevasztok!

A lökös totyikot nem tudom megnyitni valami hiba történt ezt írja ezért ide írok, remélem nem gond.
Nemrég belém csusszantak hátulról lámpánál, már álltam (!) azért a fékről leléptem míg megvolt a "behatolás". Nemsoká lejár a műszaki így gyorsba felrakattam lakatosommal az új hátsó lököst, az mondta nem kell más csak az a belső üvegszálas energiaelnyelő vagy mi mert deformálódott így az újba átrakva a bal hátsó illesztés elég kókány. Ajtó alatti rész is kapott egy kicsit, fényezés majd csak jövőre januárban.
Na a kérdésem az lenne honnét tudnék ilyen üvegszálas "izét" beszerezni sajna még a megnevezését sem tudom.





b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 560

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 08:33


MavericK írta:
b_imi írta:
MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve


Igen Eddig en is eljutottam, ezen a linken a 10-es szamu elemre lenne szuksegem, de sajnos azt pont nem tartalmazza az alatta leirt lista, csak a rogzitesi elemeket, pattenteket, nutokat. A burkolat lenne a lenyeg


Ha minden igaz ez lesz az: 51757163562




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. február 04. vasárnap, 08:40

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. február 03. szombat, 14:42


b_imi írta:
MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve


Igen Eddig en is eljutottam, ezen a linken a 10-es szamu elemre lenne szuksegem, de sajnos azt pont nem tartalmazza az alatta leirt lista, csak a rogzitesi elemeket, pattenteket, nutokat. A burkolat lenne a lenyeg


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (53 pont) | Hozzászólások: 560

Elküldve: 2018. február 03. szombat, 14:15


MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. február 03. szombat, 12:40


Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15241 pont) | Hozzászólások: 16571

Elküldve: 2017. november 06. hétfő, 07:03


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
szép az alja!


köszi! pedig ez nincs takarítva. mikor pár hónapja néztem, még tisztább is volt. csak pont előtte elég ganyéj idő volt. ezt csak azért vettem fel, mert eszembe jutott, hogy volt szó erről.
amúgy egyszer ha találnék valami normális rámpát, akkor brigéciolos spricces mosást megcsinálnék. utána azért lekezelném a vasas dolgokat Korant-tal. nincs szükség rá, de szép színt adna neki, na meg védené ahogy írod is.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (279 pont) | Hozzászólások: 2979

Elküldve: 2017. november 05. vasárnap, 17:27


YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
szép az alja!



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (279 pont) | Hozzászólások: 2979

Elküldve: 2017. november 04. szombat, 20:59


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.


köszi!
lehet csak akkor látod, ha be is vagy jelentkezve a gmail-be/google-ba.
én arra gondoltam, hogy a féknyerget kezelem le vele. mondjuk az festeni is szeretném már sok éve nekem se a lengőkar, se a bölcső nem gáz, de lehet épp lekezelném vele.
én amúgy nem értem ezeket. a rozsdamaró is vannak olyan emlékeim, hogy a nagyja a rozsdát le kell kefélni, bekenni, aztán rá lehet festeni. de a hagyományos rozsdamaró ilyen nyálkás kicsit miután kifehéredik, ha jól emlékszem. de az is rémlik, hogy miután kifehéredett újra le kell dörzsölni. de akkor meg mi értelme?
én 990-ért 500ml kiszerelést is láttam. hát vízzel én sem hígítanám, hisz az a rozsda barátja. tudom a festékek nagy része is vizes bázisú már.

Mindenbe be vagyok jelentkezve (gmail, youtube) és az üzenet: "sajnáljuk, de ez a videó már ne mérhető el".