YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16846

Elküldve: 2020. február 07. péntek, 15:29


apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

Valóban nekem
is hidegen veszi nehezen de ha picit meghúzom kettes felé akkor már simán veszi az egyet is


továbbra is azt tudom mondani, nekem a manuális váltóolajtól csinálta ezt. előtte nem volt baja, én hüJe elcseréltem a gyári olajat belőle, ami patyolat tiszta volt, rögtön akadni kezdett, ahogy a hűvösebb idők jöttek. bevallom elkínlódtam vele pár évet, km-ben nem sokat, de amint az ATF piros került bele megszűnt a hiba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz apuci70

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. február 07. péntek, 12:55


YELLOW írta:
apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

Valóban nekem
is hidegen veszi nehezen de ha picit meghúzom kettes felé akkor már simán veszi az egyet is


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16846

Elküldve: 2020. február 05. szerda, 22:16


apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz apuci70

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. február 05. szerda, 21:04


YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.

panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2020. február 05. szerda, 20:40


Sziasztok,
egy érdekes jelenségre lettem figyelmes a napokban. Mégpedig arra, hogy ha állok az autóval és benyomom a kuplungot, akkor nem jelentősen, de megváltozik az alapjárat a kocsin. Egy kicsit lágyabb az alapjárat, viszont ha felengedem a kuplungot, akkor érezhetően elkezd egy kicsit "morogni" az autó és olyan mintha egy kicsit terhelve lenne az alapjárat. Ősszel lett cserélve a kettős tömegű és a kuplung kompletten. Létezik hogy valamit nem jól raktak össze? (Igaz én is elkövettem egy hibát, hogy nem LUK hanem SACHS szettet rakattam bele. azóta megbántam) Szóval lényegében összefoglalva, ha állok az autóval és csak nyomkodom a kuplungpedált akkor nagyon minimálisan, de tudok az alapjárattal szórakozni. Ez mitől lehet?
Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16846

Elküldve: 2020. február 02. vasárnap, 15:33


apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz apuci70

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. február 02. vasárnap, 11:56


van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


SzaboAndras
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2020. január 19. vasárnap, 23:13


b_imi írta:
SzaboAndras írta: Tudja valaki, hogy az e46 330 ci-nél a kuplung hidraulikus? Ha igen, akkor a fékolajtartályból kapja a folyadékot vagy máshonnan? Sehol se találtam infót.
Előre is köszi.

Igen. Gondolom itt is közös a tartály mint a 20d-nél.


Köszi

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 574

Elküldve: 2020. január 19. vasárnap, 22:53


SzaboAndras írta: Tudja valaki, hogy az e46 330 ci-nél a kuplung hidraulikus? Ha igen, akkor a fékolajtartályból kapja a folyadékot vagy máshonnan? Sehol se találtam infót.
Előre is köszi.

Igen. Gondolom itt is közös a tartály mint a 20d-nél.

SzaboAndras
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2020. január 19. vasárnap, 21:41


Tudja valaki, hogy az e46 330 ci-nél a kuplung hidraulikus? Ha igen, akkor a fékolajtartályból kapja a folyadékot vagy máshonnan? Sehol se találtam infót.
Előre is köszi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2019. november 26. kedd, 16:58


Udv.
Egy erosebb kupolas utan nem tudtam vagy csak nagyon nehezen ment fokozatba az 5 gangos valto...

Nos ma megoldodott a problemam!
Kuplung es lendkerek cserevel “úsztam” meg.
Plusz az also munkahenger is cserelve lett,meg egy ket aprosag.
https://kepkuldes.com/image/e5TXFV
https://kepkuldes.com/image/e5mbaj
https://kepkuldes.com/image/e5m9sg

A masodik kepen lathato a tores..

Szoval ez a kup a sggembe ment


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2019. április 02. kedd, 11:24


nylaura írta: Sziasztok!

E46 320Ci. Ha normálisan benyomom a kuplungot és sebességbe teszem 1-2 be dobbanó mély hang hallatszik. Ha "papósan" szép lassan akkor nem csinálja ezt. Szerintetek?


