BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 19:46


ute107 írta: NA, most már leírom mivel elég sokat hallani a kiváló Skoda váltóról

8 db Skoda Octaviaval közlekedünk felváltva a cégnél, na annak mindnek egy kalap sz*r a váltója, gyorsan nem lehet vele váltani, igaz hogy a helyére megy mindig, csak néha egy kisebb (110 decibel) hanghatással.
Pl. hátra gurulsz ---> tedd be 1.be és go... Bmw elindul elõre.
Skoda: vagy lefullad, vagy be sem tudod tenni egyes fokozatba.

BMW: gurulsz elõre, tedd be hátramenetbe... semmi gond... zurück...and fahren...
Skoda: -"- ---> addig csattog a váltó míg újra vissza nem nyomod a kuplungot, mert megsajnálod az autót...

Ja és menjetek (OFF) Chevrolé' LAcettivel... Na annál rosszab váltója még a 2 ütemü Wartburgnál is...


Qrvára nem mind1, hogy milyen motoros az a Skoda. Mert az erõsebb 1.9TDI-sek olyan váltóval vannak szerelve, aminek sajna a BMW váltó csak jelenthet. Nekem ugyan sose volt Skodám, "csak" Seat-om, de elég bivaly példányok, és igen elcsodálkoztam, mikor a csóri 6M-es Leonból átülve a 12M-es 3cd-be bizony a Seat váltója SOKKAL jobb volt!!! És mint tudjuk, a platform stratégia miatt azonos váltók kerültek a VAG autóiba. Vezettem 1.4, 1.6 motorosakat is, azoknak a váltóik a f@s kategóriájába tartoznak.

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:56


Természetesen nekem se a szívem csücske a skoda, sõt, csak bosszant, hogy még annak a fostalicskának is jobban veszi az egyest mint nekem.
Na majd utána járok mi lehet ennek az oka a BMW -nél.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:36


NA, most már leírom mivel elég sokat hallani a kiváló Skoda váltóról

8 db Skoda Octaviaval közlekedünk felváltva a cégnél, na annak mindnek egy kalap sz*r a váltója, gyorsan nem lehet vele váltani, igaz hogy a helyére megy mindig, csak néha egy kisebb (110 decibel) hanghatással.
Pl. hátra gurulsz ---> tedd be 1.be és go... Bmw elindul elõre.
Skoda: vagy lefullad, vagy be sem tudod tenni egyes fokozatba.

BMW: gurulsz elõre, tedd be hátramenetbe... semmi gond... zurück...and fahren...
Skoda: -"- ---> addig csattog a váltó míg újra vissza nem nyomod a kuplungot, mert megsajnálod az autót...

Ja és menjetek (OFF) Chevrolé' LAcettivel... Na annál rosszab váltója még a 2 ütemü Wartburgnál is...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:31


Sziasztok,
Nekem is néha nehezen veszi az 1-est a váltó hidegben. A szerelõ mondta lehet kuplungtól is. Aztán: tavaly nyáron jártam úgy Horvátországban az autópályán, araszoltam dög melegben, és akkor furcsa lett a kuplung (mintha sokkal könnyebb lenne benyomni (aminek örültem, mert sztem ezen a típuson relatív „nehezen jár – nagy erõ kell – a kuplung)). Ott nem értem rá ezen filózni menni kellett. Késõbb a szerelõ mondta, az automata kuplung állító állíthatott utána. Ezt csak azért írtam, mert a következõ télen az 1-est sokkal(!) könnyebben vette. Azonos útvonalon tesztelve szinte megszûnt a nehezen veszi az 1-est a váltó hidegben gond.
Sky

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:22


Semmi más nincs csak próbálom megérteni.

Meg kéne kérdezni a Bajorokat "was ist los?"

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:20


Ezt akkor sem értem, hogy egy prémium kategóriás autónál hogy lehet ilyen, ha hideg van.

Mert:

A munkatársam OFF 2 éves Skoda Fabia-ja váltója
( 1.4L 60.000km-el ) olyan mint a vaj mínusz tízben is.

