autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 17. csütörtök, 22:16


adams22 írta:
Adamyno írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.


Úgy tudom, hogy valahol a szívósor környékén van egy bemenő levegő hőmérséklet szenzor. Lehet is ilyet rendelni, illetve a robbantott ábrán is van a realoem oldalán. (A valóságban még nem láttam, mindenesetre rendeltem.)


Ja csak úgy rendelsz ezt azt? oké.
Én nem tudok ilyen szenzorról persze ez nem jelenti azt hogy valóban nincs is. A légtömegmérőben biztos hogy van azután jön a fojtószelep abban nincs utána a szívósor nyomás szenzor és aztán van még a CCV-nek.
De meg tudnád mutatni hogy melyiket rendelted? Vagy cikkszám is jó.


Ez a cikkszáma ha minden igaz:
13 62 1 739 510

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2019. január 17. csütörtök, 22:06


Adamyno írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.


Úgy tudom, hogy valahol a szívósor környékén van egy bemenő levegő hőmérséklet szenzor. Lehet is ilyet rendelni, illetve a robbantott ábrán is van a realoem oldalán. (A valóságban még nem láttam, mindenesetre rendeltem.)


Ja csak úgy rendelsz ezt azt? oké.
Én nem tudok ilyen szenzorról persze ez nem jelenti azt hogy valóban nincs is. A légtömegmérőben biztos hogy van azután jön a fojtószelep abban nincs utána a szívósor nyomás szenzor és aztán van még a CCV-nek.
De meg tudnád mutatni hogy melyiket rendelted? Vagy cikkszám is jó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 17. csütörtök, 21:01


adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.


Úgy tudom, hogy valahol a szívósor környékén van egy bemenő levegő hőmérséklet szenzor. Lehet is ilyet rendelni, illetve a robbantott ábrán is van a realoem oldalán. (A valóságban még nem láttam, mindenesetre rendeltem.)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2019. január 17. csütörtök, 09:27


YELLOW írta:
Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.


Igen valószínű. Nekem is rossz hőfokot mért. De arra figyelj hogy a légtömegmérő által mért hőmérsékletnek nem kell egyeznie a külső levegő hőmérséklettel. Úgy írják hogy +/- 12 fok de nekem az a tapasztalatom hogy +12 fokkal tér el. Tehát ha odakint van 0 fok akkor a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete 12°C. És ez a jó.
Mert a szívócsőben felgyorsul a légáramlat (a kisebb keresztmetszet miatt) ami hőmérséklet növekedéssel jár.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2019. január 16. szerda, 22:26


Adamyno írta: Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.


valószínű akkor, hogy a beszívott levegő hőfokát méri rosszul.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 16. szerda, 21:14


Most, hogy elmúltak a hidegek, elmúlt a hiba is. Magától kialudt a hiba jelző. Viszont minél hidegebb volt, annál gyakrabban előjött. Voltam márkaszervizben, megyek majd diagra.

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (132 pont) | Hozzászólások: 1205

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 15:28


Adamyno írta:
Pocses írta:
Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


Ha befújsz és felpörög akkor valószínű szerény a keveréked. Szerintem a külön kapható tisztító is sima féktisztító spray. Unixban kapsz spray-t meg külön érzékelőt is ház nélkül de semmi értelme. Mint írtam korábban évekkel ezelőtt Magneti Marelli vettem újat azóta is tökéletesen működik! Előtte bontott használtat ami pár hónapig volt jó! Így kedvezmény ide vagy oda a kettő árával vettem teljes áron egy jót. Szerelőm Attila sem ajánlotta a Bosch márkát, az olaszt szokták foswágen konszernekbe is tenni mert megbízható.


Most rendeltem egy utángyártottat, aztán lehet nem is ez a baja. Ha megjavul, akkor egy darabig biztos jó lesz. Viszont ha elromlik akkor majd én is olyat veszek csak nem tudtam milyen márka legyen.

