anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:47


Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:43


anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:39


Persze ez egy Vectra, na de kérem.

Vectra C 2.2 GTS AF23
KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Unios Autójavító

2011.04.06 20:26

Tisztelt Jakatt!

Az AW5550 (AF23) tipusú sebességváltóban az olajcsere 13.000 Forintba kerül. Ez tartalmazza az olajat és a munkadíjat.
Mivel olajcserénél maximum a teljes töltőtérfogat felét lehet csak leengedni, ezért szoktuk javasolni a két egymást követő olajcserét, ami 23.000 Forintba kerül.

Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál) akkor az ár 125.000 Forint, ami a következőket tartalmazza:
Váltó ki-be, szét-összeszerelés +szűrő+olaj.

Amennyiben csak az olajcserét szeretné, az Fél órát vesz igénybe. Ha szűrőcserét is , akkor az egy munkanap.

http://www.automatavalto.eoldal.hu/

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 16. hétfő, 20:40

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:36


Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:23


SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 19:55


anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 19:36


SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 18:12


Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 18:09


viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





Tuti nem volt, mert amikor megvettem a vasat hallgattam az okosokra, hogy örök életű, meg hogyha cseréli az ember, akkor az új olaj majd kimos olyan mocshot, ami összetarta a váltót és jajj lesz meg világvége ...



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 18:04


YELLOW írta:
viktor írta:
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem.


nem azt írják rá, hanem azt, hogy örök életű olaj. ami annyit takar, hogy amíg a váltó tönkre nem megy, addig bírja az olaj. pedig itt a titok ez fordítva van, amíg az olaj bírja, addig a váltó sem megy tönkre. csak nekik ez nem érdekük. lehet kibír a váltó a gyári olajjal, 200-300ezer km-t gond nélkül, csak utána 50ezren belül kampó. míg ha olajat cserélsz benne, akkor 800ezret is elmegy a váltó, hogy semmi mechanikus dolgot nem kellett benne cserélni. csak ebben kevesebb a biznisz.


Én is erre a következtetésre jutottam sajnos.


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 17:55


Ha valakinek szüksége lenne rá megtaláltam a ZF 5HP18 váltó REPAIR-MANUAL-ját.

Itt tölthető le pdf-ben: ZF 5HP18

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 17:52


viktor írta:
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem.


nem azt írják rá, hanem azt, hogy örök életű olaj. ami annyit takar, hogy amíg a váltó tönkre nem megy, addig bírja az olaj. pedig itt a titok ez fordítva van, amíg az olaj bírja, addig a váltó sem megy tönkre. csak nekik ez nem érdekük. lehet kibír a váltó a gyári olajjal, 200-300ezer km-t gond nélkül, csak utána 50ezren belül kampó. míg ha olajat cserélsz benne, akkor 800ezret is elmegy a váltó, hogy semmi mechanikus dolgot nem kellett benne cserélni. csak ebben kevesebb a biznisz.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 17:44


viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 17:27


SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 16. hétfő, 17:29

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 14:30


Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába