YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 20. vasárnap, 14:53


BarG írta:
Hm, még az előző autómmal, (E46 330Cd) a szervízvezető azt mondta, hogy a normál szervíztevékenység része a motormosás olajcsere szervízkor. Ha tiszta a motor, akkor lehet, hogy csak betartották az előírásokat!

Mióta mindenki a koszos motorokat szereti - mint egyfajta ártatlanság szimbólumot - a szervizek szívesen megspórolják ezt a tevékenységet.


én elhiszem ezt neked. de akkor a koszos motor legyen egyenlő azzal, hogy nem is volt olaj cserélve mondjuk 10ezer km alatt, és pedig azt mondják 2ezerrel korábban volt?
mellesleg a motormosás nem túl jó feltétlen, mert azért tud beázni pár dolog, főleg ha nagy nyomással dolgoznak.
nem azt mondom, hogy az a jó, ha egy egész hód család bele van fészkelve. de a nagyon csilli-villi motortér (minden zug) azért lehet gyanús.
úgysem lehet eladni egy autót, ha okádék a beltere, tehát az az alap, hogy az ember fotózás előtt kiglancolja, vagy mikor jön megnézni a vevő, ha háznál van a téma. de amikor több 10ezret költenek el arra, hogy patyolat legyen, amivel vevőt akarnak fogni, vagyis csak ezzel tudják megfogni, az is fura.
kollégámmaé pár éve autót néztünk. off autó. mondták mindjárt jön, mert azt ahzsnálják szaladgálós autónak, mert az a legjobb hát kis próba után, ha nekik ez a legjobb, akkor köszönjük, de a többire nem is vagyunk kíváncsiak.
az igényességet álcázni akaró dolgokkal van a gond. de az úgy is kiderül ha a tulajjal beszél az ember, hpgy valóban igényesség, vagy csak álca. kereskedések nagy %-a meg úgysem oké.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2015. december 20. vasárnap, 13:56


Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.


Az olajszűrőháznál szivárog az olaj,aminek a tömítését kicserélem a j.héten,de szerintem ott elenyésző mennyiség folyik el..A kompressziót mindenképp megméretettem...Félek,hogy ott lesz a baj...Német.ből hozták 200.e.km volt benne,szerintem lényegesen több van benne,de ezt gondoltam mikor megvettem... mivel nem volt lelakva...szép igényes a motortér,utastér..ezért vettem meg..



azért a kiglancolt motortér mindig gyanús. általában akik kintről hoznak be autót, meg sem nézik tovább az olyan autókat. hacsak nem egy fanatikus tulajról van szó. az emberek hazsnálják az autót, amihez nem kell nyúlni, annak egészségeses koszos a motortere. ezt általánosságban mondom.


Én is így gondolom,és ezeket a szempontokat figyeltem,poros volt a blokk,sehol egy olajfolt,a műanyag burkolat ki volt flancolva,de alánéztünk,és valóban (gusztusos) volt a motortér...

Köszönöm az infót,olajcserét tesztelem,és a kompressziót megméretettem..olajfolyást keresek

Köszönöm még egyszer!


Hm, még az előző autómmal, (E46 330Cd) a szervízvezető azt mondta, hogy a normál szervíztevékenység része a motormosás olajcsere szervízkor. Ha tiszta a motor, akkor lehet, hogy csak betartották az előírásokat!

Mióta mindenki a koszos motorokat szereti - mint egyfajta ártatlanság szimbólumot - a szervizek szívesen megspórolják ezt a tevékenységet.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 22:19


YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.


Az olajszűrőháznál szivárog az olaj,aminek a tömítését kicserélem a j.héten,de szerintem ott elenyésző mennyiség folyik el..A kompressziót mindenképp megméretettem...Félek,hogy ott lesz a baj...Német.ből hozták 200.e.km volt benne,szerintem lényegesen több van benne,de ezt gondoltam mikor megvettem... mivel nem volt lelakva...szép igényes a motortér,utastér..ezért vettem meg..



azért a kiglancolt motortér mindig gyanús. általában akik kintről hoznak be autót, meg sem nézik tovább az olyan autókat. hacsak nem egy fanatikus tulajról van szó. az emberek hazsnálják az autót, amihez nem kell nyúlni, annak egészségeses koszos a motortere. ezt általánosságban mondom.


Én is így gondolom,és ezeket a szempontokat figyeltem,poros volt a blokk,sehol egy olajfolt,a műanyag burkolat ki volt flancolva,de alánéztünk,és valóban (gusztusos) volt a motortér...

Köszönöm az infót,olajcserét tesztelem,és a kompressziót megméretettem..olajfolyást keresek

Köszönöm még egyszer!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 22:09


Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.


Az olajszűrőháznál szivárog az olaj,aminek a tömítését kicserélem a j.héten,de szerintem ott elenyésző mennyiség folyik el..A kompressziót mindenképp megméretettem...Félek,hogy ott lesz a baj...Német.ből hozták 200.e.km volt benne,szerintem lényegesen több van benne,de ezt gondoltam mikor megvettem... mivel nem volt lelakva...szép igényes a motortér,utastér..ezért vettem meg..



azért a kiglancolt motortér mindig gyanús. általában akik kintről hoznak be autót, meg sem nézik tovább az olyan autókat. hacsak nem egy fanatikus tulajról van szó. az emberek hazsnálják az autót, amihez nem kell nyúlni, annak egészségeses koszos a motortere. ezt általánosságban mondom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 21:58


YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.


