YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15259 pont) | Hozzászólások: 16725

Elküldve: 2019. július 31. szerda, 07:15


peti9577 írta: igen! elméletileg ki van herélve.. akkor ezek szerint nem írta ki a programból?

mert így minden hibát kitöröl csak x időn belül vissza jön!


én erre gyanakszom. ugye csinálná a regenerációt, ezért a szenzorok az üres DPF miatt leterhelődnek. de lehet meg is sérültek. így ezt nehéz megmondani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2019. július 30. kedd, 22:51


igen! elméletileg ki van herélve.. akkor ezek szerint nem írta ki a programból?

mert így minden hibát kitöröl csak x időn belül vissza jön!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 30. kedd, 22:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15259 pont) | Hozzászólások: 16725

Elküldve: 2019. július 30. kedd, 21:55


peti9577 írta: Sziasztok! Adott egy e60 és a következő hibákat írja ki!
4166 Particulate-filter system
4CF3 Exhaust backpressure sensor, signal
4298 Oxygen sensor
3FF0 Air-mass flow sensor
Mi lehet a bűnös?
Válaszotok előre is köszönöm!


bármi
a légtömegmérőhöz, ha az rossz értéket mér, emiatt rossz keveréket képez, akkor éppen előidézheti a többi hibajelet.
le kellene húzni, hogy álljon vészüzembe. törölni a hibákat. lehúzott állapotban ugyan a légtömegmérőt visszaírja, de elvileg a többit nem kellene.
ugyanakkor az egész DPF-re panaszkodik. mintha rossz lenne már, el lenen tömődve. vagy ki van herélve, de a programból nem írták ki a regenerálódást, ez meg csinálná.
egyelőre ezeket kellene kizárni, amit fentebb írtam. de jobb ha hozzáértőhöz viszed, mert a találgatás nem mindig vezet jóra. szenzorok csatlakozását, kontaktját át kell nézni. mert lehet csak valami banális hiba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2019. július 30. kedd, 21:43


Sziasztok! Adott egy e60 és a következő hibákat írja ki!
4166 Particulate-filter system
4CF3 Exhaust backpressure sensor, signal
4298 Oxygen sensor
3FF0 Air-mass flow sensor
Mi lehet a bűnös?
Válaszotok előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz 4th

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. július 27. szombat, 16:26


Sziasztok,

Új tulajdonosa vagyok egy E91 nek.
A sztori a következő:
A szervízbe megcsináltattam rajta a kötelező szervizt és mindent amit cserélni kellett.
A szervizet elhagyva kigyulladt a Check Engine lámpa.
Állítólag a kocsinak volt már egy ilen problémája 1,5 éveel ez előtt, törölték a hibakódot és érdekes módon csak most jött vissza.
A szervizbe visszavéve kiderült hogy az EGR szelepre panaszkodott.
Ez cserélve lett benne, de megint kigyulladt a lámpa.
Ezt követően szétszedték az egészet, de semmi hibát nem tapasztaltak.
Az autót használva megint kigyulladt a lámpa ugyan azzal a hibakóddal.
Esetleg valakintk valami tippje van hogy mi lehet a baj, vagy valaki találkozott már ilyennel?
Nagyon köszönöm a segítséget előre is.

Üdv.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120i
Évjárat: 2005

státusz kiralyftab

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. július 13. szombat, 09:26


sndrs írta:
sndrs írta:
YELLOW írta:
sndrs írta: Üdv!

E90, 2007, 318i (95kw) járművem az alábbi fórumon olvasható jelenségeket produkálja (váratlanul, egy indításkor jött elő).
http://www.bmwforums.info/bmw-...ode-3.html
Lassú menet, nem húz, remeg, alacsony rpm. 50km után, kb. 15 perces parkolást követően indításnál jött elő.

