Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 15:53


Robin68 írta:
Bero írta:

Azzal nincs gond,mert ahova mennek onnan a vezetékek ott is mértem az áramot és jók voltak!! Megpróbálom a másik kulcsal,hátha! Önindító körül is megnézem,hátha ott van,de nincs több ötletem :S


Nekem tavasszal szórakozott pontosan így mint neked, egyik napról a másikra megadta magát és az aksi csere oldotta meg a problémát. Minden működött, csak épp nem akart beindulni de még bikázásra se. Majd próbából a haver aksiját beraktam az enyém helyére és láss csodát.... . Vettem másikat és nagyobb aksit, azóta nincs gondom és bízom benne, hogy nem is lesz.
Próbáld ki még ezt az egyet, hogy kölcsön aksit beraksz és ha úgy indul akkor ne keresd tovább a hibát.



Köszi. Viszont írtam,hogy két haverom jött ki plusz egy suzukis próbált segíteni. Egyik E36-ös bömös meg egy dízel passat-os. Mind a kettő megpróbált bebikázni,de semmi. Az akksim 1 hónapos,vadiúj. Rámértem és jó. Indításnál csak hallom a kattanást és ennyi. lámpák nem villannak mint amikor gyenge az akku... Létezik olyan,hogy behúzórelé? Ha igen melyik az? Vagy bendix?


Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 15:41


Bero írta:

Azzal nincs gond,mert ahova mennek onnan a vezetékek ott is mértem az áramot és jók voltak!! Megpróbálom a másik kulcsal,hátha! Önindító körül is megnézem,hátha ott van,de nincs több ötletem :S


Nekem tavasszal szórakozott pontosan így mint neked, egyik napról a másikra megadta magát és az aksi csere oldotta meg a problémát. Minden működött, csak épp nem akart beindulni de még bikázásra se. Majd próbából a haver aksiját beraktam az enyém helyére és láss csodát.... . Vettem másikat és nagyobb aksit, azóta nincs gondom és bízom benne, hogy nem is lesz.
Próbáld ki még ezt az egyet, hogy kölcsön aksit beraksz és ha úgy indul akkor ne keresd tovább a hibát.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 02. szombat, 15:41

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 15:40


Megtisztítottam a sarukat,aláfeküdtem a kocsinak és nem volt szakadás az önindítóig. Nagyon tanácstalan vagyok,segítsetek! Amikor indítani akarom akkor csak hallom a hangos kattanást és kész...

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 14:45


hil írta:
Bero írta: Sziasztok! Nagy a baj,nem indul az autóm. Tegnap még semmi baja,most meg se kép se hang. Próbálom indítózni,semmi csak hallom,mintha a relé kapcsolna. Meg se mozdul az önindító. Megmértem az akksit,teljesen jó. Hívtam haverjaim, két kocsi közül egyikkel se lehetett bebikázni. Betoltuk és beindult egyből. Világítás van,rádió stb..de nem indul! Mi lehet a baj? Köszönöm!!

Szia!
Én első menetben az aksi kábel sarukat tisztogatnám meg, de nagyon alaposan (feltételezve, hogy az aksi nincs lemerülve)
hil



Azzal nincs gond,mert ahova mennek onnan a vezetékek ott is mértem az áramot és jók voltak!! Megpróbálom a másik kulcsal,hátha! Önindító körül is megnézem,hátha ott van,de nincs több ötletem :S

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 14:36


Bero írta: Sziasztok! Nagy a baj,nem indul az autóm. Tegnap még semmi baja,most meg se kép se hang. Próbálom indítózni,semmi csak hallom,mintha a relé kapcsolna. Meg se mozdul az önindító. Megmértem az akksit,teljesen jó. Hívtam haverjaim, két kocsi közül egyikkel se lehetett bebikázni. Betoltuk és beindult egyből. Világítás van,rádió stb..de nem indul! Mi lehet a baj? Köszönöm!!

