autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2017. október 03. kedd, 15:10


Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 21:11


John írta: Sziasztok.(M43b16(tu-asszem ))Injektorokat ha ki akarom szedni az injektorsor bemenő üzemanyag fém csövét hogy tudom kihúzni belőle? Elgörbíteni nem merem mert valami feszíti befelé,mi a taktika?
(Igen Tu:Technisch überarbeitet ) 2000 év November havi



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 21:07


Sziasztok.(M43b16(tu-asszem ))Injektorokat ha ki akarom szedni az injektorsor bemenő üzemanyag fém csövét hogy tudom kihúzni belőle? Elgörbíteni nem merem mert valami feszíti befelé,mi a taktika?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Micka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. január 20. péntek, 08:55


Ha a facelift előtti 318i motoromat akarom lecserélni egy fl előtti 316i motorral akkor mi az aminek maradnia kell a 318i-ből hogy maradjon az elvi 118 lóerő és ne 105 lóerős legyen?
szívósor?
motorvezérlő?
stb ??

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. szeptember 16. péntek, 10:39


hil írta:
Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg

Szia!
Ezek nem kihegyezett motorok, kisseb teljesítmény, cserébe hosszabb élettartam, ezért kissebb a sűrítési végnyomás mint a 16 szelepesekben. Nem érzem rosszaknak a mért adatokat, de hozzáértőbb biztosan kijavít


A kéziféknél én cserélném a fékbetét feszítőket (3-as alkatrész) és vennék akkor már egy kézifék beépítő készletet is ami értelem szerűen mindkét oldali rugókat tartalmazza. Persze ha már szét van kapva akkor betéteket is cserélnék.
De ezt csak én tenném, illetve tettem....
Nekem lényegesen javult a kézifékem, bárhol megáll az autó.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 16. péntek, 10:44

Adam9211
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz Adam9211

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 15. csütörtök, 16:38


Köszönöm a válaszokat! Nemrégiben vettem az autot az egyik ismerösömtöl. Olajat 245000km-nél cserélt benne max szintig felöntve, 5500km alatt 2mm-el van lentebb a szint a nivopálcán. A blokkon nem látszik, hogy valaha is bontva lett volna, de a kilométeren én is gyanakszom. 2014 év elején jött be az auto Németrországbol ha jol tudom. Hivatalosan 9,7bar lenne a kompresszio, de az 1es hengerben hogy lehet 11 azt nem tudom, vagy csak az informáciom éves. Elsö BMW-m, de már elég régóta szerettem volna E46 coupe-t szoval komoly reményeket füzök hozzá. Nem tudom, hogy M44B19 E36 IS blokkot mennyire tartjátok jónak beleoperálni



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 15. csütörtök, 16:41

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. szeptember 15. csütörtök, 16:09


Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg

Szia!
Ezek nem kihegyezett motorok, kisseb teljesítmény, cserébe hosszabb élettartam, ezért kissebb a sűrítési végnyomás mint a 16 szelepesekben. Nem érzem rosszaknak a mért adatokat, de hozzáértőbb biztosan kijavít




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 15. csütörtök, 13:45


Adam9211 írta: Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg


ezek a motorok nem rosszak, de legalább 3x ennyi van benne akkor. nem eszi az olajat? cseréltél mostanában? mert ha most vetted, akkor kitudja mit mókoltak előtte benne...
a kompressziómérés meg csak egy dolog, lehet még ott mást is mérni.

Adam9211
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz Adam9211

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 15. csütörtök, 13:36


Sziasztok! M43tuB19-nél (E46 coupe) mennyire egészségesek ezek a kompresszió értékek? Tisztában vagyok vele, hogy kevesebb mint kellene, de azon filózok, hogy érdemes lenne-e felújítani a motort vagy inkább jövőre menjen bele E36 IS motor (M44B19). Gyári Mahle dugó darabja tudomásom szerint 50eFt/db szóval ha tényleg annyi akkor felejtős a téma. Olajat nem eszi egyébként. 250500km van benne óra szerint (nem tudom, hogy valós e vagy nem). Probléma az, hogy lejtőn nem áll meg az autó, átfordul a motor szépen lassan amíg olyan részig el nem gurul ahol már nem olyan meredek az út. Kézifékem persze nem valami fasza, mint általában az összes E46-nál így szégyen szemre raknom kell a kerék alá valamit, ha olyan helyen állok meg...

