jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 18:55


Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 19:45


gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 20. kedd, 16:25

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 19:13



Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G






DaFunk
autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1992

státusz DaFunk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 12. hétfő, 13:22


YELLOW írta:
DaFunk írta: Üdvözletem márkatársak!

A következő a problémám: ha felmelegszik a motor,alapjáraton kopogó hang hallatszik és kuplung benyomására eltűnik. (videót mellékelek,abban hallani)

520i 92-es sima,nem vanosos.
Kuplungtárcsa cserélve eddig,más nem. (egytömegűs)

Szerintetek mi lehet? Nyelestengely csapágy, esetleg kinyomócsapágy? Vagy más?

https://www.youtube.com/watch?v=m5Xa4jr7SBY


a kuplung is egy olyan téma, amit célszerű szettben cserélni. nyelestengelyt még nem is fontos, de a kinyomócsapágyat igen a tárcsával együtt. szerintem kinyomócsapágy lesz az.


Igen,azt elfelejtettem,hogy szettben szívtam vele. Mmint amit lehet kapni szettben,valamelyik a 3 közül nem jó. Külön külön drágábbra jött volna ki,sokkal drágábbra. Sőt szerkezetből sem volt jó egyik sem amit rendeltek. Abban maradtunk hogy egyenlőre csak tárcsát cseréltünk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 12. hétfő, 13:12


DaFunk írta: Üdvözletem márkatársak!

A következő a problémám: ha felmelegszik a motor,alapjáraton kopogó hang hallatszik és kuplung benyomására eltűnik. (videót mellékelek,abban hallani)

520i 92-es sima,nem vanosos.
Kuplungtárcsa cserélve eddig,más nem. (egytömegűs)

Szerintetek mi lehet? Nyelestengely csapágy, esetleg kinyomócsapágy? Vagy más?

https://www.youtube.com/watch?v=m5Xa4jr7SBY


a kuplung is egy olyan téma, amit célszerű szettben cserélni. nyelestengelyt még nem is fontos, de a kinyomócsapágyat igen a tárcsával együtt. szerintem kinyomócsapágy lesz az.

DaFunk
autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 1992

státusz DaFunk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 12. hétfő, 12:44


Üdvözletem márkatársak!

A következő a problémám: ha felmelegszik a motor,alapjáraton kopogó hang hallatszik és kuplung benyomására eltűnik. (videót mellékelek,abban hallani)

520i 92-es sima,nem vanosos.
Kuplungtárcsa cserélve eddig,más nem. (egytömegűs)

Szerintetek mi lehet? Nyelestengely csapágy, esetleg kinyomócsapágy? Vagy más?

https://www.youtube.com/watch?v=m5Xa4jr7SBY

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 19:28


EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


Azok számára, akik a jövőben automataváltó problémába futnak, leírhatnád ide, hogy ki volt az a két cég, akik nem boldogultak a váltóddal!!!! Mindössze azért, hogy ne menjünk hozzájuk.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 11:41


EstokSzabi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....


mert olyan szerelők. nem tudom kikről van szó, lehet nem igaz rájuk, de általánosságban azt javasol, vagy azért nem javasol, hogy neki több csepegjen.
ha egy páran nem fizetnének semmit, mivel a hibát nem oldotta meg, lehet elgondolkozna, hogy nem kóklerkedik inkább. alkatrészen, munkadíjon neki mindig haszon van, és minél több a munka, annál több a haszon. ezért van az, hogy emberekkel komplett motort kicserélik mire meg lesz a hiba, mert vagy annyira buta a szerelő és találgat, vagy szándékosan nem a hibaforrással kezd.
viszont nem tudom az autód előéletét, új kora óta nálad van-e, de 150ezernél még gyári olajjal sem kellene rosszalkodnia. vannak akik hibamentesen 400ezret elmegy gyári olajjal. mondjuk a GM ha jól tudom nem éppen a jobb fajta váltó.


