Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz attila01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. március 31. péntek, 09:32


Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát...

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2017. március 31. péntek, 09:36

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2017. február 10. péntek, 19:06


RdnyBlzs írta:
Pitykoo írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Menet közben, kb. 40-es tempó felett ütemes kopogás hallatszik a kocsim futóművéből, ami sebességgel arányosan gyorsul is. Kormányon nem érzek vibrációt, de minimálisan jobbra húz. Talán ezzel függ össze, hogy bal kanyarnál erősödik a kopogás hangja, egyenes állásban (tehát kicsit balra fordított a kormányállásnál a félrehúzás miatt) szintén hallani, de jobbra kanyarodáskor elhalkul. Ebből arra következtetek, hogy valami a jobb első futóműben nem stimmel. Oldalanként cserélve lettek a lengőkar szilentek (komplett lengőkarok nem) és a stabilizátor rudak is, de a kopogás nem szűnt meg. Gondoltam hátha csak a felni rossz,így kicseréltem egy próba erejéig a nyári felnikre, de változást ez sem hozott. Feltűnt, hogy a jobboldali gumiharang tetején van egy kb. 2 centis lyuk.
Ezekből az infókból ti mire gyanakodnátok, mi okozhatja a kopogást? Köszi előre is!


Hali. Ha sebességgel arányosan növekszik a hang akkor akár a féknyereg vagy a betét is adhat hangot! De még lehetne akár toronycsapágy, kormánygömbfej, vagy kerékagy csapágy is.
De még ezek közül nem tudom melyik adhat sebességre növekvő hangot!
Hátha volt ilyen valakinek és megírja...


Szia! Kicsit tompább, nem éles/fémes jellegűnek hallom a kopogást emiatt leginkább a kormánygömbfejre gyanakszom. Valószínű nem úszom meg a szervizt, hogy kiderüljön mi is okozza. Azért megvizsgálom, amiket említettél. Köszi a tippeket!


Nincs mit. Reméljük meg lesz mi adja a hangot...

RdnyBlzs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz RdnyBlzs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 10. péntek, 18:41


Pitykoo írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Menet közben, kb. 40-es tempó felett ütemes kopogás hallatszik a kocsim futóművéből, ami sebességgel arányosan gyorsul is. Kormányon nem érzek vibrációt, de minimálisan jobbra húz. Talán ezzel függ össze, hogy bal kanyarnál erősödik a kopogás hangja, egyenes állásban (tehát kicsit balra fordított a kormányállásnál a félrehúzás miatt) szintén hallani, de jobbra kanyarodáskor elhalkul. Ebből arra következtetek, hogy valami a jobb első futóműben nem stimmel. Oldalanként cserélve lettek a lengőkar szilentek (komplett lengőkarok nem) és a stabilizátor rudak is, de a kopogás nem szűnt meg. Gondoltam hátha csak a felni rossz,így kicseréltem egy próba erejéig a nyári felnikre, de változást ez sem hozott. Feltűnt, hogy a jobboldali gumiharang tetején van egy kb. 2 centis lyuk.
Ezekből az infókból ti mire gyanakodnátok, mi okozhatja a kopogást? Köszi előre is!


Hali. Ha sebességgel arányosan növekszik a hang akkor akár a féknyereg vagy a betét is adhat hangot! De még lehetne akár toronycsapágy, kormánygömbfej, vagy kerékagy csapágy is.
De még ezek közül nem tudom melyik adhat sebességre növekvő hangot!
Hátha volt ilyen valakinek és megírja...


Szia! Kicsit tompább, nem éles/fémes jellegűnek hallom a kopogást emiatt leginkább a kormánygömbfejre gyanakszom. Valószínű nem úszom meg a szervizt, hogy kiderüljön mi is okozza. Azért megvizsgálom, amiket említettél. Köszi a tippeket!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2017. február 10. péntek, 17:15


RdnyBlzs írta: Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Menet közben, kb. 40-es tempó felett ütemes kopogás hallatszik a kocsim futóművéből, ami sebességgel arányosan gyorsul is. Kormányon nem érzek vibrációt, de minimálisan jobbra húz. Talán ezzel függ össze, hogy bal kanyarnál erősödik a kopogás hangja, egyenes állásban (tehát kicsit balra fordított a kormányállásnál a félrehúzás miatt) szintén hallani, de jobbra kanyarodáskor elhalkul. Ebből arra következtetek, hogy valami a jobb első futóműben nem stimmel. Oldalanként cserélve lettek a lengőkar szilentek (komplett lengőkarok nem) és a stabilizátor rudak is, de a kopogás nem szűnt meg. Gondoltam hátha csak a felni rossz,így kicseréltem egy próba erejéig a nyári felnikre, de változást ez sem hozott. Feltűnt, hogy a jobboldali gumiharang tetején van egy kb. 2 centis lyuk.
Ezekből az infókból ti mire gyanakodnátok, mi okozhatja a kopogást? Köszi előre is!


Hali. Ha sebességgel arányosan növekszik a hang akkor akár a féknyereg vagy a betét is adhat hangot! De még lehetne akár toronycsapágy, kormánygömbfej, vagy kerékagy csapágy is.
De még ezek közül nem tudom melyik adhat sebességre növekvő hangot!
Hátha volt ilyen valakinek és megírja...

