autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Toglann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. július 28. szerda, 20:29


Sziasztok! Múlthéten vettem egy E46 316ti compactot m40b16 motorral. A héten melegen, alacsony fordulaton elkezdett füstölni, valamint hidegen szépen indult melegen viszont nehezen. Elvittem szerelohoz vétel utáni olaj és szűrő cserére valamint mondtam neki a fent említett dolgokat hogy nézze át mi lehet a baj. Másnap szólt hogy elkezdett háromhengerezni az autó majd leállt. Azóta nem sikerült beindítani sem. Szikra van, üzemanyag nyomás is rendben. Lett cserélve két oldalon a holtpont jeladó. OBDre kötve az autó p0011 és hibakodot dob. Az lenne a kérdésem hogy Győrben vagy környékén tudna e valaki egy jó szervizt ahol kiderítik mi lehet a probléma forrása?


státusz sanyi77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2008. július 17. csütörtök, 19:56


Koszi a segitseget, az aksi volt a hibas. Jo hosszas toltes megoldotta a hibat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 17:29


õõõ láttál már elemet? vagy akksis elemet? mérted már meg? egy 1,5 V-os elem üresjáratban, amikor nincs rajta fogyasztó, akkor 1,62-1,68V, egy akksi ami 1,2V-os, az pedig 1,38 V... persze feltöltött állapotban... az akksi hasonló képpen... tudod menyni áramot vesz fel egy önindító? akkor számold ki vele, ha 12 V van az akksidba ami mondjuk 74 Ah-ás, akkor hány perc indításig elég... igen ababn igazad van a 11,8 még elmegy, de nem minden esetben... a 12 V azt jelenti, hogy az az a határ, amitõl ha kevesebb van, akkor nem megbízható az akksid, a 12 V-ot minden fogyasztó mellett tudnia kell... ha jók az izzítógyertyák (dízel), akkor nem nehezebb beindítani mint egy benzinest... bár a mai technikánál már mindet könnyû ha klappol minden...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 15:29


Már nem azért hogy kötekedjek, de nem járó motornál, amikor nincs töltés a 12V igenis jó. Egy szabvány 12V-os akksi sosem fog 12,8-13,2V-ot mutatni.
Pl az enyém 11,7-8 körü mutat (öreg akksi már ) és az autót elindítja minden gond nélkül, pedig a dízelt még nehezebb is indítani.

A feszt meg tudod nézni a titkos menüben is, nem kell méregetni

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 15:28


De ha elindult, menjél vele akksit venni, mert ami ilyet csinál, azzal már kár vacakolni.
És igen, egyértelmûen akku.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 14:45


a 12 V baromi kevés... amikor tölt a generátor, akkor 13,6 szokott általában lenni, de üresen ha rámérsz, akkor is kell 12,8-13,2V-ot mutatnia... 12,4 V már kevés

sanyi77 írta: Sziasztok,

Nekem sem indul az auto. (316i 1.9 es motor 99es kiadas).
Inditaskor hangos kattogo zaj hallatszik. Mikor kattog a feny gyengul a muszerfalon, majd megjelenik a motor management lampacska sargan.
Ami furcsa hogy inditaskor a fenyek is felkapcsolodnak.
Az aksin 12V-ot mutat a meromuszer (igaz nem valami pontos meromuszer, nem latszik tul jol).

Valaki mar talalkozott ilyen esettel? Valami otlet?


státusz sanyi77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 12:32


Woockie írta:
Pedig ez elegge lemerult akksit mutat. Probald meg, bika kabel es egy masik auto segitsegevel. Ha beindult, menj vele 10 percet lehetoleg nem alapjaraton, aztan allitsd le es probald ujrainditani. Azert a bikakabel es egy masik auto legyen a kozelben.


