autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 17:46


Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:51


Annyival még kiegészítem a dolgot,hogy a vízes-poros cuccban szaporodnak el a kórokozók,és a gombák.Először csak "párás" szaga van a klímának,késöbb lehet akár "dög" szaga is,attól függ mennyire koszolódik el az elpárologtató,illetve a szellőzőjáratok,esetleg dugul el a lefolyó.Ezért kell tisztán tartani a kocsi belterét,illetve a pollenszűrőtálcát,és a pollenszűrőt cserélni időben.A szellőzőjáratok,és az elpárologtató leszárítását pedig a ventire kell bízni klímázás után,hogy esélyük se legyen a baciknak megtelepedni a szellőzőjáratokban,illetve a hőcserélön.Azoknak ugye nedvesség kell...De én azt a fajta extrém páralecsapódást nem tapasztaltam soha sem a szélvédőmön,sem a szellőzőrostélyokon,hogy törölni lehetne onnét a párát...Az inkább a hőcserélőre csapódik le.Pedig jó a klímám.Nyáron érdemes inkább belső levegőkeringetéssel használni a klímát,így kevésbé kell dolgoznia,jobban is tud hűteni.Igaz jobban kiszárítja a levegőt,ami nem egészséges.De a legfontosabb dolog a pollenszűrő.Az védi meg az egész rendszert szinte,és minket is.Kiszűri a port,illetve polleneket ugye,mielőtt az utastérbe érkezne az.Amúgy érdekességképpen leírom,hogy van olyan bolond,aki nem használ pollenszűrőt,mert szerinte az csak visszafogja a rendszer hatékonyságát...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:04


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.


Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118



Akkor ha jól értelmezem ezzel együtt kell élni és szellőztetni kell klímázás után "üresjáratban"?



jó, hogy kitörölted, csak ha 2 idézetet bent hagysz, akkor az egész elején kell lennie 2db quote-nak és ugye a név, aki írta. ha kitörlöd teljesen az elejéig, akkor nem marad idézetben. jobban nem tudom elmondani, pedig nem bonyolult, még én is magamtól jöttem rá

én off autókat is láttam, amiknek ugyanúgy volt párás szaga. úgy tudom ez normális. ha büdös, dög szagú, akkor van gond.


A pára szag az szerintem a por szaga(mint eső elején).Nálam semmi ilyen nincs soha,igaz én teljesen pormentesen tartok mindent.Lehet ezért.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:04


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.


Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118



Akkor ha jól értelmezem ezzel együtt kell élni és szellőztetni kell klímázás után "üresjáratban"?



jó, hogy kitörölted, csak ha 2 idézetet bent hagysz, akkor az egész elején kell lennie 2db quote-nak és ugye a név, aki írta. ha kitörlöd teljesen az elejéig, akkor nem marad idézetben. jobban nem tudom elmondani, pedig nem bonyolult, még én is magamtól jöttem rá

én off autókat is láttam, amiknek ugyanúgy volt párás szaga. úgy tudom ez normális. ha büdös, dög szagú, akkor van gond.



éjszakás után még nem vettem fel a fordulatot


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:02


Bitu79 írta: Tisztítás után nem szabad szerintem semmi szagnak lennie.Ha van szaga neki,akkor pucolást igényel.Az ugyanakkor nem árt,ha megállás előtt 5 percel lekapcsolod a klímát,hogy a párologtatót le tudja szárítani a venti.Kinyomod a hópelyhet,a ventit hagyod menni tovább.


Így lesz..
Köszönöm a tippeket!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:01


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.


Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118



Akkor ha jól értelmezem ezzel együtt kell élni és szellőztetni kell klímázás után "üresjáratban"?



jó, hogy kitörölted, csak ha 2 idézetet bent hagysz, akkor az egész elején kell lennie 2db quote-nak és ugye a név, aki írta. ha kitörlöd teljesen az elejéig, akkor nem marad idézetben. jobban nem tudom elmondani, pedig nem bonyolult, még én is magamtól jöttem rá

én off autókat is láttam, amiknek ugyanúgy volt párás szaga. úgy tudom ez normális. ha büdös, dög szagú, akkor van gond.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:59


