autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rob320D

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 01:02


Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 20:44


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!


automatába sokkal jobban ajánlott cserélni, mivel ott maga a nyoamték átadást is az olaj végzi.
ha cserélsz csak akkor, ha belevaló olajat tudsz bele rakni. tehát szervízből MTF-LT olajat, vagy ATF-et. pl a castrol manuális váltóolaja szar lesz. akkor kár cserélni. macerának nem macera a csere, bár a feltöltés nehézkes, de ha van a szervíznek túlnyomás palackja, akkor semmi gond, vagy nagy fecskendővel kell felnyomni.


Utólsó olajcserénél volt váltóolaj csere is. Hangyafasznit finomabb lett, inkább hidegen érezhető. Csak GYÁRIT! azt ami a váltóra van írva. Csere meg semmi, kell egy méteres cső ami a feltöltőnyílásnál nem sokkal kisebb, aztán szépen alámész a haver meg fentről leengedi a csövet azt csá. Mi legalábbis eszköz hiányában igy nyomtuk.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 18:44


elgeri írta: Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!


automatába sokkal jobban ajánlott cserélni, mivel ott maga a nyoamték átadást is az olaj végzi.
ha cserélsz csak akkor, ha belevaló olajat tudsz bele rakni. tehát szervízből MTF-LT olajat, vagy ATF-et. pl a castrol manuális váltóolaja szar lesz. akkor kár cserélni. macerának nem macera a csere, bár a feltöltés nehézkes, de ha van a szervíznek túlnyomás palackja, akkor semmi gond, vagy nagy fecskendővel kell felnyomni.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 17:48


Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz jena307

Újonc

Elismertség: 9% (2 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 17:54


Sziasztok érdeklődnék kihajtás csapágyak cseréje mekkora kaland? vagyis melyiknek lenne több értelme bontott váltónak amiben nem lóg vagy felújítani a meglévőt, úgy érzem a belső csapágy lóg ha belekapaszkodok a hardynál és megrángatom.
Sajnos ez lehet az oka hogy beremeg az autó nyomatékon, hardy új, kardán felfüggesztés új.

Autó 330D 184hp 5gear

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. november 12. szerda, 09:32


papaiatis írta:
katibi421 írta:
YELLOW írta:
katibi421 írta: Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.


jó helyen vagy, itt kell vissza olvasgatnod


Hát ha jól olvasgattam akkor valami stifteket kell kicseréltetni.De attól még így közlekedhetek vele?Furcsa a sebesség váltás de megy.


Nekem is ez a bajom. Elvileg a váltóban kellene pár rugót és stiftet cserélni, lásd a listámat pár üzenettel lejjebb. Sajnos még hozzáértő szerelőt nem találtam és valószínűleg a lista sem teljes, de sajnos nem találok sehol segítséget ez ügyben. Már a bontott váltón gondolkozom, mert 15 ezer forintért lehet kapni...
Hozzá lehet szokni idővel ahhoz, hogy a sebességek hová kerülnek, de attól még zavaró és nem lehet másnak odaadni az autót, mert 5.-ből 2.-be rakja.


a FB-on szólt már erről egy eléggé nagy beszélgetés. Ott több magát autószerelőnek mondó egyén is állította, hogy nem kell cserélni a stifteket, mert csak beszorulnak, megszorulnak. Ők kivették megcsiszolták, vagy nem tudom mit csináltak vele és úgy vissza. Amúgy lehet kapni komplett "felújító" szettet.
A bontott váltó azért nem jó, mert abban is előfordulhat ugyan ez a probléma és pont akkora munkával jár azt levenni és kicserélni mint a mostanit rendberakni.
Ott több ember is ajánlgatta szolgáltatásait ezzel kapcsolatban 20e Ft körül úgy emlékszem.

Nekem is ragad 5-ből 4-be. de egyenlőre még tolerálom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz papaiatis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. november 11. kedd, 20:29


katibi421 írta:
YELLOW írta:
katibi421 írta: Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.


jó helyen vagy, itt kell vissza olvasgatnod


Hát ha jól olvasgattam akkor valami stifteket kell kicseréltetni.De attól még így közlekedhetek vele?Furcsa a sebesség váltás de megy.


