b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2018. december 14. péntek, 22:00


Istvan198691 írta: Üdv!
Van egy Bmw e91 320d 177le N47d20a autóm, a probléma a következő lenne:
A hűtővizem nem akar felmelegedni, a kijelző szerint maximum 57-58 fokig megy(100 km után is).
A termosztátot kicseréltük már kétszer egymás után, de nem oldotta meg a problémát.
A hűtővíz jeladót is kivettem és valószínűleg jól működik.
Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja?
Mit lehetne még megnézni?


Az összes termosztátot cseréltétek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Istvan198691

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. december 14. péntek, 17:10


Üdv!
Van egy Bmw e91 320d 177le N47d20a autóm, a probléma a következő lenne:
A hűtővizem nem akar felmelegedni, a kijelző szerint maximum 57-58 fokig megy(100 km után is).
A termosztátot kicseréltük már kétszer egymás után, de nem oldotta meg a problémát.
A hűtővíz jeladót is kivettem és valószínűleg jól működik.
Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja?
Mit lehetne még megnézni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wildrain

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. december 11. kedd, 21:40


gueszka írta:
wildrain írta:
notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...


Szia! Nekem volt hasonló gondom E90-nel, ugyan nem sebesség de bizonyos fordulat tartomány között produkálta a parajelenséget. EGR csere, szenzorok cseréje ugyan megoldotta, de egy egész más hiba jött elő, amire senkinek nem sikerült rájönnie hogy mi lehet (EGR rátanítás után az első 2-300 km-en tökéletes a kocsi utána valami miatt nagyokat torpant indulásnál meg menetközben... és ez a hiba fenn áll az újabb rátanításig) végül az EGR ideiglenes szoftveres kiiktatása oldotta meg.

Amúgy pont tartott sebességnél, részterhelésen dolgozik az EGR, nyélgázon zárva van.

Nem akarok okoskodni mert nem vagyok autószerelő, de ha váltó gond lenne, akkor az mehanikus hibát jelentene nem? Olyankor szerintem nem csak tartott sebességnél bizonyos tartományban lenne para jelenség nem? De ezt csak mint laikus kérdezem.


Nagy örömömre megoldódott a dolog. A váltóval volt a gond, de nem mechanikus hanem szoftveres. Állítólag EGR alkatrész vagy légtömegmérő csere után a motorvezérlőt alaphelyzetbe kell állítani. Ezt megtette a szerelőm, de azt elfelejtette, hogy ugyanezt a váltóval is meg kell tenni.
Pár hét kölcsönautózás után csodás volt újra visszaülni...

Scarface2611
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Scarface2611

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. december 06. csütörtök, 06:53


Sziaszok.
Segitséget szeretnék kérni.
https://youtu.be/-bbBXcGA96U
Ez lenne a tünet, ha gázt adok megszünik..
és a benzin is szivárog. Hibakód nincs
üzemanyag szivattyú tömítése volt begyűrődve, ott tudott kilötyögni..





Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. december 06. csütörtök, 10:21

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2018. december 06. csütörtök, 06:41


Zoli33 írta:
Tano írta:
Zoli33 írta: Sziasztok!
Van egy 2003-as 320d-m a 110kw-os. Évek óta semmi problémám nem volt vele, ma viszont egyszer csak leállt és azóta nem indul. :/ Pirosnál álltam szépen járt a motor, zöldnél indulnék de lefulladt. Azt hittem én bénáztam, inditózók, de csak teker teker de semmi. Inpara rádugtam, és a rail nyomásra panaszkodik (Raildruckregelventil
, Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt, Raildruckueberwachung bei Motorstart), van ötletetek mi lehet a baja?


A vezetőülés alatti részen hallatszik az üzaszivattyú gyújtáson?


Igen, le is szedtem nyomja az üzemanyagot, de valahogy mégsem olyan a hnagja mint szokott lenni. Valahogy nem olyan erőteljes.

Update:

Krapulax6 fórumtárs tippje bejött, az AC pumpa reléje adta meg magát. Csere után pöcre indult a kocsi.

