YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 09. vasárnap, 13:02


Stubiflex írta: Sziasztok!

Keresgéltem a Castrol hivatalos oldalain, hogy milyen olajat ajánlanak as 525d (E61)váltójába?
Azt vettem észre, hogy a német és az ukràn oldalon Syntrans B75W-t ajànlanak, a Magyar oldalon pedig Syntrans Multivehicle 75W90-et.
Ez miért van?



az jó kérdés. de ha rám hallgatsz vagy gyári olajat kutatsz fel, vagy ATF DIII-at teszel bele. ugyanis a manuális váltóolaj marhára nem a legjobb a manuális BMW váltóba. jövőhéten én is dobon ki belőle az MTF castrol olajat és megy bele ATF. nem írom le miért, már sokszor leírtam, illetve több poz. véleményt hallottam emellett. és olcsóbban kijövök mint a gyári MTF-LT-vel.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 09. vasárnap, 12:49


Sziasztok!

Keresgéltem a Castrol hivatalos oldalain, hogy milyen olajat ajánlanak as 525d (E61)váltójába?
Azt vettem észre, hogy a német és az ukràn oldalon Syntrans B75W-t ajànlanak, a Magyar oldalon pedig Syntrans Multivehicle 75W90-et.
Ez miért van?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 09. vasárnap, 12:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz contains24

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2012. december 08. szombat, 17:18


Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! e46 316 ti compactom van! A problémam a következő! Indulás után kb 2000 fordulatnál valamiféle bugó vagy sipoló hang jön alulról! Viszont magasabb fordulaton ez mintha megszönne! A siploó hang halk de gáz adásnál vagy gáz elvételnél is hallatszik!
Valaki nem tudja mi az oka? Difi , váltó , vagy kardán tengelyen valami?
Nagyon zavar! Jó lenne rájönni!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 06:44


zoliika írta:
YELLOW írta:
brutus20 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



köszi a választ. kicsit számítottam volna további régi tagok tapasztalataira is. de mindig csak számítok...



jelentem nekem sem veszi 80nál az 1est Off autónál is kipróbálva, ott sem megy.
Amúgy olyan ez mint a spárga...szép dolog ha az ember meg tudja csinálni, de van értelme?! eddig eszembe nem jutott volna nagy sebességnél 1est nyomni, még anno az oktatóm is úgy tanította, hogy csak elindulásnál kell az egyes, ha kis sebességgel is, de gurul az autó, akkor 2es.


mint írtam világos, eddig én sem próbáltam, csak a múltkori 2-es akadás szerű dolog miatt. de nekem 40-nél sem veszi be. és csupán azért fura, mert BarG-nak, Valternak is beveszi. aztán már végképp nem tudom melyik a jó


A hülyeség ragályosma Én is kipróbáltam 50-nél és bevette az 1-es fokozatot bevette minden gond nélkül!Most már nyugodtan megyek hajnalban ill mindjárt....... Német.o-ba!



akkor a konzekvencia eddig annyi, hogy a benzines nem veszi be az 1-est, a dízel meg beveszi (3/3). ami mondjuk furcsa, mert pont a dízelt még úgysem kell 1-esbe rakni mint a benáyst, ha már gurul.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 21:30


YELLOW írta:
brutus20 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



köszi a választ. kicsit számítottam volna további régi tagok tapasztalataira is. de mindig csak számítok...



jelentem nekem sem veszi 80nál az 1est Off autónál is kipróbálva, ott sem megy.
Amúgy olyan ez mint a spárga...szép dolog ha az ember meg tudja csinálni, de van értelme?! eddig eszembe nem jutott volna nagy sebességnél 1est nyomni, még anno az oktatóm is úgy tanította, hogy csak elindulásnál kell az egyes, ha kis sebességgel is, de gurul az autó, akkor 2es.


mint írtam világos, eddig én sem próbáltam, csak a múltkori 2-es akadás szerű dolog miatt. de nekem 40-nél sem veszi be. és csupán azért fura, mert BarG-nak, Valternak is beveszi. aztán már végképp nem tudom melyik a jó


