YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 12:15


Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 10:55


adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. október 02. kedd, 09:10


YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 02. kedd, 09:11

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 16:56


Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 15:50


Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. május 08. kedd, 11:08


Nem!!! Hanem azt hogy nem az a lambdaszonda illetve katalizátor van benne amire a kocsi vezérlőtechnológiát van programozva!!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. május 08. kedd, 10:51


peti9577 írta: Szia a végén meg lett a baj! A leömlő után nem az alvázszám szerinti rendszer van alatta így a gép a gyári be programozott rendszert keresi amit ugye nem talál! Ezért villágit a motor lámpa! tudna nekem valaki segiteni hogy hol tudnák szerezni alá egy gyári rendszert vagy valaki valami megoldást tud?


akkor azt jelenti, hogy a felső két szonda nincs benne a rendszerbe?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. május 07. hétfő, 22:26


Szia a végén meg lett a baj! A leömlő után nem az alvázszám szerinti rendszer van alatta így a gép a gyári be programozott rendszert keresi amit ugye nem talál! Ezért villágit a motor lámpa! tudna nekem valaki segiteni hogy hol tudnák szerezni alá egy gyári rendszert vagy valaki valami megoldást tud?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (278 pont) | Hozzászólások: 2948

Elküldve: 2018. április 02. hétfő, 09:26


peti9577 írta: Sziasztok! Vettem egy 316i! És kb 100km múlva kigyulladt a motor lámpa! Elvittem egy szervizbe ott kiolvasták a hibát! Ott a katalizátora fogja a gép! De viszont az első illetve hátsó lambdaszonda adatait nem tudták leolvasni! Akkor ezek cserések?
Nekem ezt a hibakódot dobta ki a kis olvasóm: P0420

Szia,
én első menetben megnézném a levegő szűrő tömítését a levegő szűrő háznál. Az egy nagy átmérőjű gumi szalag szerűség, amit könnyű rosszul betenni, illetve nemes egyszerűséggel szervizben ki szokták dobni és az ottani fals levegő miatt a lambda szonda tud hibát jelezni
bye: hil


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 14:06


Sziasztok! Vettem egy 316i! És kb 100km múlva kigyulladt a motor lámpa! Elvittem egy szervizbe ott kiolvasták a hibát! Ott a katalizátora fogja a gép! De viszont az első illetve hátsó lambdaszonda adatait nem tudták leolvasni! Akkor ezek cserések?
Nekem ezt a hibakódot dobta ki a kis olvasóm: P0420


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. március 09. péntek, 20:01


BrianHUN írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.


Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.



Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok


Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.

Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.



Szia!

Én a helyedben vennék egy pillantást a légtömegmérőre is, mert nekem is kb ezek a hibák vannak..gyújtáskimaradás CSAK a 2-es hengerben, menet közben rángatás, alapjáraton három hengerezés stb.. Tegnap lehúztam a tömegmérő csatiját és nem háromhengerezett, nagyon szép volt az alapjárat, egyenletes és ami a legjobb, hogy nem rángatott semmilyen fokozatban és semmilyen fordulatszámon. Aztán visszadugtam rá a csatit és megint csinálta a rángatást. Tehát mindenképpen megér egy próbát! Lehet hogy csak takarítás kell neki és egy újra kalibrálás mint nekem is mondta YELLOW. Az én motorom N42, de a légtömegmérő mindegyik motorban fontos szerepet játszik. Nekem pl. falls értékeket mutat a beszívott levegő hőmérsékletre.
Ja és persze, ezt a műveletet nekem is megelőzte egy gyertya csere és trafó csere (x4), de nem változott semmi. Aztán jött a légtömegmérő.


viszont hibás légtömegmérő miatt nem fog beírni gyújtáskimaradást hengerbe. ugyanis a 4 hengerre 1db légtömegmérő van. olyat kiírhat, hogy elégtelen égés és akkor mondjuk szelepek nem jól nyitnak/zárnak az adott hengerben.
a dadogás, meg rángatás lehet légtömegmérő miatt. de ha mechanikai hiba lenen, mint szelep, az lehúzott légtömegmérő mellett is lenne.
hogy mitől javult meg, nem tudom, lehet csak kontakt hiba volt, de akkor sem értem miért 3 hengerezett.



Uuu ne értsd úgy beszólásból írtam, isten ments. Sőt én nagyon örülök ha segít valaki. Csak nem akarom, h olyan legyek aki félbehagy egy témát. Tök jó szerintem, ha az ember ilyen dolgaira reflektálnak, főleg ha autószerelők csak hümmögnek. Most töröltem hibakódokat, a trafócsere óta dobja be őket de röfög aranyom továbbra is. Légtömegmérőt lehúztam, 2-3 másodperc kellett h reagáljon valamit. Picit esett a fordulat aztán újrabeállt rendesen. Az a szép belsőégésű motornál, hogy hasonló tünetek egész más problémára is visszavezethetőek. Annyit vettem még észre ha benyomom klímát akkor a rezinacia ami átjárja a kocsit sokszorosára nő.


nem vettem annak. ha pedig ez van amit írsz, akkor ugye klímánál megemeli a fordulatot. tehát ahogy írtam az elején, lehet a injektor xarakodik.
a közvetlen befecsis motorok amúgy is rezegősebben járnak, ha meg még az injektoroból is rossz valamelyik, akkor pláne. csak az a baj, hogy így távolról, leírva nem tudom milyen rezonancia, mértéke, stb. élőadatokat figyelve is lehetne látni, hogyan muzsikálnak az injektorok.

státusz BrianHUN

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. március 09. péntek, 17:04


YELLOW írta:
adams22 írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.


Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.



Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok


Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.

Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.



Szia!

Én a helyedben vennék egy pillantást a légtömegmérőre is, mert nekem is kb ezek a hibák vannak..gyújtáskimaradás CSAK a 2-es hengerben, menet közben rángatás, alapjáraton három hengerezés stb.. Tegnap lehúztam a tömegmérő csatiját és nem háromhengerezett, nagyon szép volt az alapjárat, egyenletes és ami a legjobb, hogy nem rángatott semmilyen fokozatban és semmilyen fordulatszámon. Aztán visszadugtam rá a csatit és megint csinálta a rángatást. Tehát mindenképpen megér egy próbát! Lehet hogy csak takarítás kell neki és egy újra kalibrálás mint nekem is mondta YELLOW. Az én motorom N42, de a légtömegmérő mindegyik motorban fontos szerepet játszik. Nekem pl. falls értékeket mutat a beszívott levegő hőmérsékletre.
Ja és persze, ezt a műveletet nekem is megelőzte egy gyertya csere és trafó csere (x4), de nem változott semmi. Aztán jött a légtömegmérő.


viszont hibás légtömegmérő miatt nem fog beírni gyújtáskimaradást hengerbe. ugyanis a 4 hengerre 1db légtömegmérő van. olyat kiírhat, hogy elégtelen égés és akkor mondjuk szelepek nem jól nyitnak/zárnak az adott hengerben.
a dadogás, meg rángatás lehet légtömegmérő miatt. de ha mechanikai hiba lenen, mint szelep, az lehúzott légtömegmérő mellett is lenne.
hogy mitől javult meg, nem tudom, lehet csak kontakt hiba volt, de akkor sem értem miért 3 hengerezett.



Uuu ne értsd úgy beszólásból írtam, isten ments. Sőt én nagyon örülök ha segít valaki. Csak nem akarom, h olyan legyek aki félbehagy egy témát. Tök jó szerintem, ha az ember ilyen dolgaira reflektálnak, főleg ha autószerelők csak hümmögnek. Most töröltem hibakódokat, a trafócsere óta dobja be őket de röfög aranyom továbbra is. Légtömegmérőt lehúztam, 2-3 másodperc kellett h reagáljon valamit. Picit esett a fordulat aztán újrabeállt rendesen. Az a szép belsőégésű motornál, hogy hasonló tünetek egész más problémára is visszavezethetőek. Annyit vettem még észre ha benyomom klímát akkor a rezinacia ami átjárja a kocsit sokszorosára nő.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15100 pont) | Hozzászólások: 16290

Elküldve: 2018. március 08. csütörtök, 13:40


adams22 írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.


Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.



Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok


Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.

Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.



Szia!

Én a helyedben vennék egy pillantást a légtömegmérőre is, mert nekem is kb ezek a hibák vannak..gyújtáskimaradás CSAK a 2-es hengerben, menet közben rángatás, alapjáraton három hengerezés stb.. Tegnap lehúztam a tömegmérő csatiját és nem háromhengerezett, nagyon szép volt az alapjárat, egyenletes és ami a legjobb, hogy nem rángatott semmilyen fokozatban és semmilyen fordulatszámon. Aztán visszadugtam rá a csatit és megint csinálta a rángatást. Tehát mindenképpen megér egy próbát! Lehet hogy csak takarítás kell neki és egy újra kalibrálás mint nekem is mondta YELLOW. Az én motorom N42, de a légtömegmérő mindegyik motorban fontos szerepet játszik. Nekem pl. falls értékeket mutat a beszívott levegő hőmérsékletre.
Ja és persze, ezt a műveletet nekem is megelőzte egy gyertya csere és trafó csere (x4), de nem változott semmi. Aztán jött a légtömegmérő.


viszont hibás légtömegmérő miatt nem fog beírni gyújtáskimaradást hengerbe. ugyanis a 4 hengerre 1db légtömegmérő van. olyat kiírhat, hogy elégtelen égés és akkor mondjuk szelepek nem jól nyitnak/zárnak az adott hengerben.
a dadogás, meg rángatás lehet légtömegmérő miatt. de ha mechanikai hiba lenen, mint szelep, az lehúzott légtömegmérő mellett is lenne.
hogy mitől javult meg, nem tudom, lehet csak kontakt hiba volt, de akkor sem értem miért 3 hengerezett.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. március 08. csütörtök, 11:12


BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.


Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.



Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok


Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.

Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.



Szia!

Én a helyedben vennék egy pillantást a légtömegmérőre is, mert nekem is kb ezek a hibák vannak..gyújtáskimaradás CSAK a 2-es hengerben, menet közben rángatás, alapjáraton három hengerezés stb.. Tegnap lehúztam a tömegmérő csatiját és nem háromhengerezett, nagyon szép volt az alapjárat, egyenletes és ami a legjobb, hogy nem rángatott semmilyen fokozatban és semmilyen fordulatszámon. Aztán visszadugtam rá a csatit és megint csinálta a rángatást. Tehát mindenképpen megér egy próbát! Lehet hogy csak takarítás kell neki és egy újra kalibrálás mint nekem is mondta YELLOW. Az én motorom N42, de a légtömegmérő mindegyik motorban fontos szerepet játszik. Nekem pl. falls értékeket mutat a beszívott levegő hőmérsékletre.
Ja és persze, ezt a műveletet nekem is megelőzte egy gyertya csere és trafó csere (x4), de nem változott semmi. Aztán jött a légtömegmérő.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 08. csütörtök, 11:13

státusz BrianHUN

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. március 07. szerda, 16:50


BrianHUN írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.


Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.



Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok


Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.

Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.