autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 13:06


Manoka0216 írta: Sziasztok!
Akkor ezek szerint az semmi esetre se normális, hogy 36.000 km-nél kettőstömegűt és kuplungot kelljen cserélnem a 2015-ös 2-es coupemba, ugye?

Lehet h. 236 000 km van a kocsidban

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2021. július 05. hétfő, 14:10


YELLOW írta:
Manoka0216 írta: Sziasztok!
Akkor ezek szerint az semmi esetre se normális, hogy 36.000 km-nél kettőstömegűt és kuplungot kelljen cserélnem a 2015-ös 2-es coupemba, ugye?


ha úgy vezetsz még normális is lehet
amúgy nem. erős városi használat mellett is 80ezret azért kibír egy kuplung.


Nekem most lett végül csak kicserélve a kuplung illetve a kettőstömegű, 286 ezer km-nél.

A kuplung már borzasztó volt, kinyomóvilla is teljesen kivolt, viszont a kettőstömegűt ha nagyon szerettem volna, még vissza lehett volna tenni, de inkább az is cserélve lett. Még a gyári volt bent. Valószínüleg nem nagyon futhatott előttem városban a kocsi.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 03. szombat, 17:05


Manoka0216 írta: Sziasztok!
Akkor ezek szerint az semmi esetre se normális, hogy 36.000 km-nél kettőstömegűt és kuplungot kelljen cserélnem a 2015-ös 2-es coupemba, ugye?


ha úgy vezetsz még normális is lehet
amúgy nem. erős városi használat mellett is 80ezret azért kibír egy kuplung.

státusz Manoka0216

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. július 03. szombat, 11:33


Sziasztok!
Akkor ezek szerint az semmi esetre se normális, hogy 36.000 km-nél kettőstömegűt és kuplungot kelljen cserélnem a 2015-ös 2-es coupemba, ugye?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. július 03. szombat, 11:34

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2020. szeptember 02. szerda, 18:59


PTamas7894 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!


használatfüggő. de szerintem ennyi km-nél már gyanúsan cserélni kell, ha gyári van még benne. a rázás, nem csak amiatt lehet. hanem hardy vagy difi tartó szilent miatt is akár.
csinálj két leállítást, egyet benyomott kuplunggal és egyet kuplung nyomás nélkül. ha más a hang, kuplung nélkül csörömpöl, akkor cserés. célszerű fal mellett állni, mert az jobban adja vissza a hangot. vagy lassan lenyomva,, vagy felengedve, ha veri a talpad, az is lehet egy jel.




Yellow-nak igaza van,hasznalatfuggo.
Nekem bar dizel de 278e-nel kellett cserelni kompletten,mert elrugtam es a kuplungnal eltort egy ket dolog.A tarcsa is eleg kopott volt.
500-ba fajt...
Gyari volt benne.


Jut eszembe razott nekem is elindulasnal de csak hideg motornal.
Csere utan megszunt.


Köszi szépen a válaszokat. Kipróbáltam Yellow amit írtál, teremgarázs helyemen 2 oldalról is van fal szóval szépen vissza tudja verni, de nem hallottam semmmi különbséget.
Kuplungcsere után megírom majd, hogy kellett-e cserélni


Jobban jársz ha kicseréled az egészet. Ha nincs a szettben a csavarkészlet akkor azt külön rendeld meg. Fontos, hogy azt is cseréld.

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. szeptember 02. szerda, 14:50


Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!


használatfüggő. de szerintem ennyi km-nél már gyanúsan cserélni kell, ha gyári van még benne. a rázás, nem csak amiatt lehet. hanem hardy vagy difi tartó szilent miatt is akár.
csinálj két leállítást, egyet benyomott kuplunggal és egyet kuplung nyomás nélkül. ha más a hang, kuplung nélkül csörömpöl, akkor cserés. célszerű fal mellett állni, mert az jobban adja vissza a hangot. vagy lassan lenyomva,, vagy felengedve, ha veri a talpad, az is lehet egy jel.




Yellow-nak igaza van,hasznalatfuggo.
Nekem bar dizel de 278e-nel kellett cserelni kompletten,mert elrugtam es a kuplungnal eltort egy ket dolog.A tarcsa is eleg kopott volt.
500-ba fajt...
Gyari volt benne.


Jut eszembe razott nekem is elindulasnal de csak hideg motornal.
Csere utan megszunt.


Köszi szépen a válaszokat. Kipróbáltam Yellow amit írtál, teremgarázs helyemen 2 oldalról is van fal szóval szépen vissza tudja verni, de nem hallottam semmmi különbséget.
Kuplungcsere után megírom majd, hogy kellett-e cserélni


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2020. augusztus 27. csütörtök, 19:55


YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!


használatfüggő. de szerintem ennyi km-nél már gyanúsan cserélni kell, ha gyári van még benne. a rázás, nem csak amiatt lehet. hanem hardy vagy difi tartó szilent miatt is akár.
csinálj két leállítást, egyet benyomott kuplunggal és egyet kuplung nyomás nélkül. ha más a hang, kuplung nélkül csörömpöl, akkor cserés. célszerű fal mellett állni, mert az jobban adja vissza a hangot. vagy lassan lenyomva,, vagy felengedve, ha veri a talpad, az is lehet egy jel.




Yellow-nak igaza van,hasznalatfuggo.
Nekem bar dizel de 278e-nel kellett cserelni kompletten,mert elrugtam es a kuplungnal eltort egy ket dolog.A tarcsa is eleg kopott volt.
500-ba fajt...
Gyari volt benne.


Jut eszembe razott nekem is elindulasnal de csak hideg motornal.
Csere utan megszunt.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. augusztus 27. csütörtök, 19:56


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. augusztus 26. szerda, 20:19


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!


használatfüggő. de szerintem ennyi km-nél már gyanúsan cserélni kell, ha gyári van még benne. a rázás, nem csak amiatt lehet. hanem hardy vagy difi tartó szilent miatt is akár.
csinálj két leállítást, egyet benyomott kuplunggal és egyet kuplung nyomás nélkül. ha más a hang, kuplung nélkül csörömpöl, akkor cserés. célszerű fal mellett állni, mert az jobban adja vissza a hangot. vagy lassan lenyomva,, vagy felengedve, ha veri a talpad, az is lehet egy jel.

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. augusztus 26. szerda, 17:51


Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2019. április 18. csütörtök, 04:21


Bitu79 írta:
John írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
John írta: Ha már kettőstömegű lenne gy kérdésem.Van olyan hogy tolatásnál kiindulásnál beremeg a picsája a bódénak,elölre felé nem csak tolatás ki indulásnál,okozhat ilyet a kettőstömegű?

Ha csak rükiben, akkor szerintem nem kettős-tömegű, mivel az irány csak a váltó után más.
Szerintem a difitartó keretet lenne érdemes megnézni első körben, nekem is ki volt szakadva az egyik rögzítési pontja. Igaz nálam nem remegett, hanem fémes hangot adott, de ez is egy lehetőség ilyen idős autónál.

egyébként nagyon sok típusnál van remegés előre menetben is, ha túl alacsony a gázállás a kuplung egy bizonyos pontján. benzinesnél én több BMW-nél tapasztaltam ilyet.

Köszönöm a válaszaitokat.Az "alacsony gázállás"azt jelenti hogy kevés gázt adok? Olyasmi amikor beremeg a picsája mintha valami mélyláda dübörögne és egy puffanó hang a hátuljánál olyasmi mint amikor nekitolatnál egy gumifalnak. Megpróbálok videót készíteni valamelyik nap hátha átadja az effektet. (Ami abszolút hihetetlen,ha klímázva tolatok kb 10-böl 1-szer csinálja,ha nélküle 10-böl 8-szor)

ha puffan, akkor diffi szilent.
viszont klímával ugye nagyobb az alapjárat is, bár a gáz az gáz.
egyébként igen, kis gázt értettem.

Megint csak a tulaj csajt szidom,vagy a 10 év városi vezetés is rá tett?

Hányas számú szilentek?

Bocsánat:http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=33_0839

9-es számú.Az tartja a difit.Az e46-osok 80%-a ilyen,ez szériahiba.Sokan hiába cseréltették ezt ki,megmaradt a hang...A remegés az enyémnél is van néha.Az a kevés gáztól van.Araszolásnál néha észreveszem én is.Ha majd sokat hajtod a kocsit,pár év alatt úgy fogsz kuplungolni,hogy nem fogja adni ezt a hangot(dübbenést váltásnál). Aknára állj rá,és kuplungolgass kicsit "ugrálva)gáz nélkül sebességben annyira,hogy a kuplung épp elkezdjen fogni.Valaki pedig nézze alulról a difit.Ha az a szilent rossz,akkor alulról látni fogja,hogy szinte ugrál a difi,és ezért van a hang...
https://www.youtube.com/watch?v=wsK8Cei5SWU
Az enyémnél állítólag nem látnak ilyet,szerintem csak vakok.Majd ha összejön annyi pénzem,akkkor kicseréltetem én is próbaképp a difi tartószilentet.De nem sietem el,mert az emberek nagyrészének megmaradt a hang az után is...Van egy srác,aki kicseréltette a fél autóját.Állítólag neki megszűnt a hang.:A link neve
Azt írta,hogy neki 130 000-be került.Nekem csak a difi tartó szilent cserére mondtak 65 000-et márkaszervízben.Sima mezei helyen szerintem megvan ez 40 000-ből kb,vagy annyi sem kell.A videóban A link neve]A link neve[/url] látod azt is,hogy cserélik ki,amit Tano írt lejjebb.