Na ennek örülük





Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2018. december 05. szerda, 21:55


gueszka írta: Sziasztok!

Eddig párszor tapasztaltam olyat, hogy reggel a hidegindításnál pár másodpercig a kelleténél jobban rázkódik az autó, konkrétan a széken is érzem. Mintha az alapjárat is picit ugrálna, majd megpróbálom legközelebb felvenni...) Néhány másodperc után már normalizálódik, füstölést nem tapasztaltam.

Van valakinek esetleg tippje mi lehet? Injektor kezdhet kaka lenni?

Köszi,


Szia! Valószínűleg nem minden izzítógyertyád jó és azért csinálja. Nekem a hatból kettő rossz és a hidegben hebegve rázkódva indul. Egy diag kimutatja melyek rosszak!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2018. december 05. szerda, 10:54


Sziasztok!

Eddig párszor tapasztaltam olyat, hogy reggel a hidegindításnál pár másodpercig a kelleténél jobban rázkódik az autó, konkrétan a széken is érzem. Mintha az alapjárat is picit ugrálna, majd megpróbálom legközelebb felvenni...) Néhány másodperc után már normalizálódik, füstölést nem tapasztaltam.

Van valakinek esetleg tippje mi lehet? Injektor kezdhet kaka lenni?

Köszi,



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2018. december 04. kedd, 14:09


wildrain írta:
notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...


Szia! Nekem volt hasonló gondom E90-nel, ugyan nem sebesség de bizonyos fordulat tartomány között produkálta a parajelenséget. EGR csere, szenzorok cseréje ugyan megoldotta, de egy egész más hiba jött elő, amire senkinek nem sikerült rájönnie hogy mi lehet (EGR rátanítás után az első 2-300 km-en tökéletes a kocsi utána valami miatt nagyokat torpant indulásnál meg menetközben... és ez a hiba fenn áll az újabb rátanításig) végül az EGR ideiglenes szoftveres kiiktatása oldotta meg.

Amúgy pont tartott sebességnél, részterhelésen dolgozik az EGR, nyélgázon zárva van.

Nem akarok okoskodni mert nem vagyok autószerelő, de ha váltó gond lenne, akkor az mehanikus hibát jelentene nem? Olyankor szerintem nem csak tartott sebességnél bizonyos tartományban lenne para jelenség nem? De ezt csak mint laikus kérdezem.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 22:35


Istvan198691 írta: Ez a motor már nem az én változatom, mert nekem nincs az egr tetején,ezért is van az , hogy nem találom.
Esetleg máshol eldugva? Vagy nem is raktak bele?
Az én egr-m így néz ki:

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_4142


Ja, bocs, nem néztem hogy írtad a motorkódot is.
Ahogy néztem a leírásokat az újabb verzión már nincsen termosztát. A szabályzást belül megkerülő szeleppel oldották meg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wildrain

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 19:54


notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 14:21


wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Istvan198691

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 08:35


Tano írta:
Istvan198691 írta: Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy az Egr termosztát “kis termosztát” merre található az autómban?
Bmw e91 177le n47d20a
Köszönöm!


Az EGR hőcserélő tetején találod. 8-as alkatrész.


Ez a motor már nem az én változatom, mert nekem nincs az egr tetején,ezért is van az , hogy nem találom.
Esetleg máshol eldugva? Vagy nem is raktak bele?
Az én egr-m így néz ki:

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_4142

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. december 03. hétfő, 08:43

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. december 02. vasárnap, 21:39


Istvan198691 írta: Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy az Egr termosztát “kis termosztát” merre található az autómban?
Bmw e91 177le n47d20a
Köszönöm!


Az EGR hőcserélő tetején találod. 8-as alkatrész.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Istvan198691

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. december 02. vasárnap, 18:32


Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy az Egr termosztát “kis termosztát” merre található az autómban?
Bmw e91 177le n47d20a
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wildrain

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. december 02. vasárnap, 13:51


Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. december 02. vasárnap, 14:14