autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 23:38


YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.


Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?


hát nem igazán. de a google segít. mindenképp érdemes először porlasztási képet nézni, mert abból is kiderülhet, meg nyomáspróbázni. egyébként sem árt. célszerű megjelölni is melyik honnan került ki. aztán ugyanoda vissza rakni. főleg, hogy az egyik jeladós porlasztó, az 1-es hengeré.


Esetleg még nem lehet hogy nem pont jelre lett rakva az adagoló?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 21:43


kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.


Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?


hát nem igazán. de a google segít. mindenképp érdemes először porlasztási képet nézni, mert abból is kiderülhet, meg nyomáspróbázni. egyébként sem árt. célszerű megjelölni is melyik honnan került ki. aztán ugyanoda vissza rakni. főleg, hogy az egyik jeladós porlasztó, az 1-es hengeré.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 20:17


YELLOW írta:
kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.


Köszi, elindulok ebbe az irány, ki lesznek kapdosva, esetleg ismersz műhelyt ahol megéri felújítattni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 20:06


kiskiru írta:
YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm


pedig a 6sec is sok... most pontos értéket nem tudok, de olyan 0 fokig valójában nem is kell izzítania. -5°C-nél is kb 1-2 sec.
meg lehet a tiéd még nem, de van ami előizzít pl ajtónyitásra. tehát kb azonnal indíthatsz is. szóval nem gondolnám, hogy az izzítással van gond.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 20:01


YELLOW írta:
kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.


Hm........ eddig erre nem gondoltam nem rossz ötlet
Hirtelen az izzítás vezérlő gondoltam, mert hidegen szépen izzít legalább 6 mp-ig és szépen indul is, de ha visszahűl pl olyan 30-40 fokos hűtővízre, akkor max 1mp-ig izzít ellenben nem is indul.........

de eddig ez elég ésszerű amit írtál köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 19:46


kiskiru írta: Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


nem enged át a porlasztó? az is okozhat ilyen tünetet, hogy megállsz, ugye leáll a motor, de még nyomás van a rendszerben, aztán a porlasztón átenged bele a hengerbe. bár dízelnél nem kellene komolyabb gondot okozzon, de lehet túl sok gázolaj jut be, aztán előbb ki kell dolgoznia. ha hosszabb időt áll, azért nem jelent problémát, mert másnap reggelre mondjuk a gyűrűk mellett lecsorog a forgattyúsházba a gázolaj.
szerintem a porlasztókat kellene ellenőrizni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 19:32


Üdv Emberek

Egy kis tanácsot szeretnék kérni.

Adott egy e46 320d 136LE, a kocsi egyszer csak megállt, kapott egy komplett adagoló felújítást, majd egy turbó cserét, azóta azt a tünetet produkálja hogy hidegen szépen indul, melegen sem vészesen, de ha be volt melegítve és áll egy órát vagy csak a 10-15. tekerésre képes beindulni , meghalálva egy szép nagy átláthatatlan fehéres szürkés füstcsomóval karöltve. ettől függetlenül a kocsi szebben jár mint valaha , erős, semmi füst stb stb. minden tökéletes, de ha áll egy órát szinte alig akar indulni, ha teljesen kihűl meg pöcc röff, melegen is indul
Izzitógyertyák kimérve, 1 volt rossz azt cseréltem

Diag nem mutat semmit nincs benne semmi hiba
valakinek valami ötlete???????

pls help mert már agyvérzést kapok


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 15:25


treboR írta:
Ezt például nem tudtam. Bár nagy része az alkatrészeknek amiket eddig vettem az pont Febi,Meyle,Mahle... :/
Egyébként a Hella sem a régi már. Dolgozom Hella és Orlaco érzékelőkkel,fényszórókkal. Hát mit ne mondjak. Benelux államokban gyártják mind... Minőségre sokszor Aliexpresses szintet üti meg kb. és sokat vissza kell küldeni.


hát én is a sünit, amit vettem a klímába, Hella-Behr méjdincsájna.
nem gond a Meyle, futómű alkatrészben egész jó. Mahle az márka, bár ugyanaz, mint a Knecht. szűrőkből ezeket veszem. legutóbb, már a levegőszűrő is méjdintürkéj volt a Mahle. Pedig eddig mindig osztárkosat vettem. mondjuk az anyagot a microstar szállítja nekik, mint sok más szűrőnek is.

treboR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz treboR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 11:45


YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...




a Febi, mint a Meyle és már tán a Lemförder is úgymond csomagolócég. tehát vannak nekik beszállítóik, amik lehetnek nagy cégek, csak saját márkásként csomagolják a terméket. a Febi pl gyári beszállító is már a BMW-nél, de valójában miylen alkatrészt ki gyártja, az jó kérdés...
én akartam íri már az elején, hogy a Hella-t választanék. Általában ilyen szenzorok esetén azok a legmegbízhatóbbak. de a Hella is már összefogott a Behr-rel szerintem.
NGK, Beru még amik egész jók elektromos dolgokban. juniksz, bárdi-hoz képest majd féláron kaphatóak alkatrészek, más helyeken. annyiért kb, mintha 40% kedvezménnyel vásárolnál a juniksznál. annak idején, sok éve is általában a Hella-t ajánlották sokan. ha vennék én is azt vennék. de rád bízom, de ne a lista elejéről válassz. tehát ne ilyen triscan, maxgear, topran, loro és társai féléket.
szerk.: a felső képen lévő a főtengely jeladó


Ezt például nem tudtam. Bár nagy része az alkatrészeknek amiket eddig vettem az pont Febi,Meyle,Mahle... :/
Egyébként a Hella sem a régi már. Dolgozom Hella és Orlaco érzékelőkkel,fényszórókkal. Hát mit ne mondjak. Benelux államokban gyártják mind... Minőségre sokszor Aliexpresses szintet üti meg kb. és sokat vissza kell küldeni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 08:40


treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...




a Febi, mint a Meyle és már tán a Lemförder is úgymond csomagolócég. tehát vannak nekik beszállítóik, amik lehetnek nagy cégek, csak saját márkásként csomagolják a terméket. a Febi pl gyári beszállító is már a BMW-nél, de valójában miylen alkatrészt ki gyártja, az jó kérdés...
én akartam íri már az elején, hogy a Hella-t választanék. Általában ilyen szenzorok esetén azok a legmegbízhatóbbak. de a Hella is már összefogott a Behr-rel szerintem.
NGK, Beru még amik egész jók elektromos dolgokban. juniksz, bárdi-hoz képest majd féláron kaphatóak alkatrészek, más helyeken. annyiért kb, mintha 40% kedvezménnyel vásárolnál a juniksznál. annak idején, sok éve is általában a Hella-t ajánlották sokan. ha vennék én is azt vennék. de rád bízom, de ne a lista elejéről válassz. tehát ne ilyen triscan, maxgear, topran, loro és társai féléket.
szerk.: a felső képen lévő a főtengely jeladó

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. február 08. szombat, 08:41

treboR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz treboR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2020. február 08. szombat, 00:31


YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 07. péntek, 18:44


treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.

treboR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz treboR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2020. február 07. péntek, 17:35


YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 07. péntek, 15:27


Fender65 írta: Sziasztok!
Új tag vagyok, bocsánat, ha rossz helyre írok esetleg. A feleségemnek van egy E46 318i, a 143 lovas, amit imád de sajnos valami gond van vele. Autószerelő cserélt benne Vanos vezérlő motort(ha ez a neve), Vanos jeladókat, főtengely jeladót, beállított mindent(azt mondták kell). Az autót elhozták, tegnap teljesen jól ment, de ma reggel megint ingadozott, check- engine lámpa égett, erőtlen volt a motor. Leállította, a következő indítás után és azóta semmi baja, hibajelzés elmúlt. Azért kerül oda az autó, mert ugyanezt csinálta, nem ment és 9 liter felett fogyasztott. Most a fogyasztása 7, 5 liter. ami gondolom nem sok városban. Tudtok segíteni, hogy mi lehet a baj? Én nem tudom megcsinálni, de akkor esetleg keresnék egy hozzáértő szerelőt, bár erre mindenki azt mondta, hogy nagyon tud. N42 motorkódú az autó és óra szerint 272 000 km van benne, egy tulaja volt Magyarországon négy éve, az autó állapota szerint gondos gazdának tűnik, persze ezt csak én gondolom, illetve a vásárláskor is úgy tűnt.
Köszönöm: Robi


VANOS-nak nincs motorja, annak szelepe van. motorja a Valvetronic-nak van. ha azzal van gond, és nem működik, olyankor fojtószelepes üzemmódra vált. azt úgy lehet megnézni, hogy le kell venni a légszűrőházat és gázadásra fiygelni a fojtószelepet. ha az működik, akkor a Valvetronic-kal van valami gond. ennek is van szenzorja, de az van a VANOS-nak is, vagyis inkább vezérműtengely jeladója van 2 is.
amit írsz bármi lehet. nekem a tünet alapján, még a trafó is eszembe jutott, de azt éreznéd, ha nem menne egy henger.
Valvetronic valóban okozza azt, hogy nem lesz olyan dinamikus. úgy működik, mint bármely normál szívó benzines autó.
az a baj, ezt BMW spec diaggal kellene kiolvasni a hibát. mi a távolból hiába találgatunk.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Fender65

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. február 06. csütörtök, 22:29


Sziasztok!
Új tag vagyok, bocsánat, ha rossz helyre írok esetleg. A feleségemnek van egy E46 318i, a 143 lovas, amit imád de sajnos valami gond van vele. Autószerelő cserélt benne Vanos vezérlő motort(ha ez a neve), Vanos jeladókat, főtengely jeladót, beállított mindent(azt mondták kell). Az autót elhozták, tegnap teljesen jól ment, de ma reggel megint ingadozott, check- engine lámpa égett, erőtlen volt a motor. Leállította, a következő indítás után és azóta semmi baja, hibajelzés elmúlt. Azért kerül oda az autó, mert ugyanezt csinálta, nem ment és 9 liter felett fogyasztott. Most a fogyasztása 7, 5 liter. ami gondolom nem sok városban. Tudtok segíteni, hogy mi lehet a baj? Én nem tudom megcsinálni, de akkor esetleg keresnék egy hozzáértő szerelőt, bár erre mindenki azt mondta, hogy nagyon tud. N42 motorkódú az autó és óra szerint 272 000 km van benne, egy tulaja volt Magyarországon négy éve, az autó állapota szerint gondos gazdának tűnik, persze ezt csak én gondolom, illetve a vásárláskor is úgy tűnt.
Köszönöm: Robi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. február 07. péntek, 08:05