autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0i
Évjárat: 2002

státusz spilltomi

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 23:27


Coolpalesz írta: Sziasztok.
Szeretném a segítségeteket kérni egy probléma megoldásában. Előre szólok, hogy nem vagyok bmw szakértő így nem tudom szakszerűen megfogalmazni a problémát.
Az adott autó egy 2006-os e90 330xi 258le. A probléma az vele, hogy magas fordulaton (5500 környékén) "befullad" a motor és kigyullad a engine lámpa. Ha ez megtörténik akkor a motor elkezd darabosan járni és megnő a rezonancia is. Ez a probléma rögtön megoldódik ha újra indítom a motort. A probléma csak magas fordulaton nagy gáz adás után jön elő. Hétköznapi használatban ha nem pörgetem magas fordulaton a hiba nem jelentkezik még nagy sebességnél sem. Van esetleg valakinek tippje mire utalhat a hiba?
Előre is köszönöm.


Szia. Ki kellene olvastatnod a hibakódot. Nem baj, ha épp nincs jelen a check lámpa, mert tárolja őket a computer pontosan. Valószínűnek tartok egy trafó hibát egyébként.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xi
Évjárat: 2006

státusz Coolpalesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 22:50


Sziasztok.
Szeretném a segítségeteket kérni egy probléma megoldásában. Előre szólok, hogy nem vagyok bmw szakértő így nem tudom szakszerűen megfogalmazni a problémát.
Az adott autó egy 2006-os e90 330xi 258le. A probléma az vele, hogy magas fordulaton (5500 környékén) "befullad" a motor és kigyullad a engine lámpa. Ha ez megtörténik akkor a motor elkezd darabosan járni és megnő a rezonancia is. Ez a probléma rögtön megoldódik ha újra indítom a motort. A probléma csak magas fordulaton nagy gáz adás után jön elő. Hétköznapi használatban ha nem pörgetem magas fordulaton a hiba nem jelentkezik még nagy sebességnél sem. Van esetleg valakinek tippje mire utalhat a hiba?
Előre is köszönöm.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (725 pont) | Hozzászólások: 3546

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 22:16


Bakky írta: Köszi az infót! Elindulok ezen a vonalon!
Egyébként mi lenne ez az elektromos cucc amit írtál? A viszkot lehet cserélni elektromosra? Kb. mennyi lenne a csere? Túl sokat nem akarok rá költeni, mert lehet, hogy adom tovább hamarosan!
A rádió problémára van ötleted?


A 20d-ben nem viszkós a venti, hanem elektromos, tehát nem kell cserélned arra. Érdemes lenne diaggal letesztelni, mert ezt a motorvezérlő kapcsolja ki-be.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 09:25


Bakky írta:
b_imi írta:
Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


A belső menüben nézni kéne egy üzemi vízhőfokot. Ez 88°C optimális esetben. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Az automatában 3 van.


Köszi!
Azt ki lehet szűrni, hogy melyik termosztát hányt be (ha az a gond), vagy menjek sorba és egyszer csak rátalálok?


ez leginkább így működik. nem lehet túl pontosan megmondani. mindig a másik rossz, ezért célszerű egybe cserélni. meg úgyis tönkre fog menni a másik is. illetve már az új is lehet eleve rossz. van rá példa.
ellenőrizni kiszerelt állapotban lehet, belerakod egy vízbe, amit elkezdesz melegíteni, és figyeled a hőmérőt, és a termosztátot, mikor nyit ki.
általában elég a nagy és az EGR termosztátot cserélni, ha 3 is van.

Bakky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bakky

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 08:58


b_imi írta:
Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


A belső menüben nézni kéne egy üzemi vízhőfokot. Ez 88°C optimális esetben. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Az automatában 3 van.



Köszi!
Azt ki lehet szűrni, hogy melyik termosztát hányt be (ha az a gond), vagy menjek sorba és egyszer csak rátalálok?