Koszi a gyors valaszt, majd kesobb jelentkezem.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 12:19


sanyi77 írta: Inditaskor hangos kattogo zaj hallatszik. Mikor kattog a feny gyengul a muszerfalon, majd megjelenik a motor management lampacska sargan

Pedig ez elegge lemerult akksit mutat. Probald meg, bika kabel es egy masik auto segitsegevel. Ha beindult, menj vele 10 percet lehetoleg nem alapjaraton, aztan allitsd le es probald ujrainditani. Azert a bikakabel es egy masik auto legyen a kozelben.

státusz sanyi77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2008. július 16. szerda, 11:30


Sziasztok,

Nekem sem indul az auto. (316i 1.9 es motor 99es kiadas).
Inditaskor hangos kattogo zaj hallatszik. Mikor kattog a feny gyengul a muszerfalon, majd megjelenik a motor management lampacska sargan.
Ami furcsa hogy inditaskor a fenyek is felkapcsolodnak.
Az aksin 12V-ot mutat a meromuszer (igaz nem valami pontos meromuszer, nem latszik tul jol).

Valaki mar talalkozott ilyen esettel? Valami otlet?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. július 02. szerda, 18:56


peetie írta: Egyébként hogyan mérik a csúcsok állapotát? Szét kell hozzá szedni, vagy csak modic és kiírja?


Nem kell semmit szétszedni, összecsatlakoznak a computereddel, miközben megy a gép alapjáraton, belépnek egy olyan diagnosztikai menübe, ahol minden hengerhez kiírja az adott csúcs korrekciós értékét. Állítólag kb 2 felett és mínusz 2 alatt lehet már érezni is, hogy baj van. Viszont, hogyha a csúcsok egy ütemben romlanak és használódnak, akkor elõfordulhat, hogy nincs különbség a korrekciós tényezõk között (amik a csúcsok közti relatív különbséget jellemzik) és mégis tönkrementek - mind. Ha ilyenkor kicseréltetsz 1 db-ot jóra, akkor annak a tényezõje fog drasztikusan különbözni az összes többitõl. Jobb dízeles szervizekben van olyan masina, ami kiszerelt állapotban meg tudja mérni, hogy a csúcs tudja-e a gyári értékeket.
üdv

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. július 02. szerda, 09:39


peetie írta: Akkor diagnosztikai lépésként elsõ körben elviszem modicra. Fehér füstöt én nem látok gázadáskor.

Az mitõl van, hogy ha indítózás közben gázt adok neki akkor indul? Ha szar a csúcs, akkor akkor is szar, nem?


Azt nem tudom... általában egy kis mûanyag gyûrû kopik el az injektorokban, amitõl túl sok üanyag kerül a rendszerbe és azért kell cserélni. Amúgy a modic csak akkor mutatja ki a hibát mikor már nagyon halálán van az egyik csúcs, de az indítózgatás már azt jelzi...

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 02. szerda, 09:24


Akkor diagnosztikai lépésként elsõ körben elviszem modicra. Fehér füstöt én nem látok gázadáskor.

Az mitõl van, hogy ha indítózás közben gázt adok neki akkor indul? Ha szar a csúcs, akkor akkor is szar, nem?

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. július 02. szerda, 09:17


peetie írta: Egyébként hogyan mérik a csúcsok állapotát? Szét kell hozzá szedni, vagy csak modic és kiírja?


A modic csak azt írja ki, hogy hiba van a nagynyomású rendszerben. Nekem is ugyanezt a hosszas inditózgatást csinálta mikor behalt az egyik injektor, a másik szimptóma a hatalmas mennyiségû fehér füst erõsebb gázadásnál... A szervizben amúgy úgy nézték meg melyik a hibás, hogy mindegyik csúcsról leszedték az üzemanyag túlfolyó/visszafolyó vezetéket, és ami egy rövid indítózás után spriccelni kezdett (túl sok üzemanyagot engedett át) azt kellett kicserélni...

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 02. szerda, 08:18


Egyébként hogyan mérik a csúcsok állapotát? Szét kell hozzá szedni, vagy csak modic és kiírja?

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 01. kedd, 20:21


Na olvasgattam ott is, hát, nem túl jó hír a csúcs(ok) esetleges kínlódása.