1998-2000 köröl nem volt még olyan mûszaki szinten a BMW, hogy gyártson egy olyan váltót mint a fent említett darab.
(amúgy a skodriban valami régebbi vw polo technika van)



A nehéz váltásnak semmi más oka nincs csak a hideg vagy az olajhiány.
Az e21, az e30, az e46 télen mind ugyanúgy viselkedik ahogy leírtátok (sajt tapasztalat). Nyilván a rudazatban kicserélt alkatrészek javítják az érzetet. Amikor már meleg az olaj minden ok.

Üdv[/quote]

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:13


Fiúk!

A nehéz váltásnak semmi más oka nincs csak a hideg vagy az olajhiány.
Az e21, az e30, az e46 télen mind ugyanúgy viselkedik ahogy leírtátok (sajt tapasztalat). Nyilván a rudazatban kicserélt alkatrészek javítják az érzetet. Amikor már meleg az olaj minden ok.

Üdv


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 18:06


Sziasztok,

Nekem is amikor hidegben utcán állok, és nem veszi be az 1-est, és ha van lehetõségem elõre vagy hátra gurulni akkor beveszi.

De melegen hibátlan.

Itt néztem ill. olvastam, hogy alulról kaphatja a vizet, sarat a rudazat.
Talán ez is okozhatja, hogy akad, bár itt váltókart cserél az emberünk, de látszik a lényeg.

http://www.e46fanatics.com/how...howto_id=4

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 16:22


ebben nincs sok km...gyors váltást bírja, bár néha elõfordult, hogy reccsent kettõbõl harmadikba, de az az én hibám volt, de amúgy nagyon jól lehet vele gyorsan váltani

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 16:10


És ha gyorsan elindulsz és hirtelen váltasz, mintha gyorsulási versenyen lennél, akkor is nehezen veszi ill. fura hangot ad?!
Mert ha igen akkor neked a váltó szinkronjai el vannak kopva..., ez csak akkor szokott bekövetkeznmi, ha nagyon sok km van a kocsiban illetve ha nem nagyon kímélték...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 14:34


ugye én vetettem fel ezt a váltó akadós problémát... azt elfelejtettem leírni, hogy már meleg volt az autó, de ugyanaz nap amikor garázsból kifelé nem akarta bevenni, de elmentem haverhoz, elõttük álltam be a parkolóba, motor jár kivcettem üresbe, koxcsi fix álló helyzetbe, majd vissza akartam 1-esbe tenni és utána leállítani, de nem vette be... aztán a féket felemeltem, egy 5 mm-t hátragurultam, és utána bevette könnyen nem tudom így meg olyan, mintha a fogak, vagy isten tudja

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2008. december 10. szerda, 11:51


Nekem a gyári mennyiség ment bele, ezt végkép nem tudom mitõl függ.

Lassan mindenkinek rendelhetünk egy garnitúra "mûanyag csapágyat". Ahogy látom




Neked (TheMAn) mennyi olaj ment bele? Mert nekem az elõírt 1.2 helyet legalább 1.5 litert elnyelt a váltó.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 09. kedd, 23:18


ute107 írta: Ezzel a kérdéssel megfogtál! Elméletileg ez a rudazata ugyanolyan mindkét kiadásnak... de én csak facelift elõttiben cseréltem sajnos... pedig kicseréltem volna egy ráncfelvarrottban is ha lenne...

De nem akrok hülyeséget írni, mert van ott annyi kütyü, hogy ez bármi miatt lehet. Lehet akár szerintem szinkron probléma is, igaz ez nem szokása a BMW-knek.


egy biztos, ugyan olyan tipusú autóink vannak, szóval ez nálam is mûködni fog, legalábbis mûködnie kéne

Köszi mégegyszer

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 09. kedd, 23:01


Ezzel a kérdéssel megfogtál! Elméletileg ez a rudazata ugyanolyan mindkét kiadásnak... de én csak facelift elõttiben cseréltem sajnos... pedig kicseréltem volna egy ráncfelvarrottban is ha lenne...

De nem akrok hülyeséget írni, mert van ott annyi kütyü, hogy ez bármi miatt lehet. Lehet akár szerintem szinkron probléma is, igaz ez nem szokása a BMW-knek.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 09. kedd, 22:56


ute107 írta: A facliftes az nálam faceliftet jelent!


jah, amúgy ez a "csere és jó lesz" mindegyik kiadásnál igaz? facelift és az elõtti esetében is?