http://kepfeltoltes.hu/160915/...es.hu_.jpg

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Micka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. február 03. szerda, 15:26


sziasztok
lenne egy motorikus problémám, hátha már találkoztatok ilyennel:
318i 8v 2000-es évjárat e46, a motor hidegen gázadásra kattog, nyáron nem csinálta,ha bemelegszik = túlmegy a hőfok a kék mezőn (nem tom mennyi lehet 40 fok kb) akkor abbahagyja, ezt október óta csinálja, egyéb problémát a motorral kapcsolatban nem látok, nem érzékelek
második szerelő tárja szét a karját (egyik bmw szerelő). megoldás hogy kezdjük el szétpakolni a motort aztán majd látunk valamit, vagy nem, nem tűnik gazdaságosnak nekiesni egy ilyen motornak anélkül hogy tudnánk mi lehet a baja szerintem
csatolva hang file linkje, hallgassátok meg hátha ismerős a probléma
https://www.sendspace.com/file/raibz9



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. február 03. szerda, 15:26

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. december 13. vasárnap, 09:16


GNoRbY88 írta:
hil írta:
Szia!
Nem foglalkoztam a hibával, de a termosztátot kellett volna cserélni (eladtam az autót azóta), mert annak van egy fűtése és az nem működött. A termosztát egyébként ezen kívül rendesen tette a dolgát.
bye:hil


És ez csak termosztát cserével oldható meg? Mit csinál valójában ez a fűtés? Még gyorsabban melegszik vagy mi?

Szia!
Pontosan nem tudom, hogy mire való az a fűtés, nem olvastam annyira utána. Nem javítható, mert nem lehet szétszedni a termosztátot, illetve szét lehet, csak utána már az összerakás lehetetlen (kipróbáltam). Az az egy csatlakozó ami rajta van, az a fűtés. Ha kiveszed az alatta lévő vezeték el fog szakadni, pedig kivehetőnek néz ki.



GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2015. december 13. vasárnap, 07:53


hil írta:
Szia!
Nem foglalkoztam a hibával, de a termosztátot kellett volna cserélni (eladtam az autót azóta), mert annak van egy fűtése és az nem működött. A termosztát egyébként ezen kívül rendesen tette a dolgát.
bye:hil


És ez csak termosztát cserével oldható meg? Mit csinál valójában ez a fűtés? Még gyorsabban melegszik vagy mi?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. december 12. szombat, 21:08


GNoRbY88 írta:
hil írta: Sziasztok!
Van folyamatosan még egy beírás:control grid-controlled cooling néven, ez a termosztát fűtés, de nem gondolnám, hogy köze lenne a dologhoz.
bye:hil


Helló. Te megtaláltad ennek a hibának az okát? Ezt irja diag:
115 control grid-controlled cooling
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1400.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 115.50 Grad C
Batteriespannung 12.13 V
aufgetreten vor (abs. KMZ) 156060.00 km
elektrischer Fehler
Fehler momentan vorhanden

Motor szépen melegszik, fűtés van, mutató beáll középre..

Szia!
Nem foglalkoztam a hibával, de a termosztátot kellett volna cserélni (eladtam az autót azóta), mert annak van egy fűtése és az nem működött. A termosztát egyébként ezen kívül rendesen tette a dolgát.
bye:hil



GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2015. december 12. szombat, 20:25


hil írta: Sziasztok!
Van folyamatosan még egy beírás:control grid-controlled cooling néven, ez a termosztát fűtés, de nem gondolnám, hogy köze lenne a dologhoz.
bye:hil


Helló. Te megtaláltad ennek a hibának az okát? Ezt irja diag:
115 control grid-controlled cooling
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1400.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 115.50 Grad C
Batteriespannung 12.13 V
aufgetreten vor (abs. KMZ) 156060.00 km
elektrischer Fehler
Fehler momentan vorhanden

Motor szépen melegszik, fűtés van, mutató beáll középre..


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. június 18. csütörtök, 21:15


Na meglett a hibaforrása, újra a légmennyiségmérő. Lehúzott csati után szépen jár húz a motor, úgyhogy bontottról ennyit, kap szépen egy újat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 18. csütörtök, 21:16