autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2016. július 19. kedd, 10:44


YELLOW írta:
steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.

Nekem is ezek voltak a tünetek.Én is arra gondoltam,hogy a váltó kihajtásnál túl nagy a lógás.Ha alámész,és járó motornál valaki sebességbe rakja akkor fordul egy kicsit a kardán?Mert nekem ezt csinálta.Ha előre,majd utána hátra finoman hintáztattam,ahányszor 1-be majd R-be kapcsoltam mindig koppant.Levettük a váltót szimering csere miatt,és akkor láttuk,hogy a kuplung is a végét járja...Kicseréltük,és láss csodát,azóta elmúlt a koppanás.Ha kinyomom a kuplungot,és sebességbe rakom,meg sem moccan a kardán...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 15. péntek, 23:02


steve45 írta:
Bitu79 írta: Találtam egy másik videót.
Ha a szilentek rendben vannak,akkor ezt a részt érdemes megnézni.

https://www.youtube.com/watch?v=l6wlJplxMdg

https://www.youtube.com/watch?v=lulP2RG1o44



Köszi, ez valamelyest megnyugtató, most van először BMW-m, az általános, üzemi dolgokról, nem sok tudomásom van, majd szép lassan...!! A belinkelt videókat én is láttam már, de nálam nem ilyen jellegű a gond, de ezek szerint ez nem egy véres hiba, ez BMW!!


Ha nagyon zavar,akkor meg lehet tényleg próbálni kicserélni a szilenteket.A 9-es nagy szilentet javasolták itt páran.De ahhoz elég sok mindent le kell szerelni,hogy hozzáférjen az ember.

http://www.bmwforums.info/3-se...guide.html

Ahol a váltó,és a difi találkozik,esetleg azt a részt érdemes megkenni valami jóféle zsírral.
De enyhe puffanás szinte mindegyiknél jelen van,ha az ember "csúnyán kuplungol"
Olyankor 1-es és 2-es fokozatban hallható ez a dübbenő hang.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 15. péntek, 23:03

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. július 15. péntek, 22:54


Bitu79 írta: Találtam egy másik videót.
Ha a szilentek rendben vannak,akkor ezt a részt érdemes megnézni.

https://www.youtube.com/watch?v=l6wlJplxMdg

https://www.youtube.com/watch?v=lulP2RG1o44



Köszi, ez valamelyest megnyugtató, most van először BMW-m, az általános, üzemi dolgokról, nem sok tudomásom van, majd szép lassan...!! A belinkelt videókat én is láttam már, de nálam nem ilyen jellegű a gond, de ezek szerint ez nem egy véres hiba, ez BMW!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 09:48


Találtam egy másik videót.
Ha a szilentek rendben vannak,akkor ezt a részt érdemes megnézni.

https://www.youtube.com/watch?v=l6wlJplxMdg

https://www.youtube.com/watch?v=lulP2RG1o44



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 09:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 09:29


Esetleg cseréld ki ezt a szilentet:

http://www.bmwforums.info/3-se...guide.html

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=521636









Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 09:34

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 08:41


Ne törődj ezzel a kis hanggal.Tele van ezzel a fórum.Manuális váltós e46-osokban ez normális hang.Hozzá kell szokni.Tanulj meg kuplungolni Nem viccelek.Ezek ilyenek,mindegyik manuális váltós!

Ha sok a felesleges pénzed:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...asnal.html

De azt ajánlom,hagyd a fenébe,ha csak nem futott az autód mondjuk 500 000km-t...
Ezek ilyenek.Amiket eddig én élőben is láttam manuális e46-osokat,mindegyik adta ezt a hangot.
Az E90-esben is adja amúgy ugyanígy...

Yellow,és az én kocsimban is alig van több,mint 100 000km,és nekünk is koppan...
De van itt a fórumban még vagy 4-5 ember,aki írta...








Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 08:52

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. július 04. hétfő, 17:24


YELLOW írta:
steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.


A hardy is rendben van, menet közben semmi hang, csak amikor az erőátvitel szünetel, kinyomom a kuplungot, váltok, ráengedem és akkor, mivel megnövekedett a holtjáték a váltó kihajtásában, ezért fosok, hogy mi lehet ekkora játékú a váltóban, a primer hajtás a nyeles tengely, vagy a szekunder csoport fogaskerék..., egyszerűen nem tudom!!

Köszi szépen a reagálást!!




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 21:56


steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. június 29. szerda, 21:53


Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 316i
Évjárat: 1996

státusz e36oregasszony

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. február 05. péntek, 23:12


Sziasztok!
e36 316i-nél van egy olyan problémám hogy ha belemegyek egy kátyúba, vagy rosszabb minőségű úton megyek van egy kopogó érdekes hang a váltó környékéről, sima úton semmi. Először váltótartó bakokra gondoltam, de az utóbbi napokban már álló helyzetben is hallani néha, és mintha a váltókar se úgy viselkedne mint eddig. A kopogás szinte már folyamatos, de csak alacsony fordulaton. Szerintetek mi lehet? Váltórudazat esetleg, vagy számíthatok rá hogy cserélhetek váltót?
Köszönöm a segítséget. További szép napot!

magnat200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz magnat200

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. április 11. szombat, 14:28


