autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. június 28. vasárnap, 12:28


Tano írta:
Csabika136 írta: Nagyon frankó. Szerintem én ezt meg tudom csinálni, ha le tudom venni a váltót. Itt inkább az a kérdés, hogy honnan lehetne ilyen alkatrészeket beszerezni. Jól érzem, hogy csak BMW szervízből? Mert akkor biztos elég drága dolgok ezek.


A cikkszámok alapján bármelyik valamirevaló autóalkatrészesnél be tudod szerezni. Én őket használom az utóbbi időben ilyenre is.


Köszönöm! Jó kis bolt ez. Nem is drágák ezek a kis alkatrészek, csak az a baj, hogy darabra sok kell belőlük. Végére azért kis summa lesz a javítás.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 26. péntek, 22:58


Csabika136 írta: Nagyon frankó. Szerintem én ezt meg tudom csinálni, ha le tudom venni a váltót. Itt inkább az a kérdés, hogy honnan lehetne ilyen alkatrészeket beszerezni. Jól érzem, hogy csak BMW szervízből? Mert akkor biztos elég drága dolgok ezek.


A cikkszámok alapján bármelyik valamirevaló autóalkatrészesnél be tudod szerezni. Én őket használom az utóbbi időben ilyenre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. június 26. péntek, 20:42


Tano írta:
Csabika136 írta: Hát nőgyógyász nem vagyok éppen. Autószerelő vagyok, aki hosszú évek óta csak a saját és családon belüli verdákat javítom. Csak eddig első kerekes kocsiim voltak és arról lejött simán az udvaron a váltó. Erről a kardánt, kipuffancsot, előtte le kell vennem. Nem tudom le tudom-e venni az udvaron, de majd meglátom. És mi kell pontosan hozzá? Lehet kapni ésszerű áron?


A neten vannak jó leírások hogy miket és hogyan kell cserélni:
http://webspace.ringling.edu/~..._pins.html
http://www.unofficialbmw.com/p...hp?t=33179


Nagyon frankó. Szerintem én ezt meg tudom csinálni, ha le tudom venni a váltót. Itt inkább az a kérdés, hogy honnan lehetne ilyen alkatrészeket beszerezni. Jól érzem, hogy csak BMW szervízből? Mert akkor biztos elég drága dolgok ezek.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 18:49


lela írta: Ez csak az 5 sebességes váltónak a típushibája?


Azé biztosan!
Hatos váltósok nem nagyon írogattak emlékeim szerint ilyen ügyben, ám abban is ilyen stiftek vannak, azok is meghibásodhatnak. De mivel a hatos az újabb évjáratokban van, gondolom valamit javítottak már rajta.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 17:46


Tano írta:

Ez típushiba. A váltórúd helyretoló szerkezete kopott el és beragad. Ezért nem tolja vissza a középső semleges helyzetbe, kintmarad jobb oldalt. Az ETK-ban jól látszik. Ha már cseréled akkor érdemes mindegyiket, vagyis a 9-től a 16-os alaktrészekig bezárólag. A váltót le kell venni hozzá, hacsak nem nőgyógyász vagy.



Ez csak az 5 sebességes váltónak a típushibája?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 16:42


Csabika136 írta: Hát nőgyógyász nem vagyok éppen. Autószerelő vagyok, aki hosszú évek óta csak a saját és családon belüli verdákat javítom. Csak eddig első kerekes kocsiim voltak és arról lejött simán az udvaron a váltó. Erről a kardánt, kipuffancsot, előtte le kell vennem. Nem tudom le tudom-e venni az udvaron, de majd meglátom. És mi kell pontosan hozzá? Lehet kapni ésszerű áron?


A neten vannak jó leírások hogy miket és hogyan kell cserélni:
http://webspace.ringling.edu/~..._pins.html
http://www.unofficialbmw.com/p...hp?t=33179

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 15:19


Tano írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Most vettem egy E46 320D-t. Lassan megszokom,de azért távol sem mondható egyszerűnek a sebességváltás ezen a kocsin. Nagyon gyakori, hogy mikor váltok felfelé, akkor a 2-es után nem 3, hanem az 5-dik fokozat sikeredik. Utána kiveszem 5-ből és valahogy keresgélnem kell a 3-mast. Persze meg van a technikája hogy hogy tudom betenni egyszerűen 2-ből 3-ba, alkalmazni is tudom már jól, de magyarázd meg ezt a feleségemnek úgy, hogy ne sértődjön meg. Neki ennél egyértelműbb váltó kéne. Szerintetek ez kulissza probléma lehet, vagy rudazat? Nem volt még időm aláfeküdni, de nem tudom látnék-e valamit a kardántól, meg a kipufogótól.

Köszönöm!


