jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 21:39


Figyi nekem egy e46 320i-m volt és az is hidegen amikor kint aludt -5-ben akkor kicsit nehezebben vette a fokozatokat de ez kb 2-3 km-ig aztán tuti volt minden, de ez normális mert megvan dermedve az olaj. De a kormányal semmi baj nem volt az ugyan olyan könnyű volt mint melegen. Sajnos vannak olyan autók amibe belenyúl a gazdája és csak szívás van vele.

spree írta: Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.




spree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz spree

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 21:27


Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 21:11


Manuális váltóban nincsen semilyen olajszürő, az csak az autómatában van.
Egy ismerősömnek is hasonló baja volt, hogy egyesbe kettesbe meg rükibe akadt. Ő is kuplungra gondolt, és lecserélték elöbb a váltóolajat. Na akkor látták, hogy baj van és nem a kuplunggal. Aztán a vége az lett, hogy vett 30 ezerért egy bontott váltót.

spree írta: Hát igen, én sem bízom ebben a cuccban, hiszen mitől is ne használódna, koszolódna?!
Vas a vason, fogaskerekek meg mittomén forognak ott bent nem keveset ugyebár.
Nemtom mondjuk , hogy pl. ennek szűrője van-e?
Mikor a szerelőnek említettem, hogy ezt nézzük már meg ugyan, úgy nézett rám mint a kisbirka az anyjára.
Ha nincs szűrője akkor ez tényleg egy f...ság, hiszen nyilván nem öntisztulós, soha el nem fáradós "űrolajat" raktak bele.
Bár nem vagyok gépészmérnök de jómagam sem hiszek a 30.000-es olajcserékben sem, max. 15.000-ként mindíg cserélek motorolajat is.
Mindenesetre szerintem nem ezzel lesz a gond, ez inkább valami egyéb mechanikus gond lehet.
(rudazat, az az alumínium valami amiben a váltókar alján lévő gömb jár)
Fene tudja?!
Akad, de olajgondnál miért nem akad a többi sebességben is?
Várok még valami egyéb okosságra, hátha itt valakinek volt pont ilyen gondja netán már és kapásból vágja mi a bibi, elvégre nem egy ritka fajta ez a BMW-k között, sok db r-go sok tapasztalat.
Köszi a hozzászólásod...




spree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz spree

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 20:58


Hát igen, én sem bízom ebben a cuccban, hiszen mitől is ne használódna, koszolódna?!
Vas a vason, fogaskerekek meg mittomén forognak ott bent nem keveset ugyebár.
Nemtom mondjuk , hogy pl. ennek szűrője van-e?
Mikor a szerelőnek említettem, hogy ezt nézzük már meg ugyan, úgy nézett rám mint a kisbirka az anyjára.
Ha nincs szűrője akkor ez tényleg egy f...ság, hiszen nyilván nem öntisztulós, soha el nem fáradós "űrolajat" raktak bele.
Bár nem vagyok gépészmérnök de jómagam sem hiszek a 30.000-es olajcserékben sem, max. 15.000-ként mindíg cserélek motorolajat is.
Mindenesetre szerintem nem ezzel lesz a gond, ez inkább valami egyéb mechanikus gond lehet.
(rudazat, az az alumínium valami amiben a váltókar alján lévő gömb jár)
Fene tudja?!
Akad, de olajgondnál miért nem akad a többi sebességben is?
Várok még valami egyéb okosságra, hátha itt valakinek volt pont ilyen gondja netán már és kapásból vágja mi a bibi, elvégre nem egy ritka fajta ez a BMW-k között, sok db r-go sok tapasztalat.
Köszi a hozzászólásod...

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 20:36


Szia!

Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.

üdv.

spree írta: Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...




spree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz spree

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2011. január 22. szombat, 20:22


Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:55


Értelek. Mindenki máshogy csinálja.

Qucsy írta:
jrtom írta: Ezzel nem tudom mit akarsz mondani. NEM kell hozzányúlni a váltószoknyához, teljesen különálló a gombtól!

Qucsy írta:
jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..




ezzel azt akartam mondani,hogy én mindig bal kézzel ráfogok a váltóvasra és nem a bőrre nehogy elszakítsam..





Qucsy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Qucsy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 326

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:52


jrtom írta: Ezzel nem tudom mit akarsz mondani. NEM kell hozzányúlni a váltószoknyához, teljesen különálló a gombtól!

Qucsy írta:
jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..




ezzel azt akartam mondani,hogy én mindig bal kézzel ráfogok a váltóvasra és nem a bőrre nehogy elszakítsam..

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:50


Köszi urak még egyszer!

Sejtettem hogy hasonlatos, mint az automata váltóé, de nem mertük megrántani, mert azért az automatáénál jobban szorul a helyén...

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:30


Ezzel nem tudom mit akarsz mondani. NEM kell hozzányúlni a váltószoknyához, teljesen különálló a gombtól!

Qucsy írta:
jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..




Qucsy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Qucsy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 326

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:23


jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:19


Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 20:10


köszönöm uraim!

Qucsy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Qucsy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 326

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 19:46


kempelen írta: Valaki le tudná írni hogyan kell leszedni az E46 manuális váltó váltógombját?

Egyik ismerősöm szeretné bőröztetni, de nem mer nekiállni. Jómagam pedig ótómatás lévén nem tudok érdemben segíteni neki.

Ezért kellene az infó a manuális váltógomb levételéről...


nagyon egyszerű..
1, felpattintani a váltószütyőt
2, bal kézzel erősen ráfogni a váltórúdra
3, erősen izomból lehúzni a sebesség váltó gombot(nem kell tőle megijedni nehezen jön le de lejön)

és kész is..

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 19:42


kempelen írta: Valaki le tudná írni hogyan kell leszedni az E46 manuális váltó váltógombját?

Egyik ismerősöm szeretné bőröztetni, de nem mer nekiállni. Jómagam pedig ótómatás lévén nem tudok érdemben segíteni neki.

Ezért kellene az infó a manuális váltógomb levételéről...


A bőr szoknya alsó részét kipattintod, felhúzod (hogy lásd a gombon lévő rögzítését) miután eltávolítottad a váltószoknyát a váltógombot felfelé lehúzod.