Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 11:41


K_Gergo írta: ...bár azt azért hozzátenném, hogy amelyik autóban szerintem jobb volt a váltó megvezetése, ott meg olyan érzésem volt, mintha szorulna...nekem semmi se jó...


Na ja - bár az enyémben élmény váltani, de a szinkronproblémák előjönnek (ritkán, de előfordul, hogy R és 1 nem elérhető, csak kettesbe kapcsolás után, vagy iszonyú kerregés kíséretében). Úgy látszik, valamit valamiért.

Lehet, hogy automatát kéne venni )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 15. vasárnap, 11:42

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 11:18


...bár azt azért hozzátenném, hogy amelyik autóban szerintem jobb volt a váltó megvezetése, ott meg olyan érzésem volt, mintha szorulna...nekem semmi se jó...

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 11:16


Coyote írta: Köszi a válaszokat.
Igazából azt lehet érezni, hogy mikor kapcsol, mikor veszi be a fokozatot - csak amíg idáig eljutok, az olyan, mint ha egy szappanos halat húzogatnék egy vödör takonyban.
De ha mindegyik ilyen, az sem veszi el a kedvem, max hozzászokok

sajnos szerintem is méltatlanul lötyögős és pontatlan a váltó sportosan/gyorsan használva. azt nem mondom, hogy szar, de én többet vártam egy 230 lovas autótól.
az enyém megvétel után kb olyan volt, mint ahogy leírtad (irgalmatlan holtjáték sebességben is), aztán ki lett cserélve a teljes váltórudazat, mindenestől ~40k volt az alkatrész, és le is kell venni a váltót hozzá - így se lett japánosan pontos, de sokkal jobb.
szóval az sem normális, amit írtál, de felújítás után se lesz etalon.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 11:05


Szemy írta: Szia!

Igaz nekem csak 5 sebesseges volt a valtom, de ilyesmikre (amiket irtal) nem figyeltem fel. Precizen lehetett kapcsolni a fokozatokat, hatarozottan lehetett erezni, hogy mikor kapcsolt. Az egyetlen negativuma az volt, hogy hideg valtoolajnal neha nehezebben lehetett kapcsolni az 1. es a 2. fokozatot. De ezt itt a forumon több markatars is jelezte, hogy naluk is ugyanez a helyzet.

Szerintem probalj meg ki nehany 320d-t es akkor jobban kepet kapsz, hogy mit varhatsz a valtotol. Remelem tudtam valamicsket segiteni, jo autonezelödest!

Szemy



Coyote írta: Már javában tesztelgetem az E46 320D-ket, legkésőbb június elején meglesz az új kedvenc

Viszont lenne itt egy fontos kérdésem: mindegyik 6 gangos manuális váltósban ilyen laza a váltó? Betolom mondjuk hármasba, és még mindig kb 3 centis sugarú körben lehet mozgatni a kart. Menet közben a következő fokozatba is inkább "belefolyik", nem precízen belesiklik.

Én kényelmesedtem el a precíz japán váltókon, vagy valami váltóhibás E46-ot sikerült kifognom?




nem a kapcsolással van baj, az nekem is jó, hanem a kar lötyögésével.
mondjuk én elég gyorsan váltok, többen megjegyezték, és 2-ből 3-ba váltásnál, gyors váltás esetén hajlamos két fokozat közé menni. mondjuk ez lehet az én hibám, hogy a gyorsaság hevében... de más off autónál is képes vagyok ilyet produkálni, ha elkap a gépszíj.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 10:54


Szemy írta: Szia!

Igaz nekem csak 5 sebesseges volt a valtom, de ilyesmikre (amiket irtal) nem figyeltem fel. Precizen lehetett kapcsolni a fokozatokat, hatarozottan lehetett erezni, hogy mikor kapcsolt.



Köszi a válaszokat.
Igazából azt lehet érezni, hogy mikor kapcsol, mikor veszi be a fokozatot - csak amíg idáig eljutok, az olyan, mint ha egy szappanos halat húzogatnék egy vödör takonyban.
De ha mindegyik ilyen, az sem veszi el a kedvem, max hozzászokok

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 10:49


Szia!

Igaz nekem csak 5 sebesseges volt a valtom, de ilyesmikre (amiket irtal) nem figyeltem fel. Precizen lehetett kapcsolni a fokozatokat, hatarozottan lehetett erezni, hogy mikor kapcsolt. Az egyetlen negativuma az volt, hogy hideg valtoolajnal neha nehezebben lehetett kapcsolni az 1. es a 2. fokozatot. De ezt itt a forumon több markatars is jelezte, hogy naluk is ugyanez a helyzet.

Szerintem probalj meg ki nehany 320d-t es akkor jobban kepet kapsz, hogy mit varhatsz a valtotol. Remelem tudtam valamicsket segiteni, jo autonezelödest!