Ez típushiba. A váltórúd helyretoló szerkezete kopott el és beragad. Ezért nem tolja vissza a középső semleges helyzetbe, kintmarad jobb oldalt. Az ETK-ban jól látszik. Ha már cseréled akkor érdemes mindegyiket, vagyis a 9-től a 16-os alaktrészekig bezárólag. A váltót le kell venni hozzá, hacsak nem nőgyógyász vagy.


Hát nőgyógyász nem vagyok éppen. Autószerelő vagyok, aki hosszú évek óta csak a saját és családon belüli verdákat javítom. Csak eddig első kerekes kocsiim voltak és arról lejött simán az udvaron a váltó. Erről a kardánt, kipuffancsot, előtte le kell vennem. Nem tudom le tudom-e venni az udvaron, de majd meglátom. És mi kell pontosan hozzá? Lehet kapni ésszerű áron?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 10:41


Csabika136 írta: Sziasztok!
Most vettem egy E46 320D-t. Lassan megszokom,de azért távol sem mondható egyszerűnek a sebességváltás ezen a kocsin. Nagyon gyakori, hogy mikor váltok felfelé, akkor a 2-es után nem 3, hanem az 5-dik fokozat sikeredik. Utána kiveszem 5-ből és valahogy keresgélnem kell a 3-mast. Persze meg van a technikája hogy hogy tudom betenni egyszerűen 2-ből 3-ba, alkalmazni is tudom már jól, de magyarázd meg ezt a feleségemnek úgy, hogy ne sértődjön meg. Neki ennél egyértelműbb váltó kéne. Szerintetek ez kulissza probléma lehet, vagy rudazat? Nem volt még időm aláfeküdni, de nem tudom látnék-e valamit a kardántól, meg a kipufogótól.

Köszönöm!


Ez típushiba. A váltórúd helyretoló szerkezete kopott el és beragad. Ezért nem tolja vissza a középső semleges helyzetbe, kintmarad jobb oldalt. Az ETK-ban jól látszik. Ha már cseréled akkor érdemes mindegyiket, vagyis a 9-től a 16-os alaktrészekig bezárólag. A váltót le kell venni hozzá, hacsak nem nőgyógyász vagy.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 10:02


Sziasztok!
Most vettem egy E46 320D-t. Lassan megszokom,de azért távol sem mondható egyszerűnek a sebességváltás ezen a kocsin. Nagyon gyakori, hogy mikor váltok felfelé, akkor a 2-es után nem 3, hanem az 5-dik fokozat sikeredik. Utána kiveszem 5-ből és valahogy keresgélnem kell a 3-mast. Persze meg van a technikája hogy hogy tudom betenni egyszerűen 2-ből 3-ba, alkalmazni is tudom már jól, de magyarázd meg ezt a feleségemnek úgy, hogy ne sértődjön meg. Neki ennél egyértelműbb váltó kéne. Szerintetek ez kulissza probléma lehet, vagy rudazat? Nem volt még időm aláfeküdni, de nem tudom látnék-e valamit a kardántól, meg a kipufogótól.

Köszönöm!

polyszi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz polyszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 10:02


YELLOW írta:
polyszi írta: Sziasztok,

olyan problémám lenne, hogy nagyon lóg a váltóm, ha sebességben van akkor is. Nagyjából pontosan veszi a fokozatokat, kivéve az 5-iket. 10váltásból 2x 3at kapcsolok.. Rengeteg autót és sok km-t vezettem már, de ilyennek még nem találkoztam. Továbbá a topicot böngészve, arra a következtetésre jutottam, hogy nekem is érdemes lesz váltóolajat cserélnem, mert az egyszerűen horror, hogy mennyire nem veszi az 1-est amíg hideg a váltó. A többi sebességet könnyen veszi, sőt az 1-est is ha visszafelé váltok. Egyedül indulásnál nem tudom könnyen betenni. Szóval a kérdésem, hogy ha lecserélem az olajat, akkor ez a hiba(elindulásnál 1-es fokozat) várhatóan megfog szűnni?
Valahol olvastam, hogy ez a váltólógás bmw betegség, de pl egyik barátomnak e46 320d-je van és neki egyáltalán nem lóg. Mit lehetne ez ellen tenni? Köszönöm előre is a válaszokat.


én azt javaslom cserélj olajat. vagy gyári, hivataos szervízben, vagy valamilyen ATF Dexron II vagy III.
váltólógás, ez így pontatlan, mert a váltókar lóg, nem a váltó. valószínű egy persely lesz kikopva valamelyik csukló pontnál, a kar és a váltó között.


