csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 10:05


papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


Vennék a helyedbe egy másik váltót, fillérekért szokott lenni bontósoknál. (Donkadávid, Kasza, stb..)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz papaiatis

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 09:59


Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. június 24. kedd, 14:43


Echoo írta: Üdv mindenkinek!

Az alsó munkahengert felújítottuk, légtelenítettünk, a kuplungot kompletten cseréltük Brembo szettre, és így sem ment az autó, nem lehetett sebességbe tenni. Az OLX-en vettem a váltót, amibe friss olaj és adalék került, és az eladó állította, hogy jó a 318i-re. Ismét szétdobtuk (harmadszor) a gépet, és a váltót összehasonlítva az enyémmel, egy számsor sem egyezett meg a két váltón. Mérésekkel nem találtunk különbséget. Vettem még egy váltót 5k-ért (hála neked M.V.), és ismét nekiláttunk. Összeraktuk hulla fáradtan, és végre minden sebesség a helyén, járó motornál olyan a váltás, mint a vaj. Nem recseg, könnyedén veszi a gangokat.

Tanulság:
Nem vagyok autószerelő, de láttam már szerszámkészletet (az utóbbi napokban túladagolásom is lett), csak a szakértelem hiányzik. Akkor hibáztam, mikor elkezdtem mindenféle okos, hozzáértő ember tanácsaira hallgatni, és nem a józan ész hajtott. A 320-as váltó nem jó a 318i-re, ez már tuti.

Utolsó kérdésem:
Mi a különbség a 318 és a 320 váltója között?


Majdnem átmentél a BMW-ket ócsárolók oldalára, csupán a hozzá nemértés miatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Echoo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. június 24. kedd, 07:45


Üdv mindenkinek!

Az alsó munkahengert felújítottuk, légtelenítettünk, a kuplungot kompletten cseréltük Brembo szettre, és így sem ment az autó, nem lehetett sebességbe tenni. Az OLX-en vettem a váltót, amibe friss olaj és adalék került, és az eladó állította, hogy jó a 318i-re. Ismét szétdobtuk (harmadszor) a gépet, és a váltót összehasonlítva az enyémmel, egy számsor sem egyezett meg a két váltón. Mérésekkel nem találtunk különbséget. Vettem még egy váltót 5k-ért (hála neked M.V.), és ismét nekiláttunk. Összeraktuk hulla fáradtan, és végre minden sebesség a helyén, járó motornál olyan a váltás, mint a vaj. Nem recseg, könnyedén veszi a gangokat.

Tanulság:
Nem vagyok autószerelő, de láttam már szerszámkészletet (az utóbbi napokban túladagolásom is lett), csak a szakértelem hiányzik. Akkor hibáztam, mikor elkezdtem mindenféle okos, hozzáértő ember tanácsaira hallgatni, és nem a józan ész hajtott. A 320-as váltó nem jó a 318i-re, ez már tuti.

Utolsó kérdésem:
Mi a különbség a 318 és a 320 váltója között?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz Echoo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. június 21. szombat, 22:26


Szervusztok!

Csak olvasni szoktam a fórumot, de most olyan hibába futottam bele, ami végképp kiakasztott. Van egy E36 318i-m, a manuális váltóm pár napja recseg váltáskor, de van, hogy órákig semmi probléma. Vettem egy másik váltót, és most ott tartok, hogy minden rajongásom ellenére felgyújtom a gépet.

Használt másik váltó, friss olaj, adalékolva. Járó motornál nem lehet sebességbe tenni az autót, a váltókar iszonyú ellenállást tanusít. Álló motornál szépen lehet váltani, tologatva az autót érzem, hogy bevette a sebességet. Ha a motort kinyomott kuplunggal indítom be, sebességben van, felengedve a pedált szépen indul is az autó. Csak épp ha kiveszem sebességből, többé nem lehet betenni egyik fokozatba sem. Mit cseréljek ki? Kuplung nem csúszik, olaj nem folyik. Mi a fene lehet?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. június 21. szombat, 22:31

Ricsike1989
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Ricsike1989

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. június 21. szombat, 14:32


Sziasztok! Egy kérdésem lenne. E46 150le 20d-nél ha a gyári 5sebeséges váltót kicserélem 6 sebeségesre, akkor rövidebbek lesznek a sebeségek, vagy nem változik és végre többett tud? Vagy rövidebbek lesznek a sebeségek valamennyivel de végre akkor is többet tud? Vagy nem változik semmit? Esetleg difivel 1ütt érdemes cserélni? Azt tudom ha gyárilag 5 sebeséges és ha 6-os ra van cserélve akkor a tempomat nem megy 6.-ik ba. Azért gondolkodom a cserén, mert a gyári 5-ös váltó már elfáradt, cserélni kéne benne az összes hejretoló stiftet rugostól, perselyestől. Ez annyiba kerül mint ha lecserélném szimplán 6-os váltóra. Nem tudom van e értelme.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. június 21. szombat, 14:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. május 13. kedd, 18:50


Darius írta: Üdv!Érdeklődnék hogy manuális váltónál a váltóolajat hány ezrenként erdemes lecserelni?Illetve érdemes-e?


attól függ mennyi a km benne. szerintem 200ezernél célszerű. én olyan 75 ezernél cseréltem, de nagyon kár volt..., ha cserélsz, csakis gyári olajat, vagy ATF-et bele, manuális váltóolajat semmiképp, én ezt javaslom.


Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2014. május 13. kedd, 07:22


Üdv!Érdeklődnék hogy manuális váltónál a váltóolajat hány ezrenként erdemes lecserelni?Illetve érdemes-e?

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. május 12. hétfő, 21:33


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kuplungcserénél általában a kuplungtárcsán,kinyomón és kinyomó szerkezeten kívül mit érdemes még cserélni?!
Valamint maga a váltó kar alap helyzetben igen lötyögős,ahhoz mit és hol kell kicserélni?!
Am... meg nekem is van ilyen gondom, hogy sokszor nem akarja bevenni 1-be és rá kell még kuplungolnom egyet és akkor beveszi, ez lehet a kuplung kopás miatt?!
Előre is köszi!


méást nem is nagyon tudsz cserélni.
nekem az 1-es fokozat bevétel, olaj miatt volt, váltóolaj. ha volt cserélve, akkor valószínű nálad is ez van, vagy szinkrongyűrű, bár lehet az 1-es fokozat nincs is szinkronizálva.


Aham... köszi!
Az olajat azt cseréljem majd és elválik, vagy nem érdemes vele foglalkozni?!
És bent a váltó lötyögésén lehet segíteni vagy az ilyen?!
Régen az opelemben stiftet kellet cserélni és jó lett, ebbe nincs valami ilyen?!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. május 12. hétfő, 21:28


Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kuplungcserénél általában a kuplungtárcsán,kinyomón és kinyomó szerkezeten kívül mit érdemes még cserélni?!
Valamint maga a váltó kar alap helyzetben igen lötyögős,ahhoz mit és hol kell kicserélni?!
Am... meg nekem is van ilyen gondom, hogy sokszor nem akarja bevenni 1-be és rá kell még kuplungolnom egyet és akkor beveszi, ez lehet a kuplung kopás miatt?!
Előre is köszi!


méást nem is nagyon tudsz cserélni.
nekem az 1-es fokozat bevétel, olaj miatt volt, váltóolaj. ha volt cserélve, akkor valószínű nálad is ez van, vagy szinkrongyűrű, bár lehet az 1-es fokozat nincs is szinkronizálva.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. május 12. hétfő, 21:25


Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kuplungcserénél általában a kuplungtárcsán,kinyomón és kinyomó szerkezeten kívül mit érdemes még cserélni?!
Valamint maga a váltó kar alap helyzetben igen lötyögős,ahhoz mit és hol kell kicserélni?!
Am... meg nekem is van ilyen gondom, hogy sokszor nem akarja bevenni 1-be és rá kell még kuplungolnom egyet és akkor beveszi, ez lehet a kuplung kopás miatt?!
Előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz foritom92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. április 26. szombat, 17:34


Sziasztok!

Egy kérdessél fordulnék hozzatok, van 2 problémám.
Ha 1-es vagy 2-es be durván rárúgok a kuplungra megcsúszik a kuplungom, de nagyon ritkán, ez kizáró tény lehet kuplungcserere?
Valamint nem tudom hogy van-e a kettőnek köze egymáshoz de elég nehéz berakni 1-be a váltót állóhelyzetben.
Lehet ez azért van mert kopott a kuplungom?

Koszi a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz laptopelite

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 17:45


YELLOW írta:
laptopelite írta:
YELLOW írta:
laptopelite írta: Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...


ez gyanusan váltóbontás lesz és szinkrongyűrű csere...


Wow... Éreztem hogy nem lesz egyszerű :S És az mit jelent egy ilyen váltónál árban és időben? Gondolom nem biztos hogy jobban járok egy bontottal..?


hát ezt nem tudom. a bontott is lehet necces, lehet 10ezer múlva az is rossz lesz. árakat nem tudok, majd valaki hátha.


Azért köszönöm! Próbáltam keresni árakat de nem találtam egyenlőre...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 17:43


laptopelite írta:
YELLOW írta:
laptopelite írta: Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...


ez gyanusan váltóbontás lesz és szinkrongyűrű csere...


Wow... Éreztem hogy nem lesz egyszerű :S És az mit jelent egy ilyen váltónál árban és időben? Gondolom nem biztos hogy jobban járok egy bontottal..?


hát ezt nem tudom. a bontott is lehet necces, lehet 10ezer múlva az is rossz lesz. árakat nem tudok, majd valaki hátha.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz laptopelite

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 17:33


YELLOW írta:
laptopelite írta: Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...


ez gyanusan váltóbontás lesz és szinkrongyűrű csere...


Wow... Éreztem hogy nem lesz egyszerű :S És az mit jelent egy ilyen váltónál árban és időben? Gondolom nem biztos hogy jobban járok egy bontottal..?