Az olajszűrőháznál szivárog az olaj,aminek a tömítését kicserélem a j.héten,de szerintem ott elenyésző mennyiség folyik el..A kompressziót mindenképp megméretettem...Félek,hogy ott lesz a baj...Német.ből hozták 200.e.km volt benne,szerintem lényegesen több van benne,de ezt gondoltam mikor megvettem... mivel nem volt lelakva...szép igényes a motortér,utastér..ezért vettem meg..



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 21:40


Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?


volt aki 1000km-en 1 literre panaszkodott, mégis volt aki azt mondta normális ennél a motornál. nem tudom mennyi a km valóban a motorban, de én szerintem sok a fél liter 1000km-en, még M54B22 esetén is.
én méretnék kompressziót, hogy a gyűrűk rendben vannak-e. átnézni sehol nem ereszt-e a blokk.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 21:37


YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.


Gondoltam én is rá....és ha nem változik?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 21:32


Jenci írta: Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!


ezek a motorok ilyenek egyébként, eszik. bár számomra ez sok akkor is. nem akarlak feles költségbe verni, de ha olajcsere lesz, akkor az Eneos Hyper Premium 5w-40-et próbáld ki.
10w olajat senki tanácsára ne tegyél bele! nagyon max. nyáron, de télre kizárt.
szokása a szelepszár szimmering kikemányedés. de előbb az olajat próbálnám meg. mivel nem is füstül.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. december 19. szombat, 21:03


Sziasztok!
Nekem E46.os 2002.es évjáratú 6.hengeres 170 lovas benzines mocival... azt vettem észre,hogy 1000.km.en megeszik 5dl olajat,castron 5w40.est full syntetikus olajat kapott..
kicseréltem a kartergázszűrőt,csöveket... elvolt dugulva...
a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy.. nem fűstől sem hidegen sem melegen...

van ötlet?tapasztalat?

Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 21:27


lantika írta:
YELLOW írta:
Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.


A link neve


ezt és az ehhez hasonló írásokon rég túl vagyok. a TC számomra már nem hiteles, pár korábbi dolog miatt sem.
a kamionokban azért 60ezer a csere periódus mondjuk, mert 1500f/min-től többet nem nagyon pörögnek. pedig ugye személyautónál az vagyon írva, hogy az aklacsonyfordulat a legrosszabb, mert az olajfilm pont amiatt nem alakul ki kellően ahol kellene.
mellesleg van egy olyan elképzelésem, hogy azért személyautóban is kibírna többet. de kamionban nagyobb mennyiségű olaj van, ami kevésbbé használódik + ugye az alacsony fordulat. a BMW 2 évben határozta meg. azért mert a két év alatt nem megyek sokat, attól függetlenül nem 1-5km-eket megyek, hanem tök feleslegesen járom a + köröket
mondom ott az olajam, ha BarG be tudja vizsgálni, szívesen adok belőle, vagy annak aki eljön és megnézi műszerrel. mert leve kíváncsi lennék. de egy kisebb összegben mernék fogadni, hogy semmi baja nincs.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 19:54


YELLOW írta:
Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.


A link neve

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 19:11


tomas írta: Ismét Én volnék. Az autóban nincs több mls mint a leírt. 96.000mls a korrekt. Végig BMW szervizbe hordott. RAC + milage warranted.

A kézikönyvem ezeket irja a benzinesekhez; BMW longlife-01, BMW longlife-01 FE, BMW longlife

Most akkor pontosan milyet tegyek bele ezek alapján? Ha jól látom így benne van az 5w40 is. De viszont erre az van írva, hogy magas mérföldszámnál. Ez annak számít?

Ui.: Bocsánat, ha nyivánvalót kérdezek.


5w 40-et rakj bele nyugodtan

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 740i
Évjárat: 2007

státusz tomas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 18:27


Ismét Én volnék. Az autóban nincs több mls mint a leírt. 96.000mls a korrekt. Végig BMW szervizbe hordott. RAC + milage warranted.

A kézikönyvem ezeket irja a benzinesekhez; BMW longlife-01, BMW longlife-01 FE, BMW longlife

Most akkor pontosan milyet tegyek bele ezek alapján? Ha jól látom így benne van az 5w40 is. De viszont erre az van írva, hogy magas mérföldszámnál. Ez annak számít?

Ui.: Bocsánat, ha nyivánvalót kérdezek.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 07. hétfő, 19:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 11:34


Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.

státusz Lacip

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 06:02



"Tőled sem vennék autót. Szerintem nyitnod kellene egy szervizt a forradalmi ötleteddel. Amolyan norbi update stílusban, csak éppen Lacip update -nek hívnád."


Nekem nem is kell eladnom autót, fél millió km után sem kell hozzányúlni egyikhez sem, persze ehhez tudni kell autót választani, na meg olajat is.

Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.