Teljesen jogos a felvetés, mert valóban a váltókar az ami lóg. Akkor a hétvégén leellenőrzöm a perselyeket is, hogy hol kotyog-lóg a dolog.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. június 24. szerda, 17:48


polyszi írta: Sziasztok,

olyan problémám lenne, hogy nagyon lóg a váltóm, ha sebességben van akkor is. Nagyjából pontosan veszi a fokozatokat, kivéve az 5-iket. 10váltásból 2x 3at kapcsolok.. Rengeteg autót és sok km-t vezettem már, de ilyennek még nem találkoztam. Továbbá a topicot böngészve, arra a következtetésre jutottam, hogy nekem is érdemes lesz váltóolajat cserélnem, mert az egyszerűen horror, hogy mennyire nem veszi az 1-est amíg hideg a váltó. A többi sebességet könnyen veszi, sőt az 1-est is ha visszafelé váltok. Egyedül indulásnál nem tudom könnyen betenni. Szóval a kérdésem, hogy ha lecserélem az olajat, akkor ez a hiba(elindulásnál 1-es fokozat) várhatóan megfog szűnni?
Valahol olvastam, hogy ez a váltólógás bmw betegség, de pl egyik barátomnak e46 320d-je van és neki egyáltalán nem lóg. Mit lehetne ez ellen tenni? Köszönöm előre is a válaszokat.


én azt javaslom cserélj olajat. vagy gyári, hivataos szervízben, vagy valamilyen ATF Dexron II vagy III.
váltólógás, ez így pontatlan, mert a váltókar lóg, nem a váltó. valószínű egy persely lesz kikopva valamelyik csukló pontnál, a kar és a váltó között.

polyszi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz polyszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. június 24. szerda, 15:38


Sziasztok,

olyan problémám lenne, hogy nagyon lóg a váltóm, ha sebességben van akkor is. Nagyjából pontosan veszi a fokozatokat, kivéve az 5-iket. 10váltásból 2x 3at kapcsolok.. Rengeteg autót és sok km-t vezettem már, de ilyennek még nem találkoztam. Továbbá a topicot böngészve, arra a következtetésre jutottam, hogy nekem is érdemes lesz váltóolajat cserélnem, mert az egyszerűen horror, hogy mennyire nem veszi az 1-est amíg hideg a váltó. A többi sebességet könnyen veszi, sőt az 1-est is ha visszafelé váltok. Egyedül indulásnál nem tudom könnyen betenni. Szóval a kérdésem, hogy ha lecserélem az olajat, akkor ez a hiba(elindulásnál 1-es fokozat) várhatóan megfog szűnni?
Valahol olvastam, hogy ez a váltólógás bmw betegség, de pl egyik barátomnak e46 320d-je van és neki egyáltalán nem lóg. Mit lehetne ez ellen tenni? Köszönöm előre is a válaszokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 13:45


elgeri írta: Manuális váltóban lehet olaj szintet mérni / nézni?
Most nem terveztem cserélni, de mivel volt egy (már orvosolt) olajfolyásom, eszembe jutott, hogy az a mennyiség talán hiányozhat neki (Bár anno a márkaszerviz ez ügyben SEMMIT nem jelzett felém, és csak most kezdtem el ezen agyalni.)



a szint a betöltő nyilás. addig kell lenni olajjal.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 13:37


Manuális váltóban lehet olaj szintet mérni / nézni?
Most nem terveztem cserélni, de mivel volt egy (már orvosolt) olajfolyásom, eszembe jutott, hogy az a mennyiség talán hiányozhat neki (Bár anno a márkaszerviz ez ügyben SEMMIT nem jelzett felém, és csak most kezdtem el ezen agyalni.)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 11. hétfő, 13:37

adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2015. május 11. hétfő, 09:55


YELLOW írta:
adi84 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
adi84 írta: Szép estét!
Váltómű olajat szeretnék cserélni. Valaki meg tudja mondani, h 6gangosba mennyi megy bele?
Köszi


Sztem 2 liter kell bele,de ha megy rendesen a váltás sztem ne cseréld ki benne...

Innen az info:

https://www.bmwland.co.uk/forums

Diff Oil - Castrol SAF-XO 75w-90 Synthetic Final Drive Lubricant x 2 litres

Gearbox Oil - Castrol SMX S 75w-85 Fully Synthetic Manual Transmission Fluid x 2 litres

Power Steering Fluid - Fuchs TITAN ATF 6000 SL Latest synthetic ATF x 1 litre

Idemásoltam,hogy ott mit javasolnak a váltóba,difibe,szervóba.Késöbb legalább megtalálod


na sz SMX-S-t neeee! akkor maradjon benne az, ami van egyébként nem néztem meg, de 1,6 liter rémlik a 6-os váltóra.


Köszi srácok. Akk veszek 2L-t. Kuplung és kettőstömeg csere lesz és ha már lekapom a váltót, akk szimeringeket és olajat is cserélek.


ha már így állsz, akkor menj be egy szakszervízbe és vegyél bele való kimérős olajat. de az SMX-S-t tényleg ne. hidd el, szar lesz. tudom. sajnos.


Mindenképp gyárit teszek bele. Csak a mennyiség volt kérdéses. Köszi a segítséget.