Szia!
Én első menetben az aksi kábel sarukat tisztogatnám meg, de nagyon alaposan (feltételezve, hogy az aksi nincs lemerülve)
hil



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 14:25


Sziasztok! Nagy a baj,nem indul az autóm. Tegnap még semmi baja,most meg se kép se hang. Próbálom indítózni,semmi csak hallom,mintha a relé kapcsolna. Meg se mozdul az önindító. Megmértem az akksit,teljesen jó. Hívtam haverjaim, két kocsi közül egyikkel se lehetett bebikázni. Betoltuk és beindult egyből. Világítás van,rádió stb..de nem indul! Mi lehet a baj? Köszönöm!!

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 16:31


YELLOW írta: a pierburg ugyanolyan jó, szerintem sokan veszik.
azért az AC reléjét érdemes volna megnézni, esetleg a biztijét, otthon megnézem mi hol van.
ha az akksi lenne a rossz, azt úgy jelzi, mint ahogy az első kommentemben írtam: indítózól, de csak nagyon hangos olyan relé kattogás szerű hang van és az első lámpa villog. már kiderült, hogy ez akksi problémát jelez.
esetleg tölts rá az akksira, egy próbát megér.

pénteken elvontattak (!!! ) szerelőhöz, persze ott már nem produkálta a hibát, pöccre indult a kis mocsok...mint kiderült tényleg a pumpa a ludas, egy bizonyos pozícióból nem hajlandó elindulni, a vontatás közbeni rázkódástól "javult meg". ugyan nem bmw specialista az autóvillamossági szerviz, de a szerelő srácnak is bmw-je van (jól el is beszélgettünk vonatkozó témákról ), tudja mit csinál, neki is kellett már szivattyút cserélnie.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 13. hétfő, 16:31


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. december 08. szerda, 10:20


K_Gergo írta: szevasztok,

hátha nekem tudtok tippet adni...

jelenség: a topik címe. (tegnap) reggel még minden OK volt, munka után mentem volna haza, kulcs elfordít, majd elengedtem pont amikor be szokott röffenni. ezúttal nem tette... nyitni-zárni lehet az autót, teker is indítózáskor, nem hallom, hogy gyengébb lenne az akksi, bár a többszöri próbálkozás után már nem volt épp fickós a központi zár. néhány (kb 3) másodperc indítózás után felgyullad a menetstabilizátor visszajelzője. ja, és a hátsó lambda szondát is cserélnem kellene, ég a check engine, de időnként elalszik, az eddigi kiolvasások alkalmával mindig ezt a hibát jelezte.

előzmények: nyáron kb 3 órát volt nyitva az ajtó, égett a belső világítás, és már bikázni kellett, múlt héten pedig áthajtottam egy nem sokkal korábban elütött vaddisznón (még eléggé egyben volt a mocsok), a kerekek között a jobb oldalon ment végig, megdobta az autót, az első lökhárító meg is repedt, de egyéb látható/hallható/érezhető következményét nem észleltem. melegedés nincs, szivárgást nem láttam.

Hantos mester a felgyulladó visszajelzőlámpák hallatán az akksit is említette, de alapvetően benzinpumpára gyanakszik.

akinek van ötlete, hogy mit lehetne tenni, megnézni, ne tartsa magában!


köszi és üdv
(nem örülök, hogy ez a témája a 100.hsz-omnak... )


Update: azt nem is írtam, hogy nem hallom dolgozni a pumpát, pedig korábban volt hangja nem kicsi. Eddig egy ajánlatom van: bosch és pierburg (ha jól értettem), utóbbi 10ezerrel olcsóbb. Megéri a bosch?



a pierburg ugyanolyan jó, szerintem sokan veszik.
azért az AC reléjét érdemes volna megnézni, esetleg a biztijét, otthon megnézem mi hol van.
ha az akksi lenne a rossz, azt úgy jelzi, mint ahogy az első kommentemben írtam: indítózól, de csak nagyon hangos olyan relé kattogás szerű hang van és az első lámpa villog. már kiderült, hogy ez akksi problémát jelez.
esetleg tölts rá az akksira, egy próbát megér.