Köszönöm,akkor ez is egy típushiba.Aztán még az is lehet hogy megszoktam a Tds E34-et ami gáz nélkül is ki indult a nyomaték miatt,lehet a lábam még tudat alatt arra van állva,no majd megpróbálom kissé magasabb gázon tolatgatni

Olvass vissza,mert szokásomhoz híven szerkesztettem Írtam még hozzá pár dolgot

Oks. Beütöttem a hülye Bárdihoz a 9-es szilent cikkszámát és vagy 6 félét dob ki,melyikre klikkeljek melyik a 9-es megfelelője?

Ebben a részben pedig a végén kiveszik az egész difit meg a bölcsőjét is,azt ne mond hogy ennyire ki kell mindent kapni... A másik hogy nekik az emelési pontnál van ki bakolva hátul,amik nekem pont be vannak szakadva (Bár elvileg a bal hátsó még nem meg a jobb első sem)amíg nincs emelési pontom jövő tavaszig hová tenném a bakokat? Na ebből csak tavasszal lesz valami....
Ez kell neked:
A link neve
Régi post,de én is most csináltatom meg a dübbenést.Kicseréltetem az összes szilentet a difin,és a kereten is.115 000 pénz lesz majd.2 hét múlva meg majd leírom milyen lett...A féltengelyekre azt mondta nekem a márkakereskedés fő szerelője,hogy soha nem cseréltek még e46-on még féltengelyt,mert egyik e46-on sem volt rossz soha....Ugye állítólag még az miatt is dübbenhet még...Hát remélem csak a szilentek miatt csinálja.Azok mindegyike újra lesz cserélve...Már tűkön ülök...


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. április 18. csütörtök, 04:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kosa0107

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. január 30. kedd, 11:55


laszlo0918 írta:
kosa0107 írta:
kosa0107 írta: Sziasztok ugyan ez a jelenség nálam is. Valakinek valami ötlete? Kettőstömegű és motortartók cserélve.

https://m.youtube.com/watch?v=o1DQQZg8kbg


Senki?


Helló próbáltad már ha kinyomod a kuplungot és úgy leállítani hogy akkor is csinálja e? Hallgasd meg nyitott ajtónál mikor nyomod lassan le a kuplungot nincs e fura hangja. Nekem félig kinyomott kuplungnál volt olyan fémes zörgő hang. kuplung csere lett a vége.


Szia. Köszönöm a tanácsot. Természetesen szettbe lett cserélve. Szerkezet tárcsa kettőstömegű kinyomócsapágy. Nincs fura hangja. Teljesen minden hogy kinyomott kuplungal vagy anélkül állítom le. Ugyan úgy csattan ..



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. január 30. kedd, 11:56

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2018. január 30. kedd, 10:21


kosa0107 írta:
kosa0107 írta: Sziasztok ugyan ez a jelenség nálam is. Valakinek valami ötlete? Kettőstömegű és motortartók cserélve.

https://m.youtube.com/watch?v=o1DQQZg8kbg


Senki?


Helló próbáltad már ha kinyomod a kuplungot és úgy leállítani hogy akkor is csinálja e? Hallgasd meg nyitott ajtónál mikor nyomod lassan le a kuplungot nincs e fura hangja. Nekem félig kinyomott kuplungnál volt olyan fémes zörgő hang. kuplung csere lett a vége.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kosa0107

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. január 29. hétfő, 16:15


kosa0107 írta: Sziasztok ugyan ez a jelenség nálam is. Valakinek valami ötlete? Kettőstömegű és motortartók cserélve.

https://m.youtube.com/watch?v=o1DQQZg8kbg


Senki?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kosa0107

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. január 27. szombat, 16:43


Sziasztok ugyan ez a jelenség nálam is. Valakinek valami ötlete? Kettőstömegű és motortartók cserélve.

https://m.youtube.com/watch?v=o1DQQZg8kbg

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. január 27. szombat, 16:45

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. január 20. szombat, 21:31


Padre323i írta:
Pitykoo írta: Hali.
Valaki tudja esetleg, hogy mennyi a gyár által meghatározott értékek a lendkerék lógásának?
Mint forgásirány mint tengelyirányt érdekelne.
Előre is köszönöm!


Szerintem ilyen nincsen megadva.Célszerszámmal kell diagnosztizálni.
https://www.youtube.com/watch?v=joe3x_e6ug4


Köszi!
Hát ki lett szedve belőle! Vadonat új Sachs kettős tömegű kb 1000-1500km után kuka lett.
Úgy lóg meg lötyög, hogy rossz nézni...
Legalább olcsó is volt