Elég jó az autóm előélete és teljesen visszakövethető. Éppen 3 éves kora után vettem meg 91 000 KM-el, Németországból egy BMW márkakereskedéstől. Én vagyok a második tulajdonosa és a fickó előtte lényegében autópályán használta Berlin közelében és 3 éves kora után visszavitte és elhozott egy új coupét a kereskedésből. Megvan minden szervizelése, számlája, stb... amikor megvettem összesen a motorháztető volt fújva kőfelverődés miatt (biztosan nem volt törve). Összeségében még most is nagyon penge az autó - minden hibátlan benne, kivéve a váltóját... és erre szeretnék most megoldást találni, de már nagyon...


hát pedig akkor még csak kapcsolgatni sem nagyon kapcsolgatott a váltó, ha pályáztak vele. nem kellene elfáradva lennie.
hát többet nem tudok sajna, hátha valaki lesz még.

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 11:05


YELLOW írta:
EstokSzabi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....


mert olyan szerelők. nem tudom kikről van szó, lehet nem igaz rájuk, de általánosságban azt javasol, vagy azért nem javasol, hogy neki több csepegjen.
ha egy páran nem fizetnének semmit, mivel a hibát nem oldotta meg, lehet elgondolkozna, hogy nem kóklerkedik inkább. alkatrészen, munkadíjon neki mindig haszon van, és minél több a munka, annál több a haszon. ezért van az, hogy emberekkel komplett motort kicserélik mire meg lesz a hiba, mert vagy annyira buta a szerelő és találgat, vagy szándékosan nem a hibaforrással kezd.
viszont nem tudom az autód előéletét, új kora óta nálad van-e, de 150ezernél még gyári olajjal sem kellene rosszalkodnia. vannak akik hibamentesen 400ezret elmegy gyári olajjal. mondjuk a GM ha jól tudom nem éppen a jobb fajta váltó.


Elég jó az autóm előélete és teljesen visszakövethető. Éppen 3 éves kora után vettem meg 91 000 KM-el, Németországból egy BMW márkakereskedéstől. Én vagyok a második tulajdonosa és a fickó előtte lényegében autópályán használta Berlin közelében és 3 éves kora után visszavitte és elhozott egy új coupét a kereskedésből. Megvan minden szervizelése, számlája, stb... amikor megvettem összesen a motorháztető volt fújva kőfelverődés miatt (biztosan nem volt törve). Összeségében még most is nagyon penge az autó - minden hibátlan benne, kivéve a váltóját... és erre szeretnék most megoldást találni, de már nagyon...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 10:53


EstokSzabi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....


mert olyan szerelők. nem tudom kikről van szó, lehet nem igaz rájuk, de általánosságban azt javasol, vagy azért nem javasol, hogy neki több csepegjen.
ha egy páran nem fizetnének semmit, mivel a hibát nem oldotta meg, lehet elgondolkozna, hogy nem kóklerkedik inkább. alkatrészen, munkadíjon neki mindig haszon van, és minél több a munka, annál több a haszon. ezért van az, hogy emberekkel komplett motort kicserélik mire meg lesz a hiba, mert vagy annyira buta a szerelő és találgat, vagy szándékosan nem a hibaforrással kezd.
viszont nem tudom az autód előéletét, új kora óta nálad van-e, de 150ezernél még gyári olajjal sem kellene rosszalkodnia. vannak akik hibamentesen 400ezret elmegy gyári olajjal. mondjuk a GM ha jól tudom nem éppen a jobb fajta váltó.

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 10:46


YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 10:32


EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. szeptember 02. péntek, 09:41


Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 23:11


nyiris írta: Szevasztok.
Nekem van egy 330D e46om és olyan probléma merült fel hogy amikor hideg a automata váltóban az olaj kidobja a sebességet és meg jelenik a műszerfalon sárgán a kis fogaskerék felkijáltó jelel és nem veszi a sebességet olyankor de amikor leálotom a motort és várok 2percet útána kicsit járatom a motort eltűnik a jel és normálisan vált mi lehet a probléba tudna valaki segiteni előre is köszönöm.


Gyàri diagnosztika! Nem autocom és tàrsai!
Olaj és szűrő csere a vàltóban. Csak gyàri olajat rakjatok bele!

nyiris
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz nyiris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 21:10


Szevasztok.
Nekem van egy 330D e46om és olyan probléma merült fel hogy amikor hideg a automata váltóban az olaj kidobja a sebességet és meg jelenik a műszerfalon sárgán a kis fogaskerék felkijáltó jelel és nem veszi a sebességet olyankor de amikor leálotom a motort és várok 2percet útána kicsit járatom a motort eltűnik a jel és normálisan vált mi lehet a probléba tudna valaki segiteni előre is köszönöm.