Szemy



Coyote írta: Már javában tesztelgetem az E46 320D-ket, legkésőbb június elején meglesz az új kedvenc

Viszont lenne itt egy fontos kérdésem: mindegyik 6 gangos manuális váltósban ilyen laza a váltó? Betolom mondjuk hármasba, és még mindig kb 3 centis sugarú körben lehet mozgatni a kart. Menet közben a következő fokozatba is inkább "belefolyik", nem precízen belesiklik.

Én kényelmesedtem el a precíz japán váltókon, vagy valami váltóhibás E46-ot sikerült kifognom?




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 10:45


Coyote írta: Már javában tesztelgetem az E46 320D-ket, legkésőbb június elején meglesz az új kedvenc

Viszont lenne itt egy fontos kérdésem: mindegyik 6 gangos manuális váltósban ilyen laza a váltó? Betolom mondjuk hármasba, és még mindig kb 3 centis sugarú körben lehet mozgatni a kart. Menet közben a következő fokozatba is inkább "belefolyik", nem precízen belesiklik.

Én kényelmesedtem el a precíz japán váltókon, vagy valami váltóhibás E46-ot sikerült kifognom?


amúgy megsúgom, hogy harmadikban a leglötyögősebb. mivel új korában, még nem tapogattam új E46-ot, így nem tom milyen gyárilag, de eddig ami manuális volt, mindegy milyen motorú, mindbe lötyögött. Kicsit furcsa volt nekem is, hogy BMW-ben.
ám lehet kis műanyag bigyó kikopva, eltörve, ami miatt lötyöghet, de, hogy mind...pedig direkt összes e46-ba nézem. de már E39-ben is tapasztaltam.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. május 15. vasárnap, 09:51


Már javában tesztelgetem az E46 320D-ket, legkésőbb június elején meglesz az új kedvenc

Viszont lenne itt egy fontos kérdésem: mindegyik 6 gangos manuális váltósban ilyen laza a váltó? Betolom mondjuk hármasba, és még mindig kb 3 centis sugarú körben lehet mozgatni a kart. Menet közben a következő fokozatba is inkább "belefolyik", nem precízen belesiklik.

Én kényelmesedtem el a precíz japán váltókon, vagy valami váltóhibás E46-ot sikerült kifognom?

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 22:27


Alesi írta:
spree írta: Hello mindenki!

Hosszas gondolkodás után vettem a gépbe egy új sebváltó gombot, a régi már elég gáz.
Szóval most van a baj, mert a sokak által leírt módon (csak egyszerűen felfelé lehúzni) nekem sehogy sem akar még csak megmozdulni sem.
A szemem kijön az erőlködéstől, attól félek lassan felhúzom az egész váltóházat kardánostól diffistől a lyukon, a sérvem kiújul de ez akkor sem jön le.
Valóban nincs semmilyen pl. évjárattól függő trükkje ennek?
Nem kell semerre tekerni, vagy esetleg a tetején a kupak alatt csavaros?
Nem akarom szétbarmolni a váltókulisszát meg a mechanikát még jobban, így sem tökéletes sajnos olajcsere után a váltóm, nem akarok még plusz törni vagy feszíteni valamit.
Plííz adjatok tanácsot vagy aki biztosan meri állítani, hogy ez csak ilyen nehezen jön le, de lejön simán felfelé húzva, vagy járt ugyanígy mert csinálta, kérem írja meg, én akkor bátran ráfogok keményen oszt leszakítom a f...ba..

Köszi előre is....


En is majd meg szakadtam, mikor levettem. Lenyeg, hogy nem szabad feladni


Így van,csak keményen! Nekem is nehéz volt leszedni

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 22:08


spree írta: Hello mindenki!

Hosszas gondolkodás után vettem a gépbe egy új sebváltó gombot, a régi már elég gáz.
Szóval most van a baj, mert a sokak által leírt módon (csak egyszerűen felfelé lehúzni) nekem sehogy sem akar még csak megmozdulni sem.
A szemem kijön az erőlködéstől, attól félek lassan felhúzom az egész váltóházat kardánostól diffistől a lyukon, a sérvem kiújul de ez akkor sem jön le.
Valóban nincs semmilyen pl. évjárattól függő trükkje ennek?
Nem kell semerre tekerni, vagy esetleg a tetején a kupak alatt csavaros?
Nem akarom szétbarmolni a váltókulisszát meg a mechanikát még jobban, így sem tökéletes sajnos olajcsere után a váltóm, nem akarok még plusz törni vagy feszíteni valamit.
Plííz adjatok tanácsot vagy aki biztosan meri állítani, hogy ez csak ilyen nehezen jön le, de lejön simán felfelé húzva, vagy járt ugyanígy mert csinálta, kérem írja meg, én akkor bátran ráfogok keményen oszt leszakítom a f...ba..

