John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 13:35


Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/



:/ Megette a kosz.A Mazda mx5 amúgy is gyenge alvázvédelem terén.
Viszont még egy apróságon gondolkodom,tegyük fel ki lesz javítva a küszöb,alúlról meg ott a küszöbtakaró amibe meg állhat minden és a mosás biztos ér valamit úgy értem be jut oda egyáltalán,nem lehet hogy csak placebó ez az alvázmosás küszöb takaró terén értve?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 13:25


John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/



:/ Megette a kosz.A Mazda mx5 amúgy is gyenge alvázvédelem terén.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 13:24


John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/


szomorú. de mi van ha törve volt?

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 13:11


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.
(Pl ez egy 15 éves autó első hossztartója ) http://www.mx-5.mx/thread/1227...eschlagen/



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:30


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.


Mozoghat a levegő,de a koszos víz egy idő után sár lesz,és faszán bedunsztolja az autó alját,és nekiáll rohadni.A víz elpárolog gyorsan,de a sár nem.Ergo a sár okozza a rozsdát,mert marha lassan szárad meg.


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. július 31. hétfő, 12:38

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:27


Bitu79 írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet


ez nem igaz. apámét megnézheted, pedig az sosem volt mosva, és horgászni jár az autóval, sárba meg minden. az autó alja a légmozgások miatt pont kevésbé koszolódik. én így tapasztalom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:26


John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...



Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet
Akkor már nemis mondom hogy itt tanyán a ház előtt aszfaltút sincs csak az úgynevezett fosóhomok (Ezt csak vidékiek ismerik )Esőben ha használom ha nem udvaron belül is csillaggarázsban van még idén ráadásúl füves talaj van az udvarban Tavasszal tudok csak garázsépítésbe kezdeni és meglátjuk utána kijavított emelési pontal meddig bírja,bizti emelgethetem utána ott a gyári emelővel?



Bírnia kell,hisz arra van kitalálva.
Elég az is,ha csak egy olyan autóbeállót csinálsz,ami fedett,és beton az alja.Arra sok pénz sem kell.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. július 31. hétfő, 12:29


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:26


John írta:
Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet
Akkor már nemis mondom hogy itt tanyán a ház előtt aszfaltút sincs csak az úgynevezett fosóhomok (Ezt csak vidékiek ismerik )Esőben ha használom ha nem udvaron belül is csillaggarázsban van még idén ráadásúl füves talaj van az udvarban Tavasszal tudok csak garázsépítésbe kezdeni és meglátjuk utána kijavított emelési pontal meddig bírja,bizti emelgethetem utána ott a gyári emelővel?
[/quote]

a füves, földes talaj sem jó, mert azok folyamatosan páráznak az autó alatt. beton, aszfalt sokkal jobb. legalább egy autónyi placc legyen.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:23


Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...



Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet
Akkor már nemis mondom hogy itt tanyán a ház előtt aszfaltút sincs csak az úgynevezett fosóhomok (Ezt csak vidékiek ismerik )Esőben ha használom ha nem udvaron belül is csillaggarázsban van még idén ráadásúl füves talaj van az udvarban Tavasszal tudok csak garázsépítésbe kezdeni és meglátjuk utána kijavított emelési pontal meddig bírja,bizti emelgethetem utána ott a gyári emelővel?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:13


John írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...



Az autó alja a legkoszosabb.Sokan nem mossák,mosassák le,mert lusták.Úgyse látszik...Aztán pár év múlva meg szétrohad alul Ha ápolod az alját is,azzal megsokszorozod az élettartamát az autódnak.Kerékíveket is mindig pucold rendesen.Én esőbe sem használom a gépet

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 12:10


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...
de jó lesz Januárban hetente vízes készimosóban térdelni de valahol megéri ha tényleg nem rohad ezzel a trükkel de ezt nem tudtam...



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 11:45


YELLOW írta:
John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.