Bakky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bakky

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 08:55


bricktopm írta:
Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


Az elsőre BC-ből nézz hőmérsékletet, hátha csak a hőmérő k rvult el. Ha nem termosztát, esetleg a kuplung nincs-e berohadva.
Egyébként érdemesebb lenne elektromosra cserélni, majd nyári dugóban érzed ennek a negatív hatását.
A másikra pedig vagy szervószivattyú csere, vagy beletörődsz. Ajánlom az utóbbit, én cseréltem szivattyút 1.5éve, az egész rendszer át lett mosva, új ATF olaj stb.fél évig volt néma, azóta ugyan úgy búgni kezdett. 60 pár ezer,, tehát...
Garis még mindig, viszont ahhoz hogy érvényesítsem a garit le kell szedni, felküldik "kivizsgálásra" amíg az autó persze áll... így marad a búgás.


Köszi az infót! Elindulok ezen a vonalon!
Egyébként mi lenne ez az elektromos cucc amit írtál? A viszkot lehet cserélni elektromosra? Kb. mennyi lenne a csere? Túl sokat nem akarok rá költeni, mert lehet, hogy adom tovább hamarosan!
A rádió problémára van ötleted?


bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 22:57


Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


Az elsőre BC-ből nézz hőmérsékletet, hátha csak a hőmérő k rvult el. Ha nem termosztát, esetleg a kuplung nincs-e berohadva.
Egyébként érdemesebb lenne elektromosra cserélni, majd nyári dugóban érzed ennek a negatív hatását.
A másikra pedig vagy szervószivattyú csere, vagy beletörődsz. Ajánlom az utóbbit, én cseréltem szivattyút 1.5éve, az egész rendszer át lett mosva, új ATF olaj stb.fél évig volt néma, azóta ugyan úgy búgni kezdett. 60 pár ezer,, tehát...
Garis még mindig, viszont ahhoz hogy érvényesítsem a garit le kell szedni, felküldik "kivizsgálásra" amíg az autó persze áll... így marad a búgás.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 9% (50 pont) | Hozzászólások: 528

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 22:29


Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


A belső menüben nézni kéne egy üzemi vízhőfokot. Ez 88°C optimális esetben. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Az automatában 3 van.

Bakky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bakky

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 21:36


Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 11:44


spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.


jah, hogy Las Vegas? hát nem tudom ott, hogy mennek a dolgok...


Sajnos siralmasan ... ha a bmw csinálja, akkor lehet, hogy olcsóbb venni egy másik kocsit . Bontott alkatrész nincs, mivel ritka a német autó, és ha ez nem elég, hozzáértő sem nagyon akad. Akivel eddig beszéltem itt, az mind időpocsékolás volt. Amikor a check engine lámpám égett és írta a fent sorolt hibákat, azt mondta a műszaki állomáson az ember, hogy menjek vele, majd elmúlik magától! ( és igen, komolyan is gondolta)


úgy tudom, hogy kint a német (BMW, Audi, Merci) és japán autók (Lexus) számítanak luxus cikknek. mondjuk itt is, de ott jobban tán. bár sokan lokálpatrióták biztos, csak az amcsi.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0i
Évjárat: 2002

státusz spilltomi

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 11:22


YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.


jah, hogy Las Vegas? hát nem tudom ott, hogy mennek a dolgok...


Sajnos siralmasan ... ha a bmw csinálja, akkor lehet, hogy olcsóbb venni egy másik kocsit . Bontott alkatrész nincs, mivel ritka a német autó, és ha ez nem elég, hozzáértő sem nagyon akad. Akivel eddig beszéltem itt, az mind időpocsékolás volt. Amikor a check engine lámpám égett és írta a fent sorolt hibákat, azt mondta a műszaki állomáson az ember, hogy menjek vele, majd elmúlik magától! ( és igen, komolyan is gondolta)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:56


spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.


jah, hogy Las Vegas? hát nem tudom ott, hogy mennek a dolgok...

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0i
Évjárat: 2002

státusz spilltomi

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:27


YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:17


spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0i
Évjárat: 2002

státusz spilltomi

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:12


YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...