naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 10:31


doriasztrik írta: Szép estét Mindenkinek, Üdvözletem!

A mai nap, a munkából , ami kb 8km-es távolságban van, hazaérve beálltam a garázsba, és tettem-vettem, majd egy 30perc múlva észrevettem, hogy valami kisebb tócsa áll az autó alatt( 10cm átmérőjű ), pontosabban az első kerék tengelyével egyvonalban, középen.
Hátrébbgurultam, hogy megnézzem, mi is lehet, és állaga kissé zsírosabb vízére hasonlított, és édeskésebb volt az íze, azt gondolom a fagyálló volt.
Az autó alá néztem, de mivel eléggé be van borítva, csak a cseppenés útját láttam.
Először azt gondoltam, hogy a kondenzvíz a klímából, de egyrészt, nem klímáztam ma, másrészt a víznek el kellett volna párolognia, tehát itt a fagyállós hűtővíz lesz a bibi...
Talán csak a hűtőcsőnél lehet, hogy a tömítés mellett elfolyik, vagy lehet, hogy egy lyuk lenne rajta?
Holnap midenképp alánézek aknán, de nem hagy nyugodni, hátha valaki már tapasztalt hasonlót!

Köszönöm előre is a segítségetek!
További szép estét!


Nekem volt hasonló, az egyik drágaságos szerelő elfelejtette visszapattintani a helyére az egyik vízcsövet és a külső forgó alkatrészek szép lassan elnyírták. Szedd le a burkolatot és nézd meg hol csepeg. Ha ugyanaz a cső ment el, mint nekem, azt nehezen fogod megtalálni még robbantott rajz és cikkszám alapján is. Talán még nekem megvan, hogy honnan rendeltem.

zsolte91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz zsolte91

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 15:45


Sziasztok segítsetek!



Egy 2006-os BMW 320d automata E91-es autóm van. Olyan baja van, hogy D állásban álló helyzetben hiába nyomom a fékpedált, időként mégis menni akar, mintha nem oldana le róla a váltó lökdösi a kasznit és ezáltal ugrál a fordulatszám is! A gond az, hogy ezzel a hibával vittem el automata váltóshoz, és azt mondták 250000 km van benne fel kell újítani. Ok, meg is tették szinte minden ki lett cserélve (tömítések, lamellák, olaj, szűrő dekli, mehatronik. A turbina és a tengelyek csapágyazása fel lett újítva stb.) A javításért baráti áron 400000Ft-ot fizettem, a cserék és a felújítás tényleg megtörtént mert, láttam.

Amint elhoztam a szervizből egyből csinálta a hibát, visszavittem és rá rakták a legújabb szoftvert. A helyzet nem lett jobb! Azóta még egyszer szétszedték, de nem találtak semmit. Segítség mi lehet a hiba???
Előre is nagyon köszönöm!

Üdv: Zsolt

doriasztrik
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz doriasztrik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. június 09. kedd, 21:46


Szép estét Mindenkinek, Üdvözletem!

A mai nap, a munkából , ami kb 8km-es távolságban van, hazaérve beálltam a garázsba, és tettem-vettem, majd egy 30perc múlva észrevettem, hogy valami kisebb tócsa áll az autó alatt( 10cm átmérőjű ), pontosabban az első kerék tengelyével egyvonalban, középen.
Hátrébbgurultam, hogy megnézzem, mi is lehet, és állaga kissé zsírosabb vízére hasonlított, és édeskésebb volt az íze, azt gondolom a fagyálló volt.
Az autó alá néztem, de mivel eléggé be van borítva, csak a cseppenés útját láttam.
Először azt gondoltam, hogy a kondenzvíz a klímából, de egyrészt, nem klímáztam ma, másrészt a víznek el kellett volna párolognia, tehát itt a fagyállós hűtővíz lesz a bibi...
Talán csak a hűtőcsőnél lehet, hogy a tömítés mellett elfolyik, vagy lehet, hogy egy lyuk lenne rajta?
Holnap midenképp alánézek aknán, de nem hagy nyugodni, hátha valaki már tapasztalt hasonlót!

Köszönöm előre is a segítségetek!
További szép estét!

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. május 14. csütörtök, 09:41


Sziasztok! Korábban már írtam egy másik totyikban, hogy néha leáll az autó. Ilyenkor az akksi és az olajvisszajelző pirosan világít, szervó nincs. Rádió, világítás minden megy tovább, indítom, pöcre indul, gurul tovább. Tegnap előtt ezt kanyarba produkálta ami nem volt valami f*sza! Megjegyzem, hogy csak lassú tempónál jelentkezik ez a probléma a kuplung benyomásakor. Figyeltem tegnap, hogy ekkor az alapjárat a minimum alá esik és amiatt fulladhat le. Hibakód és semmiféle más rendellenesség nincs. Fél doboz féktisztítót nyomtunk rá tegnap, hátha valahol falsot szív, de nem. Légtömegmérő kipucolva, üzemanyagszűrő is új. Javasoltak folytószelep tisztítást mert nem nagyon volt hajtva az autó és csak rövid távon használták.
Ti mit gondoltok?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tamas_e46_320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. május 14. csütörtök, 07:01


Nagyon köszi a szuper hozzászólást, megosztom a szerelővel ezt a tippet, ami sokkal jobban hangzik, mint bármi, amire én gondoltam...
Köszönöm! Tamás

KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. május 12. kedd, 11:45


tamas_e46_320i írta: Sziasztok! A segítségeteket/tanácsotokat kérem E46 320i hűtés ügyben:

Valami gond van a hűtőrendszerrel, ennyit tudok.
Jelenségek sorrendben:

- púposodott alul a hűtő, de túlnyomásnak semmi(más) jele nem volt, vízhőfog pöpec, víz nem fogyott.
- egyszercsak mégis eldurrant a hűtő. csere.
- rá egy hétre elkezdtek ereszteni a gumi csövek a motorblokcsatlakozásnál, és amikor megálltam, hamar tócsa alakult alatta...
- A motor továbbra is remek, semmi fehér füst, de így nyilván nem járok vele

Mivel a hengerfejprobléménak semmi egyéb -általam ismert- jele, én egyenlőre olyan hibákra gyanakszom, hogy mondjuk a kupak rossz, és nem ereszti ki a nyomást.
Persze ezt nehéz mostmár megmondani, mert láthatóan több helyen szétnyomta a tömítéseket a víz...

Bárkinek bármilyen ötlete esetleg?
Előre is nagyon köszi!!

üdv; Tamás


Szia! Nem vagyok szerelő, ezt csak hallottam egyszer egy szerelőtől, miután egy másik szerelő borsos áron ki akarta cseréltetni velem a teljes hűtőrendszert "megelőzésképpen, mert az E46 széria típushibája, hogy szétnyomja egy idő után a rendszert"....tipikus autóösszeszerelő aki nem a hiba okát akarja megkeresni. Egy fórumtárs tapasztalatából azt hallottam, hogy akkor keletkezik túlnyomás a rendszerben, ha rossz a viszkó venti. Azt kell cserélni. Youtube-on rengeteg videó van ahol megmutatják hogy lehet megnézni, hogy rossz-e. Azt is hallottam, hogy a vízhőmérséklet visszajelző sajnos nem fokozatosan mutatja a hőfokot. 90 foknál középen áll, majd hirtelen felugrik 100-ra. Tehát simán elképzelhető, hogy 95-96 fokos folyamatosan a vized a rossz viszkó miatt. Ilyenkor ugye túlnyomás alatt fut a rendszer. Ez a túlnyomás viszont csak ahhoz elegendő, hogy idővel szétnyomja a csöveket, müanyagokat/hűtőt, viszont ahhoz már nem, hogy kifújjon a kupak szelepénél. Nekem van egy 2eFt-os kis telefonnal bluetoothon kommunikáló eszközöm, amivel ki tudom olvasni a pontos vízhőmérsékletetn. Nekem 91-92 fok. 94-nél kapcsol be a venti és 92-re visszahűti. A viszkóm nekem sem az igazi, de ez alapján még bírja egy picit.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz tamas_e46_320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. május 12. kedd, 09:44


Sziasztok! A segítségeteket/tanácsotokat kérem E46 320i hűtés ügyben:

Valami gond van a hűtőrendszerrel, ennyit tudok.
Jelenségek sorrendben:

- púposodott alul a hűtő, de túlnyomásnak semmi(más) jele nem volt, vízhőfog pöpec, víz nem fogyott.
- egyszercsak mégis eldurrant a hűtő. csere.
- rá egy hétre elkezdtek ereszteni a gumi csövek a motorblokcsatlakozásnál, és amikor megálltam, hamar tócsa alakult alatta...
- A motor továbbra is remek, semmi fehér füst, de így nyilván nem járok vele

Mivel a hengerfejprobléménak semmi egyéb -általam ismert- jele, én egyenlőre olyan hibákra gyanakszom, hogy mondjuk a kupak rossz, és nem ereszti ki a nyomást.
Persze ezt nehéz mostmár megmondani, mert láthatóan több helyen szétnyomta a tömítéseket a víz...

Bárkinek bármilyen ötlete esetleg?
Előre is nagyon köszi!!

üdv; Tamás



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz Csoke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2015. április 02. csütörtök, 12:56


Szia! Köszi a választ, azt elfelejtettem írni hogy nincs benne hiba, legalább is a gutmann szerint. A pillanatnyi fogyasztásmérőt azért írtam, mert előtte nem így viselkedett az biztos. Nem tudod, hogy mi alapján jelzi a pillanatnyi fogyasztást lehet arra felé kellene keresni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. április 02. csütörtök, 12:16


Csoke írta: Sziasztok!
Van egy e46-om m52b20 motorral. Néhány hete úgy érzem hogy nem húz úgy az autó mint előtte, 2000-es fordulat alatt. Felette már jobb a helyzet de nem az igazi. A pillanatnyi fogyasztás mérő azóta sokkal jobban kitér, kis gázadásra is már kifekszik, nem tudom hogy lehet-e hozzá köze. Hiba nincs benne, légtömegmérőt cseréltem gyárira, kipufogógázt is mértünk, jók az értékek. Ha valaki találkozott ilyennel nagyon megköszönném ha segítene.


Szia!

A pill.fogyasztásmérő nálam is hamar a maxot mutatja mint mind1ikben. Annak nincs köze hozzá. De jó lenne szerintem egy hibakódolvasás, abból sok minden kiderülhetne, esetleg mit tárol a comp. Ha megjelölnéd a lakhelyed, akkor valamelyikünk biztos tud Neked ajánlani közeledben lakó hozzáértő szakembert.

Üdv.: Pocses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!