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2010. december 08. szerda, 08:35


szevasztok,

hátha nekem tudtok tippet adni...

jelenség: a topik címe. (tegnap) reggel még minden OK volt, munka után mentem volna haza, kulcs elfordít, majd elengedtem pont amikor be szokott röffenni. ezúttal nem tette... nyitni-zárni lehet az autót, teker is indítózáskor, nem hallom, hogy gyengébb lenne az akksi, bár a többszöri próbálkozás után már nem volt épp fickós a központi zár. néhány (kb 3) másodperc indítózás után felgyullad a menetstabilizátor visszajelzője. ja, és a hátsó lambda szondát is cserélnem kellene, ég a check engine, de időnként elalszik, az eddigi kiolvasások alkalmával mindig ezt a hibát jelezte.

előzmények: nyáron kb 3 órát volt nyitva az ajtó, égett a belső világítás, és már bikázni kellett, múlt héten pedig áthajtottam egy nem sokkal korábban elütött vaddisznón (még eléggé egyben volt a mocsok), a kerekek között a jobb oldalon ment végig, megdobta az autót, az első lökhárító meg is repedt, de egyéb látható/hallható/érezhető következményét nem észleltem. melegedés nincs, szivárgást nem láttam.

Hantos mester a felgyulladó visszajelzőlámpák hallatán az akksit is említette, de alapvetően benzinpumpára gyanakszik.

akinek van ötlete, hogy mit lehetne tenni, megnézni, ne tartsa magában!


köszi és üdv
(nem örülök, hogy ez a témája a 100.hsz-omnak... )


Update: azt nem is írtam, hogy nem hallom dolgozni a pumpát, pedig korábban volt hangja nem kicsi. Eddig egy ajánlatom van: bosch és pierburg (ha jól értettem), utóbbi 10ezerrel olcsóbb. Megéri a bosch?



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. december 08. szerda, 10:00

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz zsolesz6

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2010. december 01. szerda, 20:01


Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni, hisz' itt szinte minden megoldódik.
Napok óta gyengült, de tegnap már be sem indította a Bömöst(e91,320d) az akksim. Kivettem és elvittem beméretni. Nagyon leesik a feszültség, tehát új kell. Vettem egy Vartát. Kicseréltem úgy, mint az egyszeri ember, egyserűen betettem a régi helyére az újat. Na azóta nem indul az autó. Először a kulcsok sem működtek, mechanikusan kellett kinyitni az ajtókat. Kulcsot behelyeztem a helyére, ezután már működött rólla minden. De viszont indításkor csak pörgetett és nem indult be. Immó vagy A.C.? Vagy valami komolyabb? Teljesen kétségbe vagyunk esve, mert autó nélkül megvagyunk halva.
Köszi a segítséget!

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 03. hétfő, 10:42


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
beralaci írta: sziasztok!
hasonló problémával fordulok Hozzátok. Jóbarátom E91ese 2006 320d kicsit megviccelt minket ma reggel. Az autó két napot állt egy helyben, csak ajtók voltak nyitogatva, zárva kívülről és belülről, majd amikor a hosszú hétvége után indultunk volna haza az autó bizony nem indult be. Lámpák világítottak de gyújtást nem adott (aksiprobléma kizárva) és nyilván meg sem tekerte e motort. erre mondják , hogy meg se nyikkant. Kisebb erőfeszítések árán megtaláltuk az aksit egyáltalán, majd saruk le vártunk tíz percet majd vissza és beindult. azonban "okosan" leállítottuk és nem indult be újra. majd újra elvégeztük a "saru le" műveletet és akkor beröffent, és simán hazahozott minket. Egyből a szervíznél álltunk meg, és ott megint nem indult be.
A kulcsot ugye ez a típus behelyezéskor tölti, tehát nem nagyon értjük mi van, és rettenetesen kíváncsiak vagyunk. No meg nem lenne probléma ha képben lennénk addigra amikor a szervízes holnap elkezdi sorolni,hogy mi mindent kell majd kicserélni...

Szóval ha valaki ilyennel találkozott már megköszönném ha leírná tapasztalatait! köszi
Laci


szerintem az indításgátló lesz a ludas, leállításnál valamit nem állít be, sőt azt tudni kell, hogy leállítás után jó pár percig akksit nem szabad levenni.
van itt szervizes kolléga, ő biztos tud konkrétat mondani.



