John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:58


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

Arról nem is beszélve hogy időpontra reggel 8-kor odavittem pár nappal előre le egyeztettett időpontra és úgy tudom kb 1-1.5 óra egy oldali csapágycsere,értem én hogy lehet komplikáció de azt gondolnám hogy délutánra kész van,meglátjuk mert ha holnap nem akkor meg Hétfő vagy Kedd...?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. október 08. csütörtök, 19:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:35


John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:07


YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:01


John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 18:45


(Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. október 08. csütörtök, 18:47

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 06. kedd, 10:27


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

Az elejét nem értem


hogy amiatt biztos TU lett, mert az EU3-at tudja azt hiszem. a korábbi nem tudta. tehát már amiatt is csak TU. azaz módosított motor. csak én még ilyen jelzést nem láttam, hogy M43TUB16. TU-ban csak B19-et láttam M43-ból. de biztos, hogy van, mert FL-es E46-ban is van az a motor mint a tiéd, ami 1.6 M43. csak marha ritka és jellemzően 2001. 9-10. havi gyártásúak.

Rendben Visszatérve a zakatolásra Csütörtökön elvileg neki áll a szerelőműhely,fogadásokat kéne köttni hogy vajon Difi vagy kerékcsapágy



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. október 05. hétfő, 22:34


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

Az elejét nem értem


hogy amiatt biztos TU lett, mert az EU3-at tudja azt hiszem. a korábbi nem tudta. tehát már amiatt is csak TU. azaz módosított motor. csak én még ilyen jelzést nem láttam, hogy M43TUB16. TU-ban csak B19-et láttam M43-ból. de biztos, hogy van, mert FL-es E46-ban is van az a motor mint a tiéd, ami 1.6 M43. csak marha ritka és jellemzően 2001. 9-10. havi gyártásúak.


John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 05. hétfő, 22:18


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

Az elejét nem értem



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. október 05. hétfő, 21:58


John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.


valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. október 05. hétfő, 12:34


YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. szeptember 18. péntek, 22:10


hil írta:
Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil


igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3031

Elküldve: 2020. szeptember 18. péntek, 20:29


Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil



Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1236

Elküldve: 2020. szeptember 18. péntek, 19:09


M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 712

Elküldve: 2020. szeptember 14. hétfő, 23:21


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.

Átíratáskor eredetvizsgát csináltattam gyári motorszám,forgalmiba Első Magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja:2001.02.17 Gyártás:2000. November. Második tulajtól vettem előttem csak két gazdája volt.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15535 pont) | Hozzászólások: 17112

Elküldve: 2020. szeptember 14. hétfő, 23:09


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul...


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.