Miután sokat keresgéltem, több helyen is olvastam, hogy ez elég gyakori probléma, de konkrét megoldást nem sikerült találnom. Elméletileg a Valvetronic motor nem működik megfelelően, vagy nem érintkezik. Holnap napközben megpróbálom megkeresni, hogy hol is van ez és akkor a csatlakozót is leszedem és megnézem, viszont ahogy olvastam ez nem oldotta meg a problémát.

Az első hibát ma tapasztaltam, mikor 50km után kb. 15 percre leállítottam, majd mikor indítottam egyből jött a motorhiba jelzés (félig telt sárga ikon).
Miután leraktam kb. 5-6 órára, a hibajelzés maradt, de nem tapasztaltam a csökkentett performancet, viszont ismét 50km és 10 perc szünet után előjött ugyan az (beremeg, alig megy).

Szerintetek tényleg VVT motor probléma lehet? Hol találok hozzá ilyen alkatrészt?

(Kiolvasott hibakódok: P1050, P1062)

Üdv,


melyik motor van benne neked?
meg nem univerzális diaggal kellene olvasni feltétlen. + nézni kellene élő adatokat
ez nem feltétlen VVT hiba.
ha az a motor amire gondolok, akkor van egy rail cső, aminek méri a nyomását egy szenzor. vagy a szenzor rossz, vagy a rail csőben valami miatt nem jó a nyomás. dugult üzemanyagszűrő, gyenge benzinpumpa. mivel bemelegedés után van, így pumpa lehet, vagy szenzor.
továbbá nem megfelelő levegő mennyiség is okozhatja.
ezt így neten keresztül nem mondja meg konkrétan szerintem senki.


N46B20(U1) a motor típusa.
Csak ilyen olvasóm van, szervizbe vinni csak jövőre tudom.

Szerk: Gondoltam az üzemanyagellátásra én is, mert üresben alapjáraton néha leesik a fordulatszám 500 alá, aztán egyből vissza 6-700 körülire.

Egyelőre a csatlakozásokat tudom átnézni + telenyomom a tankot hogy könnyebb legyen a szivattyúnak, ha nem használ, jövőre nekiesünk komolyabban.


Megnéztük rendes olvasóval, ezek jöttek ki: 2A67 és 2A6F
Ezek alapján szinte biztos, hogy Valvetronics Motor probléma lehet. A limp mód most jött elő másodjára. Indítás ilyenkor sokkal több idő, valamint elég traktor motor hangja van.


Motorkód: N46B20B


Update: Ha gyújtást ráadom és leveszem (nem indítom el) egymás után párszor, megjavul egy darabig.


Jujjj de szép téma
Én 160 000 km után kaptam meg a két hibakódot. Eléggé összetett dolgokra utal a két hibakód , nem biztos hogy egyből a Valvetronic motorra kell gondolni.
Egy kiadós bontás és tisztogatás után ellenőrzés után már csak egyik hibakód maradt.
A P1062 eltűnt és így a fojtószelep általi korlátozás megszűnt. Így jelenleg a P1050 (2A70) kóddal küzdök de lehet ezt sem lesz nehéz küszöbölni. Ha konkrétan a Valvetronic motor a hibás akkor járó motornál lehúzod a csatit és kapsz egy valag hibakódot. Szóval én special nem ott keresem a hibát. De legvégső esetben ha minden ki lett zárva akkor csere. De az hogy tisztogatás árán az egyik hiba megszűnt , azaz a másik nem akkora gond hogy a motort korlátozza arra ad okot hogy nem ott a hiba. Ha a Valvetrinic nem menne , biztos megérezné a motor és tiltana.
Szóval ahogy előttem is írták nem feltétlenül ott a hiba. Még nem értem én se a végére , de remélem hamarosan meglesz a bűnös.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. június 13. csütörtök, 23:04


YELLOW írta:
Zolcsok írta: Sziasztok, most vasarolt 2003as 316ti kapcsan kerdezem, gyujtasra minden ellenorzolampa kigyullad, a motorhibajel es az EML egve marad amig nem inditok, inditasra rogton elalszik. Ez igy normalis? Motor szepen indul, szepen jar, olvastam millio dolgot errol az EMLrol, de nem tudom hogy ez most jelent valamit vagy egyenlore megnyugodhatok. Persze szeretnek valami hibakodolvasast, remelem meg nem keso, tudom ez masik topik temaja… Koszonom a segitseget.


normális. van olyan, hogy motor indítás után még 2sec-ig is éghet. ilyen önellenőrzés megy végbe olyankor.