Köszi előre is....


En is majd meg szakadtam, mikor levettem. Lenyeg, hogy nem szabad feladni

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 21:32


spree írta: Hello mindenki!

Hosszas gondolkodás után vettem a gépbe egy új sebváltó gombot, a régi már elég gáz.
Szóval most van a baj, mert a sokak által leírt módon (csak egyszerűen felfelé lehúzni) nekem sehogy sem akar még csak megmozdulni sem.
A szemem kijön az erőlködéstől, attól félek lassan felhúzom az egész váltóházat kardánostól diffistől a lyukon, a sérvem kiújul de ez akkor sem jön le.
Valóban nincs semmilyen pl. évjárattól függő trükkje ennek?
Nem kell semerre tekerni, vagy esetleg a tetején a kupak alatt csavaros?
Nem akarom szétbarmolni a váltókulisszát meg a mechanikát még jobban, így sem tökéletes sajnos olajcsere után a váltóm, nem akarok még plusz törni vagy feszíteni valamit.
Plííz adjatok tanácsot vagy aki biztosan meri állítani, hogy ez csak ilyen nehezen jön le, de lejön simán felfelé húzva, vagy járt ugyanígy mert csinálta, kérem írja meg, én akkor bátran ráfogok keményen oszt leszakítom a f...ba..

Köszi előre is....


picit tekerd meg mindkét irányba, mert lehet valaki már beleragasztotta. le kell jönnie, én is majdnem orrba vágtam magam, mikor le kellett vennem.



spree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz spree

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2011. február 18. péntek, 21:14


Hello mindenki!

Hosszas gondolkodás után vettem a gépbe egy új sebváltó gombot, a régi már elég gáz.
Szóval most van a baj, mert a sokak által leírt módon (csak egyszerűen felfelé lehúzni) nekem sehogy sem akar még csak megmozdulni sem.
A szemem kijön az erőlködéstől, attól félek lassan felhúzom az egész váltóházat kardánostól diffistől a lyukon, a sérvem kiújul de ez akkor sem jön le.
Valóban nincs semmilyen pl. évjárattól függő trükkje ennek?
Nem kell semerre tekerni, vagy esetleg a tetején a kupak alatt csavaros?
Nem akarom szétbarmolni a váltókulisszát meg a mechanikát még jobban, így sem tökéletes sajnos olajcsere után a váltóm, nem akarok még plusz törni vagy feszíteni valamit.
Plííz adjatok tanácsot vagy aki biztosan meri állítani, hogy ez csak ilyen nehezen jön le, de lejön simán felfelé húzva, vagy járt ugyanígy mert csinálta, kérem írja meg, én akkor bátran ráfogok keményen oszt leszakítom a f...ba..

Köszi előre is....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz stgoofy

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 14:47


YELLOW írta:
stgoofy írta: hali

Szeretném megcsináltatni a váltomat a tipikus 5 sebesség fele állás miatt mert nagyon idegesit.
kérdésem az lenne hogy valaki megtudja mondani hogy melyik hüvelyt és rugót kell megrendelnem hogy jó legyen ,mert a reaolemen néztem és van belőle vagy 6 helyen és nem tudom melyik tartozik az 5-ős höz..

reaolem kép



mi is a hiba? lötyög vagy mi? vagy ha kiveszed sebességből nem húzza be középre a kart?



ha kiveszem sebbeségből akkor nem középen áll hanem az 5 ős fele nem rugja vissza a rugó..
de ha már leszedem akkor kicserélem a váltó rudazat alkatrészeit nehogy még 1 szer szét keljen már szedni ,de azokat könnyebb be azonositani,mint ezt a kis hüvelyt...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 14:28


stgoofy írta: hali

Szeretném megcsináltatni a váltomat a tipikus 5 sebesség fele állás miatt mert nagyon idegesit.
kérdésem az lenne hogy valaki megtudja mondani hogy melyik hüvelyt és rugót kell megrendelnem hogy jó legyen ,mert a reaolemen néztem és van belőle vagy 6 helyen és nem tudom melyik tartozik az 5-ős höz..

reaolem kép



mi is a hiba? lötyög vagy mi? vagy ha kiveszed sebességből nem húzza be középre a kart?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz stgoofy

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 14:11


hali

Szeretném megcsináltatni a váltomat a tipikus 5 sebesség fele állás miatt mert nagyon idegesit.
kérdésem az lenne hogy valaki megtudja mondani hogy melyik hüvelyt és rugót kell megrendelnem hogy jó legyen ,mert a reaolemen néztem és van belőle vagy 6 helyen és nem tudom melyik tartozik az 5-ős höz..

reaolem kép



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 14. hétfő, 14:12