autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 20:19


nem nem érted tehát az a lényeg,hogy hasonló hangok jelentek meg ott is és ez volt a hiba amit leírtam a konverterben volt a gond. Agond a konverter és a fõtengely kapcsolódásánál volt és onnan hatott kia a kardánra majd a difire ami merevebben van rögzítve és onnan hallatszik a hang nem a konverter felõl és ez volt régen a megtévesztõ és nálam is hátulról hallatszik a hang és ezért lett szétszedve a hátulja teljesen.Ott nincs semmi baj ezér gondolják,hogy hasonló lehet a baj mint a 525nél volt

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 18:49


kerezsijoc írta: Ez a hiba sajnos nagyon drága mert általában a régi 525nél letörte a fõtengely véget és vele az utolsó hajtókart.


Itt több dolgot sem értek. Miért pont 525? A te váltód is, mint az enyém (A5S390R) szerelve van 320i, 325i, 325ix, 320d, 330d motorokkal. Miért pont és csak az 525??? Na mindegy, ebbe ne is menjünk bele.

A másik dolog amit nem értek, hogyan hat vissza egy difi, kardán, sebváltó és ezek rezonanciája a fõtengelyre és az utolsó hajtókarra, ha nincs közvetlen mechanikai kapcsolat automata váltók esetében? Na jó valami azért van, mert motorfék is létezik, de az a kapcsolat sem mechanikus...azért nagyvonalakban a miénk még mindig hagyományos automata alap, ezért a hidrodinamikus nyomatékváltó nem biztosít közvetlen kapcsolatot a fõtengely és az automata váltó fokozataival...



Valami más lesz ott neked, de majd kiderül...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 14:57


nekem csak az említett tartományban menet közben, de most jöttem a szerelõtól és van még ötlete azaz
széria hiba volt a régebbi 525 tds-nél ugyan ez a hibajelenség és az volt, hogy a váltó és a motor kapcsolódásánál (innentõl kínai számomra) a váltóban valameik tengelyen kieggyensúlyozatlanság miatt az ott lévõ csapágy kezdi megadni magát és lógni kezd. Azaz elmozdult benne rajta valami mondta a nevét de már passz e miatt amikor look up történik és direktre kapcsolódna akkor össze is kapcsolódik de végigvezeti a rezonanciát a hátsó tengelyig mert ott a szilentek nagyon merevek és azért hallatszik onnan. Ez a hiba sajnos nagyon drága mert általában a régi 525nél letörte a fõtengely véget és vele az utolsó hajtókart.

De erre is azt mondta, hogy ez is csak 1 felvetés de megkérdez mást is errõl a gondolatról mielõtt szétkapnánk a váltót!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 12:45


ute107 írta: Kempelen!

Próbáljátok meg a középsõ katalizátornál a kipuff rendszer összekapcsolási helyén állítani egy kicsit a rendszeren.
3 csavar fogja az összeillesztésnél, és ott lehet "csavargatni" a rendszert.

Nekem facelift elõtti kéziváltós van, de nekem is fékezésnél zörgött a hátsó dob, mert nem lett megfelelõen beállítva...


Köszi ute! De ez még érintetlen gyári kipufogó, azaz a középsõ katalizátor, a dobok össze vannak hegesztve, azaz egyben egybekészülve került fel még a gyártósorra. Azaz az elsõ katalizátortól a leömlõnél a hátsó dob végéig egyben van. Nincs mit állítani rajta. Majd ha egyszer valamelyik része bekrepál, utána lehet hozzá bilincset venni ha vágni kell... De köszi a tippet. Péntekre megjön a rezonátorcsillapító, az szerintem megoldja a kipufogó zörejt.

Nem zörög fékezésnék hanem állóhelyzetben ha benyomva tartod a fékpedált R és D állásban akkor berezonál. Ha kiveszed P vagy N-be vagy gázt adsz elhallgat....

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:51


Kempelen!