Szuper, köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15259 pont) | Hozzászólások: 16725

Elküldve: 2019. június 13. csütörtök, 19:20


Zolcsok írta: Sziasztok, most vasarolt 2003as 316ti kapcsan kerdezem, gyujtasra minden ellenorzolampa kigyullad, a motorhibajel es az EML egve marad amig nem inditok, inditasra rogton elalszik. Ez igy normalis? Motor szepen indul, szepen jar, olvastam millio dolgot errol az EMLrol, de nem tudom hogy ez most jelent valamit vagy egyenlore megnyugodhatok. Persze szeretnek valami hibakodolvasast, remelem meg nem keso, tudom ez masik topik temaja… Koszonom a segitseget.


normális. van olyan, hogy motor indítás után még 2sec-ig is éghet. ilyen önellenőrzés megy végbe olyankor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. június 13. csütörtök, 09:33


Sziasztok, most vasarolt 2003as 316ti kapcsan kerdezem, gyujtasra minden ellenorzolampa kigyullad, a motorhibajel es az EML egve marad amig nem inditok, inditasra rogton elalszik. Ez igy normalis? Motor szepen indul, szepen jar, olvastam millio dolgot errol az EMLrol, de nem tudom hogy ez most jelent valamit vagy egyenlore megnyugodhatok. Persze szeretnek valami hibakodolvasast, remelem meg nem keso, tudom ez masik topik temaja… Koszonom a segitseget.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (281 pont) | Hozzászólások: 3001

Elküldve: 2018. december 30. vasárnap, 10:11


Pocses írta:
peti9577 írta: sziasztok! lenne egy e46 316i (n46b18a)
és kb 100km-ként világít a check engine lámpa,kitörlöm és 100km után kb vissza jön! ezt a hibát írja: 29F4 Catalytic-converter conversion 1
Ez katalizátor cserével szűnik meg vagy lambdaszonda?


Szevasz!
Lambdaszonda hibát dobott nekem is műszaki előtt, (hol bejelzett, hol nem) azt mint kiderült mivel már nem egy rendszer a kipufogóm hanem kettő helyen is bilincses toldású, kifújt észre sem vettem és ezért mért rossz adatot. Le lett tömítve rendesen azóta jó. Ha a Tied sem egy rendszer már, akkor nézd meg ezt is hátha...

Szia,
érdemes megnézni a légtömegmérő tömítő gyűrűt az elmenő csőnél. Ez egy kb 70mm-es lapos gumi, amit elég könnyű rosszul berakni, sok szervizben ki is szokták hagyni belőle



Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2018. december 29. szombat, 12:54


peti9577 írta: sziasztok! lenne egy e46 316i (n46b18a)
és kb 100km-ként világít a check engine lámpa,kitörlöm és 100km után kb vissza jön! ezt a hibát írja: 29F4 Catalytic-converter conversion 1
Ez katalizátor cserével szűnik meg vagy lambdaszonda?


Szevasz!
Lambdaszonda hibát dobott nekem is műszaki előtt, (hol bejelzett, hol nem) azt mint kiderült mivel már nem egy rendszer a kipufogóm hanem kettő helyen is bilincses toldású, kifújt észre sem vettem és ezért mért rossz adatot. Le lett tömítve rendesen azóta jó. Ha a Tied sem egy rendszer már, akkor nézd meg ezt is hátha...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2018. december 29. szombat, 11:35


sziasztok! lenne egy e46 316i (n46b18a)
és kb 100km-ként világít a check engine lámpa,kitörlöm és 100km után kb vissza jön! ezt a hibát írja: 29F4 Catalytic-converter conversion 1
Ez katalizátor cserével szűnik meg vagy lambdaszonda?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2008

státusz Streetwolf

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2018. november 12. hétfő, 20:11


YELLOW írta:
hil írta:
Streetwolf írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.


Szia,
Csatlakozom Yellow-hoz! Nekem is ez volt a problémám. Trafót ill. gyertyákat cseréltettem benne. Ekkor is kiírta a hibaüzenetet, és a 2-es injektort hozta ki hibának. Injektor is cserélve lett. Hiba fennállt... 2 szerelőnél járt, nem tudták megmondani mi okozhatta. Ők is elektronikáshoz küldtek. De egy újabb szerelő átnézte és kimért mindent. Majdnem kifogott rajta is a történet, mikor egy sugallatra ellenőrizte a trafókat. Én úgy vittem oda, hogy mondtam mit is cseréltek, mielőtt hozzá került volna. Ekkor kiderült, hogy nem volt jó bele a trafó, és cserélte a megfelelőre. Bosch van most benne, természetesen új gyertyákkal. Az autó tökéletesen működik. Nem mindegy milyen alkatrészek kerülnek bele, mert a BMW kényes az alkatrészeire.Üdv.Streetwolf

Szia,
ne legyen igazam, de itt olvastam, hogy a Bosch trafók elég rosszak. Nekem is cserélni kellett egyet, vettem két trafót, hogy maradjon egy tarcsiba, de akkor még nem tudtam a Bosch hibáról, így azt vettem. Egyelőre nincs baj vele.
Bye: hil


én szándékosan nem is akartam Bosch-t. kicsit ódzkodom tőlük. Beru-t vettem.
mint írtam a haldokló, gyenge trafót egy új, prémium gyertya simán kinyírhatja.


Szia hil,
Örülök,hogy jól működik. Ugyanakkor nekem azt mondta több szerelő is, hogy ha trafót cserélünk, akkor mindegyiket ki kell cserélni. Természetesen új gyertyákkal együtt. Mint írtam,nekem új irídium gyertyák kerültek bele a Bosch trafókkal együtt. 4 trafó - 4 gyertya. Yellow pontosan leírta,hogy mire figyelmeztettek ilyenkor. Ezért cseréltem mindet Jobb félni, mint újra idegeskedni. Üdv.Streetwolf


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15259 pont) | Hozzászólások: 16725

Elküldve: 2018. november 11. vasárnap, 09:04


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


hát a motorszámból a blokkon.


Basszus... Szóval kimaradt, hogy ezen kívül, ha nem elérhető\nincs\akármi...
Szóval mi az az alkatrész eseteg ami van az egyiknél, de tuti nincs, vagy más a másiknál.


elvileg az M52TUB20-on nincs a másodlagos levegőpumpa és szelep a jobb oldalon, míg az M54-en van. de ez lehet, hogy a legutolsó éveiben az M52TUB20-on is van, mert ez inkább környezetvédelmi besorolási osztály miatt került az autóra.
amúgy eléggé egyforma a két motor. igazából belül a hengerpalást nikasil bevonata a különbség, de az belül van.
mást nem nagyon tudok így hirtelen.
de VIN kód alapján ha rákeresel, akkor realoem is kidobja melyik van benne, vagy valamelyik éppen működő BMW VIN decoder oldal.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2018. november 10. szombat, 23:03


YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nem teljesen idevágó, de egy hibakód miatt vetődött fel a kérdés.
Hogyan lehet egyértelműen megállapítani, hogy egy motor M52tu20 vagy m54b22-es?


hát a motorszámból a blokkon.


Basszus... Szóval kimaradt, hogy ezen kívül, ha nem elérhető\nincs\akármi...
Szóval mi az az alkatrész eseteg ami van az egyiknél, de tuti nincs, vagy más a másiknál.