Tisztítás után nem szabad szerintem semmi szagnak lennie.Ha van szaga neki,akkor pucolást igényel.Az ugyanakkor nem árt,ha megállás előtt 5 percel lekapcsolod a klímát,hogy a párologtatót le tudja szárítani a venti.Kinyomod a hópelyhet,a ventit hagyod menni tovább.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 16:00


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:54



két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.[/quote]

Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118

[/quote]

Akkor ha jól értelmezem ezzel együtt kell élni és szellőztetni kell klímázás után "üresjáratban"?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:51


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Ha nem látod a kondenzvizet csöpögni,akkor el van dugulva a cső.Ha csöpög mikor klímázol,akkor minden okés vele.


ez sem igaz! ha meleg a váltó, akkor elpárolog, ahogy lecseppen. és nem is mindig keletkezik annyi kondenzvíz. nekem sosem látszik alatta tócsa, de nincs eldugulva, endoszkóppal benéztem.


Én mikor sokat mentem,akkor is láttam tócsát az autó alatt. Szinte mindig csöpög,ha klímázok.Mindent nem párologtat el a kipufogó hője. A nedvesség az elpárologtatóra kell hogy lecsapódjon,onnan meg le kell folynia a lefolyón az útra.Számomra ezért furcsa az a műszerfal szellőzőrostély párásodása.Ott valami nem kerek szerintem.Én volt,mikor megpucoltam az ülést mikroszálassal,és enyhén nedves volt a kárpit ezután.Siettem,és bekapcsoltam a klímát,és pikk-pakk leszárította...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:57

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:47


Bitu79 írta: Ha nem látod a kondenzvizet csöpögni,akkor el van dugulva a cső.Ha csöpög mikor klímázol,akkor minden okés vele.


ez sem igaz! ha meleg a váltó, akkor elpárolog, ahogy lecseppen. és nem is mindig keletkezik annyi kondenzvíz. nekem sosem látszik alatta tócsa, de nincs eldugulva, endoszkóppal benéztem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:46


srácok! ne építsetek már piramist!
legyen már logikátok. ilyen nagy beszédnél az utolsót hagyjátok meg, az előtte lévőket lehet törölni. átláthatatlan lesz, meg egymás korábbi hozzászólásaiba írtok csak bele. köszi!

Bitu, ha tudod, hogy hülyeség, amit írsz, akkor ne hajtsad már több kommenten keresztül. csak a szűrőház tisztítása nem fogja megoldani, hacsak szó szerint nincs odadögölve valami.

annak a szárítószűrőnek semmi köze ehhez. hisz el si mondod miért. tök felesleges cserélni. nem tud pára a rendszerből kijutni, mert akkor gáz sem lenne már benne.

nekem is klímázás után párás szokott lenni a rostély, még akkor si ilyen melegben, ha leállítom a befúvást. ez fizika semmi más.
nekem a szélvédő kívül volt párás nem belül. mint otthon az ablak télen. kint hideg van, bent meleg, ablak belül párás. nekem a klíma olyan jól hűt, hogy a kinti meleg lecsapódik pára formájában, de kint párás nem ebnt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:38


Ha nem látod a kondenzvizet csöpögni,akkor el van dugulva a cső.Ha csöpög mikor klímázol,akkor minden okés vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:32


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






Lehet,hogy ez csak a gázból szűri ki a nedvességet,és az utastérben lévő párásodáshoz nincs köze.De szerintem ha kijut a nedvesség a rendszerből,akkor okozhatja elvileg.Tisztogatás után ha nem javul a helyzet,akkor klímásnál utána kérdezhetsz akár ennek is.Én nem értek ehhez igazán.De a pára biztos nem normális.Anno Yellow linkelt pár képet az autójáról,hogy lecsapódik neki a pára a szélvédőn,szinte odafagy.Szerintem az sem normális...A klíma pont h. eltávolítja a nedvességet az ablakról,elég gyorsan.Klíma kikapcsolás után van pára,azt írtad.Akkor az egész értelmetlen.Esetleg a vizes pollenszűrőt tudom még elképzelni,de az max az ablakokat párásítja be,ha nem megy a klíma.



Reggel jöttem haza melóból és csak a venti ment ,most beindítottam az autót és nincs szag..Kiszáradt gondolom a levegőjárat még hazaértem.