Nekem is ez a bajom. Elvileg a váltóban kellene pár rugót és stiftet cserélni, lásd a listámat pár üzenettel lejjebb. Sajnos még hozzáértő szerelőt nem találtam és valószínűleg a lista sem teljes, de sajnos nem találok sehol segítséget ez ügyben. Már a bontott váltón gondolkozom, mert 15 ezer forintért lehet kapni...
Hozzá lehet szokni idővel ahhoz, hogy a sebességek hová kerülnek, de attól még zavaró és nem lehet másnak odaadni az autót, mert 5.-ből 2.-be rakja.


katibi421
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz katibi421

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. november 10. hétfő, 10:48


YELLOW írta:
katibi421 írta: Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.


jó helyen vagy, itt kell vissza olvasgatnod


Hát ha jól olvasgattam akkor valami stifteket kell kicseréltetni.De attól még így közlekedhetek vele?Furcsa a sebesség váltás de megy.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. november 10. hétfő, 07:33


katibi421 írta: Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.


jó helyen vagy, itt kell vissza olvasgatnod

katibi421
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz katibi421

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. november 10. hétfő, 06:22


Üdv Mindenki!!
A minap olyan problémát észleltem majd 400 km megtétele utána az autópályán a lehajtósávban 5-ből váltottam vissza és a alig találtam meg a sebességeket.A váltóbottal levest lehet kevergetni a sebességek megvannak de nincs meg a szokásos helyük.Mi lehet a probléma?Veszi a sebességet nem recseg nem ropog csak iszonyatos ez a leves keverőkanál az utastérben.Közlekedhetek még így vele mondjuk a szerelőig?
Válaszokat előre is köszönöm.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz papaiatis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 21:37


ervin35 írta:
Biztos hogy nem segít a váltó olaj csere! sajnos ott a perselyek meg a rugók vannak elfáradva! később még 1 tételt meg keresek.,kb 18e ft az alkatrész.

23117525048 3db kicsi persely és a benne lévö rugó és stift
23317531369 2db kis kupak
23317502165 1db 5.sebesség rugójának a stiftje
23311224935 1db hátrameneti fokozat rugója
23311224849 1db hátramenetri rugó stiftje
23311224817 1db 5.sebesség rugója
23317637524 1db kis kupak
23117542726 2db nagy persely


Sziasztok!

Próbálom összeszedni ezeket az alkatrészeket, de úgy gondolom, hogy nem teljes ez a lista. AX71-es kocsi váltójába (E46 320d Touring, 136LE, 5 seb) kellenének. RealOEM link a robbantott ábráról: http://www.realoem.com/bmw/sho...&hl=68

Például a 23317531369 már nem kapható, helyette 23317637524 van. A lista alapján az előzőből kettő kell, utóbbiból egy. De mivel az előző már nincs, így utóbbiból akkor három kell, ha jól sejtem.

23117542726 számú cikk nem található a RealOEM-en. Ez micsoda?

Továbbá az ábráról nem kellene még a 15,16 illetve a 26,27 alkatrészek?

Köszi,
Atis


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz papaiatis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 12:08


Sajna egyre rosszabb a jelenség, így most már mindenképp meg kell csináltatnom.
Valaki javíttatott már ilyen hibát? Ha igen, kinél?

papaiatis írta: Köszi szépen! Visszaolvastam minden bejegyzést, így már világos a probléma.
Budapesten kit tudtok ajánlani a váltó felújítására, aki csinált már ilyet? rhantos?

Tano írta:
papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


A helyretoló stifted ragad be, típushiba. Már szó volt erről korábban, keress rá és megtalálod milyen javítókészletet kell hozzá venni.






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz papaiatis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 17:36


Köszi szépen! Visszaolvastam minden bejegyzést, így már világos a probléma.
Budapesten kit tudtok ajánlani a váltó felújítására, aki csinált már ilyet? rhantos?

Tano írta:
papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


A helyretoló stifted ragad be, típushiba. Már szó volt erről korábban, keress rá és megtalálod milyen javítókészletet kell hozzá venni.




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 10:53


papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


A helyretoló stifted ragad be, típushiba. Már szó volt erről korábban, keress rá és megtalálod milyen javítókészletet kell hozzá venni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 10:05


papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


a lötyögés nem feltétlen gond. viszont nem húz vissza a váltó közép állásba. vbiszont ezen nem térek napirendre, hogy valaki úgy vált, hogy kiteszi üresbe, majd ahol megáll a váltó onnan tolja be 3-asba. én annyira sokat nem is vezetek, de 2-esből rögtön tolom 3-asba nem időzök az üres pozícióban. ilyet kezdő sofőrök csinálnak az elején. a 4-edik fokozat valószínű szinkorngyűrű kopás miatt lesz.