autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:55


Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






Lehet,hogy ez csak a gázból szűri ki a nedvességet,és az utastérben lévő párásodáshoz nincs köze.De szerintem ha kijut a nedvesség a rendszerből,akkor okozhatja elvileg.Tisztogatás után ha nem javul a helyzet,akkor klímásnál utána kérdezhetsz akár ennek is.Én nem értek ehhez igazán.De a pára biztos nem normális.Anno Yellow linkelt pár képet az autójáról,hogy lecsapódik neki a pára a szélvédőn,szinte odafagy.Szerintem az sem normális...A klíma pont h. eltávolítja a nedvességet az ablakról,elég gyorsan.Klíma kikapcsolás után van pára,azt írtad.Akkor az egész értelmetlen.Esetleg a vizes pollenszűrőt tudom még elképzelni,de az max az ablakokat párásítja be,ha nem megy a klíma.



Reggel jöttem haza melóból és csak a venti ment ,most beindítottam az autót és nincs szag..Kiszáradt gondolom a levegőjárat még hazaértem.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:52


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






Lehet,hogy ez csak a gázból szűri ki a nedvességet,és az utastérben lévő párásodáshoz nincs köze.De szerintem ha kijut a nedvesség a rendszerből,akkor okozhatja elvileg.Tisztogatás után ha nem javul a helyzet,akkor klímásnál utána kérdezhetsz akár ennek is.Én nem értek ehhez igazán.De a pára biztos nem normális.Anno Yellow linkelt pár képet az autójáról,hogy lecsapódik neki a pára a szélvédőn,szinte odafagy.Szerintem az sem normális...A klíma pont h. eltávolítja a nedvességet az ablakról,elég gyorsan.Klíma kikapcsolás után van pára,azt írtad.Akkor az egész értelmetlen.Esetleg a vizes pollenszűrőt tudom még elképzelni,de az max az ablakokat párásítja be,ha nem megy a klíma.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:51


John írta:
Krapulax6 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni



Nem vettem rossz néven,januárban költöztünk kertes házba a párommal és március körül észrevettem a motortérben valamilyen rágcsáló ürüléket.Be is szartam nehogy nagy gubanc legyen,tettem ragasztot a motortér alá,de szépen kimászott belőle a kis dög és végigtapicskolta az egész motorteret a kis gci lábával...na 100 szónak is egy a vége ,csináltam élvefogó csapdát amit a kocsi mellé tettem és még aznap este egy órával rá befogta az első kifejlett patkányt.A garázsban!Azóta egy hete már a hatodikat fogtam vele...Szóval holnap megbontotm a ventinál viszont ha dög van benne olyat már mindenki érzett szerintem,mennyire jellegzetesen büdös

Mondjuk nálunk sok a macska,lehet félnek tőlük és érzik a szaganyagukat? Élvefogó csapdába a macska nem lép bele? Megmondom őszintén nálam van az autó 13 hónapja de ami fura hogy semmi klímabűz pedig eddig csak pollenszűrőt tisztogattam egyszer azt is házilag,mikor ér vajon utol a klímabűz ??? (Gyanúsan nincs semmi rossz szag..)

Macskát is fogtam vele de leszűkítettem a bejáratokat rajta nálunk két éve van az e46 és tavaly csak a biztonság kedvéért fertőtleníttettem ki az ózonos lekvárral.Nem volt szag,A klímának,mint írtam korábban is most sincs szaga.

Attól,hogy nem látod,nem biztos ,hogy nincs kártevő...próba képpen felállítanék egy csapdát nekik...Volt olyan,hogy hetekig nem fogtam semmit.







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:53

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:47


Krapulax6 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni



Nem vettem rossz néven,januárban költöztünk kertes házba a párommal és március körül észrevettem a motortérben valamilyen rágcsáló ürüléket.Be is szartam nehogy nagy gubanc legyen,tettem ragasztot a motortér alá,de szépen kimászott belőle a kis dög és végigtapicskolta az egész motorteret a kis gci lábával...na 100 szónak is egy a vége ,csináltam élvefogó csapdát amit a kocsi mellé tettem és még aznap este egy órával rá befogta az első kifejlett patkányt.A garázsban!Azóta egy hete már a hatodikat fogtam vele...Szóval holnap megbontotm a ventinál viszont ha dög van benne olyat már mindenki érzett szerintem,mennyire jellegzetesen büdös

Mondjuk nálunk sok a macska,lehet félnek tőlük és érzik a szaganyagukat? Élvefogó csapdába a macska nem lép bele? Megmondom őszintén nálam van az autó 13 hónapja de ami fura hogy semmi klímabűz pedig eddig csak pollenszűrőt tisztogattam egyszer azt is házilag,mikor ér vajon utol a klímabűz ??? (Gyanúsan nincs semmi rossz szag..)