A hülyeség ragályosma Én is kipróbáltam 50-nél és bevette az 1-es fokozatot bevette minden gond nélkül!Most már nyugodtan megyek hajnalban ill mindjárt....... Német.o-ba!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 19. hétfő, 22:09

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 14:48


brutus20 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



köszi a választ. kicsit számítottam volna további régi tagok tapasztalataira is. de mindig csak számítok...



jelentem nekem sem veszi 80nál az 1est Off autónál is kipróbálva, ott sem megy.
Amúgy olyan ez mint a spárga...szép dolog ha az ember meg tudja csinálni, de van értelme?! eddig eszembe nem jutott volna nagy sebességnél 1est nyomni, még anno az oktatóm is úgy tanította, hogy csak elindulásnál kell az egyes, ha kis sebességgel is, de gurul az autó, akkor 2es.


mint írtam világos, eddig én sem próbáltam, csak a múltkori 2-es akadás szerű dolog miatt. de nekem 40-nél sem veszi be. és csupán azért fura, mert BarG-nak, Valternak is beveszi. aztán már végképp nem tudom melyik a jó

brutus20
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz brutus20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 14:30


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



köszi a választ. kicsit számítottam volna további régi tagok tapasztalataira is. de mindig csak számítok...



jelentem nekem sem veszi 80nál az 1est Off autónál is kipróbálva, ott sem megy.
Amúgy olyan ez mint a spárga...szép dolog ha az ember meg tudja csinálni, de van értelme?! eddig eszembe nem jutott volna nagy sebességnél 1est nyomni, még anno az oktatóm is úgy tanította, hogy csak elindulásnál kell az egyes, ha kis sebességgel is, de gurul az autó, akkor 2es.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 11:31


hil írta:
YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



köszi a választ. kicsit számítottam volna további régi tagok tapasztalataira is. de mindig csak számítok...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 17:07


YELLOW írta:

közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.


Szia!
Én sem tudom betenni 1-be, Corsán sem megy és pont a napokban volt ez a téma a Vectra fórumon, ott sem tudják betenni menet közben a 1-et.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 13:21


pár talált komment, mind copy/paste... nem tudom... ha így volna, akkor néhányan miért tudják mégis berakni 1-esbe? most akkor, az 1-es szinkronizálva van vagy sem? valaki mondjon már konkrétat.

-----------------
Újabb autókban már nem is engedi a rendszer, hogy bizonyos fordulat felett 1 vagy 2-be tedd.
-----------------
1-esbe nincs szinkron a legtöbb autónál, ami azt jelenti, hogy - erőltetés nélkül - nem is igen tudsz visszaváltani, vagy ha mégis, az tuti rongál. 4-ből legfeljebb 2-be válts vissza, ha nem tartasz tőle, hogy egy gyenge sóhajtással távozik valami a motorháztetőn keresztül. Csók a tulajnak amúgy, nem tudom, hogy ment át a műszakin -- vagy azért ül melletted, mert nincs jogsija??
-----------------
Amúgy jó kis sebváltód lehet, ha 4-esből visszatudsz kapcsolni 1-esbe

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 16. péntek, 22:22


BarG írta:
zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön


közben FB-n is kaptam választ itteni kollégától, Ő 70-nél (dízel) be tudja tenni 1-esbe minden gond nélkül. én azóta ma voltam az autóval és semmi gond nincs, mint amit leírtam, de 1-esbe betenni 2-sből már nagyon nehezen menne, nem is erőltettem. furcsa.
mindegy cserélek egy ATF olajra aztán meglátjuk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 14. szerda, 22:04


hil írta:
BarG írta:

Hát én már vagy 4-5 alkalommal cseréltettem olajat a váltóban, meg a difiben is és azoknál szép tiszta volt az olaj, ami lejött, mégha sötétebb is, mint a friss. Ilyen tejeskávé jelleg csak a Castrol Transmax Z-nél volt.