A szag előtt kicsivel mosták kocsit?A pollenszűrő okozza,ha valahogy nedves lesz.A szellőzőjáratoknak csont száraznak kell lennie.Esetleg a kondenzvíz eldugult lefolyója miatt lehet párás a kocsi,meg büdös a levegő.

Először takarítsd ki a pollenszűrő házat,meg a ventit,ahogy írtuk.Hátha az megoldja végleg.Hamar beteg leszel a bacis levegőtől,ahogy írta a fórumtársunk is.


Amúgy észrevettem azt,hogy még másnap is csöpög ki kondenzvíz az autó alól...
Aztán lehet Yellow írta a tutit

A link neve




két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.


Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:34

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:29


Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






Lehet,hogy ez csak a gázból szűri ki a nedvességet,és az utastérben lévő párásodáshoz nincs köze.De szerintem ha kijut a nedvesség a rendszerből,akkor okozhatja elvileg.Tisztogatás után ha nem javul a helyzet,akkor klímásnál utána kérdezhetsz akár ennek is.Én nem értek ehhez igazán.De a pára biztos nem normális.Anno Yellow linkelt pár képet az autójáról,hogy lecsapódik neki a pára a szélvédőn,szinte odafagy.Szerintem az sem normális...A klíma pont h. eltávolítja a nedvességet az ablakról,elég gyorsan.Klíma kikapcsolás után van pára,azt írtad.Akkor az egész értelmetlen.Esetleg a vizes pollenszűrőt tudom még elképzelni,de az max az ablakokat párásítja be,ha nem megy a klíma.



Reggel jöttem haza melóból és csak a venti ment ,most beindítottam az autót és nincs szag..Kiszáradt gondolom a levegőjárat még hazaértem.


A szag előtt kicsivel mosták kocsit?A pollenszűrő okozza,ha valahogy nedves lesz.A szellőzőjáratoknak csont száraznak kell lennie.Esetleg a kondenzvíz eldugult lefolyója miatt lehet párás a kocsi,meg büdös a levegő.

Először takarítsd ki a pollenszűrő házat,meg a ventit,ahogy írtuk.Hátha az megoldja végleg.Hamar beteg leszel a bacis levegőtől,ahogy írta a fórumtársunk is.


Amúgy észrevettem azt,hogy még másnap is csöpög ki kondenzvíz az autó alól...
Aztán lehet Yellow írta a tutit

A link neve




két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:01


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






Lehet,hogy ez csak a gázból szűri ki a nedvességet,és az utastérben lévő párásodáshoz nincs köze.De szerintem ha kijut a nedvesség a rendszerből,akkor okozhatja elvileg.Tisztogatás után ha nem javul a helyzet,akkor klímásnál utána kérdezhetsz akár ennek is.Én nem értek ehhez igazán.De a pára biztos nem normális.Anno Yellow linkelt pár képet az autójáról,hogy lecsapódik neki a pára a szélvédőn,szinte odafagy.Szerintem az sem normális...A klíma pont h. eltávolítja a nedvességet az ablakról,elég gyorsan.Klíma kikapcsolás után van pára,azt írtad.Akkor az egész értelmetlen.Esetleg a vizes pollenszűrőt tudom még elképzelni,de az max az ablakokat párásítja be,ha nem megy a klíma.



Reggel jöttem haza melóból és csak a venti ment ,most beindítottam az autót és nincs szag..Kiszáradt gondolom a levegőjárat még hazaértem.


A szag előtt kicsivel mosták kocsit?A pollenszűrő okozza,ha valahogy nedves lesz.A szellőzőjáratoknak csont száraznak kell lennie.Esetleg a kondenzvíz eldugult lefolyója miatt lehet párás a kocsi,meg büdös a levegő.

Először takarítsd ki a pollenszűrő házat,meg a ventit,ahogy írtuk.Hátha az megoldja végleg.Hamar beteg leszel a bacis levegőtől,ahogy írta a fórumtársunk is.


Amúgy észrevettem azt,hogy még másnap is csöpög ki kondenzvíz az autó alól...
Aztán lehet Yellow írta a tutit

A link neve




Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 15:14