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:44


Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.


Akkor ez gond lehet,kicserélem annyit simán megér.

Másnak sem párás?






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:41


John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni



Nem vettem rossz néven,januárban költöztünk kertes házba a párommal és március körül észrevettem a motortérben valamilyen rágcsáló ürüléket.Be is szartam nehogy nagy gubanc legyen,tettem ragasztot a motortér alá,de szépen kimászott belőle a kis dög és végigtapicskolta az egész motorteret a kis gci lábával...na 100 szónak is egy a vége ,csináltam élvefogó csapdát amit a kocsi mellé tettem és még aznap este egy órával rá befogta az első kifejlett patkányt.A garázsban!Azóta egy hete már a hatodikat fogtam vele...Szóval holnap megbontotm a ventinál viszont ha dög van benne olyat már mindenki érzett szerintem,mennyire jellegzetesen büdös



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:33


Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...
Elhiszem,nem rosszból írtam de miylen kis csenevészek ezek a nyestek nem? Lekopogom 1.5 éve lakom tanyán de egyet se láttam még,na majd megkérdezem a szomszédom hogy vannak-e errefelé,jobb tudni




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:25


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





A nedvességet szűri ki a hűtőközegből.Magyarán a rendszerben keletkező nedvességet megszűri.Aztán lehet ennek köze nincs ehhez a páralecsapódáshoz,mert a hűtőközeget szűri.De ha ez nem látja el a feladatát,akkor elvileg okozhat ilyet gondolom.Én soha nem vettem észre páralecsapódást csak azért írtam.Csak egy tipp.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:42

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:19


Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





20d-m van--ennek a szűrőnek mi a feladata 60ezerért?
jah,látom van tizedéért is Hella...





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:21

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:06


John írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



Ezek a kis jószágok bemennek oda is sajnos.Előszeretettel rágják meg pl a váltó hangszigetelését is az autó alján...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:05


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Kiül a pára ott?Én soha nem vettem ilyet észre.
Lehet nem jó a szárító szűrő már.Nem szabad párásnak lennie a rostélyoknál...
Erre gondolok:

https://www.schmiedmann.hu/hu/...4538377330

Az én autómnál az egyes számú dolog:

https://www.realoem.com/bmw/en...Id=64_0778





Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:13

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:03


Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM
"Nyest" ez jó



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 14:00


Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


Úgy csináld,ahogy a videóban van.Esetleg szedd ki a pollenszűrőházat,pucold meg.Ezután a nyitott csappantyúkon keresztül fújd be a habot a ventihez is jó alaposan.Ezután szereld össze a cuccot,majd kapcsold be a levegőkeringetést,hogy a hab átmenjen a hőcserélőn is,illetve lemossa a ventitEzután nem lehet már szaga.Nem tudom mennyire árt a venti csapágyának a hab,de szerintem ennyit ki kell bírjon,mivel önkenő csapágy(szinter).A motorteret is érdemes tisztán tartani.Az is befolyásolja szerintem.Nézd meg,nem e döglött meg benne mondjuk valami nyest,ilyesmi azért.Motorteret igy tudod pucolni biztonságosan:

https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:57


Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.




Azt megfigyeltem,hogy klímázás után ha kikapcsolom és csak járatom a ventit akkor a szellőzőrostélyokra kiül a pára,kézzel lehet törölni.Gondolom a járat is bepárásodik ekkor aztán az szaglik.Ki hány fokra állítja?Nekem minimumon van...

Ja a pollenszűrőt tegnap megszagoltam,semmi nem érződik rajta,csont száraz.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:54


bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...

Én évente 2x szedem szét és mosom át, és még így is penészes volt a szűrőház folyadékmentesítő csöve.


Az a folyadékmentesítő cső az érdekes dolog tényleg.Ha az eldugul,akkor tud érdekes szag lenni a kocsiban...Én mondjuk csak mikroszálassal áttörlöm minden autómosásnál az egészet,ahogy elérem.Az egész pollenszűrő házat. A kérdező megnézheti,nincs e eldugulva nála a lefolyó cső.Esetleg kiszedheti,ahogy írtad,és úgy megpucolhatja a dolgokat.Ha rossz a kédergumi ami a pollenszűrőházat körül öleli,vagy a lefolyócsövek el vannak dugulva,azok okozhatják azt,hogy vizes lesz a pollenszűrő,ás ázott rongy szag lesz.Esetleg a penész,ahogy írtad.