Egyébként nektek milyen értéket szokott mérni a légtömegmérő? Nekem olyan 4g/s volt a tisztítás előtt alapjáraton (meleg motorral), egy darabig 2g/s lett de most megint 4 körül van. Mi lehet a helyes érték 2.2-es M45 motor esetén? Csak hogy legyen mihez viszonyítani.


Nagyon alsó polcosat ne vegyél mert tuti pikk-pakk megellik vagy már eleve nem lesz jó hozzá. Én ilyen mértékekhez nem értek nem vagyok szerelő diagolásra ott van Attila.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 14. hétfő, 22:06


Pocses írta:
Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


Ha befújsz és felpörög akkor valószínű szerény a keveréked. Szerintem a külön kapható tisztító is sima féktisztító spray. Unixban kapsz spray-t meg külön érzékelőt is ház nélkül de semmi értelme. Mint írtam korábban évekkel ezelőtt Magneti Marelli vettem újat azóta is tökéletesen működik! Előtte bontott használtat ami pár hónapig volt jó! Így kedvezmény ide vagy oda a kettő árával vettem teljes áron egy jót. Szerelőm Attila sem ajánlotta a Bosch márkát, az olaszt szokták foswágen konszernekbe is tenni mert megbízható.


Most rendeltem egy utángyártottat, aztán lehet nem is ez a baja. Ha megjavul, akkor egy darabig biztos jó lesz. Viszont ha elromlik akkor majd én is olyat veszek csak nem tudtam milyen márka legyen.

Egyébként nektek milyen értéket szokott mérni a légtömegmérő? Nekem olyan 4g/s volt a tisztítás előtt alapjáraton (meleg motorral), egy darabig 2g/s lett de most megint 4 körül van. Mi lehet a helyes érték 2.2-es M45 motor esetén? Csak hogy legyen mihez viszonyítani.

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (132 pont) | Hozzászólások: 1205

Elküldve: 2019. január 14. hétfő, 15:59


Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


Ha befújsz és felpörög akkor valószínű szerény a keveréked. Szerintem a külön kapható tisztító is sima féktisztító spray. Unixban kapsz spray-t meg külön érzékelőt is ház nélkül de semmi értelme. Mint írtam korábban évekkel ezelőtt Magneti Marelli vettem újat azóta is tökéletesen működik! Előtte bontott használtat ami pár hónapig volt jó! Így kedvezmény ide vagy oda a kettő árával vettem teljes áron egy jót. Szerelőm Attila sem ajánlotta a Bosch márkát, az olaszt szokták foswágen konszernekbe is tenni mert megbízható.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2019. január 13. vasárnap, 19:52


YELLOW írta:
Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


szerintem ne fújkálj bele!



Szerintem se, ez nem egy '90-es adagolós dízel amibe fél flakonnal belefújnak hogy beinduljon...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2019. január 13. vasárnap, 17:53


Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


szerintem ne fújkálj bele!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 13. vasárnap, 16:01


Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 12:09


Nincs rángatás. Akkor majd szerzek tisztítót, reset és próba

Bár... szoktuk mondani, hogy a jót jobbra nem kell megcsinálni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 11. péntek, 12:10

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 11:26


YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.


Mondtam is Adamyno-nak, hogy valószínű neki nem kell cserélnie ha jól megy az autó és nem rángat. Egyszeri hibát beírt én még attól nem cserélném egyből. Először egy adaptáció törlést csinálnék. Ha takarítani akarja akkor szerintem már adja meg a módját egy légmennyiség tisztító spray-el, de persze ő tudja mivel akarja. De a nagy levegőnyomással ami egy kompresszorban van ki is nyírhatja a forrasztási pontokat.

Egyébként nekem így néz ki az elszakadt NTC a légtömegmérőből:




Ez pedig a fűtött érzékelő szál amire ráégett a sok éves retek (szabadszemmel nem, csak mikroszkóppal látható):





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 11. péntek, 11:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 11:09


adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.