YELLOW írta:
magnat200 írta:
magnat200 írta: Sziasztok
Tegnap furcsa rágó kopogo hangra lettem figyelmes átmentem egy vasúti átjáró 3 .ba alacsony fordulaton gáz adásra csinálta de mintha a könyöklő alatt ütött volna. Kinyomtam a kuplung szinte megállás puhán óvatosan elindultam 20km-ig nem csinálta de utanna megint.Kérnek tanácsot mire szamitsak

Köszönöm szépen a a sok hasznos infót király a fórum xddd



erről beszéltem minap, hogy vannak türelmetlen emberek
én válaszoltam volna, de mivel pontos megoldást nem tudok csak tippet, hogy SZERINTEM mit lenne érdemes megnézni, de akkor meg megkapom, hogy hülye vagyok hozzá és kényszeres szófosásban szenvedek

a dolog elég összetett. motortartó, váltótartok bakok ellenőrzése. kardánkereszt felfügegsztés vizsgálata. mivel alacsony a fordulat, de nagy nyomaték megy rá, így akár kettőstömegű is lehet. én gyanítom, hogy alapjárat közeli fordulaton ha gázt adsz fokozatban, ez normális, hisz a fordulathoz képest nagy a megterhelés, amit mozgatnia kell. ilyen 600-700 fordulaton ha fokozatban nagyobb gázt adok nekem is van egy fura hangja, igaz benyás, de más off autónál is hallottam már ilyet. csúsztatni kell a kuplungot, vagy vissza kell váltani. elvileg az enyémnél nem jellemző a kettőstömegű hiba, de én is gyanakodtam rá sokáig. de amúgy más jellegzetes lendkerék hibára utaló ejelnség meg nincs.

Holnap nézik át amúgy mintha a jobb hátulja ki lenne onnan is jön a hang ha kátyúba megyek


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. április 11. szombat, 11:46


magnat200 írta:
magnat200 írta: Sziasztok
Tegnap furcsa rágó kopogo hangra lettem figyelmes átmentem egy vasúti átjáró 3 .ba alacsony fordulaton gáz adásra csinálta de mintha a könyöklő alatt ütött volna. Kinyomtam a kuplung szinte megállás puhán óvatosan elindultam 20km-ig nem csinálta de utanna megint.Kérnek tanácsot mire szamitsak

Köszönöm szépen a a sok hasznos infót király a fórum xddd



erről beszéltem minap, hogy vannak türelmetlen emberek
én válaszoltam volna, de mivel pontos megoldást nem tudok csak tippet, hogy SZERINTEM mit lenne érdemes megnézni, de akkor meg megkapom, hogy hülye vagyok hozzá és kényszeres szófosásban szenvedek

a dolog elég összetett. motortartó, váltótartok bakok ellenőrzése. kardánkereszt felfügegsztés vizsgálata. mivel alacsony a fordulat, de nagy nyomaték megy rá, így akár kettőstömegű is lehet. én gyanítom, hogy alapjárat közeli fordulaton ha gázt adsz fokozatban, ez normális, hisz a fordulathoz képest nagy a megterhelés, amit mozgatnia kell. ilyen 600-700 fordulaton ha fokozatban nagyobb gázt adok nekem is van egy fura hangja, igaz benyás, de más off autónál is hallottam már ilyet. csúsztatni kell a kuplungot, vagy vissza kell váltani. elvileg az enyémnél nem jellemző a kettőstömegű hiba, de én is gyanakodtam rá sokáig. de amúgy más jellegzetes lendkerék hibára utaló ejelnség meg nincs.

magnat200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz magnat200

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. április 11. szombat, 10:56


magnat200 írta: Sziasztok
Tegnap furcsa rágó kopogo hangra lettem figyelmes átmentem egy vasúti átjáró 3 .ba alacsony fordulaton gáz adásra csinálta de mintha a könyöklő alatt ütött volna. Kinyomtam a kuplung szinte megállás puhán óvatosan elindultam 20km-ig nem csinálta de utanna megint.Kérnek tanácsot mire szamitsak

Köszönöm szépen a a sok hasznos infót király a fórum xddd



magnat200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz magnat200

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. április 09. csütörtök, 14:17


Sziasztok
Tegnap furcsa rágó kopogo hangra lettem figyelmes átmentem egy vasúti átjáró 3 .ba alacsony fordulaton gáz adásra csinálta de mintha a könyöklő alatt ütött volna. Kinyomtam a kuplung szinte megállás puhán óvatosan elindultam 20km-ig nem csinálta de utanna megint.Kérnek tanácsot mire szamitsak



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. április 09. csütörtök, 14:18

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz daflava

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2015. április 08. szerda, 20:40


Sziasztok

Egy olyan problémám van, hogy hidegen való indítást követően folyamatos kopogó hang hallatszik a motortérből, gázadásra gyorsul úgyhogy nyilván a motorral kapcsolatos a probléma. Egészen addig csinálja amíg fel nem melegszik a motor, utána már nem lehet annyira hallani. Fél éve van meg az autó (E46 318d 2004-es), még nem cseréltem vezérlést rajta. Olajcsere óta 7000-et ment, olaj nem hiányzik belőle.

Várom válaszotokat

Előre is köszi.