Szia!
Akkor vagy nem emlékszel rá, vagy előtte nem mentél az autóval. Próbáld ki: új, vadi új olajat gépi habverővel verj kb 5 percig és az eredményt Magad is látni fogod. Ez hasonló, mint amikor a fogaskerekek verik az olajat a váltóban. A tejeskávé jelleg nem igazán helytálló, de az olaj csúnya, opálos, gusztustalan színt fog felvenni. Nem kell hinned nekem és nem és érdemes több szót vesztegetni erre a témára. Én ezt magam megtapasztaltam, azért is írtam le.



egy pár oldallal visszább beraktam egy külföldi oldalról való írást google fordítóval fordítva. ott is ATF-et írta, Redline D4 ATF-et. ott az MTF-LT olaj, lett csúnya koszos (van kép is, léásd visszább) most néztem ARAL ATF 55 olajat, várom az árajánlatot rá. a transmax Z az nekem fura. drága. amit visszább írtam srác egy olcsó shell ATF-et vett és semmi gonja nem volt diffiben sem. szóval én valami dexron 2-3-at veszek, ami ennek megfelel.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. november 14. szerda, 21:45


BarG írta:

Hát én már vagy 4-5 alkalommal cseréltettem olajat a váltóban, meg a difiben is és azoknál szép tiszta volt az olaj, ami lejött, mégha sötétebb is, mint a friss. Ilyen tejeskávé jelleg csak a Castrol Transmax Z-nél volt.


Szia!
Akkor vagy nem emlékszel rá, vagy előtte nem mentél az autóval. Próbáld ki: új, vadi új olajat gépi habverővel verj kb 5 percig és az eredményt Magad is látni fogod. Ez hasonló, mint amikor a fogaskerekek verik az olajat a váltóban. A tejeskávé jelleg nem igazán helytálló, de az olaj csúnya, opálos, gusztustalan színt fog felvenni. Nem kell hinned nekem és nem és érdemes több szót vesztegetni erre a témára. Én ezt magam megtapasztaltam, azért is írtam le.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. november 14. szerda, 20:48


hil írta:
BarG írta:

Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.



Szia!
Nem okoskodni, kötekedni akarok, de ezt én is megtapasztaltam: váltóolaj leersztése után én is olyan tejeskávé szerű dolgot láttam az edényben, amin bizony elszörnyülködtem, gondolván, az olaj valóban megérett a cserére. (e36-ban volt, kb 15 év után, még gyári olaj, autó Német országból vásárolva) Aztán megnéztem az olajat kb 1 óra múlva és akkor már olyan volt mint az új! Szerintem az lehetett, hogy a leengedett olaj a váltóban a fogaskerekek által levegővel keveredett és azért volt olyan elborzasztó a látványa, majd állás alatt a levegő kiment belőle és akkor már szép lett. A vadi új olajat, ha pár 10 Km után leengeded, azzal is ugyanazt a látványt fogod kapni: tejeskávé szerű trutyi. Ez személyes tapasztalat, nem hallomás, de próbáld ki, Magad is látni fogod!





Hát én már vagy 4-5 alkalommal cseréltettem olajat a váltóban, meg a difiben is és azoknál szép tiszta volt az olaj, ami lejött, mégha sötétebb is, mint a friss. Ilyen tejeskávé jelleg csak a Castrol Transmax Z-nél volt.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. november 14. szerda, 08:21


BarG írta:

Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.



Szia!
Nem okoskodni, kötekedni akarok, de ezt én is megtapasztaltam: váltóolaj leersztése után én is olyan tejeskávé szerű dolgot láttam az edényben, amin bizony elszörnyülködtem, gondolván, az olaj valóban megérett a cserére. (e36-ban volt, kb 15 év után, még gyári olaj, autó Német országból vásárolva) Aztán megnéztem az olajat kb 1 óra múlva és akkor már olyan volt mint az új! Szerintem az lehetett, hogy a leengedett olaj a váltóban a fogaskerekek által levegővel keveredett és azért volt olyan elborzasztó a látványa, majd állás alatt a levegő kiment belőle és akkor már szép lett. A vadi új olajat, ha pár 10 Km után leengeded, azzal is ugyanazt a látványt fogod kapni: tejeskávé szerű trutyi. Ez személyes tapasztalat, nem hallomás, de próbáld ki, Magad is látni fogod!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 14. szerda, 08:23