Télen ha használjátok a kocsit,akkor érdemes akár hetente is lemosni alul,hogy ne egye a retek.Tavaszig kieszi a szutyok,ahogy kell...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 11:42


John írta: Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van


ha van egy hajlított fej, akkor azzal aláférsz. sárvédőív visszahajtást tovább kell veretni lassan kimossa, simán slagra szerelt fejjel is. azzal könnyebb beférni, mint a magasnyomásúval. áztatni kell ujjal kaparni. de vigyázni, mert ha már rozsdás és felsérti a kezed, az kellemetlen tud lenni.én inkább tél után szoktam csak az alját, ahogy beérnek, de elég patika. szerencsére nincs semmi gondom alul.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 11:41


John írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Nincs mosva az alja,attól rohad szét.Nekem még gyári minden,és semmi rozsda az emelési pontoknál.Én az alját is mosom rendszeresen.Máshol nem tudják emelni a kocsit,ha pl olajcserére viszed,és csápos emelőjük van csak,és aknájuk sincsen...Ez nem típushiba,hanem az ápolás hiánya miatt alakul ki.Az a baj,hogy ha az emelési pontoknál szétrohadt,akkor 100%,hogy a többi részen is elkezdődött a folyamat az autó alján.


ez nem igaz, lehet emelni máshol. van olyan csápos, ahol nem tudják az enyém alá sem tenni.
lengőkaroknál hátul, elől pedig van egy merevítő ott is lehet emelni. szokták is.
mondjuk az tényleg gáz, hogy az emelési pont ki van rohadva az durva. pár éve is volt itt valaki (nem írok nevet, mert lehet rosszul rémlik), akinek FL-es E46-ja van és sz@rrá volt rohadva a küszöb emelési pont, hogy nem hittem el. pedig amúgy nem tűnt az egész autó rossz állapotúnak. de olyan, mint ami a földön ült volna 10 évig.
Idén júliusban van csak épp 1 éve nálam,tán nem én rohasztottam el 1 év alatt? Előző tulaj egy irodista csaj volt 10 évig (2.-tulajén 3. ),akkor lehet hogy ő 10 év alatt egyszer sem mosatta le alul?



Előfordulhat.Lehet,csak a tócsák mosták le néha kicsit...
Ok,és ha ki lesz javítva,milyen időközönként kell alul le mosatni és milyen évszakokban?

Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van



Én eleinte úgy oldottam meg,hogy csináltattam magasabb fa ékeket,amikre rá álltam.Így elértem az alját rendesen.Alvázmosás pedig kell,ha nem akarod,hogy szétrohadjon az alja.Esetleg otthonra veszel egy ilyen cuccot:

https://www.youtube.com/watch?v=yUt-7wWg9tQ

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 31. hétfő, 11:37


John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Nincs mosva az alja,attól rohad szét.Nekem még gyári minden,és semmi rozsda az emelési pontoknál.Én az alját is mosom rendszeresen.Máshol nem tudják emelni a kocsit,ha pl olajcserére viszed,és csápos emelőjük van csak,és aknájuk sincsen...Ez nem típushiba,hanem az ápolás hiánya miatt alakul ki.Az a baj,hogy ha az emelési pontoknál szétrohadt,akkor 100%,hogy a többi részen is elkezdődött a folyamat az autó alján.


ez nem igaz, lehet emelni máshol. van olyan csápos, ahol nem tudják az enyém alá sem tenni.
lengőkaroknál hátul, elől pedig van egy merevítő ott is lehet emelni. szokták is.
mondjuk az tényleg gáz, hogy az emelési pont ki van rohadva az durva. pár éve is volt itt valaki (nem írok nevet, mert lehet rosszul rémlik), akinek FL-es E46-ja van és sz@rrá volt rohadva a küszöb emelési pont, hogy nem hittem el. pedig amúgy nem tűnt az egész autó rossz állapotúnak. de olyan, mint ami a földön ült volna 10 évig.
Idén júliusban van csak épp 1 éve nálam,tán nem én rohasztottam el 1 év alatt? Előző tulaj egy irodista csaj volt 10 évig (2.-tulajén 3. ),akkor lehet hogy ő 10 év alatt egyszer sem mosatta le alul?



Előfordulhat.Lehet,csak a tócsák mosták le néha kicsit...
Ok,és ha ki lesz javítva,milyen időközönként kell alul le mosatni és milyen évszakokban?

Még egy kérdés,én gépi mosó ellenes vagyok mert a legenda szerint karcolja a fényezést,mindig az érmés kézi magasnyomásúval mosom,az is elég ha alá térdelek és a küszöböket le nyomatom vele? Itt tanyán aligha találok alvázmosást,ez a kézimosó is kb 2 faluval arrébb van