autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 05. vasárnap, 13:50


YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.


Rendben, köszönöm.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. február 04. szombat, 23:11


kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 04. szombat, 22:23


Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. január 31. kedd, 20:33


YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk



Köszönöm! Írok, amint kiderült valami


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. január 30. hétfő, 18:30


TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. január 30. hétfő, 12:49


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. január 29. vasárnap, 20:30


TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. január 28. szombat, 11:49


Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm


1.

2.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2023. január 28. szombat, 11:51

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. november 27. vasárnap, 21:53


Bmwcooler írta: Üdv.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok van egy 2005-ös E90 318i manuál amit kinéztem és most tervezem majd megnézni,lekérdeztem és látszólag minden rendben van egy tulaj,nincs tekerés, sérülés, km húzós: 244.000 vezérlés még nemvolt cserélve..
...Az alany N46B20B de a többi úgyis személyesen derül ki.
Az lenne a kérdésem ,hogy tudok egy két rossz dolgot erről a motorról.. de mégis bevállalható lenne-e így ez a motor ,vagy felejtős?
Nyilván lesz rá költve nem kevés, vezérlés és a többi kötelező dolog.
Köszönöm.


az a baj, hogy 17 éves autó, relatíve magas futással, már ha valós. nagyban függne az előéletétől. hány tulajdonosa volt az is árulkodó. ha sok, akkor inkább kerülendő, mert arra kb. senki nem költött akkor. ha betartották a 20-25ezres szerviz ciklust, akkor szintén hanyagolnám.
itt nem a vezérléssel van a legnagyobb baj, bár ugye meg tud ugrani. de minden összefügg mindennel. rossz olaj, hosszú csereintervallum, feszítőpatron nem feszít, lánc megugrik, nyúlik, láncvezetők törnek. a rossz olaj, vagy hosszú cserék miatt a Valvetronic excenter tengelye hamarabb kopik meg. persze ettől a motorja használható, de ez a része drága mutatvány.
az N46B20 hajlamosabb hajtókarcsapágy lenni, de ez megint inkább az olajos témára vezethető vissza. ezek a mocik nagyon érzékenyek erre.
én ennyi km-nél már lehet nem merném bevállalni, max ha lesz keret esetlegesen felújításra.
amúgy ha jó, ez egy nagyon jó motor. csak mivel összetett, bonyolult vezérlések vannak benne, ezért nagyobb a hibalehetőség.
amúgy tipikus egyéb hibák, a trafók, vákuum rendszer tömítései, PCV szelep, amik érintik a mocit, de az kb bármelyik mocira elmondható.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Bmwcooler

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2022. november 27. vasárnap, 12:34


Üdv.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok van egy 2005-ös E90 318i manuál amit kinéztem és most tervezem majd megnézni,lekérdeztem és látszólag minden rendben van egy tulaj,nincs tekerés, sérülés, km húzós: 244.000 vezérlés még nemvolt cserélve..
...Az alany N46B20B de a többi úgyis személyesen derül ki.
Az lenne a kérdésem ,hogy tudok egy két rossz dolgot erről a motorról.. de mégis bevállalható lenne-e így ez a motor ,vagy felejtős?
Nyilván lesz rá költve nem kevés, vezérlés és a többi kötelező dolog.
Köszönöm.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2022. november 27. vasárnap, 12:36

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. július 08. péntek, 16:23


Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.


És azt melyik szenzor méri? Az ami a bal első kerékív előtt van menetiránynak háttal fordítva? Az írja a fedélzetinek is a külső kőmérsékletet, mert ha igen akkor az valós adatokat "közöl" a motorvezérlővel, legalább is a hőmérsékletet illetően. Páratartalmat nem jelenít meg a board.
annyira gáz, hogy egy huszonx éves kontrukciónál egy ilyen hibának ennyi forrása lehet. mi a helyzet a mai kocsikkal akkor? ott a szenzort is szenzor figyeli?
Neked mint "ős" tagnak van lenne javaslatod, megbízható hozzáértő szerelővel kapcsolaton Budapesten (dél pesti régió)akit ilyen problémával fel lehet keresni és nem csak lehúzza az embert?!
Mechanikai dolgokat meg tudok csinálni, de se gépem, se programom, se tapasztalatom a diaggal kapcsolatosan.


az a külső hőmérő, de annak is van beleszólása, csak nem annyira. ha az rossz lenne, akkor a belső kijelzőn -40°C körül látnál.
én azt mondom, ami a légtömegmérőben van. ott mérik a beszívott levegő hőmérsékletét is.
a mostani motorok is hasonlóak, ez a moci relatíva bonyolultnak számított már akkor is. nem komplikáltabbak a mostaniak.
szerintem őt ajánlanám így hirtelen:
David's Garage

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz Hellboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2022. július 08. péntek, 10:17


YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.


És azt melyik szenzor méri? Az ami a bal első kerékív előtt van menetiránynak háttal fordítva? Az írja a fedélzetinek is a külső kőmérsékletet, mert ha igen akkor az valós adatokat "közöl" a motorvezérlővel, legalább is a hőmérsékletet illetően. Páratartalmat nem jelenít meg a board.
annyira gáz, hogy egy huszonx éves kontrukciónál egy ilyen hibának ennyi forrása lehet. mi a helyzet a mai kocsikkal akkor? ott a szenzort is szenzor figyeli?
Neked mint "ős" tagnak van lenne javaslatod, megbízható hozzáértő szerelővel kapcsolaton Budapesten (dél pesti régió)akit ilyen problémával fel lehet keresni és nem csak lehúzza az embert?!
Mechanikai dolgokat meg tudok csinálni, de se gépem, se programom, se tapasztalatom a diaggal kapcsolatosan.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. július 08. péntek, 10:19

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. július 06. szerda, 18:38


Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz Hellboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2022. július 06. szerda, 07:10


YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. július 05. kedd, 20:30


Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.