Próbáljátok meg a középsõ katalizátornál a kipuff rendszer összekapcsolási helyén állítani egy kicsit a rendszeren.
3 csavar fogja az összeillesztésnél, és ott lehet "csavargatni" a rendszert.

Nekem facelift elõtti kéziváltós van, de nekem is fékezésnél zörgött a hátsó dob, mert nem lett megfelelõen beállítva...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:32


kerezsijoc írta: még 1 dolog gondoltam elküldöm need a fennmaradó pü-ket egy makróval 5mp intervallummal, de sajnos a számításaim szerin 347,22 nap lenne, Ja és bisztos kiborítanálak vele


Hát még a fórumadmint ha szétszedné a fórumot...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:27


kerezsijoc írta: Szia!
Nekem is a leítak szerint kezdõdött de nem akarom rádhozni a frászt.
Most már gyorsításkor is rászkódik(mármint az említett tartományon beül valahól), ha gázt adok vagy elveszem megszûnik, de ha ott tartom a gázt végig vergõdik.
A kardánt a váltot, a difit már néztük semmi hiba (sajnos)


Nem köszi, nem hozod rám a fárszt. Gumibak most mindenképpen cserés lesz. Ha ez után is elõfordulna esetleg akkor tudom hogy nincs köze hozzá...

Egyébként jellemzõ hogy mivel automata, minden egyes apró rezdüléstõl mindenki összeszarja magát (én is) de ettõl függeltlenül nem szívesen vennék többet kéziváltósat. Persze akinek még nem volt automata ezt nehezen hiszi el. Én sem hittem régebben...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:26


még 1 dolog gondoltam elküldöm need a fennmaradó pü-ket egy makróval 5mp intervallummal, de sajnos a számításaim szerin 347,22 nap lenne, Ja és bisztos kiborítanálak vele

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:25


kerezsijoc írta: ja a 4,6ot milyen tempónál és távolságon hoztad össze?


Kisforgalmú mellékút 90-100km/h sebesség és kb 150km megtétele. Egyébként ebben az az ideális, hogy falvakban csak minimálisan csökkentett sebesség, általában 70-el döngettem át lakott területeken.

Konkrétan az õrség és vidéke.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 10. csütörtök, 11:32

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:21


ja a 4,6ot milyen tempónál és távolságon hoztad össze?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 11:20


Szia!
Nekem is a leítak szerint kezdõdött de nem akarom rádhozni a frászt.
Most már gyorsításkor is rászkódik(mármint az említett tartományon beül valahól), ha gázt adok vagy elveszem megszûnik, de ha ott tartom a gázt végig vergõdik.
A kardánt a váltot, a difit már néztük semmi hiba (sajnos)

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 09:38


kerezsijoc írta: Kempelen:
Szia!

Látom , hogy autómatád van.Lenne 1 ill 2 nagy kérdésem:

Nekem kb 1,5 éve van autómatám és sokan azt mondják, hogy zabál.
Tehát ha meg tudnád mondani, hogy a tied mennyit eszik annak örülnék.

Másik nagy kérdés és a szerelõim se jutnak semmire vele, hogy bizonyos fordulattartományban 1500-1700 körül berázza a kocsit az egész "minden"
azaz nem tudujuk mi .Te tapasztaltál már ilyet vagy hallottál már e róla? Ha igen légyszíves ozd meg velem az infót.

Sajnos itt a fórumon erre a kérdésemre még senki se válaszolt.

Egyébként nekem is ez a kipufogó rezgéscsillapító tört szét ezzel kezdõdött a rászkódás eleje.

Ja ha 6millió püt kaptá bocsi


Szia!

Igen emlékszem az autódra, multkorjában is témáztuk ezt a fogyasztást. Nos azért ez a fogyasztás téma változó. Itt városban ha csak itt közlekedem, akkor megeszi a kilenc litert is bevallom úgy ahogy van, de mivel város nem sok esélye van keveset zabálni. Állandóan le fel kapcsolgat a lassítások, gyorsítások függvényében. Viszont hosszú távon általában 6-7 litert kért (átlagos vezetés, de nem tojással a láb alatt) és volt már családi kirándulásom tavaly a nyugati határszél irányában, amikor nagypapásan vezetve 4,6 litert evett. Tehát nem 4 és hat, hanem négyegészhat (4,6). Így én meg vagyok elégedve a fogyasztásával.

A másik téma. Igen tudom mirõl beszélsz. Velem is elõfordult, de csak egy-két esetben amikor nem tolod neki és finoman adagolva a gázt feljebb vált de mivel nincs annyi kakaó ezért berázza a kasztnit. Szerintem ez csak extrém esetben fordulhat elõ amikor már felváltana, de te egy kicsit leveszed a gázt. Amikor velem elõfordult akkor azonnal elvettem a gázt és megszünt nyomban a jelenség, de utána hiába próbáltam újra elõidézni nem csinálta többször meg. Egyébként ez biztosan nem függ össze a kipufogó rezgéscsillapítóval.
Könnyen lehet viszont, hogy egy rosszul kicentrírozott kardánytengely okozhat ilyen jelenséget. Mint tudni kell a kardánt is kiegyensúlyozzák mielött felkerül az autóra újkorában, kis fémlapokat hegesztgetnek fel a szükséges helyekre. De ez a kardános dolog az utolsó amit ellenõrizni kellene. Mivel nekem kétszer fodult ez eddig elõ, nem tulajdonítok neki jelentõséget. Viszont ettõl függetlenül most lesz a sebváltón hátsó két kis gumibak csere, mert meg van az egyik repedve, nézd meg a tiédet is, lehet szétszakadt már és akkor nem tartja rendesen a helyén a váltót, de ez csak egy sokadik tipp.

Pü-t csak kettõ kaptam, várom a további ötmillió-kilencszázkilencvenkilenezer-kilencszánkilencvennyolc hátralévõ darabot, hogy meglegyen a hatmillió.

Az elkövetkezõ hetekben meg lesz a rezgéscsillapító csere, a váltóban az olajcsere és a két bak cseréje. Mindezek után meglátjuk mennyit változik az autó viselkedése, bár nekem a váltóval most sincs gondom...csak a kis bak és a szükséges olajszürõ-olajcsere....

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 09:24


Tano írta:
kempelen írta:
Nos két kérdés ezügyben:
- Ilyen egyszerû dolgon múlhat?
- Úgy látom csak automatákon létezik?


- Ezek szerint igen, ennyin is múlhat.
- Nem csak az automatának van ilyen rezgéscsillapítója.


Csak azért merült fel bennem, hogy automatának lehet e csak ilyen, mert amikor megnéztem a realOEM - ETk vonalon azt adta ki hogy S205 - automatic transmission felszereltséghez van ez a 8-as számú alkatrész.

Viszont ezek szerint máshoz is van csak nekem nem tûnt fel.

Mindenesetre köszi szépen!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 09:05


kempelen írta:
Nos két kérdés ezügyben:
- Ilyen egyszerû dolgon múlhat?
- Úgy látom csak automatákon létezik?


- Ezek szerint igen, ennyin is múlhat.
- Nem csak az automatának van ilyen rezgéscsillapítója.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2009. december 10. csütörtök, 08:59


Kempelen:
Szia!

Látom , hogy autómatád van.Lenne 1 ill 2 nagy kérdésem:

Nekem kb 1,5 éve van autómatám és sokan azt mondják, hogy zabál.
Tehát ha meg tudnád mondani, hogy a tied mennyit eszik annak örülnék.

Másik nagy kérdés és a szerelõim se jutnak semmire vele, hogy bizonyos fordulattartományban 1500-1700 körül berázza a kocsit az egész "minden"
azaz nem tudujuk mi .Te tapasztaltál már ilyet vagy hallottál már e róla? Ha igen légyszíves ozd meg velem az infót.

Sajnos itt a fórumon erre a kérdésemre még senki se válaszolt.

Egyébként nekem is ez a kipufogó rezgéscsillapító tört szét ezzel kezdõdött a rászkódás eleje.

Ja ha 6millió püt kaptá bocsi