Hát lehet kettőstömegű is akár.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 1999

státusz nylaura

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. április 02. kedd, 10:04


Sziasztok!

E46 320Ci. Ha normálisan benyomom a kuplungot és sebességbe teszem 1-2 be dobbanó mély hang hallatszik. Ha "papósan" szép lassan akkor nem csinálja ezt. Szerintetek?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 1999

státusz Krajcsi97

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. március 15. péntek, 19:27


Krajcsi97 írta:
YELLOW írta:
Krajcsi97 írta: Sziazstok!
Nekem is hasonló problémám van..Adott e39 530d. Leginkább ötödikbe de harmadikba is elő elő fordul, hogy nagy gázadásnál 1500-1800as fordulatig olyat produkál az autó, mint amikor csúsztatja az ember a kuplungot, aztán hirtelen erőre kap 1800 felett. Gondoltam kuplungra, kuplung tárcsára de hátha itt van jobban hozzáértő, mint én. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget!


néha én is tapasztalok ilyet. de aztán kb rájövök, hogy nem éreztem, hogy levettem volna a lábam a kuplungról. tehát, mintha kicsit nyomtam volna még.
mert amúgy akármelyik fokozatban próbálom, hogy megcsúszik-e, nem sikerül.. tehát én azt mondtam én vagyok béna. ráadásul mindig akkor történik, amikor a kormány pont kitakarja a sebességmérőt, vagy a kezem, mert úgy fordulok, és csak azt látom, hogy a fordulat emelkedik, én meg mintha nem mennék.
nem lehet, hogy nálad is ez van?
amennyiben te konkrétan látod egyenesben, hogy a fordulat megkúszik felfelé, de a sebesség nem vele azonos ütemben változik, akkor megcsúszhat. a 3. és 5. fokozat pont necces ilyen szempontból. ugye akkor rizikós amikor megjön a nagyobb nyomaték.
ami esetleg még lehet, hogy a DSC azt érzékeli, hogy a kerék kipörög csúszik, így nem ad annyi vonóerőt. de azt meg jelezné a műszerfalon.


Sajnos nem..a lábam levéve a kuplungról..műszerfalon semmi. Ahogy túljut ezen az 1800as fordulaton valamelyest észhez tér de akkor sem ahogy kellene az enyémben még ASC van de annak is jeleznie kellene tudtommal..





autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 1999

státusz Krajcsi97

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. március 15. péntek, 18:59


YELLOW írta:
Krajcsi97 írta: Sziazstok!
Nekem is hasonló problémám van..Adott e39 530d. Leginkább ötödikbe de harmadikba is elő elő fordul, hogy nagy gázadásnál 1500-1800as fordulatig olyat produkál az autó, mint amikor csúsztatja az ember a kuplungot, aztán hirtelen erőre kap 1800 felett. Gondoltam kuplungra, kuplung tárcsára de hátha itt van jobban hozzáértő, mint én. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget!


néha én is tapasztalok ilyet. de aztán kb rájövök, hogy nem éreztem, hogy levettem volna a lábam a kuplungról. tehát, mintha kicsit nyomtam volna még.
mert amúgy akármelyik fokozatban próbálom, hogy megcsúszik-e, nem sikerül.. tehát én azt mondtam én vagyok béna. ráadásul mindig akkor történik, amikor a kormány pont kitakarja a sebességmérőt, vagy a kezem, mert úgy fordulok, és csak azt látom, hogy a fordulat emelkedik, én meg mintha nem mennék.
nem lehet, hogy nálad is ez van?
amennyiben te konkrétan látod egyenesben, hogy a fordulat megkúszik felfelé, de a sebesség nem vele azonos ütemben változik, akkor megcsúszhat. a 3. és 5. fokozat pont necces ilyen szempontból. ugye akkor rizikós amikor megjön a nagyobb nyomaték.
ami esetleg még lehet, hogy a DSC azt érzékeli, hogy a kerék kipörög csúszik, így nem ad annyi vonóerőt. de azt meg jelezné a műszerfalon.


Sajnos nem..a lábam levéve a kuplungról..műszerfalon semmi. Ahogy túljut ezen az 1800as fordulaton valamelyest észhez tér de akkor sem ahogy kellene