adam88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1997

státusz adam88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. február 14. csütörtök, 18:21


Sziasztok!
Olyan problémám van a digitklimánál,hogyha a hideg-meleg tekerő melegre van állítva lábtérbe, középen és a szélvédőre is meleget fuj,viszont ha hidegre tekerem akkor viszont csak középen fuj hideget a lábtérnél és a szélvédőre is meleg levegő megy!

plusz a tekerőt ahogy elkezdem tekerni meg akad vissza ugrik a végállásba meg ilyenek!
viszont a tekerő mozgatja a bowdent!

vkinek vmi ötlete hogy mi lehet???
valoszínű hogy ki kellene szedni a fűtés boxot?és ha igen van valami leirás hogy hogy???

segítségeteket elöre is köszönöm

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. augusztus 15. szerda, 10:33


ddk írta: Sziasztok!
Ez őrület! Télen megfagyok a kocsiban, nyáron meg kikapcsolt állapotban is nyomja be a forró levegőt!
Javaslat, bármi...?!


Én azt javaslom, hogy keresd meg Kasza Imi mestert. A múltkor láttam, hogy hegyekben állnak nála a panelek. Szerintem ad el belőle neked



ddk
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1996

státusz ddk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 15. szerda, 10:10


Sziasztok!

Van valakinek ötlete arra, hogy mi van olyankor, amikor egy gyönyörű nyári napon, amikor csak a kinti levegőt eresztem át a ventillátoron, gomolygó fekete, bakelit-szagú füst árasztja el az utasteret...?!? Ez egy E36 amúgy Digit klímával, szervízben kivették a panelt, ezt azt forrasztottak rajta, amúgy égés nyomokat sem találtak rajta, megjavították, de fél óra után kikapcsolt az egész panel, majd fél óra után magától vissza.. és aztán megint ki.. a minap ismét kigyulladt! Ez őrület! Télen megfagyok a kocsiban, nyáron meg kikapcsolt állapotban is nyomja be a forró levegőt!
Javaslat, bármi...?! Előre is köszönet!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2003

státusz Ozzycar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 19:48


Ozzycar írta: Sziasztok ismét!

Kolléga nem szeretne velem bajlódni, meg kellett oldanom a dolgot egyedül.
Kicseréltem a vezérlőpanelt az e39ben digitálisra és minden tökéletesen működik kivéve ugye a flapeket(beállítottam a bowdeneket, hogy mindenhova fújjon(ablakra a legtöbbet)).
Gyönyörűen állítja a hőfokot, klíma, auto mode, ablakfűtés, belső levegő keringetés, mind műkszik.
A gondom az lenne, hogy mióta kicseréltem a konzolt, nem hallom hogy működne az elektromos vízpumpa+az utastérbe is csak később érkezik meg a melegvíz(5-6km, manuálissal volt kb.1km)
Ezért is kellhet programozni szarvízben???


Ha nincs sok érdeklődő akkor nem osztom meg mi volt a hiba!


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2003

státusz Ozzycar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 14:39


Sziasztok ismét!

Kolléga nem szeretne velem bajlódni, meg kellett oldanom a dolgot egyedül.
Kicseréltem a vezérlőpanelt az e39ben digitálisra és minden tökéletesen működik kivéve ugye a flapeket(beállítottam a bowdeneket, hogy mindenhova fújjon(ablakra a legtöbbet)).
Gyönyörűen állítja a hőfokot, klíma, auto mode, ablakfűtés, belső levegő keringetés, mind műkszik.
A gondom az lenne, hogy mióta kicseréltem a konzolt, nem hallom hogy működne az elektromos vízpumpa+az utastérbe is csak később érkezik meg a melegvíz(5-6km, manuálissal volt kb.1km)
Ezért is kellhet programozni szarvízben???

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2003

státusz Ozzycar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. április 30. hétfő, 23:55


bmw320d4 írta:
Ozzycar írta: Hello srácok!

Kicsit halottnak tűnik nekem eme topik, de azért próbálkozom mint puli a komondoron.

Végignyálaztam magam a topikokon, sok infóval gazdagabb nem lettem KLÍMAÁTALAKÍTÁSSAL kapcsolatban.
Frissen vettem egy 2003as 525öt, mindössze 70ezer (valós) mérfölddel. Ami bosszant, hogy manuális klíma van benne és át szeretném alakít(tat)ni digit klímásra.
Vezérlőpanelt (amin lehet állítani a hőfokokat klímát stb.) már lőttem e-bayen (vadi új),
de tudnom kellene melyik mágus vállalná el az átalakítást és miket kellene még beszerelni.
A solar-sensort most hagyjuk. Volt korábban is digit klímás autóm, szinte sosem használtam automata módban.