Az indításgátló hibája kizárt, inkább 90%, hogy IBS hiba.
Egyszerű megállapítani a hibát, le kell húzni az IBS csatlakozóját és ha úgy beindul, akkor az a rossz.
Ha navis az autó, akkor a gyújtás ráadása után jön is a "Battery charge level very low" üzenet a CID-re.


valahogy mindig bele trafálok abba, ami nem a hiba
jó mondjuk én ennyire részletesen ezekbe a 3 betüs izékben nem vok otthon. de amúgy mi az az IBS? engem is érdekelne, legalább tanulok.



akkor miert nem maradsz inkabb csondben? ha ertelmetlen dolgokat irsz, az nem segit senkin

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 02. vasárnap, 21:13


beralaci írta: köszi,
hol található az IBS csatlakozója? köszi


A negatív sarun, egy kétpólusú csatlakozó.



státusz beralaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. május 02. vasárnap, 21:11


köszi,
hol található az IBS csatlakozója? köszi

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 02. vasárnap, 20:05


YELLOW írta: de amúgy mi az az IBS? engem is érdekelne, legalább tanulok.



E46-ban nincs IBS.
Intelligent Battery Sensor-t jelent,és a negatív saruban található.
Méri az aktuális töltöttségi szintet, elküldi a motorvezérlőnek elemzésre ami aztán eldönti,(más szenzorok figyelembevételével) hogy mennyire legyen kivezérelve a BSD (töltés),vagy éppen hány fogyasztót kell lekapcsolni azért, hogy indítható maradjon az autó.
Ez még csak egy része a dolognak, a teljes energiamendzsment elég bonyolult dolog, nem tudnám reggelig sem leírni elég részletesen.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. május 02. vasárnap, 19:58


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
beralaci írta: sziasztok!
hasonló problémával fordulok Hozzátok. Jóbarátom E91ese 2006 320d kicsit megviccelt minket ma reggel. Az autó két napot állt egy helyben, csak ajtók voltak nyitogatva, zárva kívülről és belülről, majd amikor a hosszú hétvége után indultunk volna haza az autó bizony nem indult be. Lámpák világítottak de gyújtást nem adott (aksiprobléma kizárva) és nyilván meg sem tekerte e motort. erre mondják , hogy meg se nyikkant. Kisebb erőfeszítések árán megtaláltuk az aksit egyáltalán, majd saruk le vártunk tíz percet majd vissza és beindult. azonban "okosan" leállítottuk és nem indult be újra. majd újra elvégeztük a "saru le" műveletet és akkor beröffent, és simán hazahozott minket. Egyből a szervíznél álltunk meg, és ott megint nem indult be.
A kulcsot ugye ez a típus behelyezéskor tölti, tehát nem nagyon értjük mi van, és rettenetesen kíváncsiak vagyunk. No meg nem lenne probléma ha képben lennénk addigra amikor a szervízes holnap elkezdi sorolni,hogy mi mindent kell majd kicserélni...

Szóval ha valaki ilyennel találkozott már megköszönném ha leírná tapasztalatait! köszi
Laci


szerintem az indításgátló lesz a ludas, leállításnál valamit nem állít be, sőt azt tudni kell, hogy leállítás után jó pár percig akksit nem szabad levenni.
van itt szervizes kolléga, ő biztos tud konkrétat mondani.



Az indításgátló hibája kizárt, inkább 90%, hogy IBS hiba.
Egyszerű megállapítani a hibát, le kell húzni az IBS csatlakozóját és ha úgy beindul, akkor az a rossz.
Ha navis az autó, akkor a gyújtás ráadása után jön is a "Battery charge level very low" üzenet a CID-re.


valahogy mindig bele trafálok abba, ami nem a hiba
jó mondjuk én ennyire részletesen ezekbe a 3 betüs izékben nem vok otthon. de amúgy mi az az IBS? engem is érdekelne, legalább tanulok.