« előző123következő »
YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 08. kedd, 18:55


lantika írta:
YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Tuti nem a Swift 1-re gondoltäl. Azt japänban gyärtottäk 1982-1989 között. Egyebkent az esztergomi gyärban a kerekcsavar nyomatekkulcs 110 Nm-re volt ällitva. A feltengely meg 180 Nm-re. (1997-2010-ig pont a kereknyomatekoläs környeken volt dolgom)


"ha jól emlékszem" - nekem ezt mondta a gumis jó pár éve. sosem néztem utána, bár van swift szerelési könyvem, de sosem érdekelt

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 08. kedd, 17:11


YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Tuti nem a Swift 1-re gondoltäl. Azt japänban gyärtottäk 1982-1989 között. Egyebkent az esztergomi gyärban a kerekcsavar nyomatekkulcs 110 Nm-re volt ällitva. A feltengely meg 180 Nm-re. (1997-2010-ig pont a kereknyomatekoläs környeken volt dolgom)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 08. kedd, 13:23


elgeri írta:
YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Én legutóbb kézzel húztam meg egy univerzális X kerék kulccsal, érzésre... aggódjak???

Tavaly ősszel, illetve most tavasszal is volt új gumik vétele / cseréje, akkor gumissal oldattam meg. De ezelőtt, a régi, 89-es Kadettnél hosszú éveket éltem túl így.


hát nekem volt olyan, hogy amikor más gumishoz mentem, utána rápróbáltam a gyári kerékkulccsal. könynen tudtam még rajta húzni. utána elmentem ahova szoktam menni, mondtam nyomatékkulccsal húzzák már át. ezért nem oda mentem, mert tele voltak több napra, aztán nekem is sürgős volt.
szerintem kézzel sokkal erősebben meg tudod húzni. láttam olyan balfaszokat, akik mintha értenének az autókhoz, közben nem, de úgy megtépik, hogy hajlik közben a kerékkulcs.

én mondjuk vettem már nyomatékkulcsot, de ugyanúgy gumishoz viszem, csak azért vettem, mert mindig is akartam egyet illetve sosem lehet tudni mikor kell. ha lenne csápos emelőm, akkor magamnak cserélném, de féloldalas emelgetésnek nem vagyok a híve. ez az én hülyeségem biztos.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. december 08. kedd, 13:17


YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Én legutóbb kézzel húztam meg egy univerzális X kerék kulccsal, érzésre... aggódjak???

Tavaly ősszel, illetve most tavasszal is volt új gumik vétele / cseréje, akkor gumissal oldattam meg. De ezelőtt, a régi, 89-es Kadettnél hosszú éveket éltem túl így.

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2015. december 08. kedd, 12:43


Sziasztok, tud valaki eladó gyári emelőt E92-eshez? Illetve valami jó bontót, ahol hozzá juthatnék?!

státusz kissgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. július 19. péntek, 14:41

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 06:54


Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Real
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz Real

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 18:37


valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 14. péntek, 21:27


Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. szeptember 14. péntek, 20:41


Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2012. szeptember 14. péntek, 20:37


Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. szeptember 14. péntek, 16:30


Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


olyan 130Nm körül

Real
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz Real

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2012. szeptember 14. péntek, 15:55


Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 14. péntek, 16:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 21:24


YELLOW írta:
wizzaerr írta:
YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!



én az idén jöttem rá, vagyis tavaly (már), hogy csak a hátsó ülésre pakolok és oda is fektetve. 5 év alatt nem jutott eszembe pléd meg van, amit odarakjak. van spéci keréktartóm, saját gyártású (by fater). jó mindegy Te tudod, meg a Te dolgod, nem akartam nagyon beleugatni sorry


nem gáz Yellow, elfogadom az érvelésed, az hogy ki mire költ a pénzéből és mire áldoz a szabadidejéből szubjektív dolog.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. február 29. szerda, 21:16


wizzaerr írta:
YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!



én az idén jöttem rá, vagyis tavaly (már), hogy csak a hátsó ülésre pakolok és oda is fektetve. 5 év alatt nem jutott eszembe pléd meg van, amit odarakjak. van spéci keréktartóm, saját gyártású (by fater). jó mindegy Te tudod, meg a Te dolgod, nem akartam nagyon beleugatni sorry

« előző123következő »