Köszönettel: Stephen


Írországban?



Dehogyis. Megyek haza tíz nap múlva egy-két hétre. Látom végigjártad már a poklot a klímacserével. Lenne kedved pízmagért megint vcsinálni egy átalakítósdit?

PÜ MENT!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 01. kedd, 12:45

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. április 29. vasárnap, 18:01


Ozzycar írta: Hello srácok!

Kicsit halottnak tűnik nekem eme topik, de azért próbálkozom mint puli a komondoron.

Végignyálaztam magam a topikokon, sok infóval gazdagabb nem lettem KLÍMAÁTALAKÍTÁSSAL kapcsolatban.
Frissen vettem egy 2003as 525öt, mindössze 70ezer (valós) mérfölddel. Ami bosszant, hogy manuális klíma van benne és át szeretném alakít(tat)ni digit klímásra.
Vezérlőpanelt (amin lehet állítani a hőfokokat klímát stb.) már lőttem e-bayen (vadi új),
de tudnom kellene melyik mágus vállalná el az átalakítást és miket kellene még beszerelni.
A solar-sensort most hagyjuk. Volt korábban is digit klímás autóm, szinte sosem használtam automata módban.

Köszönettel: Stephen


Írországban?


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2003

státusz Ozzycar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. április 29. vasárnap, 15:54


Hello srácok!

Kicsit halottnak tűnik nekem eme topik, de azért próbálkozom mint puli a komondoron.

Végignyálaztam magam a topikokon, sok infóval gazdagabb nem lettem KLÍMAÁTALAKÍTÁSSAL kapcsolatban.
Frissen vettem egy 2003as 525öt, mindössze 70ezer (valós) mérfölddel. Ami bosszant, hogy manuális klíma van benne és át szeretném alakít(tat)ni digit klímásra.
Vezérlőpanelt (amin lehet állítani a hőfokokat klímát stb.) már lőttem e-bayen (vadi új),
de tudnom kellene melyik mágus vállalná el az átalakítást és miket kellene még beszerelni.
A solar-sensort most hagyjuk. Volt korábban is digit klímás autóm, szinte sosem használtam automata módban.

Köszönettel: Stephen

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 17:38


hil írta:
adee9 írta:


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?

Szia!
Erre az a válaszom, hogy én is azt hittem (ugyanarról a ciripelésről beszélünk), hogy a klíma vezérlőben lévő venti hangját hallom. Én is úgy próbálkoztam, ahogyan azt Te is tetted. Már majdnem elkezdtem szétbontani a klíma vezérlőt, ami nagyon strapás dolog, amikor rájöttem, hogy azt a hangot bizony a keringtető ventillátor adja. Tuti biztos lehetsz ebben!!!
Nekem magas nyekergő hangja volt és először csak akkor, amikor az autóval elindultam, gyorsítottam, közepes keringtetési sebességnél. Ha levettem a venti fordulatát, akkor volt, hogy elhallgatott. Aztán változott: magas fordulaton csinálta. Akkor még nyár volt. Aztán jött a rosszabb idő és megúntam a hallgatását, így nekifogtam a már rossz időben. Mennyivel kényelmesebb lett volna nyáron, fürdő gatyiban szerelni mint esőben





Nekem szinte egyik napról a másikra kezdte csinálni. Először nem foglalkoztam vele, gondoltam majd elmúlik, de hát egyre gyakrabban csinálta és most már nagyon idegesít. Legalább most már tudom, hol van a probléma. Jövő héten szétbombázzuk és remélem sikerül a dolog.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 17:29


anubisz írta:
adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta:
hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?


Miért? Télen klímát használsz? felfűtöd a kocsit? utána meg lehűtöd?
Még annyit,ha nem tudnád,a venti pont középen a két középső rostély alatt van a motortérben. Szerinted hova vezetné fel a hangot,ha nem a két középső sordélyba? Ugyanis egyenes út vezet hozzá a középső légcsatornáknak.
Akkor hallgasd tovább,biztos tücsök van benne.Ha nem hiszel nekünk,akik sokan ezzel a problémával szívtunk. Szerinted mi ciripel egy zárt műanyag csatornában,ami egyenest a ventihez vezet?


jáj, bocsi, nem kötekedésnek szántam, csak tudatlan vagyok ez ügyben. Hát akkor majd valamikor, ha lesz rá idő megpróbáljuk szétszedni és meglátjuk, meddig jutunk. Mindenesetre idegesítő a hang. Köszönöm szépen a segítséget még 1x!!


Megnézted a videót? tied is így szól?


igen, néztem....hasonló, csak kicsit magasabb frekvencián. Akkor a legintenzívebb, ha kb. a felére állítom a venti fordulatát. Köszi a videót!



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 17:03


adee9 írta:


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?

Szia!
Erre az a válaszom, hogy én is azt hittem (ugyanarról a ciripelésről beszélünk), hogy a klíma vezérlőben lévő venti hangját hallom. Én is úgy próbálkoztam, ahogyan azt Te is tetted. Már majdnem elkezdtem szétbontani a klíma vezérlőt, ami nagyon strapás dolog, amikor rájöttem, hogy azt a hangot bizony a keringtető ventillátor adja. Tuti biztos lehetsz ebben!!!
Nekem magas nyekergő hangja volt és először csak akkor, amikor az autóval elindultam, gyorsítottam, közepes keringtetési sebességnél. Ha levettem a venti fordulatát, akkor volt, hogy elhallgatott. Aztán változott: magas fordulaton csinálta. Akkor még nyár volt. Aztán jött a rosszabb idő és megúntam a hallgatását, így nekifogtam a már rossz időben. Mennyivel kényelmesebb lett volna nyáron, fürdő gatyiban szerelni mint esőben





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 01. csütörtök, 17:11

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 14:32


adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta:
hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?


Miért? Télen klímát használsz? felfűtöd a kocsit? utána meg lehűtöd?
Még annyit,ha nem tudnád,a venti pont középen a két középső rostély alatt van a motortérben. Szerinted hova vezetné fel a hangot,ha nem a két középső sordélyba? Ugyanis egyenes út vezet hozzá a középső légcsatornáknak.
Akkor hallgasd tovább,biztos tücsök van benne.Ha nem hiszel nekünk,akik sokan ezzel a problémával szívtunk. Szerinted mi ciripel egy zárt műanyag csatornában,ami egyenest a ventihez vezet?


jáj, bocsi, nem kötekedésnek szántam, csak tudatlan vagyok ez ügyben. Hát akkor majd valamikor, ha lesz rá idő megpróbáljuk szétszedni és meglátjuk, meddig jutunk. Mindenesetre idegesítő a hang. Köszönöm szépen a segítséget még 1x!!


Megnézted a videót? tied is így szól?

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 14:27


anubisz írta:
adee9 írta:
hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?


Miért? Télen klímát használsz? felfűtöd a kocsit? utána meg lehűtöd?
Még annyit,ha nem tudnád,a venti pont középen a két középső rostély alatt van a motortérben. Szerinted hova vezetné fel a hangot,ha nem a két középső sordélyba? Ugyanis egyenes út vezet hozzá a középső légcsatornáknak.
Akkor hallgasd tovább,biztos tücsök van benne.Ha nem hiszel nekünk,akik sokan ezzel a problémával szívtunk. Szerinted mi ciripel egy zárt műanyag csatornában,ami egyenest a ventihez vezet?


jáj, bocsi, nem kötekedésnek szántam, csak tudatlan vagyok ez ügyben. Hát akkor majd valamikor, ha lesz rá idő megpróbáljuk szétszedni és meglátjuk, meddig jutunk. Mindenesetre idegesítő a hang. Köszönöm szépen a segítséget még 1x!!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 14:09


kempelen írta:
anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.




Ő nem,látod. Azt mondja másról beszélünk.Neki nádsíp van benne szerintem is a sok szar portól kezd nyikorogni.


Meg a motor is ahogy évek alatt megy, működik és kopik termel fekete lerakódásokat, plusz a por amiről beszéltem.

Az enyém is így nyekergett 1-es fokozatban és már az agyamra ment. Rábeszéltem magam, kiszedtem a motort és kifújtam levegővel. Köd előttem, köd utánam olyan fekete por szállt ki belőle. Prüszköltem is bevallom, mert éppen telibe találtam magam vele.



Hát már egyszer,kétszer csinálta kicsit,hogy jön a hideg,de ha újrakezdi a mínuszokba,én is kiszedem,és rendesen megcsinálom.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 13:45


anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.




Ő nem,látod. Azt mondja másról beszélünk.Neki nádsíp van benne szerintem is a sok szar portól kezd nyikorogni.


Meg a motor is ahogy évek alatt megy, működik és kopik termel fekete lerakódásokat, plusz a por amiről beszéltem.

Az enyém is így nyekergett 1-es fokozatban és már az agyamra ment. Rábeszéltem magam, kiszedtem a motort és kifújtam levegővel. Köd előttem, köd utánam olyan fekete por szállt ki belőle. Prüszköltem is bevallom, mert éppen telibe találtam magam vele.