RdnyBlzs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz RdnyBlzs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 13:22


Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Menet közben, kb. 40-es tempó felett ütemes kopogás hallatszik a kocsim futóművéből, ami sebességgel arányosan gyorsul is. Kormányon nem érzek vibrációt, de minimálisan jobbra húz. Talán ezzel függ össze, hogy bal kanyarnál erősödik a kopogás hangja, egyenes állásban (tehát kicsit balra fordított a kormányállásnál a félrehúzás miatt) szintén hallani, de jobbra kanyarodáskor elhalkul. Ebből arra következtetek, hogy valami a jobb első futóműben nem stimmel. Oldalanként cserélve lettek a lengőkar szilentek (komplett lengőkarok nem) és a stabilizátor rudak is, de a kopogás nem szűnt meg. Gondoltam hátha csak a felni rossz,így kicseréltem egy próba erejéig a nyári felnikre, de változást ez sem hozott. Feltűnt, hogy a jobboldali gumiharang tetején van egy kb. 2 centis lyuk.
Ezekből az infókból ti mire gyanakodnátok, mi okozhatja a kopogást? Köszi előre is!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2017. január 20. péntek, 13:38


Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.


Debrecenben a Trimet Kft-hez szoktam vinni a "kicsikét"
Lángól szokták rendelni,de ugye ők nem adnak kedvezményt az alkatrészre,pedig tuti,h 48% van nekik rá.
Esetleg Debrecenben,vagy környékén tudsz olyan megbízható szakit,maszekot,vagy akár szervizt,aki dolgozik vitt alkatrészből is ?

Te magadnak szoktad bütykölni?


amit tudok megoldok magamnak. anno fék terén friss tulajként nem is mertem volna megcsinálni. pedig nem egy nagy cucc a fék tárcsa csere, betét csere. ha nincs berohadva valami csavar, akkor 1 óra alatt kényelmesen lehet végezni a 4 darabbal.
párom keresztapja autószerelő Debrecenben, de nem tudom milyen szinten dolgozik, vállal-e egyáltalán BMW-t. pedig a fék a legtöbb autón egyforma.
a legtöbb szerelő ahogy én látom Autodata alapján dolgozik, amit ott hoz javítási időre, azt számolja ki. kivéve ha többet szerencsétlenkedik, akkor is többet számol. nekem is anno kb 40 perc alatt végeztek, mégis 1 órát számolt azt hiszem. lényegtelen.
nem ajánlok én már nagyon senkit. van fent a menüsorban Szerviz értékelések menüpont, ott tudsz település szerint válogatni az értékelések alapján. de egy kisebb szerviznek sem okoz gondot. mondom magad is meg tudod csinálni, ha van szerszám, mert sajnos, van hogy nem "szabvány" méretű imbusz kulcs kell (nincs a legtöbb készletben), hanem 7-es méret pl. vagy ha van érzéke az embernek hozzá.
mondom munkadíj kisebb szervizekben egy tengelyre 5-6ezer Ft. alkatrészt pedig ki mennyiért tud szerezni.

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. január 20. péntek, 09:56


YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.


Debrecenben a Trimet Kft-hez szoktam vinni a "kicsikét"
Lángól szokták rendelni,de ugye ők nem adnak kedvezményt az alkatrészre,pedig tuti,h 48% van nekik rá.
Esetleg Debrecenben,vagy környékén tudsz olyan megbízható szakit,maszekot,vagy akár szervizt,aki dolgozik vitt alkatrészből is ?

Te magadnak szoktad bütykölni?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. január 20. péntek, 09:57


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2017. január 20. péntek, 06:55


Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2017. január 19. csütörtök, 23:37


Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.



nekem is ilyen rázós dolog volt, de nekem 120 fölött jelentkezett. Vettem új Textar tárcsákat, kicseréltem, továbbra is rázott. azután cseréltem a lengőkar szilenteket és meg is szűnt a rázás.
Egyébként van két Textar tárcsám eladó, ha érdekel, kb 200km-t mentem vele.

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. január 19. csütörtök, 21:18


YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2017. január 19. csütörtök, 20:42


Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. január 19. csütörtök, 17:28


Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 18:30


Hali!
Mióta elég rossz úton járok a kocsival nekem is elkezdte ezt csinálni, hogy menet közben híbe hóba és balos kanyarnál recseg ropog! Felemeltem az elejét de semmi aggasztó dolgot nem találtam, vettem észre a futóműben!
Viszont a kormánymű olyat csinál, hogy beindított motornál ha jobbra kitekerem teljesen akkor a vég állásnál ugye megakad simán, viszont ha balra tekerem ki akkor ilyen fémes csattanás hangot ad! Érzésem szerint ez nem jó hang!
Mi lehet a baja!? Ettől adhat ilyen hangot menet közben?!
Cseréljem a kormányművet vagy újíttassam fel?!
Köszi!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. szeptember 27. szombat, 17:01


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Amm..... ma alánéztem egy kicsit és a kormányműtől jövő rúd a kerékhez, ugye annak van egy gömbfej a végén és ezt a rudat mozgatva forgatva tudtam a gömbfejet mozgatni, elég könnyedén! Ez így jó vagy azt nem kéne hogy kézzel tudjam mozgatni?!
Ez lehet a hibaforrás!?


az ilyen lógások, kézzel könnyen mozgatható dolgok, sosem jó előjel. általában az ilyen szilent és hasonló dolgokkal küzdeni kell.


Jól sejtettem akkor hogy nem kéne tudnom mozgatni....
Akkor ez csere érett!
Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2014. szeptember 27. szombat, 16:34


Pitykoo írta: Hali!
Amm..... ma alánéztem egy kicsit és a kormányműtől jövő rúd a kerékhez, ugye annak van egy gömbfej a végén és ezt a rudat mozgatva forgatva tudtam a gömbfejet mozgatni, elég könnyedén! Ez így jó vagy azt nem kéne hogy kézzel tudjam mozgatni?!
Ez lehet a hibaforrás!?


az ilyen lógások, kézzel könnyen mozgatható dolgok, sosem jó előjel. általában az ilyen szilent és hasonló dolgokkal küzdeni kell.