YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. szeptember 13. péntek, 08:43


Jonerto írta:
YELLOW írta:
Altus írta:
YELLOW írta:
Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.


Köszi hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Ez a manuális panel már elektromosan állít mindent. Nincsenek bovdenek, csak a kialakítása, a külső kinézete olyan mint egy manuális. A csatlakozók is stimmelnek csak ha összedugóm és bekapcsolom, a levegő befújása össze vissza működik. Azt hittem talán van valami programozási vagy beállítási lehetőség hogy felismerje az új egységet.


valószínűleg a venti előtét ellenállása is más. ezért nem jól szabályozza, és valószínű valami szenzor is hiányzik hozzá. lehet igazad van és valahogy programozható, de akkor ezt nem tudom. hátha más. de tutti nem ilyen egyszerű.


Ki lehet cserélni mert a csatlakozók ugyanazok és működik is de nem 100-osan mert a digitben 3 levegő terelő motor van a manuálban csak 1.Ezért van , hogy a manuálban a levegőt csak 1 vagy 2 szellőzőn tudod befúvatni míg a digiten egyszerre mind a 3 is akár. Az erősséget ugyanolyan jól lehet vele állítani.A lényag motortipusban ugyanolyan autóból való legyen dízel vagy benzin.Én e46 on ezttapasztaltam.


nekem sajnos fater +50ezerért elfelejtette megrendelni a Duster-be a digit klímát. mert amúgy senki nem mondta és fura mód rá sem akarták beszélni. pedig legnagyobb felszereltség volt, sőt még pluszban ment rá ez-az. eleve nem is értem, hogy a legnagyobb felszereltséghez miért nem jár már egy 50ezres extra alapból. szóval mikor vettük át az autót, akkor rákérdeztem erre, és ott is azt mondták, hogy sajnos ez nem olyan egyszerű. sőt jut eszembe, az autóra majd fél évet várt, én 2 hónappal később tudtam meg, és vettem észre, hogy ohne digit klíma. hiába mondtuk, hogy nem lehetne változtatni, azt mondták nem. csak a színét. ezt sem értettem. bár meg tudom magyarázni magamnak.
viszont tudom, hogy vannak autók, ahol pl a venti előtét ellenállása is más manuál és digit klíma esetén. még kinézetre is.
E46 megint más. mert ott nem volt dupla digit klíma. E87-nél meg a manuál szerintem sima klíma, a digit pedig dupla digit. tehát kb biztos, hogy a klímabox nem ugyanaz.

Jonerto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Jonerto

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2019. szeptember 13. péntek, 06:39


YELLOW írta:
Altus írta:
YELLOW írta:
Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.


Köszi hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Ez a manuális panel már elektromosan állít mindent. Nincsenek bovdenek, csak a kialakítása, a külső kinézete olyan mint egy manuális. A csatlakozók is stimmelnek csak ha összedugóm és bekapcsolom, a levegő befújása össze vissza működik. Azt hittem talán van valami programozási vagy beállítási lehetőség hogy felismerje az új egységet.


valószínűleg a venti előtét ellenállása is más. ezért nem jól szabályozza, és valószínű valami szenzor is hiányzik hozzá. lehet igazad van és valahogy programozható, de akkor ezt nem tudom. hátha más. de tutti nem ilyen egyszerű.


Ki lehet cserélni mert a csatlakozók ugyanazok és működik is de nem 100-osan mert a digitben 3 levegő terelő motor van a manuálban csak 1.Ezért van , hogy a manuálban a levegőt csak 1 vagy 2 szellőzőn tudod befúvatni míg a digiten egyszerre mind a 3 is akár. Az erősséget ugyanolyan jól lehet vele állítani.A lényag motortipusban ugyanolyan autóból való legyen dízel vagy benzin.Én e46 on ezttapasztaltam.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 23:03


Altus írta:
YELLOW írta:
Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.


Köszi hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Ez a manuális panel már elektromosan állít mindent. Nincsenek bovdenek, csak a kialakítása, a külső kinézete olyan mint egy manuális. A csatlakozók is stimmelnek csak ha összedugóm és bekapcsolom, a levegő befújása össze vissza működik. Azt hittem talán van valami programozási vagy beállítási lehetőség hogy felismerje az új egységet.


valószínűleg a venti előtét ellenállása is más. ezért nem jól szabályozza, és valószínű valami szenzor is hiányzik hozzá. lehet igazad van és valahogy programozható, de akkor ezt nem tudom. hátha más. de tutti nem ilyen egyszerű.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2006

státusz Altus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 20:58


YELLOW írta:
Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.


Köszi hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Ez a manuális panel már elektromosan állít mindent. Nincsenek bovdenek, csak a kialakítása, a külső kinézete olyan mint egy manuális. A csatlakozók is stimmelnek csak ha összedugóm és bekapcsolom, a levegő befújása össze vissza működik. Azt hittem talán van valami programozási vagy beállítási lehetőség hogy felismerje az új egységet.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 18:02


Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2006

státusz Altus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. szeptember 12. csütörtök, 17:33


Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 16:13


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

Köszönöm,jövő hó közepén megtudom nézetni.milyen értékeket kell kapnom hány bár és mennyi a töltési mennyiség Kg,Mg vagy milyen mértékegységet kell méretnem illetve töltetnem illetve mi a jó és a rossz kapott mérési eredmény?


először hőmérőzd már meg a rostélyt. állítsd leghidegebbre és nézd meg mi mér, egy szobahőmérő is jó, csak tedd a rostélyhoz. tegnap olvastam egy cikket ilyen melegben állítólag a 8-10fokos befújt levegő is jónak tekinthető, kár foglalkozni a klímával.


John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 599

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 11:42


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

Köszönöm,jövő hó közepén megtudom nézetni.milyen értékeket kell kapnom hány bár és mennyi a töltési mennyiség Kg,Mg vagy milyen mértékegységet kell méretnem illetve töltetnem illetve mi a jó és a rossz kapott mérési eredmény?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 10:20


John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 599

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 10:09


YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.

24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2019. június 26. szerda, 10:10

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 08:07


b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (54 pont) | Hozzászólások: 563

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 07:53


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 599

Elküldve: 2019. június 26. szerda, 00:12


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

Köszönöm.Akkor lényeg az hogy az nem hiba ha 22 fokra állítva de odakint 30 van hogy lejjebb kell venni a szabályzás hőfokát,amit mgfigyeltem hogy kinti 25 fokig jo a benti 22 fok de 25 kintitől felfelé idebent legalább 20-ra kell tenni akkor érezni a hűvöst.Az is igaz hogy elég csak kiszállni érezni a különbséget és tényleg megtudja viselni a szervezetet

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15246 pont) | Hozzászólások: 16624

Elküldve: 2019. június 25. kedd, 19:45


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 599

Elküldve: 2019. június 25. kedd, 16:50


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik